Thailand

Hallo,

Ik had eerder al de vraag gesteld wat de verschillen wat zijn tussen Malaysia en Thailand. Eerst hadden we gedacht Malaysia te doen voor een eerste keer in ZO Azië, maar na wat verder onderzoek lijkt Thailand mss toch iets meer voor ons te zijn.

We hebben nog niets geboekt (eerst nog wat verder onderzoeken), maar dit is een ruwe schets van ons plan.

1/11: Brussel - Bangkok
2/11: Brussel - Bangkok
3/11: Bangkok
4/11: Bangkok
5/11: Bangkok (Ayutthaya)
6/11: Bangkok - Chiang Mai
7/11: Chiang Mai
8/11: Chiang Mai
9/11: Chiang Mai
10/11: Chiang Mai
11/11: Chiang Mai - Krabi (of een andere eilandgroep)
12/11: Krabi
13/11: Krabi
14/11: Krabi
15/11: Krabi - Singapore
16/11: Singapore
17/11: Singapore
18/11: Singapore - Brussel

De periode lijkt mij lastig qua weer, maar ik veronderstel dat het wel nog oké is om in deze periode te reizen?
Het is dus een ruwe schets, maar we willen zeker volgende zien: Bangkok, Chiang Mai, eilanden, Singapore.
Is bovenstaande wat haalbaar of zal dit veel te gehaast aanvoelen?
Graag hadden we ook nog Khao Sok National Park ingepast, maar dat zal niet lukken vrees ik.
We zijn wat verwende toeristen vrees ik en we zouden binnenlandse verplaatsingen met het vliegtuig doen. We reizen ook met valiezen ipv de rugzak.

Tips zijn zeker welkom! (maar nogmaals, er is nog niets geboekt. Al beginnen de plannen wel concreet te worden om die kant op te gaan.)
 
Hallo,

Ik had eerder al de vraag gesteld wat de verschillen wat zijn tussen Malaysia en Thailand. Eerst hadden we gedacht Malaysia te doen voor een eerste keer in ZO Azië, maar na wat verder onderzoek lijkt Thailand mss toch iets meer voor ons te zijn.

We hebben nog niets geboekt (eerst nog wat verder onderzoeken), maar dit is een ruwe schets van ons plan.

1/11: Brussel - Bangkok
2/11: Brussel - Bangkok
3/11: Bangkok
4/11: Bangkok
5/11: Bangkok (Ayutthaya)
6/11: Bangkok - Chiang Mai
7/11: Chiang Mai
8/11: Chiang Mai
9/11: Chiang Mai
10/11: Chiang Mai
11/11: Chiang Mai - Krabi (of een andere eilandgroep)
12/11: Krabi
13/11: Krabi
14/11: Krabi
15/11: Krabi - Singapore
16/11: Singapore
17/11: Singapore
18/11: Singapore - Brussel

De periode lijkt mij lastig qua weer, maar ik veronderstel dat het wel nog oké is om in deze periode te reizen?
Het is dus een ruwe schets, maar we willen zeker volgende zien: Bangkok, Chiang Mai, eilanden, Singapore.
Is bovenstaande wat haalbaar of zal dit veel te gehaast aanvoelen?
Graag hadden we ook nog Khao Sok National Park ingepast, maar dat zal niet lukken vrees ik.
We zijn wat verwende toeristen vrees ik en we zouden binnenlandse verplaatsingen met het vliegtuig doen. We reizen ook met valiezen ipv de rugzak.

Tips zijn zeker welkom! (maar nogmaals, er is nog niets geboekt. Al beginnen de plannen wel concreet te worden om die kant op te gaan.)
Heel gelijkaardig gedaan, ook met valiezen ipv rugzak en 2x een vlucht. We hebben iets minder lang Chiang Mai gedaan (vandaar wel een lange dag uitstap naar Chiang rai) en dan Krabi - eiland (resort) - Phuket en vandaar terug gevlogen. Tussen Krabi - eiland en Phuket een boot genomen. Zou idd miss meer Krabi gedaan hebben al vond ik dat resort op zo’n eiland ook wel nice.
 
Hallo,

Ik had eerder al de vraag gesteld wat de verschillen wat zijn tussen Malaysia en Thailand. Eerst hadden we gedacht Malaysia te doen voor een eerste keer in ZO Azië, maar na wat verder onderzoek lijkt Thailand mss toch iets meer voor ons te zijn.

We hebben nog niets geboekt (eerst nog wat verder onderzoeken), maar dit is een ruwe schets van ons plan.

1/11: Brussel - Bangkok
2/11: Brussel - Bangkok
3/11: Bangkok
4/11: Bangkok
5/11: Bangkok (Ayutthaya)
6/11: Bangkok - Chiang Mai
7/11: Chiang Mai
8/11: Chiang Mai
9/11: Chiang Mai
10/11: Chiang Mai
11/11: Chiang Mai - Krabi (of een andere eilandgroep)
12/11: Krabi
13/11: Krabi
14/11: Krabi
15/11: Krabi - Singapore
16/11: Singapore
17/11: Singapore
18/11: Singapore - Brussel

De periode lijkt mij lastig qua weer, maar ik veronderstel dat het wel nog oké is om in deze periode te reizen?
Het is dus een ruwe schets, maar we willen zeker volgende zien: Bangkok, Chiang Mai, eilanden, Singapore.
Is bovenstaande wat haalbaar of zal dit veel te gehaast aanvoelen?
Graag hadden we ook nog Khao Sok National Park ingepast, maar dat zal niet lukken vrees ik.
We zijn wat verwende toeristen vrees ik en we zouden binnenlandse verplaatsingen met het vliegtuig doen. We reizen ook met valiezen ipv de rugzak.

Tips zijn zeker welkom! (maar nogmaals, er is nog niets geboekt. Al beginnen de plannen wel concreet te worden om die kant op te gaan.)

Weer gaat normaal wel ok zjin se.
Ge kunt eventueel Khao Sok nog 2 overnachtingen ergens proberen inpitsen tussen chiang mai en krabi.
Hangt ervan af wat ge precies zoek maar ik vind 6 dagen Chiang Mai precies wel wat te veel. Tenzij je veel daguitstapjes enzo gaat doen. Khao Sok is maar een dikke 150km van Krabi ofzo. Dus niet zo een lange reis.
Ofwel misschien nog beter om vroeger naar Krabi te reizen en via khao Sok richting BKK en dan Singapore te gaan. (Je moet eens zoeken wat het makkelijks is om van Khao Sok naar Singapore te gaan)

Als je het echter niet te gehaast wil dan zou ik Khao Sok er niet proberen tussen pitsen, maar ik vind het wel de moeite tbh.
 
Ik zou Krabi echt niet doen.

Het Ao Nang beach is niet zo wauw (enkel het railay gedeelte).
Bovendien heerst daar een on-thaise vibe, veel Indiërs hebben er alles over genomen....

Ik zou eerder Phuket doen als je de toerist wilt uithangen, of anders Ko Chang of Ko Tao doen.

(ondertussen toch al 12 keer geweest, en Krabi is 1 van de weinige plaatsen die ik nooit meer zal doen. Die typische karst stenen die je op de foto's ziet, kom je echt wel elders ook tegen)
 
Hallo,

Ik had eerder al de vraag gesteld wat de verschillen wat zijn tussen Malaysia en Thailand. Eerst hadden we gedacht Malaysia te doen voor een eerste keer in ZO Azië, maar na wat verder onderzoek lijkt Thailand mss toch iets meer voor ons te zijn.

We hebben nog niets geboekt (eerst nog wat verder onderzoeken), maar dit is een ruwe schets van ons plan.

1/11: Brussel - Bangkok
2/11: Brussel - Bangkok
3/11: Bangkok
4/11: Bangkok
5/11: Bangkok (Ayutthaya)
6/11: Bangkok - Chiang Mai
7/11: Chiang Mai
8/11: Chiang Mai
9/11: Chiang Mai
10/11: Chiang Mai
11/11: Chiang Mai - Krabi (of een andere eilandgroep)
12/11: Krabi
13/11: Krabi
14/11: Krabi
15/11: Krabi - Singapore
16/11: Singapore
17/11: Singapore
18/11: Singapore - Brussel

De periode lijkt mij lastig qua weer, maar ik veronderstel dat het wel nog oké is om in deze periode te reizen?
Het is dus een ruwe schets, maar we willen zeker volgende zien: Bangkok, Chiang Mai, eilanden, Singapore.
Is bovenstaande wat haalbaar of zal dit veel te gehaast aanvoelen?
Graag hadden we ook nog Khao Sok National Park ingepast, maar dat zal niet lukken vrees ik.
We zijn wat verwende toeristen vrees ik en we zouden binnenlandse verplaatsingen met het vliegtuig doen. We reizen ook met valiezen ipv de rugzak.

Tips zijn zeker welkom! (maar nogmaals, er is nog niets geboekt. Al beginnen de plannen wel concreet te worden om die kant op te gaan.)
Wij zijn vorig jaar geweest en Krabi raad ik sterk af.
Khao sok daarentegen vonden we het hoogtepunt van de reis, dus ik zou wisselen.
Als je toch strand wil, in het Noorden van Phuket is het niet overdreven druk en aangenamer dan in Krabi.
 
(ondertussen toch al 12 keer geweest, en Krabi is 1 van de weinige plaatsen die ik nooit meer zal doen. Die typische karst stenen die je op de foto's ziet, kom je echt wel elders ook tegen)
Dan ga je toch in de Andamanzee moeten blijven zeker ? Ik heb tot nu toe enkel eilanden bezocht in de Golf van Thailand (Kood, Chang, Phangan, Tao) en daar heb je minder dramatische views, wat niet wehneemt dat het nog steeds prachtige eilanden zijn.
 
Bedankt voor de tips alvast! Ik lees wel vaker negatieve zaken over Krabi, dus het hoeft ook niet persee dat te zijn.
De periode lijkt sowieso wat lastig qua weer om de eilanden daar te verkennen, of valt dat allemaal nog wel mee? (de reis zou twee weken vervroegen, dus tweede helft oktober)
Een uurtje stortregen is geen probleem, maar ganse dagen regen is wat jammer natuurlijk.
Ik vermoed dat de eilanden in het oosten wat beter zijn in die periode? (Koh Kood, Koh Mak), maar dan heb je de karst gesteenten niet denk ik.
 
koh pangan en chiang mai waren de hoogtepunten van mijn reis naar thailand.

met die scootertje rondtoeren wordt je nooit beu. ook leuk als je into snorkelen bent. koh pangan heb je wel gezien op 2-3 dagen.

khao sok was heel mooi maar uiteindelijk heb je dat ook op een dag of 2 gezien. zeker de moeite maar niet onmisbaar imo. zelf een klein beetje overrated? kan zijn dat het bij ons niet zo goed geregeld was maar dat was vooral veel dobberen op een bootje en rondkijken. hier en daar is uitstappen voor een grot te zien en thats it. niets van zotte dieren gezien. wat apen van ver en wat olifanten gehoord maar niets gezien. er is daar zo een treehut hotel dat wel heel de moeite was.
 
Laatst bewerkt:
khao sok was heel mooi maar uiteindelijk heb je dat ook op een dag of 2 gezien. zeker de moeite maar niet onmisbaar imo. zelf een klein beetje overrated? kan zijn dat het bij ons niet zo goed geregeld was maar dat was vooral veel dobberen op een bootje en rondkijken. hier en daar is uitstappen voor een grot te zien en thats it. niets van zotte dieren gezien. wat apen van ver en wat olifanten gehoord maar niets gezien. er is daar zo een treehut hotel dat wel heel de moeite was.
Idd..

Ik blijf het herhalen: Khao Sok is imo een tourist trap. Die wilde dieren en exotische vogels die je op internet brochure's e.d. terug vind, ga je toch nooit zien of je moet al erg veel geluk hebben.

Als je dan toch het uitzicht van Khao Sok wil, dan ben je veel beter af een mini cruise te doen (2 dagen 1 nacht) op de Ha long of Lan ha bay in Vietnam. Dat is nog een pakje indrukwekkender vind ik
 
Ik vond khao sok, zeker de moeite voor 2 dagen.
Wij hadden daar een zeer nice tree hut hotel la´g eens rivier waar je kon tuben, dan een daguitstapje.

Tourist trap vind ik toch zwaar overrated.
Ik vond het een van de betere dingen.

Had nu geen verwachtingen om wilde dieren te zien.
 
Zolang t tropische vogels zijn geen probleem. Spinnen mogen wegblijven van mijn part. Op Koh kood een padje afgeslagen door de jungle naar een waterval en met mijn gezicht recht in een web mét gouden zijdespin gelopen. En op Koh Chang zat er een énorme tarantulla in mijne slipper bij het buitenkomen van een restaurantje. bah bah ! Op Khao Sok in die grotten zitten er ook loeiers heb ik van horen zeggen ?
 
  • Haha
Waarderingen: math
Zolang t tropische vogels zijn geen probleem. Spinnen mogen wegblijven van mijn part. Op Koh kood een padje afgeslagen door de jungle naar een waterval en met mijn gezicht recht in een web mét gouden zijdespin gelopen. En op Koh Chang zat er een énorme tarantulla in mijne slipper bij het buitenkomen van een restaurantje. bah bah ! Op Khao Sok in die grotten zitten er ook loeiers heb ik van horen zeggen ?
In heel Thailand heb ik buiten de olifanten en apen enkel eens een slang gezien die het straat overstak aan de erawan watervallen. Voor de rest niks van vreemde insecten/ amfibieën behalve die gigantische kakkerlakken die je in heel Thailand terugvind :p
 
Ik vond khao sok, zeker de moeite voor 2 dagen.
Wij hadden daar een zeer nice tree hut hotel la´g eens rivier waar je kon tuben, dan een daguitstapje.

Tourist trap vind ik toch zwaar overrated.
Ik vond het een van de betere dingen.

Had nu geen verwachtingen om wilde dieren te zien.
Was dat dat hotel met die douches in de vorm van boomstammetjes en apen die constant kwamen stelen aan de balie waar ook het restaurant was ? Wij zijn daar idd ook gaan tuben . Monkey maffia zeiden de eigenaars :D ze moesten ze daar constant met een catapult wegjagen.
 
Zolang t tropische vogels zijn geen probleem. Spinnen mogen wegblijven van mijn part. Op Koh kood een padje afgeslagen door de jungle naar een waterval en met mijn gezicht recht in een web mét gouden zijdespin gelopen. En op Koh Chang zat er een énorme tarantulla in mijne slipper bij het buitenkomen van een restaurantje. bah bah ! Op Khao Sok in die grotten zitten er ook loeiers heb ik van horen zeggen ?

Heb er op Khao Sok ook een gezien.
Ineens wijst die gids naar boven mijne kop, een spinnenweb met daarin een spin zo groot als mijn hand.
Ik slaakte een gil en liep als een klein meisje weg want ik heb nogal een panische angst voor spinnen.
Tot groot jolijt natuurlijk van de rest van de groep.
 
Vluchten zijn geboekt. 15/10 op de middag aankomen in Bangkok. 31/10 's avonds vertrekken uit Singapore. Het plannen kan beginnen.
Eigenlijk wordt het moeilijkste om het juiste eiland te kiezen.
Grote feestjes en een hele dag strandliggen zeggen ons niet veel. We willen vooral relaxen, maar overdag toch wat kunnen ondernemen.
In deze periode van het jaar lijken Koh Chang, Koh Kood zowat de enige opties met relatief goed weer. Al vrezen we mss dat we ons daar geen 4 dagen gaan kunnen bezighouden.
 
In deze periode van het jaar lijken Koh Chang, Koh Kood zowat de enige opties met relatief goed weer. Al vrezen we mss dat we ons daar geen 4 dagen gaan kunnen bezighouden.
geen 4 dagen bezig houden???

als je de lus doet , van ko chang, naar ko kood en naar ko mak (3 eilanden) dan heb je toch wel een week nodig imo hoor.
Als jij dat op 4 dagen wil, kan dat, maar lijkt me veel te weinig.
 
Phangan is ook leuk om te doen hoor, ook zonder feestjes. Eiland is eigenlijk in zones verdeeld. Zone 2 is bekend om zijn full moon beach, Zone 5 heeft superveel lekkere restaurants en is bekend om zijn yoga-centers etc. Centraal staat ook bekend om zijn health farms etc. Het noorden heeft ook een leuke vibe met Chaloklum, zijn vissersdorpje. In Zone 1 ist het wat drukker, daar ligt Thong Sala waar de meeste veerboten toekomen en eigenijk de hoofstad is met zijn vele fodcourts en goedkope marginale barretjes. In zone 3 een regenwoud, veel watervallen, supermooie en rustige stranden ook. Ook kan je hier wat bergen beklimmen als je zin hebt. Wisselend per weekdag zijn er rond het hee eiland ook nog superleuke avondmarkten, supergezelige barretjes rondom het hele eiland ook.

Wij zijn er 3 weken geweest en hebben ons geen seconde verveeld.
Koh Chang is ook wel leuk maar lijkt al wa teveel op het Benidorm van Thailand. Neemt niet weg dat je daar ook nog off the beaten path kunt, maar het is wa afgeleefd.

Koh kood is een toppertje, maar wel snel alles gezien. 4 dagen daar zijn perfect.

Spheres-Of-Activity-Koh-Phangan-19112015.jpg
 
Terug
Bovenaan