Thailand

Dag Allen

Dit jaar gaan mijn vrouw en ik een roadtrip doen ik Noord/Midden Thailand. We zouden gedurende 38 dagen een auto huren in Chiang-Mai. In de afbeeldingen onderaan is een globale schets weergegeven van de trip. Hebben enkele van jullie nog suggesties?




Ter info: Ik ben 2 jaar geleden voor een maand naar Thailand geweest. Ons reisschema zag er toen zo uit:

Deel 1 (10d): (BKK -> Chiang-Mai , Mae hon song loop. Dit vonden wij een heel leuk stuk van Thailand. De route was prachtig, en een van de hoogtepunten vond ik toch wel Sop Pong, en de hotsprings. Pai vond ik iets minder, en eerder een touristtrap. We zijn helaas in februari geweest, en dan is de smog daar niet te doen.. Hierdoor zijn we ook vroeger uit het noorden vertrokken.

Deel 2 (14 d): Zuid-Thailand: We zijn begonnen in Phuket, maar dat was toch niet geheel ons ding. Waarschijnlijk lag het aan de locatie van onze slaapplek. Daarna zijn we verder gereisd naar Oa nang waar we het een stuk toffer vonden. Daarna nog gestopt in: Khao Sok en Koh Tao die voor ons de hoogtepunten van het zuiden vormen.

Dell 3: BKK, eigenlijk voornamelijk in het centrum gebleven. We wouden de reis afsluiten met een extra dosis relaxen.
Ik zou zeker 1 nachtje ook nog in Lopburi slapen.
Gewoon heel geinig stadje met al die apen. en ligt toch op jullie route

Verder ook zeker in het centrum van Kanchanaburi slapen, om toch eens wat onder de mensen te komen, en een leuke avond te beleven.
(jullie pad is nogal wat -of-the-tourist route, wat op zich zeker niet mis is, maar eens wat socializen kan geen kwaad)
 
Volgende week zaterdag vertrekken we voor het eerst naar Thailand. Nu lees ik berichten over overstromingen in de regio's die we bezoeken. Hopelijk is het al wat beter tegen dat we vertrekken. (Al is het voor de lokale bevolking uiteraard veel erger dan voor mij)
 
Volgende week zaterdag vertrekken we voor het eerst naar Thailand. Nu lees ik berichten over overstromingen in de regio's die we bezoeken. Hopelijk is het al wat beter tegen dat we vertrekken. (Al is het voor de lokale bevolking uiteraard veel erger dan voor mij)
Echte overstromingen of de riolering die het water niet weg krijgt? Want dat laatste is op sommige plekken in Bangkok wel vaker aan de hand.
 
Nog 4 dagen en we zijn weer weg :D
Eerst effe naar Chang Mai voor Loy Krathong en daarna naar Koh Phangan. Hopelijk tegen dan wa beter weer daar want voorlopig nog wa uitlopers van t regenseizoen.

Als iemand tips heeft voor Chang Mai, let me know ? Liefst geen zoo, olifanten of tijgerbezoeken. De Mae Hong Son Loop staat opt programma voor als we wat meer tijd hebben int Noorden. Nu zijn we er ne dag of 5
 
Nog 4 dagen en we zijn weer weg :D
Eerst effe naar Chang Mai voor Loy Krathong en daarna naar Koh Phangan. Hopelijk tegen dan wa beter weer daar want voorlopig nog wa uitlopers van t regenseizoen.

Als iemand tips heeft voor Chang Mai, let me know ? Liefst geen zoo, olifanten of tijgerbezoeken. De Mae Hong Son Loop staat opt programma voor als we wat meer tijd hebben int Noorden. Nu zijn we er ne dag of 5
Uiteraard goed opletten met van die scam dierenverzorging tehuizen....
Zitten nog teveel malafide klootzakken tussen die olifanten en tijgers mishandelen.
Lees je vantevoren goed in en bespaar al dat leed. Die "trainers" moesten ze tegen de muur zetten.
 
Eens aan het rondkijken en via Qatar Airways vind je vlotjes een retourticket aan +- 600 euro voor mei/juni dit jaar.

Indien ik rondkijk is dat blijkbaar niet de beste periode voor (noord)-Thailand, al lijkt dat al bij al relatief. Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen?
 
Zolang je februari tot eind april begin mei maar vermijdt. Burning season. Eind mei begint het te regenen en dan gaat de rook liggen.
 
Nog 4 dagen en we zijn weer weg :D
Eerst effe naar Chang Mai voor Loy Krathong en daarna naar Koh Phangan. Hopelijk tegen dan wa beter weer daar want voorlopig nog wa uitlopers van t regenseizoen.

Als iemand tips heeft voor Chang Mai, let me know ? Liefst geen zoo, olifanten of tijgerbezoeken. De Mae Hong Son Loop staat opt programma voor als we wat meer tijd hebben int Noorden. Nu zijn we er ne dag of 5

De Samoeng Loop, Doi Inthanon National Park, Wat Phra That Doi Suthep (dit zeker bezoeken), Khantoke dinner bijwonen, San Kamphaeng Hotsprings, Warorot market voor het echte marktgevoel, Chiang Mai Grand Canyon, Night Bazaar, Sunday en Saturday Walking Street, Wat Phra Singh, Wat Chedi Luang, Bua Thong Sticky Waterfalls,...

Eens aan het rondkijken en via Qatar Airways vind je vlotjes een retourticket aan +- 600 euro voor mei/juni dit jaar.

Indien ik rondkijk is dat blijkbaar niet de beste periode voor (noord)-Thailand, al lijkt dat al bij al relatief. Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen?

Mei/juni is een oké periode. Mei is nog wel zomer, dus het kan er wel heel warm zijn.
 
In december ga ik nog eens naar Thailand. We komen toe op 6 december en vertrekken weer de 24ste. Dit is niet heel lang, dus we moeten wel wat kiezen waar we naartoe gaan. Het is ook echt wel om wat te bekomen en ontspannen van het werk, dus we willen geen volgepropte dagen met activiteiten en rondreizen.

Waar ik voorlopig aan dacht was
6 - 7 dec Bangkok
8 dec vliegen naar Chiang mai
9-15 dec Mae Hong Son Loop
16 - 22 dec eilanden in het zuiden
23 dec terug naar bangkok

Mijn grootste vraag is vooral, welke eilanden? We zouden graag willen relaxen aan het strand, eventueel eens duiken, beetje rondrijden met de scooter en misschien wat activiteiten zoals een kookles, thai box les...

Ik dacht eventueel aan Koh chang en buureilanden. Andere optie is Phuket en wat eilanden in die buurt. Voordeel is dat dit heel makkelijk te bereiken is met het vliegtuig vanuit Chiang mai. Ik dacht dan aan Koh Yao Yai of Khao lak en ook naar surin eilanden die naar het schijnt fantastisch zijn om te snorkelen/duiken.

Tips voor Bangkok zijn ook altijd welkom. Ik ben er al 2 maal geweest, maar mijn kameraad nog niet. Ik kan het niet nog eens aan om zo een ganse dag tempels te bezoeken daar, dus zoek wat naar een middenweg of alternatieven.
 
In december ga ik nog eens naar Thailand. We komen toe op 6 december en vertrekken weer de 24ste. Dit is niet heel lang, dus we moeten wel wat kiezen waar we naartoe gaan. Het is ook echt wel om wat te bekomen en ontspannen van het werk, dus we willen geen volgepropte dagen met activiteiten en rondreizen.

Waar ik voorlopig aan dacht was
6 - 7 dec Bangkok
8 dec vliegen naar Chiang mai
9-15 dec Mae Hong Son Loop
16 - 22 dec eilanden in het zuiden
23 dec terug naar bangkok

Mijn grootste vraag is vooral, welke eilanden? We zouden graag willen relaxen aan het strand, eventueel eens duiken, beetje rondrijden met de scooter en misschien wat activiteiten zoals een kookles, thai box les...

Ik dacht eventueel aan Koh chang en buureilanden. Andere optie is Phuket en wat eilanden in die buurt. Voordeel is dat dit heel makkelijk te bereiken is met het vliegtuig vanuit Chiang mai. Ik dacht dan aan Koh Yao Yai of Khao lak en ook naar surin eilanden die naar het schijnt fantastisch zijn om te snorkelen/duiken.

Tips voor Bangkok zijn ook altijd welkom. Ik ben er al 2 maal geweest, maar mijn kameraad nog niet. Ik kan het niet nog eens aan om zo een ganse dag tempels te bezoeken daar, dus zoek wat naar een middenweg of alternatieven.
Voor december zou ik Ko Chang nemen.

Phuket ook wel dik oké, maar in december is daar alles zoveel malen duurder qua overnachtingen.

Ko Chang- ko kood - ko mak. Die circel doen. ligt allemaal vlak bij elkaar, en is perfect voor een 6 daagse waar jij van spreekt.

Als je naar Phuket zou gaan, heb je bijna al 6 dagen nodig voor alles op dit eiland te zien imo.



Tips voor bangkok: YAOWARAT (de chinese wijk, chinatown zeg maar) zeker doen. mix van cultuur , bruisend nachtleven. KhaoSan road is dan weer heerlijk om te feesten als yuppie.
Talad Plu kan je ook eens doen een namiddagje, met de longtail boat op de chao praya river. En dan heb je prachtig zicht op deze:
 
Seg hoe marginaal is dat hier het laatste 1,5 jaar geworden in Thailand seg ? De ene weedshop naast de andere rijzen als paddenstoelen uit de grond. Chang Mai staat er vol van, Koh Phangan ook. Sebiet zijn t er meer dan er restaurants zijn. En overal weedgeur :/ ideaal natuurlijk voor de potheads.
 
Seg hoe marginaal is dat hier het laatste 1,5 jaar geworden in Thailand seg ? De ene weedshop naast de andere rijzen als paddenstoelen uit de grond. Chang Mai staat er vol van, Koh Phangan ook. Sebiet zijn t er meer dan er restaurants zijn. En overal weedgeur :/ ideaal natuurlijk voor de potheads.
Je hoeft daarvoor niet te veralgemenen naar heel Thailand toch ?
 
Je hoeft daarvoor niet te veralgemenen naar heel Thailand toch ?
Dat zijn nu toevallig 2 plaatsen waar ik geweest ben. Ik neem aan dat het in de rest van t land ook zo is. Extrapolatie. Zou niet inzien dat als het in Chiang Mai al zo is dat het in Pataya of Bangkok niet zo zou zijn.
 
Net terug van 2 weken Thailand (3 nachten bangkok en 8 nachten Krabi).
Fantastische reis gehad. Eilanden zoals Phi phi en Bamboo island, fantastisch!
Ook nog 3 nachten Dubai erachter.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Seg hoe marginaal is dat hier het laatste 1,5 jaar geworden in Thailand seg ? De ene weedshop naast de andere rijzen als paddenstoelen uit de grond. Chang Mai staat er vol van, Koh Phangan ook. Sebiet zijn t er meer dan er restaurants zijn. En overal weedgeur :/ ideaal natuurlijk voor de potheads.
Ik vind dat echt fantastisch. Kapitalisme op zijn best.
Dat toont aan dat er een gigantische markt voor is, vrijheid blijheid.
 
Ik vind dat echt fantastisch. Kapitalisme op zijn best.
Dat toont aan dat er een gigantische markt voor is, vrijheid blijheid.
Net zoals de pedos en de kinderhoertjes ?

Trouwens, als er 1 land is waar het aantal winkels van een bepaalde soort net niet representatief is aan de vraag van de markt dan is het wel in Thailand.

Trekt alleen nog wat meer marginalen aan.
 
Zijn we nu wiet aan het vergelijken met pedofilie? 🤡

Als er geen markt zou zijn voor de cannabisindustrie zouden ze niet zo alom tegenwoordig zijn en blijven.
 
Wij zijn een groep van 4 volwassenen en zouden in het najaar voor 3 weken naar Thailand gaan.

Zijn er ervaringen ivm vluchten/maatschappijen? Er is een enorm aanbod aan vluchten van bijna elke maatschappij ten oosten van de nulmeridiaan (al dan niet direct) eenmaal je wat verder zoekt dan enkel Zaventem :p

We zijn in de 30 dus geen zin in de Aziatische Ryanair met een layover van 30u, maar het hoeft ook niet per se direct te zijn als dat een significant verschil maakt in kosten.
 
Terug
Bovenaan