Thailand

Ons idee was om op één eiland te verblijven ipv rond te hoppen. Ik vind het lastig inschatten wat er allemaal te beleven valt op zo'n eiland.
De oostelijke eilanden hebben natuurlijk ook niet het typische kartengebergte, maar dat is op zich wat minder erg.

Koh Phangan lijkt idd ook wel een topper, al zou het daar erg veel regenen in oktober als ik het goed heb.
 
Oktober vertrekken we dus van 9 oktober tot 3 oktober.
Goeie deal gevonden bij Qatar, voor 756 euro pp hebben we onze vlucht. Incl dossierskosten en zitjes langs elkaar.
(wat mis ik de tijd dat je daar niet voor moest betalen).
Vorig jaar rond dezelfde periode geboekt en toen was het +1000 euro.

Voor de vriendin is het de eerste keer, ikzelf ben de tel al wat kwijt geraakt. Dus gaan wat de typische dingen doen.
Eerst bij mijn gastfamilie in BKK, Chiang Mai, Phuket, Khao Sok, Koh Samui,...
Dat moeten we nog wat invullen.

Can't fucking wait, is ondertussen al geleden van 2019 dat ik geweest ben.
 
Oktober vertrekken we dus van 9 oktober tot 3 oktober.
Goeie deal gevonden bij Qatar, voor 756 euro pp hebben we onze vlucht. Incl dossierskosten en zitjes langs elkaar.
(wat mis ik de tijd dat je daar niet voor moest betalen).
Vorig jaar rond dezelfde periode geboekt en toen was het +1000 euro.

Voor de vriendin is het de eerste keer, ikzelf ben de tel al wat kwijt geraakt. Dus gaan wat de typische dingen doen.
Eerst bij mijn gastfamilie in BKK, Chiang Mai, Phuket, Khao Sok, Koh Samui,...
Dat moeten we nog wat invullen.

Can't fucking wait, is ondertussen al geleden van 2019 dat ik geweest ben.
je gaat voor bijna een jaar naar Thailand :tongue:.

Maar vooral nice :)
 
Ik zie net dat je in September voor een 650€ kan vliegen op BKK. Mss nog een 2 weken boeken dan, Thailand is bij mij geleden van 2015; ondertussen veel andere Aziatische landen gedaan, maar ik heb enkel gehoord dat Thailand enorm duur is geworden na Corona. Iemand die dit kan bevestigen?
Is het overal nog zo massaal druk, eventueel de eilanden skippen en ineens naar het noorden gaan met de motor.
 
Ik zie net dat je in September voor een 650€ kan vliegen op BKK. Mss nog een 2 weken boeken dan, Thailand is bij mij geleden van 2015; ondertussen veel andere Aziatische landen gedaan, maar ik heb enkel gehoord dat Thailand enorm duur is geworden na Corona. Iemand die dit kan bevestigen?
Is het overal nog zo massaal druk, eventueel de eilanden skippen en ineens naar het noorden gaan met de motor.
Qua eten valt t nog steeds goed mee, of toch als je lokaal gaat. t blijft 1 van de goedkoopste prijs/kwaliteit bestemmingen. Anders is het natuurlijk als je in de spots terecht komt die puur op toerisme gericht zijn, zoals bvb een dinner op zo'n boot op de Chao Phraya. Accommodatie wel duurder ja. Wij zijn net geweest na covid, toen betaalde we 1/2 tot 1/3 van de prijzen nu voor een kamer.
 
Oh man wij hebben vorig jaar Tao, Samui en Koh Phangan bezocht en Phangan steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit!

Wat een fantastisch eiland!
Echt hé, vorig jaar voor de eerste keer geweest. Meteen op plaats 1 van mijn favo eilanden in Thailand. Héérlijk, al die beachbarretjes, top restaurantjes, zalige stranden, de markjes, de leuke vibe, de feestjes, de organic deep house muziek, de barretjes in de heuvels, de foodcourts, ...
 
Het is weer veel te lang geleden dat ik nog eens naar het land van de glimlach ben geweest. Laatste reis hadden we een resort op Phi Phi met een privestrand met zicht op Maya Bay :love:
 
Het is weer veel te lang geleden dat ik nog eens naar het land van de glimlach ben geweest. Laatste reis hadden we een resort op Phi Phi met een privestrand met zicht op Maya Bay :love:
Wij vertrekken zaterdag.

onder andere 5 dagen naar phuket.
zelf al 2 keer van daaruit naar phi phi geweest, maar mijn vriendin nog nooit.

Dus misschien 1 dagje toch nog eens een daytrip naar daar maken.
Al vind ik het veel leuker om daar ook 1 nacht te slapen. Misschien pas ik mijn plannen nog aan.

Maar dat is net het fijne aan de goedkoopte van de hotels:

Vaak dat wij bv al 5 nachten hebben geboekt ergens, en toch beslissen ergens anders te blijven slapen door een day trip die alsnog uitloopt:
Je laat dan je valiezen achter op phuket bijvoorbeeld, neemt een rugzakje mee naar Phi Phi, slaapt daar 1 nacht, en keert daags nadien terug naar je vast hotel waar je in phuket slaapt en je valiezen nog liggen:
Damage costs : 1 nacht dubbele boeking, pakweg 1000 baht, of 25 euro.


Ik weet nog , mijn aller eerste reis naar daar. Ik had gewoon 10 dagen een condo gehuurd in bangkok, waarvan ik slechts 5 nachten daar sliep.
Het kwam gewoon goedkoper uit daar in de kamer mijn grote valies te laten, en met een rugzakje 4 nachten op een ander eilanden met een binnenlandse vlucht (enkel handbagage) te doen, dan dat ik mijn grote valies zou bij boeken op de binnenlandse vlucht :D :D

Maar sindsdien nog slimmer geworden: gewoon met handbagage naar Thailand, en na 5 of 6 dagen al mijn kleren laten wassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oktober vertrekken we dus van 9 oktober tot 3 oktober.
Goeie deal gevonden bij Qatar, voor 756 euro pp hebben we onze vlucht. Incl dossierskosten en zitjes langs elkaar.
(wat mis ik de tijd dat je daar niet voor moest betalen).
Vorig jaar rond dezelfde periode geboekt en toen was het +1000 euro.

Voor de vriendin is het de eerste keer, ikzelf ben de tel al wat kwijt geraakt. Dus gaan wat de typische dingen doen.
Eerst bij mijn gastfamilie in BKK, Chiang Mai, Phuket, Khao Sok, Koh Samui,...
Dat moeten we nog wat invullen.

Can't fucking wait, is ondertussen al geleden van 2019 dat ik geweest ben.

Je hebt eigenlijk alles opgenoemd buiten het Zuidoosten van Thailand. 😂 Nuja, als ik een vriendin moest hebben die voor het eerst mee komt naar Thailand zou ik ze ook zo ver mogelijk weg houden van de goddeloze gebeurtenissen van Soi 6, Walking Street en de vele Go-Go Bars. :oi22:
 
Wij vertrekken zaterdag.

onder andere 5 dagen naar phuket.
zelf al 2 keer van daaruit naar phi phi geweest, maar mijn vriendin nog nooit.

Dus misschien 1 dagje toch nog eens een daytrip naar daar maken.
Al vind ik het veel leuker om daar ook 1 nacht te slapen. Misschien pas ik mijn plannen nog aan.

Maar dat is net het fijne aan de goedkoopte van de hotels:

Vaak dat wij bv al 5 nachten hebben geboekt ergens, en toch beslissen ergens anders te blijven slapen door een day trip die alsnog uitloopt:
Je laat dan je valiezen achter op phuket bijvoorbeeld, neemt een rugzakje mee naar Phi Phi, slaapt daar 1 nacht, en keert daags nadien terug naar je vast hotel waar je in phuket slaapt en je valiezen nog liggen:
Damage costs : 1 nacht dubbele boeking, pakweg 1000 baht, of 25 euro.


Ik weet nog , mijn aller eerste reis naar daar. Ik had gewoon 10 dagen een condo gehuurd in bangkok, waarvan ik slechts 5 nachten daar sliep.
Het kwam gewoon goedkoper uit daar in de kamer mijn grote valies te laten, en met een rugzakje 4 nachten op een ander eilanden met een binnenlandse vlucht (enkel handbagage) te doen, dan dat ik mijn grote valies zou bij boeken op de binnenlandse vlucht :D :D

Maar sindsdien nog slimmer geworden: gewoon met handbagage naar Thailand, en na 5 of 6 dagen al mijn kleren laten wassen.

Enkel handbaggage? Dat zou ik nooit kunnen naar verre bestemmingen. Ik vertrek graag met een zo goed als lege koffer om deze dan goed gevuld terug mee te nemen.

Alvast een goede reis! Momenteel is het hier super warm in Thailand. Echt abnormaal voor deze tijd van het jaar.
 
Na veel afwegen hebben we eindelijk een planning kunnen opmaken voor onze eerste Thailand-reis, mede dankzij tips van dit forum.
Tussenhaakjes staan telkens activiteiten die we willen doen, deze kunnen nog wisselen van dag. Voor sommige locaties hebben we nog geen planning opgemaakt.

14/08: Brussel - Bangkok
15/08: Brussel - Bangkok
16/08: Bangkok (The Grand Palace and Wat Phra Kaew, Wat Arun – Temple of the Dawn)
17/08: Bangkok (?)
18/08: Bangkok (Ayutthaya Day trip)
19/08: Bangkok - Chiang Mai (reisdag)
20/08: Chiang Mai (Elephant Nature Park)
21/08: Chiang Mai (Kookcursus, Ladyboy Cabaret)
22/08: Chiang Mai (Doi Suthep, Zondagmarkt)
23/08: Chiang Mai (Old Town, Muay Thai fight)
24/08: Chiang Mai - Koh Phangan (reisdag)
25/08: Koh Phangan (?)
26/08: Koh Phangan (?)
27/08: Koh Phangan (?)
28/08: Koh Phangan - Singapore (reisdag)
29/08: Singapore (?)
30/08: Singapore (?)
31/08: Singapore - Brussel


Suggesties zeker welkom!
We twijfelen ook nog om een dagje Chiang Mai weg te halen ten voordele van Koh Phangan, maar vrezen dat CM dan te gehaast zal zijn voor de zaken die we willen doen daar.
 
17/08: Bangkok (?)
18/08: Bangkok (Ayutthaya Day trip)
Als je deze 2 wisselt kan je vrijdagavond naar de Chatuchak weekend market gaan.
En als je van "natuur" in de stad houdt kan je enkele uren vroeger gaan en door het park zelf wat rondwandelen.
En als je in Chiang Mai meer tijd wilt zou je nog naar muay thai kunnen gaan in Bangkok op de avond van je Ayutthaya day trip of "tempeldag" misschien (en het stadium gaat er ook beter uitzien vermoed ik).
 
Na veel afwegen hebben we eindelijk een planning kunnen opmaken voor onze eerste Thailand-reis, mede dankzij tips van dit forum.
Tussenhaakjes staan telkens activiteiten die we willen doen, deze kunnen nog wisselen van dag. Voor sommige locaties hebben we nog geen planning opgemaakt.

14/08: Brussel - Bangkok
15/08: Brussel - Bangkok
16/08: Bangkok (The Grand Palace and Wat Phra Kaew, Wat Arun – Temple of the Dawn)
17/08: Bangkok (?)
18/08: Bangkok (Ayutthaya Day trip)
19/08: Bangkok - Chiang Mai (reisdag)
20/08: Chiang Mai (Elephant Nature Park)
21/08: Chiang Mai (Kookcursus, Ladyboy Cabaret)
22/08: Chiang Mai (Doi Suthep, Zondagmarkt)
23/08: Chiang Mai (Old Town, Muay Thai fight)
24/08: Chiang Mai - Koh Phangan (reisdag)
25/08: Koh Phangan (?)
26/08: Koh Phangan (?)
27/08: Koh Phangan (?)
28/08: Koh Phangan - Singapore (reisdag)
29/08: Singapore (?)
30/08: Singapore (?)
31/08: Singapore - Brussel


Suggesties zeker welkom!
We twijfelen ook nog om een dagje Chiang Mai weg te halen ten voordele van Koh Phangan, maar vrezen dat CM dan te gehaast zal zijn voor de zaken die we willen doen daar.
Waarschijnlijk al 10 keer tegen gekomen, maar de fietstocht+boottocht met Co van Kessel vonden wij een dikke aanrader! Ik ben zelf geen super grote avonturier, maar via deze weg toch een aantal plaatsen in Bangkok gezien die ik anders nooit had bezocht! 10/10 would recommend

 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Na veel afwegen hebben we eindelijk een planning kunnen opmaken voor onze eerste Thailand-reis, mede dankzij tips van dit forum.
Tussenhaakjes staan telkens activiteiten die we willen doen, deze kunnen nog wisselen van dag. Voor sommige locaties hebben we nog geen planning opgemaakt.

14/08: Brussel - Bangkok
15/08: Brussel - Bangkok
16/08: Bangkok (The Grand Palace and Wat Phra Kaew, Wat Arun – Temple of the Dawn)
17/08: Bangkok (?)
18/08: Bangkok (Ayutthaya Day trip)
19/08: Bangkok - Chiang Mai (reisdag)
20/08: Chiang Mai (Elephant Nature Park)
21/08: Chiang Mai (Kookcursus, Ladyboy Cabaret)
22/08: Chiang Mai (Doi Suthep, Zondagmarkt)
23/08: Chiang Mai (Old Town, Muay Thai fight)
24/08: Chiang Mai - Koh Phangan (reisdag)
25/08: Koh Phangan (?)
26/08: Koh Phangan (?)
27/08: Koh Phangan (?)
28/08: Koh Phangan - Singapore (reisdag)
29/08: Singapore (?)
30/08: Singapore (?)
31/08: Singapore - Brussel


Suggesties zeker welkom!
We twijfelen ook nog om een dagje Chiang Mai weg te halen ten voordele van Koh Phangan, maar vrezen dat CM dan te gehaast zal zijn voor de zaken die we willen doen daar.

Hier enkele suggesties voor Chiang Mai aangezien ik die stad het beste ken.
- Khantoke dinner: Een aanrader! Da's iets eigen aan het noorden van Thailand en is de moeite waard. Een ideale manier om kennis te maken met de cultuur én eten van het noorden. Ondertussen tijdens het eten kun je genieten van Thaise klassieke dans.
- Doi Inthanon National Park waar zich ook de hoogste berg van Thailand bevindt. Onderweg naar de top kom je prachtige natuurlandschappen tegen, watervallen, chedi's,...
- San Kamphaeng Hotsprings.
- Warorot market als je de gezellige drukte van een typische Thaise lokale markt wilt opsnuiven.
- Chiang Mai Night Bazaar.
- Bhubing Palace en Hmong Doi Pui Village op Doi Suthep. En uiteraard de tempel Wat Phra That Doi Suthep. :)
 
Als je deze 2 wisselt kan je vrijdagavond naar de Chatuchak weekend market gaan.
En als je van "natuur" in de stad houdt kan je enkele uren vroeger gaan en door het park zelf wat rondwandelen.
En als je in Chiang Mai meer tijd wilt zou je nog naar muay thai kunnen gaan in Bangkok op de avond van je Ayutthaya day trip of "tempeldag" misschien (en het stadium gaat er ook beter uitzien vermoed ik).

We zijn jammergenoeg niet op een vrijdag in Bangkok dus zal die markt moeilijk worden.

Waarschijnlijk al 10 keer tegen gekomen, maar de fietstocht+boottocht met Co van Kessel vonden wij een dikke aanrader! Ik ben zelf geen super grote avonturier, maar via deze weg toch een aantal plaatsen in Bangkok gezien die ik anders nooit had bezocht! 10/10 would recommend


Ook al vaak tegengekomen als tip idd. Ga mij hier zeker eens verder in verdiepen, thanks!

Hier enkele suggesties voor Chiang Mai aangezien ik die stad het beste ken.
- Khantoke dinner: Een aanrader! Da's iets eigen aan het noorden van Thailand en is de moeite waard. Een ideale manier om kennis te maken met de cultuur én eten van het noorden. Ondertussen tijdens het eten kun je genieten van Thaise klassieke dans.
- Doi Inthanon National Park waar zich ook de hoogste berg van Thailand bevindt. Onderweg naar de top kom je prachtige natuurlandschappen tegen, watervallen, chedi's,...
- San Kamphaeng Hotsprings.
- Warorot market als je de gezellige drukte van een typische Thaise lokale markt wilt opsnuiven.
- Chiang Mai Night Bazaar.
- Bhubing Palace en Hmong Doi Pui Village op Doi Suthep. En uiteraard de tempel Wat Phra That Doi Suthep. :)

Bedankt voor de tips! Dat diner zullen we zeker inplannen!
 
Waarschijnlijk al 10 keer tegen gekomen, maar de fietstocht+boottocht met Co van Kessel vonden wij een dikke aanrader! Ik ben zelf geen super grote avonturier, maar via deze weg toch een aantal plaatsen in Bangkok gezien die ik anders nooit had bezocht! 10/10 would recommend

Over Co Van Kessel gesproken, weet niet of ze ook langs Bang Kachao fietsen maar heb dacht ik wel wat gele fietsjes van hen opgemerkt daar. Dat is ook een dikke aanrader als je Bangkok eens van de andere kant wil zien.
 
Dag Allen

Dit jaar gaan mijn vrouw en ik een roadtrip doen ik Noord/Midden Thailand. We zouden gedurende 38 dagen een auto huren in Chiang-Mai. In de afbeeldingen onderaan is een globale schets weergegeven van de trip. Hebben enkele van jullie nog suggesties?




Ter info: Ik ben 2 jaar geleden voor een maand naar Thailand geweest. Ons reisschema zag er toen zo uit:

Deel 1 (10d): (BKK -> Chiang-Mai , Mae hon song loop. Dit vonden wij een heel leuk stuk van Thailand. De route was prachtig, en een van de hoogtepunten vond ik toch wel Sop Pong, en de hotsprings. Pai vond ik iets minder, en eerder een touristtrap. We zijn helaas in februari geweest, en dan is de smog daar niet te doen.. Hierdoor zijn we ook vroeger uit het noorden vertrokken.

Deel 2 (14 d): Zuid-Thailand: We zijn begonnen in Phuket, maar dat was toch niet geheel ons ding. Waarschijnlijk lag het aan de locatie van onze slaapplek. Daarna zijn we verder gereisd naar Oa nang waar we het een stuk toffer vonden. Daarna nog gestopt in: Khao Sok en Koh Tao die voor ons de hoogtepunten van het zuiden vormen.

Dell 3: BKK, eigenlijk voornamelijk in het centrum gebleven. We wouden de reis afsluiten met een extra dosis relaxen.
 
Terug
Bovenaan