Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Soms wel. En zelf als het niet wordt bekeken, wordt niet alles ineens automatisch verwerkt. De printers hebben ook maar een bepaalde capaciteit.Die vereenvoudigde aangiftes waar amper of niets moet gewijzigd worden, waarom duurt dat zo lang voor mensen een definitief aanslagbiljet krijgen? Wordt dat echt handmatig bekeken document met document bij de overheid?
Printers? Wat moet er dan geprint worden? Ik krijg mijn aangifte toch gewoon digitaal?Soms wel. En zelf als het niet wordt bekeken, wordt niet alles ineens automatisch verwerkt. De printers hebben ook maar een bepaalde capaciteit.
Printers? Wat moet er dan geprint worden? Ik krijg mijn aangifte toch gewoon digitaal?
Ik begrijp niet goed hoe daar zoveel tijd kan tussen zijn tussen de verschillende standaard aangiftes.
Maar de mensen die aangeven dat ze het digitaal willen ontvangen, daarvoor moet toch niets geprint worden?Heel veel wordt toch nog op papier gestuurd.
En bovendien is dit al zolang ik mij kan herinneren gespreid geweest. Dat is nu eenmaal de manier van werken.
Godver, ook net zo'n CRS gekregen. Ik dacht dat ik niets moest aangeven omdat Degiro alles regelt qua taxen.Ik spreek uit persoonlijke ervaring, 50€ administratieve boete.
En tevens moet je het rechtzetten bij de NBB.
Amai, de max! Wat moet ge daarvoor allemaal in uw belastingen stekenHier ook nog in behandeling. 4.8K terugtrekken, het is welgekomen![]()

@Monkytiger net gebeld met mijn lokaal kantoor (Mechelen) en ze hebben m'n aangifte nog kunnen aanpassen.Godver, ook net zo'n CRS gekregen. Ik dacht dat ik niets moest aangeven omdat Degiro alles regelt qua taxen.
Vreemd. Vroeger was de terugbetaling altijd maand van de brief + 2 maand (laatste dag). Dus: brief in september, terugbetaling 30 november.Deze nacht mail gehad van myfin. 31okt krijg ik men geld.![]()
Ik heb mijn aanslagbiljet al gekregen. Jij nog niet dan veronderstel ik?@Monkytiger net gebeld met mijn lokaal kantoor (Mechelen) en ze hebben m'n aangifte nog kunnen aanpassen.
Ik had nog geen aanslagbiljet gekregen en niks aangegeven in mijn belastingen en niet bij de NBB, nu dus net allemaal in orde gebracht.Ik heb mijn aanslagbiljet al gekregen. Jij nog niet dan veronderstel ik?
Maar jij hebt dan ook geen enkele rekening aangegeven aan de NBB?
Of ook geen enkele rekening op je tax on web?
Aanslagbiljetten versturen (digitaal of per post) brengt een hoge werklast met zich mee voor zowel inning & invordering als voor de taxatiedienst. Niet het versturen zelf, maar al de rest is arbeidsintensief: aanvragen tot rechtzetting, vragen beantwoorden, aanvragen tot afbetalingsplannen,... Spreiding van de aanslagbiljetten = spreiding van de werklast. 2.000.000 aanslagbiljetten versturen op 2 weken tijd is geen probleem, alles wat dan achteraf op het personeel afkomt wel.Maar de mensen die aangeven dat ze het digitaal willen ontvangen, daarvoor moet toch niets geprint worden?
En dat dat al al die tijd de manier van werken is, is nog meer een teken dat er naar gekeken moet worden. Ik kan nergens op internet een verklaring vinden waarom die niet allemaal in waves op 2 weken tijd gepusht kunnen worden naar de eindgebruiker?
Aaah oké nu begrijp ik het2.000.000 aanslagbiljetten versturen op 2 weken tijd is geen probleem, het probleem is dat wij een werkschuw volkje zijn die willen laten uitschijnen alsof we het heel druk hebben. Maar eigenlijk willen we gewoon niet te hard werken, het blijft overheid after all!

Aaah oké nu begrijp ik het
Nee alle gekheid op een stokje, veel kan toch een pak vlotter door het te automatiseren zou ik denken.
Ik en vele met mij mogen het toch raar vinden dat een biljet dat ingediend in in april nog altijd niet verwerkt is in september? Dat zijn 5 maanden.
Door te vervallen in achterhaalde stereotypes je punt proberen te maken siert je niet. Ik heb gezegd waarom het zo is. Ik had in mijn vorige functie de verantwoordelijkheid over 8000 tot 12000 aangiftes. Als ze die aanslagbiljetten allemaal tegelijk versturen, verzuip je een week later in telefoons, mails en rechtzettingen waardoor jij ook weer moet wachten op een antwoord. Kan het beter? Absoluut, maar de inspanningen van de laatste jaren qua automatisering kunnen tellen hoor. Daarbij wordt het personeel op de beheersdiensten momenteel maar vervangen à rato van 3/5, dus steeds minder personeel. De tijd van iedere dag om 11u aperitieven is gepasseerd hoor.Aaah oké nu begrijp ik het
Nee alle gekheid op een stokje, veel kan toch een pak vlotter door het te automatiseren zou ik denken.
Ik en vele met mij mogen het toch raar vinden dat een biljet dat ingediend in in april nog altijd niet verwerkt is in september? Dat zijn 5 maanden.
Oude woonbonus, pensioensparen, crèche, naschoolse opvangAmai, de max! Wat moet ge daarvoor allemaal in uw belastingen steken![]()
Moet je dan zowel NL als DE opgeven?Ik zie in mijn documenten op myminfin dat er een CRS 2021 document is, hierin staan mijn buitenlandse rekeningen van degiro.
Namelijk de NL en DE rekening.
Ik zie net dat ik op mijn belastingaangifte onder vak XIII - A Rekeningen in het buitenland, enkel heb aangegeven dat ik in duitsland een rekening heb. Kan dit problemen geven? Moet of kan ik dit rechtzetten? Aangezien in het CRS document duidelijk ook de Nederlandse rekeninge vermeld staat.
Ook heb ik bij de NBB ook enkel de flatex van degiro aangegeven.
Moet ik daar ook nog iets extra voor doen?
Dat is al wat duidelijker en klinkt ergens logisch. Al blijf ik overtuigd dat zoiets ook beter kan. Hoeveel vragen krijg je per brief? Uiteraard gaan er brieven zijn met contactrato aan meer dan 1, maar evenzeer minder waar geen contact voor opgenomen wordt. Hoeveel van die vragen kunnen eerstelijns opgevolgd worden? Want dat laat weer een flexibele planning toe enzovoort.Aanslagbiljetten versturen (digitaal of per post) brengt een hoge werklast met zich mee voor zowel inning & invordering als voor de taxatiedienst. Niet het versturen zelf, maar al de rest is arbeidsintensief: aanvragen tot rechtzetting, vragen beantwoorden, aanvragen tot afbetalingsplannen,... Spreiding van de aanslagbiljetten = spreiding van de werklast. 2.000.000 aanslagbiljetten versturen op 2 weken tijd is geen probleem, alles wat dan achteraf op het personeel afkomt wel.