Postwissels bij Open Vld

Vrij verrassend toch, aangezien hij zo dicht bij Ongena staat, je zou denken dat hij nog steeds nationale ambities zou hebben.

Verrassend hoe? Die voelen ook allemaal wel komen dat ze na de komende verkiezingen met moeite aan de bak gaan komen. Zo snel mogelijk van het zinkend schip springen en proberen van lokaal het burgemeesterschap veilig te stellen. Idem aan Quickie, al had die dan nog een excuus.
 
De mooiste vergelijking die ik over de OpenVLD gehoord heb is dat het is alsof je een stoelendans doet zoals in de kleuterklas maar in plaats van één stoel die verdwijnt, verdwijnt de helft.

De liberale clans rijden voor hun juniors, met als gevolg bloedarmoede waar je geen vernieuwing uit gaat kunnen putten.

Eigenlijk zou een minister niet zomaar titelvoerende burgemeester mogen blijven en op één week terugkeren... Als we dan toch nog iets moeten overnemen uit de kleutertuin: opgestaan is plaats vergaan zou ik dan denken....
Gemakkelijk zo 'ontslag' nemen als je altijd een backup hebt...
 
Wat een opportunist, ongelooflijk.
Ik hoop echt dat hij ook nog naast de burgemeesterspost grijpt.
Kans lijkt me klein.
Nu Open VLD zit wat in moeilijk vaarwater in Mechelen.
Ze hebben denk ik schrik door de vernieuwing van de vesten.
Een relatief kleine groep klagers maakt veel lawaai.

Vind het heel oneerlijk voor diegene die al die jaren het burgemeesterschap heeft opgenomen.
Die verdient beter
 
Bye bye Somers - ultieme poging om persoonlijke hachje te redden, de meest egoïstische keuze - in tijden van crisis of extreme omstandigheden komt de ware aard naar boven.

Kunnen we stellen dat het cliché van postjes pakken nu finaal wordt bevestigd? Ik vrees van wel.

Reactie van Dhr. De Croo - geloofd die dat nu echt zelf, zo naïef kan niemand zijn- slecht toneel.
 
Zijn redenering over het lokale niveau is toch ook om van achterover te vallen.


Het lokale niveau kan houvast en perspectief bieden aan mensen.’ De grote maatschappelijke uitdagingen moeten ‘misschien zelfs in de eerste plaats’ lokaal beantwoord worden, vindt Somers. Omdat de VLD’er ‘altijd aanwezig is geweest in Mechelen’, lijkt een terugkeer hem een evidentie.

Neen Bart. De migratiecrisis, de vergrijzingsgolf, de rigide arbeidsmarkt, of het teloorgaande onderwijs, dat moet niet in de eerste plaats lokaal beantwoord worden. In tegendeel. Hoe minder van die absurde keizerrijkjes er zijn hoe beter.

Er zijn meer dan 30 steden op de planeet die meer inwoners tellen als Vlaanderen. Hoepel toch eens op met dat lokaal niveau zeg.
 
Straks hebben we geen ministers meer. Anders moeten we het land laten leiden door een team van 581 burgemeesters, en 1 opperburgemeester aan het hoofd of zo.
 
Terug
Bovenaan