Postwissels bij Open Vld

Bart Somers “dubbellopen is niet goed als politicus”.

Maar hoe rijmt hij de combinatie burgemeester en parlementslid? Is dat niet dubbellopen dan?
 
Wat een circus. Die Open Vld zijn toch echt niet normaal meer. Eerst klagen dat je uw postje niet krijgt op federaal niveau nadat er mensen zijn vermoord en dan dit. Hoe Open Vld denkt dat dit een goede zet is snap ik totaal niet. In normale omstandigheden beloon je mensen niet die dreigen de partij te laten vallen omdat ze niet krijgen wat ze willen.
 
De moment dat ik hoorde dat Bart Somers zijn ontslag had gegeven als minister dacht ik direct dat Rutten die plaats wel zou krijgen.
Dit is helemaal geen keuze van hem om terug te gaan naar de lokale politiek, maar een keuze van de vld partijtop om Rutten en haar achterban terug tevreden te stellen, in de hoop dat dat iets zou gaan uithalen bij de volgende verkiezingen.
En in die stoelendans hebben ze Bob Savenberg naar het Vlaamse parlement gestuurd.
 
"Ik ben geen vernieuwing, maar dat stoort me niet", reageert Rutten. "Er is aan mij gevraagd: zet je kennis en competentie vanaf dag één in."

:rofl:
 
Dus 1 persoon? Wordt dringend tijd dat dat meerdere personen mogen kiezen.

Stemmen maar.
Neen dit is de partijtop.
Dit is niet 1 persoon.

Maar het spreekt voor zich dat er naar bepaalde andere mensen meer zal geluisterd worden dan naar iemand anders. Als den Connor of De Wever iets zegt zal dat ook sneller die zijn richting uitgaan, maar dan nog is het geen dictatuur van de Croo of Connor of De Wever.
Het is gewoon een manier om te proberen om de plooien glad te strijken binnen de partij (ook in de richting van dat vrouwen niet onderkend worden als "talent").
 
“De media ga ik zeker volgen in het Vlaams Parlement. Dat is echt mijn dada”, zegt Savenberg die ook al jaren manager is van verschillende artiesten zoals Staf Coppens. “Ik vind Onderwijs ook een bijzonder interessante materie. Ik ga wel moeten bekijken hoe ik het allemaal rondkrijg, want ik werk nu al zeven dagen per week.”


Doe maar rustig he Bob, werk eerst! Daarna parlement!

Wtf..
 
Doe maar rustig he Bob, werk eerst! Daarna parlement!

Wtf..

Dit.

Burgemeester: geen fulltime job
Parlementslid: geen fulltime job

Maar wel ferm betaald.
Politiek zware stiel zeggen ze, maar ze willen er allemaal wel deel van uitmaken.
Doorsnee mens is blij als hij na een volle werkdag nog iets kan doen en erna in de zetel zitten.
Maar deze Supermensen cumuleren alsof het niets is.
 
Wie had kunnen denken dat tegen een combi plassen nog het minst erge was, wat er bij Open VLD kon mislopen dit jaar.

Wie gelooft die mensen nog?
 
Terug
Bovenaan