Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achja over 5 jaar weet men enkel nog dat het WK in Qatar het WK was dat de goat :sarcastic: zijn wereldtitel nam

Goei reclame en plaatsje in de geschiedenisboeken.
Neen dat denk ik niet. Over 5 jaar ga je voor de 100ste keer, zo'n praatbarak krijgen met Jan Mulder en Marc Degryse en dan vullen ze een uurtje op met:

Ik vind toch dat Pelé de goat is en niet Messi. Ja neen, ik vind dat dit toch Maradona is. En hier en daar nog ene die zegt dat het Ronaldo is!

Voor mij is er geen GOAT. Tijden veranderen en elke periode, heeft zijn grote sterren.

Hangt af wat de consignes zijn van de scheidsrechtersbazen. Ze lijken te willen om niet veel kaarten te geven en veel te laten spelen. Dat is gelijk voor iedereen. En liever consequent fluiten dan de willekeur die er in België is
Natrappen, niet zien.
Handsballen, niet zien.
Buitenspelfases fout zien.
Overtredingen compleet fout inschatten.
Penaltys fluiten bij elk contact

Er zijn regels hè, ge kunt nadrukken leggen, maar de basis regels moogt ge liefst wel blijven volgen en dat is hier echt niet gedaan in mijn ogen

Neen dat denk ik niet. Over 5 jaar ga je voor de 100ste keer, zo'n praatbarak krijgen mijn Jan Mulder en Marc Degryse en dan vullen ze een uurtje op met:

Ik vind toch dat Pelé de goat is en niet Messi. Ja neen, ik vind dat dit toch Maradona is. En hier en daar nog ene die zegt dat het Ronaldo is!

Voor mij is er geen GOAT. Tijden veranderen en elke periode, heeft zijn grote sterren.
Ik hoop die 2 over 5j niemeer op tv te zien :unsure: Over 5j heeft niemand het over Qatar en mensenrechten of gestorven arbeiders

Dan zegt iedereen "Ah Qatar, waar Messi WK werd"

Pluim voor Alvarez ook ze man, lopen dat die doet, niet normaal. Als ge die druk op een verdediging kunt zetten met ene in uw ploeg die niet of amper loopt in balverlies...

Argentinie inderdaad sterk maar een 2-0 voorsprong in de eerste helft al is een scenario dat ik ni echt wil zien in een WK finale. Of Frankrijk moet het nog leuk gaan maken door 2-2 te maken maar dat is moeilijk tegen die Argentijnen.

Natrappen, niet zien.
Handsballen, niet zien.
Buitenspelfases fout zien.
Overtredingen compleet fout inschatten.
Penaltys fluiten bij elk contact

Er zijn regels hè, ge kunt nadrukken leggen, maar de basis regels moogt ge liefst wel blijven volgen en dat is hier echt niet gedaan in mijn ogen
Sorry maar je overdrijft gewoon. Er gebeuren altijd zaken die niet gezien worden of men laat passeren. Maar als ze de rest consequent fluiten is dat beter dan de ene keer wel geel en de andere keer niet.

Neen dat denk ik niet. Over 5 jaar ga je voor de 100ste keer, zo'n praatbarak krijgen mijn Jan Mulder en Marc Degryse en dan vullen ze een uurtje op met:

Volledig mee eens ! En maar elkaar afbreken . Mogen blij zijn dat we van zo spelers hebben kunnen genieten .
En mensen die na dit wk zeggen dat Argentinië/ messi onverdiend dit wk winnen , dikke zever ...

kijk akkoord dat Frankrijk zwakker speel paar:

er wordt hier een wk finale gespeeld. zo vroeg id wedstrijd zo vroeg een penalty geven op zo een goedkope manier + even daarvoor keeper maagstomp geven zonder gevolgen + talloze andere voordelen.... ik heb mij twijfels over de objectiviteit van dit wk

Snap niet hoe je dit soort zaken ooit penalty kan vinden. Spelers zien die lijn van het strafschopgebied en ze beginnen te vallen als ze iets voelen. Nu kan je ze geen ongelijk geven, zelden of nooit krijgen ze geel voor schwalbe, in tegendeel penaltys cadeau, zo haal je dat gedrag er nooit uit he. Bal tegen hand schieten die niet tegen lichaam is ook zo'n zever.

Nee hij overdrijft niet hoor, dit Argentinië heeft gewoon tientallen geschenkjes gehad op weg naar de finale. En nu in de finale ook een penalty geschenkje, like usual.

Erger mij gewoon dood aan die Messi/Argentinië heiligverklaring al een heel jaar + twee maten en gewichten in de media als het over Messi/Ronaldo gaat. Als ze dan consequent lichte penals krijgen en de kranten vol staan van “MeSsI vErDiEnT hEt”. Om wild van te worden.

Maar Frankrijk is gewoon op alle vlakken nergens. Zowel qua spel als qua goesting om te winnen. Niet dat ik fan van Frankrijk ben maar het is teleurstellend om te zien hoe ze het Argentinië zo cadeau geven.

Edit. En ik ga ook gewoon niet akkoord met de spelregels anno 2022. Voetbal heeft echt een hervorming nodig (die er nooit gaat komen)
Wat zou je dan hervormen? Dat licht contact niet altijd een overtreding is in deze no-contact sport? En nog meer aan interpretatie overlaten? :unsure: Strak plan.

Die heiligverklaring heb ik precies ook gemist. Ik lees net zoveel negatief gezaag over Messi, als "heiligverklaringen". Positieve commentaren zullen je gewoon meer opvallen omdat je zelf anti-Messi bent.

Ergens ook wel fijn om te zien dat Frankrijk niet ongenaakbaar is en we niet op weg zijn naar een Franse hegemonie.
Deschamps heeft natuurlijk al een titel gehaald met zijn angsthazenvoetbal, maar schiet er hier wel gigantisch mee in de eigen voet. Ergens is dat gerechtigheid, want heeft met deze ploeg alles in huis om elke tegenstander weg te blazen.

Kijk dáár krijg ik nu eens moordneigingen van... zo´n afbraakfout. Goed weten dat je geel gaat krijgen en u dan laten vallen terwijl er hooguit licht contact was en dan een minuut komedie rechtstaan en doen alsof je niet snapt waarom je geel krijgt. Sterf toch.

Sorry maar je overdrijft gewoon. Er gebeuren altijd zaken die niet gezien worden of men laat passeren. Maar als ze de rest consequent fluiten is dat beter dan de ene keer wel geel en de andere keer niet.
De ref kan dingen niet zien, maar we zitten nu met een VAR die voor bepaalde dingen kan en moet tussenkomen en dit blijkbaar ook niet doen.

Elke eerste 10 minuten kan je je ook alles permiteren.
Ik zou denken dat op een WK het allerhoogste niveau gehaald moet worden en de allerbeste zijn. Tis gwn nie beter dan in eender welke tweede klasse competitie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan