Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1

Een Japan dat tijdens de rust al 3-0 had achter moeten staan tegen de Duitsers en dat van Spanje won dat in de 2e helft geen zin had om door te duwen? Het is idd heel duidelijk dat ik enkel naar de eindstand kijk en niet naar de match...

Ik ga niet beweren dat Kroatië niet sterker is dan Zuid-Korea maar de topploeg die ze 4 jaar geleden waren ga ik er toch ook niet van maken hoor.
Elke match moet gespeeld worden en het is best mogelijk dat Brazilië uitgeschakeld wordt als de bal goed rolt voor de Kroaten dus ik ga hier geen uitspraken doen waar je mij op gaat kunnen pakken vrijdag maar ik denk toch niet dat Kroatië de ploeg is waar de Brazilianen het meest van gaan wakker liggen dit toernooi...
Wat een dooddoeners toch telkens weer. Dat is toch gewoon de verdienste van Japan tot tweemaal toe?

Waarom Frans als je ook bij de Noorderburen kunt kijken?
De Nederlandse verslaggeving tijdens de wedstrijden is historisch zwak.
Ik keek vaak naar de Hollandse zenders voor Frank Snoeks bv. Nu hebben ze op zijn plaats een paar afstandelijke begrafenisondernemers gezet.

Ik ben trouwens ook echt geen fan van die dansjes van de Brazilianen wanneer ze scoren.

Ik hoop dan stiekem dat Perisic straks in de toegevoegde tijd de winnende treffer maakt, en dan zelf wat danspasjes gaat doen voor de dug-out van Brazilië :unsure:
Ik snap de hetze daarrond toch niet echt.

Moesten ze nu ostentatief gaan dansen voor de bank van de tegenstander of voor de fans van de tegenstander, dan zou ik het zeker nog begrijpen.

Maar dit is toch van alle tijden? Denk aan de dansjes van Kameroen met straffe Roger. Ook voor de Brazilianen is het iets van alle tijden, één van de dingen die me zijn bijgebleven als kind van het WK 1994.

Me dunkt dat we véél ergere dingen zien op een voetbalveld dan dit. Neem de match Zwitserland-Servië maar als voorbeeld. Of de Portugezen die de penalty-stip moesten gaan beschermen, ...

Idd, is toch gewoon leuk die dansjes? Maar het moet allemaal zo braaf mogelijk zijn voor sommige mensen zeker? Ik hoop dat Perisic vooral zo snel mogelijk naar huis is. Of geniet jij oprecht meer van dit Kroatië dan Brazilië? Of zijn vieringen belangrijker dan het gespeelde voetbal?

Wat een dooddoeners toch telkens weer. Dat is toch gewoon de verdienste van Japan tot tweemaal toe?
Laatste post want je wil duidelijk vast houden aan je mening.
Japan was een leuke ploeg die goed voetbal bracht, en ik vind het jammer dat ze eruit liggen, maar we gaan nu toch niet beweren dat enkel de absolute top kan winnen van hen he. Ze hebben een enorme drive maar laten best veel gaten achteraan. Het is dan ook geen toeval dat zowel Duitsland als Kroatië net 2 landen zijn die het niet zo makkelijk hebben met scoren.

Kroatië is een goeie ploeg maar zit met enigzins hetzelfde probleem als wij, namelijk dat er een aantal spilfiguren ouder aan het worden zijn. Bij hen is het wel zo dat de verdediging sterk bezig is dit toernooi dus ik zie Brazilië hier ook geen walk-over doen, dat heb ik ook nooit beweerd. Maar ik denk gewoon niet dat zij de ultieme uitdager gaan zijn van deze Braziliaanse ploeg, daar zijn ze imo gewoon niet sterk genoeg (meer) voor.

Vooral benieuwd of Andries Noppert het goed blijft doen.

Een anonieme keeper die overal jarenlang de bank moest warmhouden en waarvan René van der Gijp schaterlachend opmerkte "kan zomaar zijn dat die jongen over een paar weken bij PSG onder de lat staat".

Volgende test is Messi...

Kroatië is een goeie ploeg maar zit met enigzins hetzelfde probleem als wij, namelijk dat er een aantal spilfiguren ouder aan het worden zijn. Bij hen is het wel zo dat de verdediging sterk bezig is dit toernooi dus ik zie Brazilië hier ook geen walk-over doen, dat heb ik ook nooit beweerd. Maar ik denk gewoon niet dat zij de ultieme uitdager gaan zijn van deze Braziliaanse ploeg, daar zijn ze imo gewoon niet sterk genoeg (meer) voor.
Dat heb ik dan weer nooit beweerd. Jij poneerde dat het nog lang zal duren eer Brazilië een sterke tegenstander tegenkomt. En die komen ze volgens mij nu vrijdag met Kroatië al tegen.

Kroatië lijkt mij aanvallend toch te plat om iets te rap tegen Brazilië of ze moeten daar met z'n drieën allemaal een wonderdag hebben. Hun centrale as is meer dan prima, maar hun aanval is toch duidelijk van mindere kwaliteit.

Ik denk dan toch ook wel dat Brazilië van alle kwartfinalisten de minst moeilijke loting heeft. Ze hadden even goed ook tegen Spanje of Duitsland kunnen uitkomen.

Het middenveld van Kroatië vind ik in ieder geval wel sterker dan dat van Brazilië (ook al is Casemiro aan een heel goed toernooi bezig)

En Japan won overtuigend van Duitsland en Spanje...
Als ge niet ziet dat Kroatië kwalitatief een sterk team is dat het Brazilië moeilijk zou kunnen maken, dan kijkt ge geen voetbal maar leest ge enkel de eindstand af.

Vreemde stelling dit.
Japan lag zwaar onder tegen Duitsland, wint op een diefje omdat Duitsland niet kon afwerken en dan is dat "overtuigend winnen".
Komt er tegen Spanje totaal niet aan te pas, tot dat gekke incident waarna het voor Spanje niet meer hoeft en er oeverloos gebreid wordt, en ook dat is "overtuigend winnen".

Dat zijn toch vreemde definities van "overtuigend winnen". Volgens mij waren wedstrijden zoals Brazilie - Zuid Korea, Engeland - Iran, Frankrijk - Polen of Frankrijk - Australie de definitie van overtuigende overwinningen.

Dat je kan discussieren of een overwinning verdiend is of niet, omdat de winnende ploeg minder kansen afdwong dan de verliezende ploeg, tot daaraan toe. Maar om nu al te gaan stellen dat elke ploeg die wint, gelijk "overtuigend" wint omdat ze 1 goal meer scoren uit minder kansen dan de tegenstander is bizar.

Akkoord met Kroatie overigens.

Altijd leuk, even interview met mensen die niets zinnigs te zeggen hebben en dan nog gefilmd met een gekookte patat.

Niels gaven ze nog een ploegje mee.

Lichtblauw bij Spanje...

Is dat iets nieuw als away-kit? Vroeger altijd geel-achtig of gewoon wit, niet?

Vreemde stelling dit.
Japan lag zwaar onder tegen Duitsland, wint op een diefje omdat Duitsland niet kon afwerken en dan is dat "overtuigend winnen".
Komt er tegen Spanje totaal niet aan te pas, tot dat gekke incident waarna het voor Spanje niet meer hoeft en er oeverloos gebreid wordt, en ook dat is "overtuigend winnen".

Dat zijn toch vreemde definities van "overtuigend winnen". Volgens mij waren wedstrijden zoals Brazilie - Zuid Korea, Engeland - Iran, Frankrijk - Polen of Frankrijk - Australie de definitie van overtuigende overwinningen.

Dat je kan discussieren of een overwinning verdiend is of niet, omdat de winnende ploeg minder kansen afdwong dan de verliezende ploeg, tot daaraan toe. Maar om nu al te gaan stellen dat elke ploeg die wint, gelijk "overtuigend" wint omdat ze 1 goal meer scoren uit minder kansen dan de tegenstander is bizar.

Akkoord met Kroatie overigens.
Overtuigend was mss wat sterk uitgedrukt, maar de beide 2de helften had ik toch niet het gevoel dat beide tegenstanders nog aan een overwinning zouden geraken.
Maar bon. Dat gezegd zijnde: wat een saaie pot voetbal weer. Spanje is toch echt niet meer fijn om naar te kijken zonder Villa&Torres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan