Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1

QF Kroatië-Brazilië, hier hadden de Belgen op basis van de kwaliteiten kunnen en altijd moeten staan. Helaas heeft er nooit een Belgische ploeg op het veld gestaan, enkel een paar has-been individuen en gasten compleet uit vorm en zonder goesting.

Pas op of ge krijgt hier racisme naar uw hoofd geslingerd 🫥
Als je als land zo zwaar in de pan wordt gehakt in de eerste helft, en dan alsnog het hoofd niet laat hangen, het scoren van de tegenpartij voorkomt in de tweede helft en zowaar nog zelf met een enorme pegel de eer redt, dan kan je alsnog met opgeheven hoofd van het WK af denk ik. Dan neem ik enige overdreven woke reacties met plezier in ontvangst :scream:

Ik zeg niet dat Uruguay had kunnen winnen, alleen dat ze het meer verdienden om hier te staan dan Zuid-Korea. Maar bon ik heb vrijdag al kunnen lezen dat de meerderheid het daar niet mee eens was 😆
Ik denk dat de meerderheid het daarmee juist wel eens mee was. Ik heb dat hier ook bijvoorbeeld aangegeven. Allemaal leuk en wel voor ZK dat ze door de groepsfase zijn geraakt, maar nu waren ze gewoon de speelbal van Brazilië, terwijl Uruguay hier meer een wedstrijd van zou gemaakt hebben.

Alleen heb ik bepaalde dingen gelezen zoals dat Brazilië het zeker niet makkelijker zou krijgen tegen Zuid-Korea, tsja zulke onzin kan na vanavond wel in de prullenbak. Enfin, ervoor ook al maar dat is bij deze dan bevestigd.

Uruguay had evenmin gewonnen van Brazilië. Het verschil nu is dat Zuid-Korea nog naar hun capaciteiten iets probeerden na de 2-0. Terwijl Uruguay terug in een bende slagers zou veranderd zijn.

Nu heeft Neymar toch wat kunnen voetballen en etaleren dat hij een van de duurste voetballers ter wereld is. Hadden ze tegen Uruguay gespeeld dan was hij gewoon werelds duurste grasmaaier. Ik denk niet dat hij die match ongeschonden zou kunnen uitspelen

Heb het vrijdag al gezegd, hier had altijd Uruguay moeten staan, ware het niet van een niet gefloten strafschop waar de arbiter de VAR heeft overruled en die lame Portugezen met hun B-ploeg. No way dat Brazilië tegen hun zuiderbuur 4-0 zou staan aan de rust.
Ging ook spektakel zijn maar dan van een ander niveau :D
Uruguay had in de eerste match ook gewoon kunnen winnen van Zuid-Korea natuurlijk...
Het toernooi is nog lang dus ik snap wel dat die ploegen met 6/6 hun beste spelers (of die met al een gele kaart) rust gunnen. Dat zie je toch overal? Vroeger haalden de Belgische clubs hun enige punten in de CL steevast op de laatste speeldag tegen de B-ploeg van de groepswinnaar en toen kloeg niemand daar over want het was goed voor de coëfficient.

En Uruguay had ook slaag gekregen van dit Brazilië, ze hadden alleen terug gemept op de enkels van de tegenstander ;)

Voor de rest een leuke match om technische hoogstandjes te zien. Benieuwd wat ze er van terecht brengen tegen een echt goeie ploeg, al zal het nog wel ff duren eer ze die tegen komen.

Uruguay had in de eerste match ook gewoon kunnen winnen van Zuid-Korea natuurlijk...
Het toernooi is nog lang dus ik snap wel dat die ploegen met 6/6 hun beste spelers (of die met al een gele kaart) rust gunnen. Dat zie je toch overal? Vroeger haalden de Belgische clubs hun enige punten in de CL steevast op de laatste speeldag tegen de B-ploeg van de groepswinnaar en toen kloeg niemand daar over want het was goed voor de coëfficient.

En Uruguay had ook slaag gekregen van dit Brazilië, ze hadden alleen terug gemept op de enkels van de tegenstander ;)

Voor de rest een leuke match om technische hoogstandjes te zien. Benieuwd wat ze er van terecht brengen tegen een echt goeie ploeg, al zal het nog wel ff duren eer ze die tegen komen.
Kroatië vrijdag 16u is niet meer veraf.
Het middenveld van Brazilië zal het daar toch moeilijk tegen hebben. En Richarlison ook tegen Lovren en/of Josko.

Kroatië vrijdag 16u is niet meer veraf.
Het middenveld van Brazilië zal het daar toch moeilijk tegen hebben. En Richarlison ook tegen Lovren en/of Josko.
Allez kom, die zijn met de hakken over de sloot van Japan gewonnen.
Qua achterlijn zijn die idd sterker maar Kroatië hun middenveld is toch ook niet meer wat het geweest is hoor.

Allez kom, die zijn met de hakken over de sloot van Japan gewonnen.
Qua achterlijn zijn die idd sterker maar Kroatië hun middenveld is toch ook niet meer wat het geweest is hoor.
En Japan won overtuigend van Duitsland en Spanje...
Als ge niet ziet dat Kroatië kwalitatief een sterk team is dat het Brazilië moeilijk zou kunnen maken, dan kijkt ge geen voetbal maar leest ge enkel de eindstand af.

Het wordt geen walk-over voor Brazilië. Maar Brazilië komt meer en meer op stoom, terwijl Kroatië niet meer gaat verbeteren, denk ik.

Uiteindelijk heeft Kroatië toch al veel moeten geven en heeft Brazilië best al veel periodes met de handrem op kunnen spelen. Ze gaan frisser zijn. Het zelfvertrouwen is nu torenhoog, de coach moet ze alleen behoeden voor nonchalance of overmoed.

Ik geef Kroatië 10% kans :p

Japan overtuigend gewonnen van Duitsland... fantastische zege uiteraard, maar als ze aan de rust 3-0 achterstaan, gaat niemand er iets van zeggen. Ze hebben het schitterend gedaan, maar hadden ook hun beperkingen natuurlijk.

Als ik het mij goed herinner: op het vorige WK heeft Kroatië
- in de achtste finales verlengingen gespeeld + penalties
- in de kwartfinale verlengingen gespeeld + penalties
- in de halve finale verlengingen gespeeld

Dat is gewoon een taaie ploeg met spelers die ondertussen ook echt op elkaar ingespeeld zijn.

De vraag is alleen: wie kan dat aanvallend talent van Brazilië stoppen. Zelfs België kreeg tegen Kroatië een hoop serieuze kansen bij elkaar gevoetbald, en Brazilië is aanvallend toch nog een klasse beter dan België (zeker het België van de voorbije maanden).

Dat is sowieso een wedstrijd om naar uit te kijken, want ik verwacht geen gesloten voetbal (i.t.t. Engeland-Frankrijk).

Ik ben trouwens ook echt geen fan van die dansjes van de Brazilianen wanneer ze scoren.

Ik hoop dan stiekem dat Perisic straks in de toegevoegde tijd de winnende treffer maakt, en dan zelf wat danspasjes gaat doen voor de dug-out van Brazilië :unsure:

En Japan won overtuigend van Duitsland en Spanje...
Als ge niet ziet dat Kroatië kwalitatief een sterk team is dat het Brazilië moeilijk zou kunnen maken, dan kijkt ge geen voetbal maar leest ge enkel de eindstand af.
Een Japan dat tijdens de rust al 3-0 had achter moeten staan tegen de Duitsers en dat van Spanje won dat in de 2e helft geen zin had om door te duwen? Het is idd heel duidelijk dat ik enkel naar de eindstand kijk en niet naar de match...

Ik ga niet beweren dat Kroatië niet sterker is dan Zuid-Korea maar de topploeg die ze 4 jaar geleden waren ga ik er toch ook niet van maken hoor.
Elke match moet gespeeld worden en het is best mogelijk dat Brazilië uitgeschakeld wordt als de bal goed rolt voor de Kroaten dus ik ga hier geen uitspraken doen waar je mij op gaat kunnen pakken vrijdag maar ik denk toch niet dat Kroatië de ploeg is waar de Brazilianen het meest van gaan wakker liggen dit toernooi...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan