Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1

Zo'n grote verschillen in deze fase van een WK geven toch ook wel aan dat er met dat hele progressiesysteem in een WK serieus wat scheef zit.

Zwitserland is toch niet zoveel minder dan Portugal? Ik zou het toch geen verrassing noemen. Al is voor mij Portugal wel licht favoriet natuurlijk. Maar niet zoals Brazilie favoriet is tegen Z-Korea.

Zwitserland eindigde voor Italie in de kwalificaties, ik snap niet waarom men hier Zwitserland blijft onderschatten.

Sonck heeft gelijk ivm penalty
Ik zou dan het reglement willen veranderen, enkel voor zware overtredingen een penalty en voor gevallen zoals dit een hoekschop geven ofzo. Want in dit WK wordt er echt wel met penalties gesmeten.

Vb bij iemand die alleen door is of een duidelijke schietkans had, of een heel zware fout, penalty. En voor gerommel in de marge, en kleinere foutjes zoals geduw en getrek met minder grote gevolgen op het spelbeeld een corner geven. Of een indirecte vrije trap oid.

Alles bijeen, dit is omdat ze tegen Zuid Korea spelen, ze zullen toch wat ander soort spel moeten brengen tegen hogere seeded teams.

Neemt niet weg dat er in de opbouw en afwerking al pareltjes tussen zaten in deze eerste helft

Zwitserland eindigde voor Italie in de kwalificaties, ik snap niet waarom men hier Zwitserland blijft onderschatten.
Nee hoor, zeker niet onderschatten. Ik geef ze best wel wat kans (kijk maar naar vorig EK)

Alleen is Portugal nog altijd wel favoriet. Voor het WK hoorde ik sommigen zelfs Portugal als kanshebber voor de titel vernoemen, dat heb ik voor Zwitserland niet gehoord.

Een échte verrassing zou winst van Zwitserland morgen niet zijn nee

Ge kunt anders gewoon de Africa Cup en de Asia Cup en de Gold Cup kijken he, als het u gewoon om het exotische te doen is en de kwaliteit van voetbal u niet interesseert.
Afin, dan erger of verveel je je misschien minder. Gewoon een opmerking.
Ik bedoel het leukste is als een kleiner land de groten kan kloppen. Deze 8e finales zijn heel voorspelbaar geweest. Kwaliteit van voetbal interesseert me uiteraard wel maar dat heb ik van een Nederland of Engeland nog niet gezien, da's gewoon saaie kost, weliswaar heel efficiënt. Een avontuurlijk Senegal of Ghana die doorstoten zou toch veel leuker zijn. Helaas laten dat soort landen toch telkens weer steken vallen

Heb het vrijdag al gezegd, hier had altijd Uruguay moeten staan, ware het niet van een niet gefloten strafschop waar de arbiter de VAR heeft overruled en die lame Portugezen met hun B-ploeg. No way dat Brazilië tegen hun zuiderbuur 4-0 zou staan aan de rust.
Ging ook spektakel zijn maar dan van een ander niveau :D

Heb het vrijdag al gezegd, hier had altijd Uruguay moeten staan, ware het niet van een niet gefloten strafschop waar de arbiter de VAR heeft overruled en die lame Portugezen met hun B-ploeg. No way dat Brazilië tegen hun zuiderbuur 4-0 zou staan aan de rust.
Dan had Neymar na 20sec wss al iemand op zijn enkel gehad

het zou idd anders verlopen zijn maar de laatste zege van Uruguay dateert van 2001. Verder was de laatste Brazilië-Uruguay 4-0 en doelsaldo in de laatste 4 confrontatie 11-1 😅.

Ik zeg niet dat Uruguay had kunnen winnen, alleen dat ze het meer verdienden om hier te staan dan Zuid-Korea. Maar bon ik heb vrijdag al kunnen lezen dat de meerderheid het daar niet mee eens was 😆

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan