Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1
 
Stef Wijnans toch echt geen goeie commentator.

In de eerste helft zei hij dat de scheidsrechter een Braziliaan was. Een beetje later buitenspel: ah ja de lijnrechter is ook een Colombiaan net als het hele team scheidsrechters :wtf:

Geeft ook veel te gemakkelijk kritiek op spelers of ploegen. Laat dat eens aan de analisten over he.
 
Ik wil Nederland nog wel eens zien tegen pakweg Argentinië... Dit VS is toch wel te licht bevonden om Oranje te doen zweten. Net als Canada teveel energie verspild in de groepsfase, en dan nog met die lange blessuretijden...
 
Of je hebt geluk met het niveau van de tegenstanders. Tegen een deftige ploeg moet ik het nog zien voor Nederland
We gaan het zien.
Hun volgende match is Argentinie. Daarna zal het waarschijnlijk Brazilië of Kroatië zijn. Daarna is het al de finale.
 
Dan gaan die tickets naar andere landen uit die zone zeker?

Leuk zeg. Trinidad & Tobago, Panama of Jamaica die mogelijks erbij komen. :sarcastic:
Naar het schijnt zijn er nog 3 extra tickets ja + 2 landen die naar een globale play-offs mogen gaan.

Costa Rica zal dan wel een zekerheid zijn. In de laatste 30 jaar hebben we ook Panama, Honduras, Trinidad en Tobago, Jamaica gezien. Die zullen nu ook wel veel kans maken zeker.
 
Ja kijk, Nederland is ook niet kansloos tegen een Argentinië ofzo he. Dat heb je nu eenmaal in de knock-out fase, het gaat om 1 wedstrijd.
De kans dat Argentinië/Brazilië/Spanje wint van dit Nederland is groter, maar niet 100%.

De VS heeft tijdens deze match wel verdedigd als een vod. Dat zal tegen (vermoedelijk) Argentinië toch anders zijn.

PS: die Youri Mulder en Imke Courtois hebben volgens mij touche. Elkaar beetje plagen, aanraken etc :unsure:
 
Slechte wedstrijd van Oranje maar aanvallend wel een pak beter dan in de groepsfase. Nu eens kijken hoe Argentinië gaat verlopen.
 
Slechte wedstrijd van Oranje maar aanvallend wel een pak beter dan in de groepsfase. Nu eens kijken hoe Argentinië gaat verlopen.

Jullie kunnen toch ook kritisch zijn op de eigen ploeg hoor :p
Nederland had het best wel onder controle allemaal. Na de 2-1 zag je dat als NL weer even duwde ze onmiddellijk de 3-1 scoorden. VS kwam er niet aan te pas (tot mijn verrassing eerlijk gezegd, want ze waren een schim van de ploeg die bv. tegen Engeland speelde).
 
We gaan het zien.
Hun volgende match is Argentinie. Daarna zal het waarschijnlijk Brazilië of Kroatië zijn. Daarna is het al de finale.
Logisch natuurlijk als je reeds in de kwartfinale staat :biglaugh:.Maar tis niet dat ze al zo’n sterke tegenstand hebben gehad de voorbije matchen. Je moet het natuurlijk nog altijd doen en die matchen winnen.

Als je zag hoeveel miserie ze al hadden met “maar” Ecuador en Senegal dan zie ik ze toch wel in de problemen komen tegen Argentinië (als zij hun niveau halen)
 
Jullie kunnen toch ook kritisch zijn op de eigen ploeg hoor :p
Nederland had het best wel onder controle allemaal. Na de 2-1 zag je dat als NL weer even duwde ze onmiddellijk de 3-1 scoorden. VS kwam er niet aan te pas (tot mijn verrassing eerlijk gezegd, want ze waren een schim van de ploeg die bv. tegen Engeland speelde).
Vond ik persoonlijk niet verrassend. Nederland is een ploeg die goed staat, daar geraak je niet door met enkel lopen en enthousiasme. Engeland daarentegen staat zelden goed en moet het hebben van z’n aanvallende flitsen om matchen te winnen, verdedigend gaan die veel te vaak de mist in
 
Jullie kunnen toch ook kritisch zijn op de eigen ploeg hoor :p
Nederland had het best wel onder controle allemaal. Na de 2-1 zag je dat als NL weer even duwde ze onmiddellijk de 3-1 scoorden. VS kwam er niet aan te pas (tot mijn verrassing eerlijk gezegd, want ze waren een schim van de ploeg die bv. tegen Engeland speelde).
Dat klopt. Met dit materiaal is 3-1 echt een goede score tegen de VS. Maar bij ons in de studio zitten Van Basten enzo, die hebben nog altijd de hogere verwachtingen van vroeger.

Terwijl we die klassespelers van toen gewoon niet meer hebben. Dan moet je effectief spelen.
 
Wat een belachelijk slechte verdediging hadden die Amerikanen zeg. Alle 3 de goals gigantische dekkingsfouten. Zelfs de onze was zo slecht niet.
 
Logisch natuurlijk als je reeds in de kwartfinale staat :biglaugh:.Maar tis niet dat ze al zo’n sterke tegenstand hebben gehad de voorbije matchen. Je moet het natuurlijk nog altijd doen en die matchen winnen.

Als je zag hoeveel miserie ze al hadden met “maar” Ecuador en Senegal dan zie ik ze toch wel in de problemen komen tegen Argentinië (als zij hun niveau halen)
Hadden ook een relatief simpele poule.

De poules waren ook vrij gelijkmatig verdeeld. Enkel E en F waren poules waar goede landen elkaar al troffen. Maar als je dan keek hoe wij speelde dan is Kroatië met gemak gewoon tot de 8ste doorgestoten.

Ze kunnen ook nog groeien in het WK en het kan zomaar dat ze met geluk gewoon nog tot de finale geraken. Intrinsiek zijn ze niet de beste, maar hun systeem werkt. Je kan zeggen van Van Gaal wat je wilt maar hij doet het toch maar, hij slaagt er toch maar weer in om met deze ploeg al tot de kwarts te gaan.
Stel u voor dat wij zo iemand aan het roer hadden, dan speelden wij ook gewoon 8ste.
 
Jammer dat Holland door is. Ik gruwel bij de gedachte dat zij wereldkampioen zouden worden, de arrogantie tov ons Belgen zou onhoudbaar zijn. Ik kan nu al met moeite Voetbalzone bekijken zonder tenenkrullende ergernis.
 
Het zou toch straf zijn, moesten ze het langer dan de kwartfinale uitzingen. Argentinië wordt er zeer waarschijnlijk toch teveel aan.

En anders wachten daarna nog Brazilië en later nog Spanje of Frankrijk of...

Ik denk dat het voor Van Gaal een droom zal blijven...
 
Jammer dat Holland door is. Ik gruwel bij de gedachte dat zij wereldkampioen zouden worden, de arrogantie tov ons Belgen zou onhoudbaar zijn. Ik kan nu al met moeite Voetbalzone bekijken zonder tenenkrullende ergernis.
Wees gerust, wij worden geen wereldkampioen. Te weinig klasse.

Andersom was dat trouwens precies hetzelfde de laatste jaren bij ons. Zeker in 2018. Een beetje rivaliteit is toch ook mooi in landenvoetbal?
 
Die 1e pot van NL was wel pure klasse. Die mag naast de perfecte counter van de Belgen in het grote voetbal voor dummies boek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan