Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er ligt kattekak op onze gazon en we hebben zelf geen kat. Denk niet dat de baasjes dat zullen komen opruimen.

Katten kakken niet los in het midden van uw gazon. Zeker dat het niet van bijvoorbeeld marters of zelfs een vos kan komen? Die beesten doen wel maar wat op.

Ik herinner met dat toen de eerste Tim Burton Batman uitkwan die film KNT was.

Man dat was pas een ergernis.

Mijn ouders hebben die gehuurd voor mij en het madammeke van de videotheek zo nog zeggen dat die niet geschikt was voor -16 jarigen.

Euhm voor mijn huidige buur is ingetrokken las ik in de zomer boeken op het terras, de tour etc... wij leefden (bij goed weer) meer buiten dan binnen, dat kan nu nog maar wel met oordopjes want de kinderen van de nieuwe buur kunnen aardig wat decibels produceren, wij zwijgen om problemen te voorkomen maar een voorbeeldje om jullie mee te laten genieten, verbeeld u dit alles in een residentiële wijk. zomer goed weer dan gaat om 9 uur de muziek aan zodat je binnen met alles dicht niets hoeft te missen dit tot 22 uur, bijkomstig lawaai van 3 kids die blijkbaar niets liever doen dan een hele dag vechten en mekaar pijn doen, de vader hoor je nooit en de moeder heeft een stem als een klok en produceert als ze roept(muziek remember) minstens het lawaai van een opstijgende 747, de laatste 3 weken van juli gaan ze naar de camping aan zee en genieten wij van de rust en gaan op verlof als zij terugkomen natuurlijk toch 6 weken per jaar verlof :)
een lastig/onhandelbaar kind is niet de schuld van het kind, wel van de ouders, kinderen opvoeden is een kunst…

Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat er naast u woont. Met onderstaande zou ik al zelfs niet beginnen communiceren.

1668358590081.png

Katten kakken niet los in het midden van uw gazon. Zeker dat het niet van bijvoorbeeld marters of zelfs een vos kan komen? Die beesten doen wel maar wat op.
Een beetje losse aarde in een nieuw perk en die zien dat gewoon als kattenbak hoor. Heb dat hier ook altijd voor. Het probleem is vooral de mentaliteit van "wie heeft er nu last van een kat". Een klein roofdier dat door heel de buurt loopt en af en toe eens een vogel pakt die mogelijk bedreigd is, tof. Dan wat krijsen in het juiste seizoen en alles onderplassen.

Overigens vind ik het belachelijk om meer belastingen te vragen voor zaken die andere mensen doen hoor, maar er zijn wel wat argumenten om katten niet vrij buiten te laten.

ik erger mij vooral om geluid, en van kinderen kan ik dat nog relativeren (ik heb er zelf ook...). Zolang het de spuigaten niet uitloopt is dat ok.

Maar wij hebben zo een zelfstandige buurman met een hond, want met de corona had hij geen werk...
Nu zit die weer in de horeca bezig en zit dat beest van s'morgens tot middernacht elke dag alleen. Die hond blaft naar alles wat hij ziet, al is het een bewegend stukje gras.

Dat is ook niet de schuld van die hond maar van de eigenaar. Jammer dat we in belgië daar veel te weinig regelgeving of meldpunten van hebben (zoals bv in Nederland).

ik erger mij vooral om geluid, en van kinderen kan ik dat nog relativeren (ik heb er zelf ook...). Zolang het de spuigaten niet uitloopt is dat ok.
Ik heb de zoon van een goeie vriend eens horen krijsen omdat hij zijn zin niet kreeg toen ik daar een wijntje aan het drinken was.
Hij mocht een uurtje met iets spelen (hij was verwittigd dat een uur een uur is en geen seconde langer!), maar hij wilde niet stoppen na dat uur, dus die vriend pakte hem zijn speeltje gewoon af.

Ik ben bijna doof geworden, zelfs een drilboor is daar NIKS tegen.:unsure: Dat is absoluut NOT DONE, maar leg dat maar eens uit tegen een kind dat echt moeilijk doet. Dat was dus onbegonnen werk lol.

Hij heeft dan zijn kind gestraft door hem op te sluiten op zijn kamer en dat kind heeft toen nog zeker een half uur liggen krijsen (en toen was hij moe denk ik, want toen werd het stil). De moeder (zijn vrouw aldus) is dan dikwijls naar daar gegaan om te zien of alles OK was (want in feite mag je een kind niet alleen laten) en om hem te doen stoppen met krijsen --> BIG BIG FAIL. Of wat dacht je?

En die vriend dan zo: Dat heeft hij nog nooit gedaan, ik voed hem goed op. :rofl:
Opvoeden van peuters is blijkbaar dan toch niet zo gemakkelijk. :tongue:

Katten betreden op eigen risico mijn “erf”.
Eigenaars moeten ze maar op hun eigendom houden.
Wat kan je dan doen?
Ik heb hier ook een kat die telkens door mijn tuin wandelt om dan bij de buren in hun hof te schijten.
Gelukkig niet te veel last van.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan