Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst gemaskerd zingen, dan op kamp, nu koken met conner. Straks gaat ie nog in de politiek ook.

Eerst ‘met Conner op kamp’, straks ‘koken met Conner’: Vooruit-voorzitter lanceert YouTube-reeksen

DJ lessen met Conner and friends?

Dus omdat ik toegeef dat mijn ouders mij af en toe een mep gegeven hebben ben ik plots persoonlijk zelf ook een "eikel"?
Je bedoelt het waarschijnlijk zelf ook goed, maar zo komt uw post wel over op mij.

En of die vrienden hun opvoeding goed uitvoeren of niet, is ook mijn probleem niet. Alleen als ze hun kind een mep zouden geven zou ik dit even aangeven maar voor het overige moeten ze dit zelf maar regelen.

Ja want de keuze valt enkel tussen niets doen en lappen geven of opsluiten?
Bij hun was het dan straffen door het kind naar de kamer te sturen. (opsluiten hierboven, was een foute bewoording ..)
Dat laatste had ik al gecorrigeerd he.

Anyways het is een gevoelig onderwerp en je kan nooit iets posten zonder dat iemand kwaad wordt of geirriteerd is.
Ik denk dat als we hierover verder wensen te discussieren, dat daar betere topics voor zijn. Dus voor mij is dit afgesloten en is het 'back on topic'.

Laatst bewerkt:
Dus omdat ik toegeef dat mijn ouders mij af en toe een mep gegeven hebben ben ik plots persoonlijk zelf ook een "eikel"?
Je bedoelt het waarschijnlijk zelf ook goed, maar zo komt uw post wel over op mij.

En of die vrienden hun opvoeding goed uitvoeren of niet, is ook mijn probleem niet. Alleen als ze hun kind een mep zouden geven zou ik dit even aangeven maar voor het overige moeten ze dit zelf maar regelen.

Anyways het is een gevoelig onderwerp en je kan nooit iets posten zonder dat iemand kwaad wordt of geirriteerd is.
Ik denk dat als we hierover verder wensen te discussieren, dat daar betere topics voor zijn. Dus voor mij is dit afgesloten en is het 'back on topic'.
Uw post was inleiding tot mijn ergernis dus perfect on topic.
Ik heb u zelf dan ook nergens verwenst, enkel dat de opvatting/mening die je daar uit, een ergernis van mij is.

Uiteraard als eender wie zo een mening uit, ergert mij dat. Daarom dat ik liever jou het voordeel van de twijfel geef en zeg dat het waarschijnlijk goed bedoelt was.

Uw post was inleiding tot mijn ergernis dus perfect on topic.
Ik heb u zelf dan ook nergens verwenst, enkel dat de opvatting/mening die je daar uit, een ergernis van mij is.

Uiteraard als eender wie zo een mening uit, ergert mij dat. Daarom dat ik liever jou het voordeel van de twijfel geef en zeg dat het waarschijnlijk goed bedoelt was.
Sorry als ik u beledigd heb, dat was niet de bedoeling.
Voor het overige is het het beste dat we deze discussie afsluiten.

Ik ben 100% zeker dat wat jij denkt en ik denk in praktijk voor 100% overeenkomt, alleen heb ik het een beetje slecht / foutief verwoord en bij zo'n delicate onderwerpen wordt elk woord dat je zegt, sowieso extra onder de loep genomen, maar dat weten we allebei wel he ;) Even goede vrienden ..

Vandaag weeral kinders in de super tijdens de schooluren, dat wordt heel gewoontjes blijkbaar. Er is hier toch iets mis met de beschikbaarheid van leraars, scholen, opvang zulle in mijn regio, make that anders the cat wise (en ze scheet in iemands hof terwijl de hond van de buren blafte als een zot)

Belasten die kleine fockers! (beetje pun intended).

zalige discussie hier lolz, de discussies die de ergernis van de dag worden. De cirkel is rond!!
Lemme put it this way. Ik ga eerlijk zijn. En dit is ook 'mijn ergernis van deze dag'.

Mijn ouders hebben gepoogd hun kinderen goed op te voeden. En ja daar is af en toe een mep gebeurd, dat is niet goed te spreken is maar .. swoit .. het is nu zo.

Mijn oudste zus is echter op het slechte pad geraakt en overleden aan een overdosis. :headshake:

Mijn jongere zus heeft alle contact met mij en mijn ouders verbroken (Wel even ter info: ik heb persoonlijk nooit ruzie gehad, met mijn zus) en heeft hen beschuldigd van zware mishandelingen tijdens onze jeugd.
(Buiten een mep kan ik mij echter niets herinneren daarvan, dus ik kan niet zeggen of dit waar is of niet, ik denk het niet maar 100% zeker kan ik dat niet zeggen. Een arts heeft veel van wat ze beweerde, echter ontkracht na onderzoeken. Maar zoals gezegd: Ik weet het niet zeker)

Dus ik heb erg pijnlijke momenten beleefd betreffende de opvoedingsperiode van kinderen (in dit geval mijn zussen) en ik heb zelf dan ook geen kinderen. (Al denk ik wel dat ik een goede vader was geweest).

Dus eigenlijk moet ik van dit onderwerp wegblijven, dat is niet goed voor mij, want dat loopt hier dan altijd uit de hand. De pijn van het verlies van mijn zussen is namelijk zwaar om te dragen :frown:

Als ze blijven roepen, gewoon op hun kamer zetten. Na een half uur worden ze wel moe.
Voor mijn part doet iedereen met de opvoeding van zijn kinderen wat hij/zij wil zolang ze de kinderen maar niet mishandelen.

Want als je u echt gaat bemoeien met de opvoeding van kinderen van een ander in de praktijk / de werkelijke wereld, dan krijg je daar alleen maar miserie en/of ruzie mee, met de ouders he.

Ja man, hier lopen in totaal zeker 4 katten door mijn tuin van verschillende buren. Als ik ergens gras verwijder ligt er gegarandeerd kattenstront in na een paar dagen, en soms gewoon in het gras. Dan kunnen we P&A-gewijs wat onnozel gaan doen over de definitie van altijd, maar wat is daar nu eigenlijk het nut van? Ik zie niet echt wat daar los uit de pols aan is hoor.

Verschillende mensen dus. En ook ongeveer elke kleinere vogel in de buurt, sommigen waarvan het als soort moeilijk hebben.

Ik vind het vooral onwaarschijnlijk hoe jij zo goed weet hoe en waar alle katten ter wereld hun gevoeg doen omdat je er zelf een hebt. Ook de aanvallende toon omdat iemand je iets uitlegt, wtf ook weer. Is dit de kattenversie van "jamaar mijnen hond doet niks ze"?

Ik doe die katten niets aan hoor, en die beesten kunnen er uiteindelijk ook niets aan doen dat veel mensen schijnen te denken dat niemand last kan hebben van katten.

Loop anders helemaal van stapel man. Wat jij beschrijft is niet hoe ik het gedrag van katten in onze woonwijk observeer. Nogal wiedes dat ik dat vanuit mijn eigen observaties beoordeel dus. 't zit precies diep, dus ik zal het daar maar bij laten.

Mechelen aka hoe zet ik het verkeer rond mijn stad volledig vast.
In Mechelen zijn ze gewoon gek geworden en willen ze groener dan groen zijn, de bakfietsmaffia is er baas, ik ben geboren Mechelaar maar sinds de stad zo auto onvriendelijk is geworden kom ik er jaren niet meer en nu zeker met de kleine ring (de vesten) die 1 richting worden.
De balans is hier (te) ver naar de verkeerde kant gegaan ... zelfstandigen zijn er en masse mee gestopt en de leegstand is er zeer hoog.
Lier idem ook doods op een paar winkels na ... mij zien ze niet meer in auto onvriendelijke steden zoals Kortrijk, Gent, Mechelen, Lier etc...ik rij daarentegen met de glilach naar Knokke, Dusseldorf, Keulen, Centro (Botrop) etc...

Loop anders helemaal van stapel man. Wat jij beschrijft is niet hoe ik het gedrag van katten in onze woonwijk observeer. Nogal wiedes dat ik dat vanuit mijn eigen observaties beoordeel dus. 't zit precies diep, dus ik zal het daar maar bij laten.
Nu ja als in mijn tuin 100 kattenstronten liggen --> Ik laat er persoonlijk mijn slaap niet voor. :tongue:

Maar ik kan mij voorstellen als je het leuk vindt en er trots op bent, om een hele mooie tuin te hebben (Sommige tuinen en grasperken zijn een echt kunstwerkje) en half uw tuin waar je maandenlang aan werkt (Verticuteren, gras zaaien, gaten dichten, ..) is ineens naar de kloten door kattenstront (en pis)... ik kan me daar wel iets bij voorstellen hoe "pietje precies - de tuinman" zich dan voelt ;)

Uw buren kakken in de midden van uwen hof? Da's pas een terechte ergenis!
Op HLN stond er toch eens zo'n artikel. Dat er stronten lagen in iemand zijn tuin, ze dan camera's geplaatst hebben en toen verbaasd opmerkten dat de buurman daar doodleuk elke nacht kwam kakken.

Maar goed -ook al geloof ik dat voorval wel- op HLN staan wel meer van zo'n ironische artikels. :laugh:
Dat doen ze voor de click bait he. Hoe meer mensen zoiets lezen hoe meer winst voor zo'n (flut)krant.

Vandaag weeral kinders in de super tijdens de schooluren, dat wordt heel gewoontjes blijkbaar. Er is hier toch iets mis met de beschikbaarheid van leraars, scholen, opvang zulle in mijn regio, make that anders the cat wise (en ze scheet in iemands hof terwijl de hond van de buren blafte als een zot)

Belasten die kleine fockers! (beetje pun intended).
Aangezien jij tijd hebt om in de week te gaan winkelen, wat schort er dan juist aan jouw werksituatie dat je daar op die momenten wel tijd voor hebt? 🧐 (;))

En wat stoort er jou dan juist dat er kinderen aanwezig zijn in de supermarkt?
Blokkeren ze u? Blijven ze staan palaveren terwijl de winkel overvol is? Betalen ze met kleingeld waar ze minutenlang naar op zoek zijn?

Want die zaken heb ik bijvoorbeeld wel voor in het weekend en ik vermoed dat we de tegenovergestelde ergernis hebben...
In het weekend is de supermarkt vol bejaarden(/doppers/ziekenkastrekkers) die een volledige week tijd hebben om te gaan winkelen, maar dan toch in het weekend gaan.
Hoe meer mensen er in de week winkelen, hoe liever ik het heb! :tongue:

Aangezien jij tijd hebt om in de week te gaan winkelen, wat schort er dan juist aan jouw werksituatie dat je daar op die momenten wel tijd voor hebt? 🧐 (;))

En wat stoort er jou dan juist dat er kinderen aanwezig zijn in de supermarkt?
Blokkeren ze u? Blijven ze staan palaveren terwijl de winkel overvol is? Betalen ze met kleingeld waar ze minutenlang naar op zoek zijn?

Want die zaken heb ik bijvoorbeeld wel voor in het weekend en ik vermoed dat we de tegenovergestelde ergernis hebben...
In het weekend is de supermarkt vol bejaarden(/doppers/ziekenkastrekkers) die een volledige week tijd hebben om te gaan winkelen, maar dan toch in het weekend gaan.
Hoe meer mensen er in de week winkelen, hoe liever ik het heb! :tongue:
In tegenstelling tot werk- of opleidingsuren, zijn schooluren over gans België wel redelijk vast. Als er tussen 9u en 15u30 regelmatig kinderen in de supermarkt rondlopen buiten schoolvakanties en woensdag namiddag,kan ik me inbeelden dat dat als niet normaal wordt gezien.

:tongue:
Dat lukt toch als je in ploegen staat? Als je met de late staat kan je in de voormiddag en met de vroege in de namiddag. Zo vreemd is dat toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan