Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De huisarts erover contacteren is ook iets wat soms wordt gedaan. Zeker bij oudere mensen nog een "gezagsfiguur" naar wie ze makkelijker luisteren.
Bwa, mijn schoonmoeder had geen gevoel (géén) meer in de voeten (toch van belang) en kon vrij makkelijk blijven manipuleren om te blijven rijden. Veel dokters willen de agro niet en de klantenrelatie houden.

Ergernis: mijn rechteroog ziet geen steek. Witte waas. Dieptezicht fubar. Ligt aan de onstabiele suiker. Zou opklaren in een weekje. Ik sta in de top 100 fysieke integriteit achter Stone Henge op dit moment.

Het irritante aan de katten van de buren is dat onze hond altijd tegen de ruit vliegt als ze in onze tuin komen en ik dan de ruiten weer kan kuisen. :unsure:

Katten betreden op eigen risico mijn “erf”.
Eigenaars moeten ze maar op hun eigendom houden.
Mocht dat in mijn gebuurte zijn, gold voor u/mensen die zo spreken hetzelfde. ☺️ Niet dat ik perse denk dat jij of gelijkgestemden ze iets zouden aandoen, maar nog ervaring gehad met een cat-killer en sindsdien is mijn tolerantie nul en zou de prijs gelijk zijn.

Bwa, mijn schoonmoeder had geen gevoel (géén) meer in de voeten (toch van belang) en kon vrij makkelijk blijven manipuleren om te blijven rijden. Veel dokters willen de agro niet en de klantenrelatie houden.

Ergernis: mijn rechteroog ziet geen steek. Witte waas. Dieptezicht fubar. Ligt aan de onstabiele suiker. Zou opklaren in een weekje. Ik sta in de top 100 fysieke integriteit achter Stone Henge op dit moment.
Stonehenge gaat wel al 5.000 jaar mee :fingerguns_r:

Mocht dat in mijn gebuurte zijn, gold voor u/mensen die zo spreken hetzelfde. ☺️ Niet dat ik perse denk dat jij of gelijkgestemden ze iets zouden aandoen, maar nog ervaring gehad met een cat-killer en sindsdien is mijn tolerantie nul en zou de prijs gelijk zijn.

Wat is er lastig om een kat op de eigendom te houden? Vrij dier of niet, ik moet ze niet.
Doden? Neen, daar hou ik me niet mee bezig, maar na enkele gevangen vogels was de maat vol en hebben er enkele een andere locatie gekregen :).
Sindsdien geen last meer gehad.

Wat is er lastig om een kat op de eigendom te houden? Vrij dier of niet, ik moet ze niet.
Doden? Neen, daar hou ik me niet mee bezig, maar na enkele gevangen vogels was de maat vol en hebben er enkele een andere locatie gekregen :).
Sindsdien geen last meer gehad.
Ik dacht ook niet aan doden, in uw geval, maar er is er bijvoorbeeld in Bellegem ene die ze gif geeft. Laatst ook gifbollen op een hondenwandelpad. Dat soort mensen moet dezelfde maaltijd krijgen.

Toen ik de laatste jaren thuis woonde, hadden we een moeder kat en twee maal een nest kittens. Die beestjes bleven in onze tuin, kregen eten, waren alleen te gewoon om buiten te wonen dus wilden geen huiskat zijn. De buurman heeft gif in ónze tuin gegooid, 8 katjes dood. Ik ben nog altijd zinnens hem ooit dezelfde koek te serveren.

Een beetje losse aarde in een nieuw perk en die zien dat gewoon als kattenbak hoor. Heb dat hier ook altijd voor. Het probleem is vooral de mentaliteit van "wie heeft er nu last van een kat". Een klein roofdier dat door heel de buurt loopt en af en toe eens een vogel pakt die mogelijk bedreigd is, tof. Dan wat krijsen in het juiste seizoen en alles onderplassen.

Overigens vind ik het belachelijk om meer belastingen te vragen voor zaken die andere mensen doen hoor, maar er zijn wel wat argumenten om katten niet vrij buiten te laten.

Katten kiezen niet willekeurig plaatsen uit om hun gevoeg te doen maar zijn daar eerder honkvast in. Dat jij dat altijd voor hebt geloof ik dus al weinig van. Of het moet zijn dat al die katten in uw buurt net toevallig in uw tuin convergeren. Ook al weer onwaarschijnlijk. Klagen over mentaliteitsproblemen maar dan zelf wat los uit de pols argumenteren. Bon.

Katten kiezen niet willekeurig plaatsen uit om hun gevoeg te doen maar zijn daar eerder honkvast in. Dat jij dat altijd voor hebt geloof ik dus al weinig van. Of het moet zijn dat al die katten in uw buurt net toevallig in uw tuin convergeren. Ook al weer onwaarschijnlijk. Klagen over mentaliteitsproblemen maar dan zelf wat los uit de pols argumenteren. Bon.
Ja man, hier lopen in totaal zeker 4 katten door mijn tuin van verschillende buren. Als ik ergens gras verwijder ligt er gegarandeerd kattenstront in na een paar dagen, en soms gewoon in het gras. Dan kunnen we P&A-gewijs wat onnozel gaan doen over de definitie van altijd, maar wat is daar nu eigenlijk het nut van? Ik zie niet echt wat daar los uit de pols aan is hoor.
Wie heeft er nu last van katten.
Verschillende mensen dus. En ook ongeveer elke kleinere vogel in de buurt, sommigen waarvan het als soort moeilijk hebben.

Ik vind het vooral onwaarschijnlijk hoe jij zo goed weet hoe en waar alle katten ter wereld hun gevoeg doen omdat je er zelf een hebt. Ook de aanvallende toon omdat iemand je iets uitlegt, wtf ook weer. Is dit de kattenversie van "jamaar mijnen hond doet niks ze"?

Ik doe die katten niets aan hoor, en die beesten kunnen er uiteindelijk ook niets aan doen dat veel mensen schijnen te denken dat niemand last kan hebben van katten.

Laatst bewerkt:
Ja man, hier lopen in totaal zeker 4 katten door mijn tuin van verschillende buren. Als ik ergens gras verwijder ligt er gegarandeerd kattenstront in na een paar dagen, en soms gewoon in het gras. Dan kunnen we P&A-gewijs wat onnozel gaan doen over de definitie van altijd, maar wat is daar nu eigenlijk het nut van? Ik zie niet echt wat daar los uit de pols aan is hoor.

Verschillende mensen dus.

Ik vind het vooral onwaarschijnlijk hoe jij zo goed weet hoe en waar alle katten ter wereld hun gevoeg doen omdat je er zelf een hebt. Ook de aanvallende toon omdat iemand je iets uitlegt, wtf ook weer. Is dit de kattenversie van "jamaar mijnen hond doet niks ze"?
Een kat dat zijn gevoeg doet los in het gras moet ik nog tegenkomen. Of het moet een dementerende kater zijn. :unsure:
Losse grond, schors sja.... dan is het losgehen bij die beesten. Hier lopen denk ik 7-8 katten rond en in 10 jaar nog nooit geen kattenkakje los op het gras gezien.... Mijn leibomen doen het wel verrassend goed want die zijn afgedekt met schors :unsure:
Daar zie ik geregeld eentje een putje maken terwijl ze dominant in mijn ogen kijkt terwijl ze haar gevoeg aan het doen is. Mijn ostentatief zwaaiend gedrag achter de ruit doet die beesten dus niets he.

Ik vind nu ook wel dat als je een schadelijke uitheemse diersoort als huisdier neemt het nogal onverantwoord is om die zomaar eventjes vrij los te laten lopen, de biotoop laat verstoren, in sommige gevallen ook nog eens zich vrij laat voortplanten, …

Allemaal schattig enzo maar hou ze op zijn minst in huis. Het zit spijtig genoeg nogal in de cultuur ingebakken.

Mijn beste kameraad zat zo met een zwerfkat die eruit zag alsof ze meermaals door een auto was overreden, die op klaarlichte dag zijn zoontje van 2 in de zandbak aanviel + haar gevoeg dagelijks deed op een getegeld terras, (wat voor kat doet dat?)

Uiteindelijk gevangen, en beest had geen bandje of niets, die kat in de auto gestoken en 25km verderop gedropt. vreedzame oplossing voor kattenprobleempje.

Toen we hier aan het verbouwen waren kwamen de buurtkatten zelfs tot in het huis kakken. Godverdomme. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ze het deden daar waar vroeger de wc stond, dus da's wel positief. Maar zeker genoeg kakskes weggedaan uit de tuin, vooral losse aarde vinden ze fijn maar in gras heb ik er toch ook moeten wegdoen.

Sinds we hier wonen en ik nogal fervent op elke binnendringende kat roep, zijn er geen problemen meer.

Ik vind nu ook wel dat als je een schadelijke uitheemse diersoort als huisdier neemt het nogal onverantwoord is om die zomaar eventjes vrij los te laten lopen, de biotoop laat verstoren, in sommige gevallen ook nog eens zich vrij laat voortplanten, …

Allemaal schattig enzo maar hou ze op zijn minst in huis. Het zit spijtig genoeg nogal in de cultuur ingebakken.
voor een huisdier die al geintroduceerd werd in europa anno 1000 bc wel een stevige uitspraak.

voor een huisdier die al geintroduceerd werd in europa anno 1000 bc wel een stevige uitspraak.
Die inheems noemen omdat er overal (half-)wilde populaties rondlopen, lijkt me ook redelijk stevig, en niet echt relevant aangezien die hier geen rol heeft in ons ecosysteem.

Het klopt ook gewoon wat hij zegt hé, een kat is een huisdier maar tegelijkertijd ook gewoon een roofdier dat de natuur kan verstoren. Echter zijn katten toch zo schattig dus laten veel mensen die gewoon hun vrije gang gaan, waardoor Minou al eens een kleine vogel doodt terwijl ze thuis meer dan genoeg eten krijgt. En sommigen zien ook niet in dat die beesten moeten onvruchtbaar gemaakt worden, dus dan heb je plots een hele nest in je buurt. Al de overvolle kattenopvangplaatsen zijn op dat vlak duidelijk. Als kind was dat ook gewoon een ware plaag in onze buurt bij momenten, dan liepen er tientallen katten rond die allemaal half wild waren.

Die katten die in mijn tuin komen kakken -niet altijd want het is fysiek niet mogelijk voor een kat om 24/7 te kakken, mijn excuses- vind ik best lief en aai ik ook wel gewoon. Maar zuiver rationeel is het gewoon niet erg verantwoord hoe gelaten we met katten omgaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb de zoon van een goeie vriend eens horen krijsen omdat hij zijn zin niet kreeg toen ik daar een wijntje aan het drinken was.
Hij mocht een uurtje met iets spelen (hij was verwittigd dat een uur een uur is en geen seconde langer!), maar hij wilde niet stoppen na dat uur, dus die vriend pakte hem zijn speeltje gewoon af.

Ik ben bijna doof geworden, zelfs een drilboor is daar NIKS tegen.:unsure: Dat is absoluut NOT DONE, maar leg dat maar eens uit tegen een kind dat echt moeilijk doet. Dat was dus onbegonnen werk lol.

Hij heeft dan zijn kind gestraft door hem op te sluiten op zijn kamer en dat kind heeft toen nog zeker een half uur liggen krijsen (en toen was hij moe denk ik, want toen werd het stil). De moeder (zijn vrouw aldus) is dan dikwijls naar daar gegaan om te zien of alles OK was (want in feite mag je een kind niet alleen laten) en om hem te doen stoppen met krijsen --> BIG BIG FAIL. Of wat dacht je?

En die vriend dan zo: Dat heeft hij nog nooit gedaan, ik voed hem goed op. :rofl:
Opvoeden van peuters is blijkbaar dan toch niet zo gemakkelijk. :tongue:

Lol, dat is wel opvoedkundig een beetje niet ok :p , nu iedereen voed zijn kinderen op hoe ze willen hé.

Lol, dat is wel opvoedkundig een beetje niet ok :p , nu iedereen voed zijn kinderen op hoe ze willen hé.
Weet je wat mijn vader (of moeder) vroeger deed als ik ineens begon te krijsen?
Gewoon een goeie klap / mep in mijn gezicht. Of gewoon een klap op mijn poep.
En ja vroeger was dat OK. Sterker nog als ik kloeg bij mijn grootouders dat ik een mep gekregen had van mijn ouders dan kreeg ik nog een EXTRA mep in mijn gezicht met de droge melding: Het zal u leren!

Toen deden veel ouders dat op die manier. En neen ik heb daar geen trauma's van gekregen of zo. Nu een peuter een mep geven is NOT DONE. De tijden veranderen. ;)

Dus wat moet je dan anno 2022 doen? Helemaal niets doen en het kind zijn zin laten krijgen elke keer hij krijst?
Dan blijft dat kind, dat gewoon doen he. Dan leer je hem dat slechte gewoontes gewoon OK zijn.

Bij hun was het dan straffen door het kind naar de kamer te sturen. (opsluiten hierboven, was een foute bewoording ..)

Weet je wat mijn vader (of moeder) vroeger deed als ik ineens begon te krijsen?
Gewoon een goeie klap / mep in mijn gezicht. Of gewoon een klap op mijn poep.
En ja vroeger was dat OK. Sterker nog als ik kloeg bij mijn grootouders dat ik een mep gekregen had van mijn ouders dan kreeg ik nog een EXTRA mep in mijn gezicht met de droge melding: Het zal u leren!

Toen deden veel ouders dat op die manier. En neen ik heb daar geen trauma's van gekregen of zo. Nu een peuter een mep geven is NOT DONE. De tijden veranderen. ;)

Dus wat moet je dan anno 2022 doen? Helemaal niets doen en het kind zijn zin laten krijgen elke keer hij krijst?
Dan blijft dat kind, dat gewoon doen he. Dan leer je hem dat slechte gewoontes gewoon OK zijn.

Bij hun was het dan straffen door het kind naar de kamer te sturen. (opsluiten hierboven, was een foute bewoording ..)
Uw reactie zal goed bedoeld zijn maar hier krijg ik het soms toch echt van.

Ja want de keuze valt enkel tussen niets doen en lappen geven of opsluiten? Kom op he, dat is de meest onnuttige argumentatie ooit.

Ik heb nooit een klap gekregen van ouders of grootouders en ik ben opgegroeid tot een goed, bijdragend aan de samenleving en volwassen mens. Moet ik hier dan komen verkondigen "mijn ouders sloegen me nooit dus iedereen die dat wel doet is een neanderthaler die zijn kinderen traumas geeft"?

Neen, laat alstublieft zo een inschattingen en uitspraken over aan professionals en wetenschappers. Uw eigen ervaring is 1 ijkpunt uit de miljoenen.

Eerst gemaskerd zingen, dan op kamp, nu koken met conner. Straks gaat ie nog in de politiek ook.

Eerst ‘met Conner op kamp’, straks ‘koken met Conner’: Vooruit-voorzitter lanceert YouTube-reeksen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan