Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klagen mag van mij iedereen (we betalen ook gewoon veel belastingen), maar wanneer mensen dan hun situatie als standaard gaan nemen geeft dat wel soms tenenkrullende "inzichten".
Dé klassieker, hierboven ook al vermeldt, is dat alles een keuze is. Ja, want Kenji uit de sociale wijk en Geoffrey uit de villawijk hebben zeker dezelfde mogelijkheden/opvoeding gehad. In het algemeen vind ik gewoon dat velen hier niet voldoende lijken te beseffen hoe hard ze hun twee pollekes mogen kussen met alle zaken die ze niet onder controle hebben.

Minder sociale contacten dus het moet ergens gebeuren zeker :) Laat ons eerlijk zijn, iedereen stoeft eens graag, ik ook, maar het valt inderdaad soms nogal op. Zo loopt er hier ook iemand rond die in elke thread alludeert naar zijn vreselijk interessant seksleven, wat mij vooral doet vermoeden dat er veel op de kin kloppen bij is. :unsure:

Ik kan mij vinden in beide statements/inzichten :smile:

Zo loopt er hier ook iemand rond die in elke thread alludeert naar zijn vreselijk interessant seksleven, wat mij vooral doet vermoeden dat er veel op de kin kloppen bij is. :unsure:
Goh, ik zal niemand zomaar betichten van hier ronduit te liegen (tenzij er antecedenten zijn of obvious trollgedrag). Mij doen zo 'n posts vooral vermoeden dat het leven op alle andere vlakken vreselijk oninteressant moet zijn, eerlijk gezegd.

Ben eigenlijk blij te zien dat anderen dat ook vinden over die spaargeld en vastgoedthreads. Same met topics over lonen. Ik durfde daar niet meer posten toen ik zag hoeveel geld echt zowat iedereen daar blijkbaar heeft en verdient. :sarcastic:

Ben eigenlijk blij te zien dat anderen dat ook vinden over die spaargeld en vastgoedthreads. Same met topics over lonen. Ik durfde daar niet meer posten toen ik zag hoeveel geld echt zowat iedereen daar blijkbaar heeft en verdient. :sarcastic:
Idd. Het wordt daar gekker en gekker.

Nuja, er zijn een aantal stoefthreads eh :

- wat is uw brutoloon
- bedrijfswagen topic
- spaarvermogen
- investeringen in vastgoed
-...

Ik weet nog dat toen wij voor een huis aan het zoeken waren, en later toen het gekocht hadden, ik dan in die vastgoed/woonthreads vanalles las waar ik nog nooit bij had stilgestaan als issue. Voor sommige posters was dat dan een soort van centrale vereiste, bv. een vloer van één of andere speciale, dure tegel, of een keuken met een of andere gekke dure kookplaat, stoomoven, en nog wat dure toestellen, jah dat was toch wel het minimum. Hier hebben we dan een standaardoven en een elektrische kookplaat, en mijn vrouw -die een opleiding als kok heeft- lijkt toch niets te missen.

Het is soms gewoon een kwestie van daar eens mee te lachen en je zin te doen hoor. Ergens zie ik ook wel een soort oorzaak-gevolg tussen nooit geld genoeg hebben en allerhande luxueuze randzaken noodzakelijk te vinden.

Laatst bewerkt:
Ik weet nog dat toen wij voor een huis aan het zoeken waren, en later toen het gekocht hadden, ik dan in die vastgoed/woonthreads vanalles las waar ik nog nooit bij had stilgestaan als issue. Voor sommige posters was dat dan een soort van centrale vereiste, bv. een vloer van één of andere speciale, dure tegel, of een keuken zonder een of andere gekke dure kookplaat, stoomoven, en nog wat dure toestellen, jah dat was toch wel het minimum. Hier hebben we dan een standaardoven en een elektrische kookplaat, en mijn vrouw -die een opleiding als kok heeft- lijkt toch niets te missen.

Het is soms gewoon een kwestie van daar eens mee te lachen en je zin te doen hoor. Ergens zie ik ook wel een soort oorzaak-gevolg tussen nooit geld genoeg hebben en allerhande luxueuze randzaken noodzakelijk te vinden.
Hetzelfde hier, een paar jaar onze nieuwbouw ingetrokken zonder binnendeuren, goedkoop ikea keukentje en een primer op de muren. Dan weer opnieuw sparen voor de afwerking.

Wat ikzelf eens een tijdje geleden heb gedaan: het gemiddelde loon van Vlaanderen opgezocht per leeftijd en job-categorie.
Gewoon om te zien of ik goed bezig was, loonsverhoging moest vragen, etc...

Hier hebben we dan een standaardoven en een elektrische kookplaat, en mijn vrouw -die een opleiding als kok heeft- lijkt toch niets te missen.
Hetzelfde hier, een paar jaar onze nieuwbouw ingetrokken zonder binnendeuren, goedkoop ikea keukentje en een primer op de muren. Dan weer opnieuw sparen voor de afwerking.
Je moet nu ook wel niet opzettelijk gaan bodem schrapen hè. Dan krijg je weer topics waar iedereen "stoeft" over hoe goedkoop hij iets doet, met hoe weinig geld dat hij rondkomt, met wat voor oude wagen hij perfect nog alles kan doen, etc... Dat is ook een soort van flexen natuurlijk :thinking:

Je moet nu ook wel niet opzettelijk gaan bodem schrapen hè. Dan krijg je weer topics waar iedereen "stoeft" over hoe goedkoop hij iets doet, met hoe weinig geld dat hij rondkomt, met wat voor oude wagen hij perfect nog alles kan doen, etc... Dat is ook een soort van flexen natuurlijk :thinking:
Ik zie daar niet de bodem schrapen in hoor, daarvoor heb je trouwens ook de grote spaarthread, waar je wel andere dingen leest.

Algemeen heb ik het zo op die redeneringen (waar iemand die nu een ban lijkt te hebben sterk in was) dat je van alles het duurste en best afgewerkte moest hebben of je bent een pauper, om dan in de loonthread te klagen dat je met €2000 netto eigenlijk toch ongeveer op of onder de armoedegrens zit.

Een (anoniem) forum zorgt natuurlijk wel vaak voor het in extremen trekken van zaken, maar soms lijkt zo die grijze zone waar ongeveer heel de bevolking leeft hier niet te bestaan.

Laatst bewerkt:
Ja seeeg :p
Ik zal dan compenseren met een PS5 en Xbox X ;)
Ik zie het ook niet als bodemschrapen. Een huis neerzetten is echt wel prijzig. Dan bespaar je vanzelf wel op dingen zoals een keuken, een bad, betegeling van de muren of verf (want ge wilt nie weten hoe duur een verver is)

Nog een schoon voorbeeld: ik lees af en toe wel eens in de loopthread. Komt er daar vanmorgen ene posten: "ja ik heb gisteren 50KM gelopen, maar was meer per ongeluk, niet echt gepland." Je gaat dat van hier zien dat ik daar iets ga komen vertellen over mijn miezerige 3x 5KM per week. Beschamend! 😳
Mijn sarcasmeradar gaat lichtjes af, maar niet overtuigend genoeg dus here goes ...

Niets van aantrekken. Ik ben - net als een paar anderen - begonnen in het topic (toen nog 9lives) toen 5km nog veraf lag. De tips en bemoedigende woorden kwamen van iedereen, zowel van wie zelf nog niet aan 5km zat als zij die “elke” zondag 100km gaan lopen 😉

Over lonen en toekomen of moeten schrapen: ik erger mij vooral aan de HLN-soort commentaar ‘ja maar ze hebben een iPhone’ of dergelijke. Alsof iemand onder een bepaald inkomen of met leefloon of financiële issues daar geen recht op heeft. Ik heb het hier niet over juiste of foute financiële keuzes maar op het recht op wat menselijkheid. Het recht om toch iets te hebben waar men gewoon blij van kan worden zonder honderd onderliggende verplichtingen en vragen. Die nieuwe sneakers kosten misschien meer dan iets uit de Bristol maar je komt buiten en je voelt je ‘normaal’. Ik heb ooit nog zo diep gezeten dat ik moest bedelen aan de supermarkt. Dat is een vernedering. Let people have their damned Nikes. Vind ik toch.

Ik weet nog dat toen wij voor een huis aan het zoeken waren, en later toen het gekocht hadden, ik dan in die vastgoed/woonthreads vanalles las waar ik nog nooit bij had stilgestaan als issue. Voor sommige posters was dat dan een soort van centrale vereiste, bv. een vloer van één of andere speciale, dure tegel, of een keuken met een of andere gekke dure kookplaat, stoomoven, en nog wat dure toestellen, jah dat was toch wel het minimum. Hier hebben we dan een standaardoven en een elektrische kookplaat, en mijn vrouw -die een opleiding als kok heeft- lijkt toch niets te missen.

Dat spelletje begint al in het brutoloon topic. “Ik ben net afgestuurd en heb een voorstel gekregen 3500 euro bruto en wagen. Ik vind toch dat dat een beetje laag zit.”

Over lonen en toekomen of moeten schrapen: ik erger mij vooral aan de HLN-soort commentaar ‘ja maar ze hebben een iPhone’ of dergelijke. Alsof iemand onder een bepaald inkomen of met leefloon of financiële issues daar geen recht op heeft. Ik heb het hier niet over juiste of foute financiële keuzes maar op het recht op wat menselijkheid. Het recht om toch iets te hebben waar men gewoon blij van kan worden zonder honderd onderliggende verplichtingen en vragen. Die nieuwe sneakers kosten misschien meer dan iets uit de Bristol maar je komt buiten en je voelt je ‘normaal’. Ik heb ooit nog zo diep gezeten dat ik moest bedelen aan de supermarkt. Dat is een vernedering. Let people have their damned Nikes. Vind ik toch.
Mja dat is wat dubbel. Akkoord dat die mensen gerust iets mogen hebben en daar even goed recht op hebben. Maar langs de andere kant zouden die mensen begeleiding moeten krijgen. Als je het financieel moeilijk hebt is het niet zo slim om meteen een high end smartphone of schoenen van 150€ te kopen.

Zeker als de aankoop van die schoenen dan betekent dat er deze maand boterhammen met choco moeten gegeten worden ipv deftig voedsel.

Hoeveel zijn er niet die ook zo denken omdat ze dat opgelegd worden door anderen. Als je hier soms de commentaren leest op bepaalde huizen zou je je bijna schamen als je het zelf goed vindt.

Dat spelletje begint al in het brutoloon topic. “Ik ben net afgestuurd en heb een voorstel gekregen 3500 euro bruto en wagen. Ik vind toch dat dat een beetje laag zit.”
Het probleem in die thread is dat er geen enkele vorm van controle op zit. Echt elke troll/fantast kan daar binnenkomen en zijn werkelijke brutoloon x2 posten en het gaat niet/nauwelijks in vraag worden gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan