Squidward
Well-known member
Ik begrijp je punt zeker. Maar ik beloof u dat het gevoel van volledig buiten de samenleving vallen iets is waar je niet op voorbereid kan zijn. En kunnen buitenstappen uit je leeg huis en even het idee hebben dat er niks speciaal anders is tussen jou en de rest van de straat… dat heb je nodig. Je moet een reden hebben om door te gaan soms. Armoede *toont* zich. Je kan het bij velen zien in de structuur van het gezicht. De menselijkheid wordt weggenomen. Gewoon al dat je inderdaad verondersteld wordt om een boterham het belangrijkste te vinden - dat is misschien wel logisch voor sommigen - maar die boterham is altijd al het begin en einde van je dag. Heb ik hem? Hoe krijg ik hem? Dat is niet veel beter dan een hond die wacht op zijn eten. Het is zo moeilijk om dan je menswaardigheid te behouden.Mja dat is wat dubbel. Akkoord dat die mensen gerust iets mogen hebben en daar even goed recht op hebben. Maar langs de andere kant zouden die mensen begeleiding moeten krijgen. Als je het financieel moeilijk hebt is het niet zo slim om meteen een high end smartphone of schoenen van 150€ te kopen.
Zeker als de aankoop van die schoenen dan betekent dat er deze maand boterhammen met choco moeten gegeten worden ipv deftig voedsel.
ik verdien ook niet keiveel, gewoon ja het gemiddelde, er net iets onder omdat ik pas 4 jaar werk. Maar dan zie je anderen van uw leeftijd hier wel met zotte dingen afkomen, begin je te denken dat iedereen hier van rijke komaf is ofzo.