Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja dat is wat dubbel. Akkoord dat die mensen gerust iets mogen hebben en daar even goed recht op hebben. Maar langs de andere kant zouden die mensen begeleiding moeten krijgen. Als je het financieel moeilijk hebt is het niet zo slim om meteen een high end smartphone of schoenen van 150€ te kopen.

Zeker als de aankoop van die schoenen dan betekent dat er deze maand boterhammen met choco moeten gegeten worden ipv deftig voedsel.
Ik begrijp je punt zeker. Maar ik beloof u dat het gevoel van volledig buiten de samenleving vallen iets is waar je niet op voorbereid kan zijn. En kunnen buitenstappen uit je leeg huis en even het idee hebben dat er niks speciaal anders is tussen jou en de rest van de straat… dat heb je nodig. Je moet een reden hebben om door te gaan soms. Armoede *toont* zich. Je kan het bij velen zien in de structuur van het gezicht. De menselijkheid wordt weggenomen. Gewoon al dat je inderdaad verondersteld wordt om een boterham het belangrijkste te vinden - dat is misschien wel logisch voor sommigen - maar die boterham is altijd al het begin en einde van je dag. Heb ik hem? Hoe krijg ik hem? Dat is niet veel beter dan een hond die wacht op zijn eten. Het is zo moeilijk om dan je menswaardigheid te behouden.

Hoeveel zijn er niet die ook zo denken omdat ze dat opgelegd worden door anderen. Als je hier soms de commentaren leest op bepaalde huizen zou je je bijna schamen als je het zelf goed vindt.
Idd wel soms dingen zien voorbijkomen "daar zou ik nooit in willen wonen, goe zot, ik snap niet dat mensen dat zelfs kopen" terwijl ik dan iets had van "de dingen waar ik naar kijk liggen ook in die lijn want het is wat ik kan betalen" :shy: ik verdien ook niet keiveel, gewoon ja het gemiddelde, er net iets onder omdat ik pas 4 jaar werk. Maar dan zie je anderen van uw leeftijd hier wel met zotte dingen afkomen, begin je te denken dat iedereen hier van rijke komaf is ofzo.

Dochter weer hoge koorts vannacht. Weer een virale infectie volgens de Kinderarts. Kan weeral verlof nemen en krijg mijn werk zo al amper gedaan.

Gsm op de grond gesmeten omdat vriendin net tijdens de fles voor dochter, als ze afgeleid is wilt ze daarna niet meer drinken. Springt die gsm terug omhoog via de mat recht in de tv. Helft van het beeld weg. Wat een kutdag...

Het probleem in die thread is dat er geen enkele vorm van controle op zit. Echt elke troll/fantast kan daar binnenkomen en zijn werkelijke brutoloon x2 posten en het gaat niet/nauwelijks in vraag worden gesteld.
Binnenkort de grote 'post uw fiche 281.10 of interne jaarrekening thread'? :rofl:

Dat spelletje begint al in het brutoloon topic. “Ik ben net afgestuurd en heb een voorstel gekregen 3500 euro bruto en wagen. Ik vind toch dat dat een beetje laag zit.”
Als alles goed verloopt, teken ik binnen een aantal dagen/weken mijn eerste contract sinds mijn afstuderen. Het gemiddelde zal terug een heel stuk dalen, kwestie van iedereen terug content te krijgen :tongue:
.

Idd wel soms dingen zien voorbijkomen "daar zou ik nooit in willen wonen, goe zot, ik snap niet dat mensen dat zelfs kopen" terwijl ik dan iets had van "de dingen waar ik naar kijk liggen ook in die lijn want het is wat ik kan betalen" :shy: ik verdien ook niet keiveel, gewoon ja het gemiddelde, er net iets onder omdat ik pas 4 jaar werk. Maar dan zie je anderen van uw leeftijd hier wel met zotte dingen afkomen, begin je te denken dat iedereen hier van rijke komaf is ofzo.
Een groot deel van de mensen die in die topics dat soort zaken zeggen verdienen gewoon zeer goed door een job in bv. de IT, en/of hebben ouders die een zak geld konden doneren. Op de duur vergeet je dan dat er ook mensen in minder geweldige sectoren werken met ouders die geen geld op overschot hebben zeker.

beetje zoals hier de vrienden zijn ongeveer allemaal even groot of groter dan ik (182 cm), dan kom je bij de familie na een maandje en die zijn allemaal <170cm. Ge gelooft uw ogen niet, zo klein dat dat dan oogt. ik schoot ene keer bijna in de lach, ook al weet ik dat er niets abnormaal aan die hoogte is.

beetje zoals hier de vrienden zijn ongeveer allemaal even groot of groter dan ik (182 cm), dan kom je bij de familie na een maandje en die zijn allemaal <170cm. Ge gelooft uw ogen niet, zo klein dat dat dan oogt. ik schoot ene keer bijna in de lach, ook al weet ik dat er niets abnormaal aan die hoogte is.
Ik heb dat altijd als ik in het buitenland geweest ben en halve liters bier in mijn handen heb gehad. Dan kom je in België en denk je dat ze u aan het bedotten zijn met een kinderbokske dat bijna tussen uw vingers doorglipt.

Stella of degelijk ander bier in beperkter formaat > kuipen van een halve liter of meer waar ge na tien stuks nog niet t gevoel hebt dat ge alcohol in u lijf hebt.

Over lonen en toekomen of moeten schrapen: ik erger mij vooral aan de HLN-soort commentaar ‘ja maar ze hebben een iPhone’ of dergelijke. Alsof iemand onder een bepaald inkomen of met leefloon of financiële issues daar geen recht op heeft. Ik heb het hier niet over juiste of foute financiële keuzes maar op het recht op wat menselijkheid. Het recht om toch iets te hebben waar men gewoon blij van kan worden zonder honderd onderliggende verplichtingen en vragen. Die nieuwe sneakers kosten misschien meer dan iets uit de Bristol maar je komt buiten en je voelt je ‘normaal’. Ik heb ooit nog zo diep gezeten dat ik moest bedelen aan de supermarkt. Dat is een vernedering. Let people have their damned Nikes. Vind ik toch.
Mensen kopen daar hun waardigheid mee, want mooie kleren en een dure GSM betekent status. Je kan daar neerbuigend over doen dat het oppervlakkig en materialistisch is, maar dat geeft voor die mensen een eigenwaarde: "ik tel ook mee". Het is niet omdat je minder geld hebt dat je enkel witte producten mag kopen of langs de voedselbank moet gaan, die mensen willen ook eens iets van een duurder merk kopen. Dat mensen die echt aan de grond zitten alcohol kopen is ook schrijnend, want daarmee verdoven ze zichzelf dagelijks mee. De roes die ze daarmee krijgen verzacht alles en als het echt tegenzit beginnen ze met heroïne, maar dat is pas een hellevaart naar de onderste regionen van de maatschappij.

Mensen veroordelen dat, maar dat zijn meestal mensen die zelf nooit in die situatie hebben gezeten. Mensen veroordelen dan ook zeer graag en gretig. Dat is alleszins geen recent fenomeen, maar zo oud als de mensheid zelf.

Stella of degelijk ander bier in beperkter formaat > kuipen van een halve liter of meer waar ge na tien stuks nog niet t gevoel hebt dat ge alcohol in u lijf hebt.
Ik denk bij degelijk bier nu wel niet aan een pilsbier zoals Stella eerlijk gezegd, en ook niet echt aan de alcohol voelen. Ik denk dat je in Duitsland of Tsjechië wel pils kan krijgen per halve liter die niet slechter is dan Stella, Jupiler, Maes.

Ik denk bij degelijk bier nu wel niet aan een pilsbier zoals Stella eerlijk gezegd, en ook niet echt aan de alcohol voelen. Ik denk dat je in Duitsland of Tsjechië wel pils kan krijgen per halve liter die niet slechter is dan Stella, Jupiler, Maes.
Bwa ja klinkt dramatischer dan het is natuurlijk ik hoef niet per totale te zijn van Stella maar bv Brandt in Nederland recent of Cisk in Malta een beetje langer terug dat vond ik echt te flets. Meeste landen hebben imo fletse pils tov Stella en co (Mythos in Griekenland comes to mind als nog redelijk goed).

Duitsland heeft er ok nog wel die dik ok zijn Tsjechië nog niet geweest maar Pils komt van Pilsen (dacht ik) dus zal ook wel in orde zijn.

Ik ben verder ook zeker niet de grote pilskenner maar k vind het in België op dat vlak toch echt van t beste dat ik ooit gedronken heb en vind Stella daar dan nog een van de betere in ons assortiment (maar ik sluit niet uit dat een pilskenner zegt dat dat eigenlijk slechte pils is).

Als je bedoelt dat degelijk bier vooral te vinden is in de speciaalbieren dan valt daar ook iets voor te zeggen maar dat drink ik eigenlijk echt niet zo veel.

inderdaad, de benaming pils komt van Pilsen, de nu Tjechische stad waar een Duitser voor de eerste keer pils-bier heeft gebrouwen. Dus Duitsland en Tsjechie mag je gerust onder de landen rekenen die weten hoe ze Pils moeten maken (Brouwerij Moortgat heeft bijv. ook participatie in een Tsjechische brouwerij om die markt aan te boren) en Tsjechen staan aan de top qua bier drinken.

De Tsjechen zijn met 160 liter per hoofd van de bevolking de gulzigste bierdrinkers ter wereld en weten een kwaliteitsbier bovendien te appreciëren. Tsjechië is het land van de oerpils Pilsner Urquell en van het originele Budweiser-bier.

Wagyu is toch ook maar voor paupers, ik eet enkel nog kwaliteitsvlees.
Ik krijg spontaan koppijn als ik die tragisch hippe tekst vol onnodige Engelse termen en namen van beroemdheden lees.

/EDIT: Pilsner Urquell is echt wel één van de referenties wereldwijd als het erop aankomt hoe een echt 'goede pils' hoort te smaken.

En liefst een halve liter op een terrasje in Praag! :shy:

Ik vond die ook heel goed, wel al jaren geleden maar leek me ook wat bitterder dan gemiddeld.

Ben eigenlijk blij te zien dat anderen dat ook vinden over die spaargeld en vastgoedthreads. Same met topics over lonen. Ik durfde daar niet meer posten toen ik zag hoeveel geld echt zowat iedereen daar blijkbaar heeft en verdient. :sarcastic:
Het is nu gewoon afwachten op een topic à la "Hoe groot is uw piet/cupmaat" waarin de ene dekhengst na de andere gaat posten en stoefen dat ze allemaal bloeiers van minstens 25cm zijn en gemakkelijk drie uur aan een stuk kunnen pompen.

Papegaai van mijn ouders is ontsnapt zaterdag en ze bellen mij PAS VANDAAG.

Echt, voor de grootste onnozelheden bellen ze meteen en nu wachten ze 2 dagen.

:(

Het is nu gewoon afwachten op een topic à la "Hoe groot is uw piet/cupmaat" waarin de ene dekhengst na de andere gaat posten en stoefen dat ze allemaal bloeiers van minstens 25cm zijn en gemakkelijk drie uur aan een stuk kunnen pompen.
1 probleem: al dat gepresteer, gestoef, materieel vertoon,... Wijst op compensatie voor.. Jawel 😏😏😏

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan