Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatste goeie kebab int stad is gierig geworden , maar de prijzen sinds begin 2023 wel +50%

Ging gisteren nog eens langs na 2 maanden en dacht ne goeie te krijgen maar van de 4 scheppen vlees die em af sneed gingen er maar 3 tussen mijn broodje ( pakweg 150 gram op ne kleine kebab )

Aan plaats gebrek int brood zal het niet gelegen hebben want de onderkant was zo goed als hol, die laatste schep zal liggen blijven als decoratie aan het vuur.

Ik zou de 9 euro nog met een lach dokken als ik er zoals vroeger plat mee lag maar nu kon ik nog snacks in de oven zwieren erna of ik ging met honger naar bed en dan begint het aan die prijzen toch al gortig te worden.

Als komische afsluiter zat er nog een servet bij met de opdruk "Vree goed" en "stem op de beste kebabzaak in Limburg"
Nee bedankt.

Bedrijven houden niet van extremen. Bedrijven houden van planbaar en voorspelbaar. Al de rest die daarvan afwijkt is slecht voor de efficiëntie.
Al zijn er bedrijven die daar effectief op inzetten.
ja, en als de pakjes/brieven volume hetzelfde blijft, kan je ook opslaan, want de kosten stijgen terwijl uw inkomsten niet stijgen.
't was gewoon grappig omdat het ene stijgt en ze daardoor meer geld nodig hebben en het andere daalt en ze daardoor ook meer geld nodig hebben. Maw, wat er ook gebeurt, ze hebben meer geld nodig.
Maar relax, het is gewoon mijn mening en ergernis dat Bpost een inefficient bedrijf is dat altijd meer geld vraagt, maar er eigenlijk niets weet tegenover te plaatsen qua service.

Of misschien is het gewoon allemaal te goedkoop gemaakt en worden die verwachtingen in stand gehouden door andere koeriers a la PostNL, DPD... met hun onderaannemers wat Bpost niet kan doen.

En als ze nog eens een inval doen bij die koeriers, als consument weer allemaal stomverbaasd staan kijken 'amai wat een misdadige praktijken...'
Net als met de beelden van Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs enkele jaren geleden die hun kinderen al 2 maanden niet gezien hebben.
Kan goed zijn, maar vraag dan gewoon de goede prijs en zorg dat de dienstverlening ook beter is dan die van PostNL of DPD. Als niemand het verschil merkt (en ze onderling ook gewoon pakjes uitwisselen) is er ook weinig reden om toch voor Bpost te kiezen he.

En die invallen: die mogen ze van mij meer doen hoor. Iedereen weet dat koerierdiensten geen koosjere sector is, maar dat is dan aan justitie om dat uit te mesten en aan de regering om daar wat strengere regelgeving rond te maken.
Ook zeg ik zelf al lang dat 24-48h dienst voor mij helemaal niet hoeft. Maak dat heel duur en een gewone bedeling (geleverd binnen 5 werkdagen of zo) normaal geprijsd. Kunnen ze al een stuk efficiënter werken qua wagenpark.

Anyway, het was gewoon mijn ergernis: voor de rest is het een discussie voor pol en actua. dat was niet de bedoeling.

Laatste goeie kebab int stad is gierig geworden , maar de prijzen sinds begin 2023 wel +50%

Ging gisteren nog eens langs na 2 maanden en dacht ne goeie te krijgen maar van de 4 scheppen vlees die em af sneed gingen er maar 3 tussen mijn broodje ( pakweg 150 gram op ne kleine kebab )

Aan plaats gebrek int brood zal het niet gelegen hebben want de onderkant was zo goed als hol, die laatste schep zal liggen blijven als decoratie aan het vuur.

Ik zou de 9 euro nog met een lach dokken als ik er zoals vroeger plat mee lag maar nu kon ik nog snacks in de oven zwieren erna of ik ging met honger naar bed en dan begint het aan die prijzen toch al gortig te worden.

Als komische afsluiter zat er nog een servet bij met de opdruk "Vree goed" en "stem op de beste kebabzaak in Limburg"
Nee bedankt.
Kwas eens in de frituur aan het gapen of ze er wel genoeg extra friet opschepten. De frituurbazen vroegen of het dan genoeg was (schrok wel ff, kwas vree aan het kijken peins ik) ...zeker ook eens proberen ;)

Is dat al lang of valt het me nu pas op dat er advertenties zijn op dit forum? (toch een kleine ergernis ook al snap ik het wel...)
Er is sinds gisterenmiddag een test bezig voor een nieuw type advertentie. Het was zeker niet de bedoeling dat niet-opted-in leden hier hinder van zouden mogen ondervinden, dit zou vanaf nu (definitief) verholpen moeten zijn. Onze excuses zijn onmetelijk!

(maar het opt-innen van onze ads helpt ons natuurlijk wel *wink* *wink*)

Kwas eens in de frituur aan het gapen of ze er wel genoeg extra friet opschepten. De frituurbazen vroegen of het dan genoeg was (schrok wel ff, kwas vree aan het kijken peins ik) ...zeker ook eens proberen ;)
Frituur hier doet ook alles wat ge vraagt zoals extra saus gratis op Bicky of uwe hamburger op elke manier die ge wilt ook al staat die zo niet op het bord.

Die kerel van de kebab is ook gene slechte mens en doet da al 20 jaar maar als ik daar moest vragen om dat laatste schepke vlees er ook nog bij te doen omdat em het toch had afgesneden dan had em mij wss nog 2,50 geteld als "extra vlees"

Dat van Bpost verbaast me weinig. Nu de overheid erachter gekomen is dat ze teveel huur aan hen betaalden, probeert Bpost dat verschil goed te maken.

“We zaten gewoon in de auto naar muziek te luisteren, maar een andere bestuurder vond dat het volume te luid stond”Het kwam tot een kleine discussie op straat, tot de man plots een mes trok.
De verdachte sloeg na de steekpartij met zijn wagen op de vlucht. De auto werd kort nadien door de politie onderschept in de Essenstraat. “De 45-jarige man met Turkse nationaliteit en zijn vrouw zijn gearresteerd. Hun twee kinderen die mee in de auto zaten worden opgevangen door familie.”

sowieso al erg dat zoeits moet gebeuren, maar shit zeg, dat doen terwijl uw eigen kinderen het kunnen zien... wat een wereld...

ergernis 2: kmoet stoppen met de gazet lezen
ergernis 3: ik zeg ergernis 2 elke keer om dan toch weer de gazet te lezen.

Itsme activeren op nieuwe smartphone voor iemand. Wat voor een drama is dat niet zeg. Dat lukt dus niet met eID hé. Telkens na het doorlopen van dat proces de vage error "oops something went wrong".

Ik ben er al welgeteld 0,0 keer in geslaagd om dat probleemloos te doorlopen.

En als dat voor mij als IT'er dan al zo'n shit is, wat is dat dan voor de niet IT'ers?
Om nog maar te zwijgen van hun veel te vage instructies, zowel vanuit de app als verder op de website.

Plus, ik heb ze jaren geleden een issue doorgegeven i.v.m. een issue met hun activatieproces: Publiek DNS record dat verwijst naar localhost adres van een webservertje dat die connective plugin opzet om de eID te kunnen uitlezen vanuit de sandbox die een moderne webbrowser tegenwoordig is -> elke router die beveiliging iet of wat serieus neemt blokkeert zo'n response komende vanaf een externe DNS server. Dikke kans dat dit issue ook nog altijd speelt.

Zoveel jaar verder en ze hebben het daar nog altijd niet op orde 🤮
Iedereen weet dan ook dat je eerst een bankapp moet installeren, vandaaruit is het easy peasy

Itsme activeren op nieuwe smartphone voor iemand. Wat voor een drama is dat niet zeg. Dat lukt dus niet met eID hé. Telkens na het doorlopen van dat proces de vage error "oops something went wrong".

Ik ben er al welgeteld 0,0 keer in geslaagd om dat probleemloos te doorlopen.

En als dat voor mij als IT'er dan al zo'n shit is, wat is dat dan voor de niet IT'ers?
Om nog maar te zwijgen van hun veel te vage instructies, zowel vanuit de app als verder op de website.

Plus, ik heb ze jaren geleden een issue doorgegeven i.v.m. een issue met hun activatieproces: Publiek DNS record dat verwijst naar localhost adres van een webservertje dat die connective plugin opzet om de eID te kunnen uitlezen vanuit de sandbox die een moderne webbrowser tegenwoordig is -> elke router die beveiliging iet of wat serieus neemt blokkeert zo'n response komende vanaf een externe DNS server. Dikke kans dat dit issue ook nog altijd speelt.

Zoveel jaar verder en ze hebben het daar nog altijd niet op orde 🤮
Hier hielp het om eerst het telefoonnummer te laten blokkeren en dan weer te activeren op de nieuwe telefoon. Maar dat probeerde je waarschijnlijk ook al.

Die onnozele appartementen bouwwerf hier op het einde van de straat die tijdens de week al heelder dagen ontiegelijk veel lawaai maakt staat dus al sinds half acht deze ochtend met een of ander enorm luide machine heel de buurt wakker te maken.

Dat je tijdens de week lawaai maakt is natuurlijk OK: een appartement bouwen is niet geruisloos, maar om dan op zaterdag om half acht 's ochtends met je luidste machines in de weer te zijn vind ik er toch een stuk over. Dat die kerels moeten doorwerken omdat ze anders bepaalde deadlines niet halen is niet het probleem van een hele buurt die eens graag een beetje langer slaapt in het weekend. Plan wat beter, werk wat beter, of vreet de extra kosten als bouwbedrijf.

Doorheen de week blokkeren die hun vrachtwagens ook al eens graag opritten, en parkeren de bouwvakkers zich zonder het te vragen op privé parkeerplaatsen of zelfs voor opritten dus mijn sympathie voor de sujetten die op die werf werken was al niet zo groot, maar komaan zeg.

Die onnozele appartementen bouwwerf hier op het einde van de straat die tijdens de week al heelder dagen ontiegelijk veel lawaai maakt staat dus al sinds half acht deze ochtend met een of ander enorm luide machine heel de buurt wakker te maken.

Dat je tijdens de week lawaai maakt is natuurlijk OK: een appartement bouwen is niet geruisloos, maar om dan op zaterdag om half acht 's ochtends met je luidste machines in de weer te zijn vind ik er toch een stuk over. Dat die kerels moeten doorwerken omdat ze anders bepaalde deadlines niet halen is niet het probleem van een hele buurt die eens graag een beetje langer slaapt in het weekend. Plan wat beter, werk wat beter, of vreet de extra kosten als bouwbedrijf.

Doorheen de week blokkeren die hun vrachtwagens ook al eens graag opritten, en parkeren de bouwvakkers zich zonder het te vragen op privé parkeerplaatsen of zelfs voor opritten dus mijn sympathie voor de sujetten die op die werf werken was al niet zo groot, maar komaan zeg.
Oei, is het toch niet Pieter Jan met zijn vrienden? :rofl: :rofl:

Oei, is het toch niet Pieter Jan met zijn vrienden? :rofl: :rofl:
Voor de niet-ingewijden: ik had eerst een hele rant getypt over een 'ik doe alles zelf' renoveerbuurman, maar die is het niet deze keer. Dat had ik onmiddellijk door wanneer ik de straat opging om te gaan vragen of het volgende keer toch niet wat later kon en de bouwwerf omsingeld was door vrachtwagens.

Sorry, Pieter-Jan, ik had te vroeg geoordeeld omdat ik dacht dat een professionele bouwwerf met een hele firma er achter wel het fatsoen zou hebben om niet in het weekend om half acht de drilboren boven te halen.

Ik ga alvast naar de bakker om koffiekoeken om het goed te maken.

Voor de niet-ingewijden: ik had eerst een hele rant getypt over een 'ik doe alles zelf' renoveerbuurman, maar die is het niet deze keer. Dat had ik onmiddellijk door wanneer ik de straat opging om te gaan vragen of het volgende keer toch niet wat later kon en de bouwwerf omsingeld was door vrachtwagens.

Sorry, Pieter-Jan, ik had te vroeg geoordeeld omdat ik dacht dat een professionele bouwwerf met een hele firma er achter wel het fatsoen zou hebben om niet in het weekend om half acht de drilboren boven te halen.

Ik ga alvast naar de bakker om koffiekoeken om het goed te maken.
Ik vind toch dat je nu als straf volgende week mag gaan helpen verbouwen hoor, afspraak om 7 uur om de pleister met de drilboor van de muren te halen.

Ondertussen is de doe-het-zelver buurman dus ook wel effectief aan de werken begonnen, al beperkt die zich tot met hamers op vanalles en nog wat kletsen. Daar heb je tenminste geen last van als je de ramen dicht houdt.

Ondertussen is de doe-het-zelver buurman dus ook wel effectief aan de werken begonnen, al beperkt die zich tot met hamers op vanalles en nog wat kletsen. Daar heb je tenminste geen last van als je de ramen dicht houdt.

Tot er een "godverdomme ik heb op mijn vingers gemept, godmiljaardemilledju! Kalf dak zen!" volgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan