Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag niet van klagen. Speelgoed goed verkocht, boekjes ook, spullen ook. Enkel kleren, dat koopt niemand. Daar blijf je mee zitten. Die gaan voor de container zijn, daar ga ik geen moeite meer insteken.
Vinted. Daar geraak je nog makkelijk kinderkledij kwijt.

Kleren voor volwassenen raak je ook niet meer kwijt dan op zulke tweedehands sites?
Heb zo nog wat Levi's jeans en polo's van Fred Perry die ik eens van de hand dacht te doen. Net geen 10 jaar oud, geloof ik maar ondertussen wel wat te klein geworden. Wel wat gedragen maar zien er wel nog redelijk goed en verzorgd uit.

Kleren voor volwassenen raak je ook niet meer kwijt dan op zulke tweedehands sites?
Heb zo nog wat Levi's jeans en polo's van Fred Perry die ik eens van de hand dacht te doen. Net geen 10 jaar oud, geloof ik maar ondertussen wel wat te klein geworden. Wel wat gedragen maar zien er wel nog redelijk goed en verzorgd uit.
Voor een appel en een ei kan je altijd proberen, maar als je er nog 30% van de nieuwprijs voor wil, is het idd een verloren zaak.

Over het algemeen lijkt het hier dat tegenwoordig iets verkopen op 2dehands of Facebook Marketplace moeizamer verloopt dan vroeger. Moeizamer in de zin van een pak minder of geen interesse. Zaken die vroeger gemakkelijk verkochten, nu zelfs geen enkele reactie.

Over het algemeen lijkt het hier dat tegenwoordig iets verkopen op 2dehands of Facebook Marketplace moeizamer verloopt dan vroeger. Moeizamer in de zin van een pak minder of geen interesse. Zaken die vroeger gemakkelijk verkochten, nu zelfs geen enkele reactie.
Ik verkoop eigenlijk alles op vinted en ben alles kwijt binnen de dag (gaat wel over games en indertijd nog warhammer) geen ervaring met kleren.

Daar heb je ook geen gezever met verzendkosten omdat dit rechtstreeks wordt berekend via hun en u je bereikt ook mensen uit andere landen gemakkelijker.

Ik heb ook de indruk dat mensen niet meer zoveel interesse hebben in zaken 2ehands te verkopen of te kopen, veelal door berichten van oplichting of onnodige commentaar/ laagste prijs.

Voor wie kleren niet noodzakelijk wil doorverkopen, kijk in plaats van de kringwinkels eens bij scholen. Vaak hebben ze daar een ‘onzichtbare’ dienst die leerlingen met minder een handje helpen. Van kleuter tot middelbaar. Zijn vaak heel dankbaar.

Voor wie kleren niet noodzakelijk wil doorverkopen, kijk in plaats van de kringwinkels eens bij scholen. Vaak hebben ze daar een ‘onzichtbare’ dienst die leerlingen met minder een handje helpen. Van kleuter tot middelbaar. Zijn vaak heel dankbaar.
Of gewoon binnen brengen bij het ocmw. Hier hebben we toch al veel kinderkledij of speelgoed afgegeven bij het ocmw en dat werd toch altijd gewillig in ontvangst genomen.

Mensen van Proximus aan de deur. Gemeld dat ik geen tijd had. Ja, maar het gaat niet lang duren. Ik ga het gesprek nu afsluiten, doei. *Deur dicht*. Als ik geïnteresseerd ben, zal ik het wel eens zelf opzoeken en zelf contact opnemen.

random telefoon "I'm looking for mar sé-el"
geantwoord dat die niet bestaat en opgehangen. als ze een naam zo verkrachten, dan weet je dat het spam uit verweggistan is.

Of gewoon binnen brengen bij het ocmw. Hier hebben we toch al veel kinderkledij of speelgoed afgegeven bij het ocmw en dat werd toch altijd gewillig in ontvangst genomen.
Verschillende steden hebben ruilwinkels verbonden aan huis van het kind, dit in samenwerking met het OCMW waar "hun cliënteel" een startpakket aan punten krijgt. Daar doneer ik ook frequent aan.

Ik begrijp dat het de moment van oogst is, maar om nu om 23u48 te starten met heel uw veld maïs af te doen... Dat vind ik echt asociaal en absoluut onaanvaardbaar. Volgende x bel ik meteen de politie wegens nachtlawaai.
Mijn haat voor boeren en hun moordmachines is bij deze nog groter geworden. Vorige week moeten uitwijken in de gracht (bijna) omdat boer met zijn moordmachine voorrang van links nam.

Allez, mensen kunnen dan nu reageren met 'is maar 1x per jaar, maak je niet druk' of 'zonder boeren geen eten op uw bord' of 'de boeren hebben het al moeilijk genoeg'. Dat laatste ook, is er precies niet aan te zien met al hun kasten van huizen.

/einde ergernis

Lol.

De verkavelingsvlaming en lintbebouwingsvlaming kan zich al sinds de jaren '60 verlekkeren op ongebreideld bouwen waar ze maar willen dankzij laffe politici zonder gevoel voor esthetiek en efficiëntie. Maar hey, ze paaien er wel hun kiesvee mee. Dat laatste zou dan het enige voordeel moeten zijn: tevreden burgers.

Maar neen hoor, rotverwend zoals de Vlaming is, is ook dàt nog niet goed genoeg. Want op hun woonplaats, waar ze totaal niet thuishoren en te gast zijn op het platteland, moet het ook nog eens stil zijn wanneer zij dat willen.

Als mensen naast een vliegveld wonen en daarna gaan klagen over het lawaai, dan lijkt iedereen het erover eens dat ze moeten zwijgen. Als mensen daarentegen naast een landbouwveld wonen en daarna gaan klagen over het lawaai, dan is het kot plots te klein. Nochtans, dat vliegveld ligt er misschien 100 jaar. Dat landbouwveld naar alle waarschijnlijkheid een jaar of 10 000, zo ongeveer sinds de sedentaire samenleving.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan