Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ge de prijs van een optreden/concert niet kunt zien tot de tickets effectief te koop staan. Ik kan mij toch echt niet herinneren dat dat vroeger zo was maar da's mij nu de laatste tijd al een paar keer opgevallen. Héél irritant, waarschijnlijk weer een of ander truukske om de mensen te overtuigen/onder truk te zetten toch voor een ticket te gaan ook als het duurder dan gedacht ofzo?
Het korte antwoord is vermoedelijk “Dynamic pricing”.

Tegenwoordig baseren de ticketverkopers zich op de vraag en passen hierop dynamisch hun prijzen aan, waardoor niet iedereen hetzelfde zal betalen voor gelijkaardige plaatsen. Om die reden kunnen ze dus ook niet op voorhand de prijzen tonen.

Werd al besproken in het Europese parlement.

3 weken geleden hier ergernis geplaatst over mijn herinschrijving bij een graduaatsopleiding die geweigerd was. Vorige week en vandaag meer opheldering omtrent de reden kunnen verkrijgen. Ging er eigenlijk om dat ze vonden dat mijn studieaanpak niet erg goed was omdat ik met sommige basistechnieken bleef sukkelen zoals ze konden zien in mijn project. Aangegeven dat ik door mijn autisme inderdaad niet goed kan inschatten hoe ik moet studeren. Ze gaven dan aan of ik bereid was dit en dat te doen omdat ze van mening waren dat dit mij veel betere resultaten gingen opleveren. Ik ben te vinden voor betere resultaten, dus mee akkoord gegaan. Dan lieten ze mij gaan en gingen ze beraadslagen. Mail gekregen dat ze mij blijven weigeren omdat ze niet gerust waren in mijn studieaanpak. Dus ze geloofden me niet of wat? Ik ging akkoord met hen, wat meer kan ik nog doen...

Ombudspersoon gecontacteerd maar mijn hoop begint te vervliegen. Blijkbaar zijn ze ook van het idee van een project te laten maken afgestapt en naar individuele opdrachten gegaan, dus veel zin heeft het vast niet om aan mijn project verder te werken.

Ik was deze avond stipt op tijd om de trein te halen (mijn GPS is correct). Ik had nog exact 10 sec over.
Helaas! De trein was reeds vertrokken.

Ja ik weet het - voor één keertje had de trein dus geen vertraging! Ik moet blij zijn! :tongue:

Ik was deze avond stipt op tijd om de trein te halen (mijn GPS is correct). Ik had nog exact 10 sec over.
Helaas! De trein was reeds vertrokken.

Ja ik weet het - voor één keertje had de trein dus geen vertraging! Ik moet blij zijn! :tongue:
Over het algemeen raden we aan om een vijftal minuten voor het vertrek van de trein op het perron aanwezig te zijn.

Naar de autokeuring -> afgekeurd wegens een licht niet goed afgesteld
Naar de garage -> is perfect in orde, ge zijt zo al den derde op een week tijd van dat keuringscentrum
:angry:
Jaar geleden zo ambras gehad met ene van de keuring, die begon nog wat fars te doen en mij uit te lachen. Toen hem zei dat ik moest terug komen voor mijn lichten maar ‘dat ik allle beweging extra wel kon gebruiken’ ging bij mij het licht uit. Ze hebben me daar toen met 2 collega’s vanaf moeten trekken. :angry:
Sindsdien mag ik niet meer naar dat station gaan en ga ik dus ergens anders, 3 weken terug geen problemen gehad.

Gewoon die Telenet website, waar je je diensten etc kan beheren.

Hoe slecht kan dat na al die jaren nog zijn? Traag, onoverzichtelijk, de helft van de tijd foutmeldingen, …

En dat voor een internetprovider, wtf zeg.

Hoe slecht kan dat na al die jaren nog zijn? Traag, onoverzichtelijk, de helft van de tijd foutmeldingen, …

Ik vond het vroeger overzichtelijker dan nu. Al die kleurtjes en bewegende afbeeldinkjes, dat hoeft niet hoor. Toen moest ik er wel meer zijn dan nu met hun telemeter. Dat valt nu wel mee. Zo eens een keer per jaar ofzo.

Alles behalve overzichtelijk. En hun help onderdeel is nog erger. Ik vraag mij af of daar ooit al eens iemand gevonden heeft wat hij zoekt.

En die app is ook meer foutmeldingen dan wat anders.

Alles behalve overzichtelijk. En hun help onderdeel is nog erger. Ik vraag mij af of daar ooit al eens iemand gevonden heeft wat hij zoekt.

En die app is ook meer foutmeldingen dan wat anders.
Gewoon de slechte performantie van die site is ongelofelijk. Dat heb je toch bijna nergens meer…

Gewoon de slechte performantie van die site is ongelofelijk. Dat heb je toch bijna nergens meer…
Ze hebben het wel snel opgelost met een banner:

1697013526674.png

Geen eindtijd dus die kan nog wel even blijven staan.

Betalen voor tutti frutti op school (in feite ook iets ‘gratis fruit’ mits betaling door ouders). Kost geen fortuin maar het is half oktober en ze zijn er nog niet mee begonnen. Wel al de betalingen gevraagd sinds 4 september.

De hond moet oogzalf in zijn oog hebben, maar dat lukt dus voor geen meter... zodra hij ziet dat ik de zalf in mijn hand heb, wurmt hij zich als een aling uit de hoek waarin ik hem met zwanworst gelokt heb...
Dus vandaag bel ik naar de praktijk om te melden dat het me ècht niet lukt.
Meldt de übersympathieke dame (NOT!) die de telefoon opneemt "dat het toch wel zal MOETEN lukken" op een betweterig toontje waar ik crazy van word!
Ja, bitch, ik zal een actieve herderpup zeggen "dat het toch echt wel zal moeten", komt vast goed! Nog een inbreng waar ik wèl iets aan heb?!?
Gelukkig gaf ze de dierenarts zelf door. "Och, het is eerder preventief, ik zou het zo laten. Belangrijk is dat hij zijn pillekes goed neemt!" "Bedoel je die pillekes die hij gisteren van het aanrecht graaide en allemaal in 1x heeft opgegeten? *Schaapachtig gegrinik*" "Ahja, da's juust... Bel mij anders volgende week eens voor een update, de kans is groot met die ingreep dat alles mooi zal genezen!"

Ondertussen maar verder oefenen met doen alsof ik zalf in zijn oog wil doen zeker? 😭

Naar de watermaatschappij gebeld. Dit jaar hebben we er een tweede kind bij, maar dat staat niet correct op de factuur weergegeven.

"Ja meneer, sorry maar die gegevens worden één keer per jaar in het begin aangepast."
"Ah dus ik word eigenlijk gekl*t omdat onze kleine aan het begin van het jaar geboren is."
"Zo moet u het ook niet bekijken, maar we kunnen daar helaas niets aan doen. Nu langs de andere kant werkt het ook. Als iemand het huis verlaat, wordt die wijziging ook pas het volgend kalenderjaar doorgevoerd."

Ffs, daar ben ik de eerste twintig jaar vet mee, ze. :sop:

De factuur van de verzekering algemene delen (VME)

Te betalen tegen ten laatste eind mei 2020
Te betalen tegen ten laatste eind maart 2021
Te betalen tegen ten laatste eind januari 2022
Te betalen tegen ten laatste eind december 2022 :unsure:
Te betalen tegen ten laatste eind oktober 2023 :angry:

Bovenstaande mag wettelijk toch niet? Ze schoven nu al op van mei van hetzelfde jaar tot nu al oktober van het jaar daarvoor.
Of mis ik iets? :unsure:

Naar de watermaatschappij gebeld. Dit jaar hebben we er een tweede kind bij, maar dat staat niet correct op de factuur weergegeven.

"Ja meneer, sorry maar die gegevens worden één keer per jaar in het begin aangepast."
"Ah dus ik word eigenlijk gekl*t omdat onze kleine aan het begin van het jaar geboren is."
"Zo moet u het ook niet bekijken, maar we kunnen daar helaas niets aan doen. Nu langs de andere kant werkt het ook. Als iemand het huis verlaat, wordt die wijziging ook pas het volgend kalenderjaar doorgevoerd."

't Zit soms raar in elkaar. Wij konden onze kleinen, die op 1 januari 2020 geboren is, nog inbrengen voor het jaar 2019. Was hij op 2 januari 2020 geboren ging dat niet meer. Belastingen voor alle duidelijkheid.

Maar dan is het water duurder dus eigenlijk maak je winst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan