Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei. Ik heb dan altijd het gevoel dat het dan extra weird overkomt. Zomaar wat lachen naar de mensen.

e4be8eca61373754c50d92d0f91388d5--big-bang-theory-funny-things.jpg

Champignon in de Masked Singer, dat kan toch echt niet meer. En vandaag proberen ze 't dan uit te leggen met 'zang is ook nket alles', maar diejen act trekt ook op geen hol, dat staat daar gewoon te staan, zingt zo vals als een kat en het enige dat van heel ver op een act gelijkt zijn die dwaze soundeffects en de jury die wanhopig probeert enige sympathie voor dat figuurke op te wekken.

Ivm de discussie over plaats op de trein gaat het mij niet over hoe iemand eruit ziet of wat hij op zijn hoofd heeft maar gewoon dat sommigen lijken rond te lopen alsof de wereld hun hof is en anderen niet bestaan.
Ik vind het een vorm van beleefdheid om rekening te houden met uw omgeving en bijvoorbeeld met uw brol geen zitplaatsen te bezetten als het duidelijk is dat de trein/bus vol loopt, uw winkelkar niet in het midden van het gangpad te zetten terwijl je emiel goelen gewijs de prijs van de craquotten staat te vergelijken 5 meter verder, u niet aan de kant zet op de roltrap,… en dan nog verbaasd reageert omdat ze het toch gewoon kunnen vragen, alsof je de koning bent en een geste doet ten aanzien van de vrager.

Dit is niet aan marcel gericht btw gewoon in general een ergernis van mij tegenover de Remi’s van deze wereld

Dat zomeruur... was de week goed begonnen zonder invloed te ondervinden op lichaam en geest, maar intussen ben ik een halve plant die de helft van de wereld zou willen uitroeien:biglaugh:

Ivm de discussie over plaats op de trein gaat het mij niet over hoe iemand eruit ziet of wat hij op zijn hoofd heeft maar gewoon dat sommigen lijken rond te lopen alsof de wereld hun hof is en anderen niet bestaan.
Ik vind het een vorm van beleefdheid om rekening te houden met uw omgeving en bijvoorbeeld met uw brol geen zitplaatsen te bezetten als het duidelijk is dat de trein/bus vol loopt, uw winkelkar niet in het midden van het gangpad te zetten terwijl je emiel goelen gewijs de prijs van de craquotten staat te vergelijken 5 meter verder, u niet aan de kant zet op de roltrap,… en dan nog verbaasd reageert omdat ze het toch gewoon kunnen vragen, alsof je de koning bent en een geste doet ten aanzien van de vrager.

Dit is niet aan marcel gericht btw gewoon in general een ergernis van mij tegenover de Remi’s van deze wereld

Dit! Als is het eigenlijk mijn ergernis van gisteren (en bijna elke week). Mensen die met 1 winkelkar erin slagen om een hele gang in de supermarkt te blokkeren. Meestal doe ik dan wel de moeite om rond te gaan of later terug te keren naar die gang, maar als ik weinig tijd heb of me teveel erger, is het tijd voor de stoomwals-modus :mad:

Gekoppelde ergernis: mensen die op de parking van de supermarkt in het midden langs de auto's blijven wandelen zodat alle auto's die willen parkeren, stapvoets erachter moeten blijven. Terwijl er op die parking brede trottoirs zijn of plaats genoeg om aan de kant van de geparkeerde auto's te gaan. Als ik overstap op elektrisch ga ik het toch missen om achter zo'n kalf even terug te schakelen zodat het klinkt alsof het carmageddon tijd is.

@sniper80: ik heb dat ook, maar dan zonder zomertijd. Dat doet me aan dit t-shirt denken :p
99782f330813c7a7e682e9f585b97edc.jpg.webp

Dit! Als is het eigenlijk mijn ergernis van gisteren (en bijna elke week). Mensen die met 1 winkelkar erin slagen om een hele gang in de supermarkt te blokkeren. Meestal doe ik dan wel de moeite om rond te gaan of later terug te keren naar die gang, maar als ik weinig tijd heb of me teveel erger, is het tijd voor de stoomwals-modus :mad:

Gekoppelde ergernis: mensen die op de parking van de supermarkt in het midden langs de auto's blijven wandelen zodat alle auto's die willen parkeren, stapvoets erachter moeten blijven. Terwijl er op die parking brede trottoirs zijn of plaats genoeg om aan de kant van de geparkeerde auto's te gaan. Als ik overstap op elektrisch ga ik het toch missen om achter zo'n kalf even terug te schakelen zodat het klinkt alsof het carmageddon tijd is.

@sniper80: ik heb dat ook, maar dan zonder zomertijd. Dat doet me aan dit t-shirt denken :p
99782f330813c7a7e682e9f585b97edc.jpg.webp
Of mensen die hun waren beginnen over te laden in de tassen, daar waar de karretjes geparkeerd staan.

Sta jij daar te wachten tot je uw kar kan nemen.

Gewoon even de ogen dichtknijpen, en aan dit denken:

Ergenis van vandaag, een bewoner die negatief was getest op corona, gaat enkele dagen naar het ziekenhuis, komt vandaag terug met corona. Binnenkort kunnen we weer met maskers rondlopen. En het is niet de eerste keer dat men bewoners terug stuurd, positief.

Vorige week bestel ik wat op bol. Dag nadien mail dat afgeleverd is. Hele dag thuis, niets ontvangen, niets bij de buren, geen pakket. Bij bol klacht ingediend, die dat onderzocht. Gisteren contacteren ze mij: wil je het nog en sturen we een nieuw op of wil je uw geld weer?
Ik wil het nog dus vraag een nieuw op te sturen maar niet voor komende woensdag omdat er overdag niemand thuis is. Deze middag plots weer een mail van bpost: we hebben u gemist, pakket weg naar Postpunt.
Krijg ik net een berichtje van de buren: er ligt hier een pakket dat vandaag hier gebracht is voor u. Blijkt dat dat eerste pakket te zijn dat vorige week 4 straten verder verkeerd geleverd is en die inwoner daar heeft dat vandaag willen brengen maar we waren dus niet thuis. Ik heb nu dus nog een 2e pakket met hetzelfde onderweg naar het Postpunt. Vrijdag nog 2 brieven gaan bezorgen ook 2 straten verder, die bij ons in de bus zaten. Wanneer gaan ze hier bij bpost hun werk eens goed doen?

Ik snap dat je als jobstudent in de Carrefour niet het meeste enthousiasme gaat tonen. Maar je mag toch een beetje meer leven tonen dan uw grootvader die je nooit bezoekt en zit weg te kwijnen in zijn kamertje, wachtend op de zoete verlossing van de dood.

Ik snap dat je als jobstudent in de Carrefour niet het meeste enthousiasme gaat tonen. Maar je mag toch een beetje meer leven tonen dan uw grootvader die je nooit bezoekt en zit weg te kwijnen in zijn kamertje, wachtend op de zoete verlossing van de dood.
Misschien was hij gewoon stoned ofzo?

Ale 't is hier weer begonnen, de bloesembar hier in het veld is weer open sinds gisteren en het was alweer muziek tot in de vroege uurtjes.
Ik ben al benieuwd hoeveel nachten het dit jaar gaat zijn.

Te veel goed nieuws gehad de laatste dagen (leasefiets eindelijk geleverd, zonnepanelen succesvol aangemeld bij Fluvius, mijnverbouwlening goedgekeurd, eens 9 dagen niet moeten werken,...).

Ten huize Waelvis is dat al abnormaal en dat kon dus niet blijven duren.

Mijn lieftallige echtgenote verjaart maandag dus hadden we de kindjes op logement gestuurd naar de grootouders om eens lekker uit eten te gaan en erna thuis even gezellig met z'n tweetjes wat bij te praten.
Thuisgekomen laten we de honden nog eens buiten en die beginnen uiteraard met elkaar te spelen. In hun enthousiasme lopen ze m'n vrouw omver.

Resultaat: dubbele enkelbreuk en een breuk in haar onderbeen. Ik ben net thuis van haar op het spoed af te zetten. Ze wordt normaal gezien morgen (alles, straks) geopereerd.

Bijkomende ergernis. Hier in Lokeren is geen spoeddienst meer (absurd voor een gemeente met 45.000 inwoners).
We moesten naar Sint-Niklaas, Gent of Dendermonde.
Aangezien ze al een dossier heeft in Sint-Niklaas dus naar daar gereden, maar wat een doolhof om daar s'nachts de spoedafdeling te vinden. Dat ziekenhuis heeft 3 adressen, en de spoedafdeling is op adres 4.

Morgen komt er ook een adoptiehondje op logement bij ons voor een 10-tal dagen.
Dat hondje zat bij iemand in tijdelijke noodopvang tot ze een adoptiegezin gevonden hadden. Maar dat beestje is 4x geadopteerd geweest en telkens na nog geen week moeten terugkeren.
Een paar weken geleden heeft dat beestje een weekend bij ons geweest omdat het noodopvanggezin dat weekend niet thuis was.
Ondertussen hebben die mensen beslist om dat hondje zelf definitief te adopteren. Maar ze vertrekken vanavond voor 10 dagen op reis, met de vlieger).
Daarom vroegen ze of dat hondje nog eens naar bij ons mocht komen.
Nu is dat natuurlijk te laat om aan die mensen te zeggen dat het niet zal lukken.
Dus ipv een weekje vakantie met veel plannen (fietsen, achterstallige projectjes verder afwerken, nieuwe tattoo laten zetten,...) zal het een week van hot naar her vliegen worden. Dit met 3 honden, 3 kinderen en een vrouw in het ziekenhuis of alles behalve mobiel hier in huis.
De week erna heb ik 6 vroege shiften. Maar mijn vrouw gaat dan nog niet in staat zijn om hier alleen in te staan voor die 3 honden en 3 kinderen.
We hebben al een extreem tekort aan volk op het werk, ze gaan blij zijn als ik ze ga bellen 😅

het einde van deze F1-race.
ooit gaan ze er bij de FIA in slagen om zo'n situaties op te lossen zonder enige schijn van controversie, maar het is niet voor vandaag.

Wij verhuren een appartement. De huurders die er nu zitten vertrekken na 3 maand alweer naar hun thuisland. Dit doet bij mij al weer red flags afgaan i.v.m. de initiële bedoelingen van hier te komen wonen. Nu bon ze betalen wel correct.

Het appartement staat sinds kort op de huurmarkt en is gelegen in een populaire badplaats, dicht bij de zee, het gaat om een eind 90's appartement instapklaar en vers geschilderd. De andere bewoners van het gebouw zijn oudere mensen (boomers), die op hun rust gesteld zijn.

We hebben in de advertentie laten blijken dat we op zoek zijn naar deftige mensen die van rust houden, geen honden hebben en niet binnen roken.

Het is frustrerend wat voor soort huurders er allemaal reageren op het zoekertje. Is het nu zo moeilijk om gewoon een gepensioneerd koppel te vinden die de boel huren voor een lange tijd?

1e reactie: meisje uit de Borinage reageert in het Frans, na wat research kom je foto's tegen van een doorzopen Borain op een terras op de zeedijk met een sigaret in zijn mond, natuurlijk de vader van dat meisje. Dat doet bij mij al alarmbellen afgaan.

2e reactie: Alleenstaande moeder, maakt afspraak om te komen kijken en komt gewoon niet opdagen. Je moet al zelf vissen achter excuses waarom ze niet is komen opdagen.

3-6e reactie: verschillende in het Frans, reageren, als je bewijs van inkomen + bewijs van betaling laatste huur vraagt dan hoor je niks meer.

7e reactie: koppel piepjonge mensen die nu huren in een stad op 100 km van de kust voor 250 euro minder per maand. Die mensen hebben geen vast werk, het beetje interimwerk dat ze hebben is in die stad 100 km van hier. De dame heeft een uitkering die maar 250 euro méér bedraagt dan de huur. Het hele vreemde aan het verhaal is de manier waarop die kerel zichzelf probeert te verkopen als huurder met een lange solicitatiemail vol schrijffouten en zogezegd voor alles een oplossing heeft. Het bewijs van betaling laatste huur is al enkele maanden oud, ze kunnen zogezegd onmiddellijk verhuizen, geld is zogezegd geen probleem.

Ge zou u afvragen waarom mijn vriendin en ik meerdere keren geweigerd zijn (zochten iets voor een goed jaar tussen verkoop huis en bouw van huis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan