Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik snap niet goed waarom je je hier zo wat half-oprecht zit te excuseren. Het punt is toch gewoon dat zeker als je er niet al te uitnodigend uitziet om contact te zoeken, je zak naast jou zetten duidelijk een manier is om een plaats te bezetten. Dat is alles hé.

Dan afkomen dat mensen het maar moeten vragen vind ik een beetje de omgekeerde wereld.
Dit dus, dit is gewoon een egoistisch manier van denken. Own up to it, bitch dan niet als iemand dat zegt.

Ik ook keer lang geleden iemand zijn zakje door de gang gekield omdat hij liever alle plaatsen had en na beleefd vragen niet wou wegdoen.

Mensen zouden niet moeten rechtstaan of vragen voor uw zak weg te doen. Wat een verschil in Londen waar mensen "vechten" om plaatsen weg te geven aan mensen die het meer nodig hebben.

Hoe fucking duur Londen is.
Mijn zus gaat daar een paar maand werken en mijn ouders en wij wilden dan een verlengd weekend naar daar, liefst een hotel in de buurt van mijn zus die vlak aan Regent Park zit.
Dat zit al makkelijk aan 250 euro per nacht, nu goed mijn ouders wilden dat nog betalen. We zouden dan donderdagnamiddag vertrekken en zondagavond terugkomen.
Zelfs airBnB was nog iets van een 1000 euro voor 4 voor 3 nachten en de vlucht/trein was ook nog eens 250-350 euro pp.
Vind ik wel wat kostelijk voor eigenlijk maar 2 volledige dagen daar te zijn allemaal. Heb gezegd dat ze dat geld voor ons verblijf dan beter maar ff in een wat langere reis voor hun steken.
Die mensen gaan al amper op reis en zijn gepensioneerd. Nu wilden ze perse dat we samen zouden reizen maar wij kunnen met het werk niet zo lang daar blijven. Dan hebben ze eens een vakantie onder hun 2 en kunnen ze er wat langer van genieten.
Londen is een wereldstad, kan je niet vgl met Belgie. Mijn appt was bvb 2250 GBP / maand voor 2 slaapkamers en 2 badkamers (was single)

Dus 250 is de normale prijs. En je maakt het daar zo duur als je wilt he. Je kan naar een restaurants gaan voor een main aan 50GBP zonder de drinks. Of je kan er aan 10 eten en uw eigen drank meepakken.

Dit dus, dit is gewoon een egoistisch manier van denken. Own up to it, bitch dan niet als iemand dat zegt.

Ik ook keer lang geleden iemand zijn zakje door de gang gekield omdat hij liever alle plaatsen had en na beleefd vragen niet wou wegdoen.

zie, maar dat zijn dus andere dingen dan wat ik zeg he.
ik heb in mijn eerste opmerking al gezegd dat je het niet eens moet vragen, als je naast mij wilt zitten, doe ik mijn zak wel weg. als ik een drukke trein verwacht, zet ik mijn zak niet, ga ik ook geen 4-zit voor mezelf gaan nemen etc.

iedereen doet precies alsof ik hier gezegd heb: "die extra plaats is voor mijn zak, en fuck al de rest. en wie in mijn buurt komt, krijgt een blik die dat duidelijk maakt."

maar dat is het dus niet.

De arrogantie van grote bedrijven zoals Proximus.

Ik teken een contract om aan te sluiten op de fiber. Verschillende keren duidelijk gemaakt dat de fiber al in de straat ligt maar nog niet naar binnen getrokken is, en evenveel een niet-technische persoon aan de lijn gehad die van toeten noch van blazen weet maar op wonderbaarlijke wijze mij TOCH wist te vertellen dat ze dat allemaal tijdig in orde zouden brengen. Hop, afspraak ingepland met de technische dienst van Proximus.

- Technieker komt ter plaatse. "Ah oei, fiber is nog niet naar binnen getrokken?!" (Wat een verrassing)
- Mac-bc: "Klopt, zoals herhaaldelijk gemeld aan uw collega's."
- Technieker: "Dan kan ik nu niets doen. Trek ik nog de koper kabel naar binnen in afwachting van de fiber volgend jaar? Of wacht je liever op de fiber?"
- Mac-bc: "Dan wacht ik liever op de fiber volgend jaar en blijf ik voorlopig bij Telenet"
- Technieker: "Ok, zoals u wenst!"

*2 uur later*
Automatisch bericht van Proximus: "Zoals afgesproken komt onze technieker volgende week ter plaatse. om dat uur. Klik hier om deze afspraak te wijzigen."
Mac-bc: :wtf: Klikt op wijzigen.
-> Oneindige cirkeltjes draaien, werkt niet, foutmelding, geen rechten, bla bla.
Mac-bc: Kijkt op contract voor een mail-adres. -> Nergens te bespeuren.
Mac-bc: Kijkt op website voor een mail-adres. -> "Neem contact op met ons via mail!". Je wordt als een stuk imbeciel beschouwd en klikt door eindeloze keuze-menu's om vervolgens... geen mailadres te bespeuren. Een flagrante leugen dus op hun website.
Mac-bc: Grijpt naar Facebook om een mailadres te bemachtigen. Botst op een domme irritante chatbot alsof ik een idioot ben. Geen mailadres te bespeuren. Doorsturen naar een menselijke collega. Wordt niet gedaan. Opnieuw gedaan. Dan word je gecontacteerd tijdens de kantooruren. Dan werk ik (verrassing!) en reageer ik er niet op, tot 's avonds. Maar dat was al te laat blijkbar -> Opnieuw chatbot. Enzovoort.
Mac-bc: Grijpt naar Twitter en gooi het openbaar. Antwoord: "Dag mac-bc, kun je ons een DM sturen?".
Mac-bc: stuurt een DM -> foutmelding. Kan niet verstuurd worden.
Mac-bc: *fret zijn eigen schoenzool op*

Arrogante rotbedrijven. Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om al uw eergevoel in te slikken en voor dergelijke bedrijven te willen werken? Maar pas op, het moet wel comfortabel zijn. Zo vanuit uw ivoren toren uw klanten als stront kunnen behandelen terwijl je weet dat ze geen kant op kunnen omwille van hun duopolie. Aaah, héérlijk toch! Je kan het merken dat het een (semi-)overheidsbedrijf is.
Je kan van een bedrijf vinden wat je wilt, maar om al hun werknemers over een kam te scheren en te beledigen gaat er toch los over? En neen: ik werk niet bij Proximus en ik ken ook niemand dat er werkt.

Je kan van een bedrijf vinden wat je wilt, maar om al hun werknemers over een kam te scheren en te beledigen gaat er toch los over? En neen: ik werk niet bij Proximus en ik ken ook niemand dat er werkt.

Mocht Proximus nu eens "de ballen" hebben om mij rechtstreeks in contact te brengen met een medewerker, dan zou ik me kunnen focussen op één persoon, één dienst, één Business Unit, ... en/of het management van het bedrijf. Naargelang hij/zij/het orders krijgt van bovenaf of er zelf zijn voeten aan veegt. Dat is mij compleet onbekend. En dat dat onbekend is voor mij, is volledig de schuld van Proximus en/of zijn medewerkers. Het is een versterkte burcht met een ivoren toren, van waaruit ze neerkijken op hun klanten.
ZIJ dwingen MIJ om de versterkte burcht genaamd "Proximus" als een geheel te bekijken.

Maar goed, misschien moet ik dan maar kwaad worden op die idiote chatbot. Wellicht ligt alle schuld bij de chatbot en hebben de Proximus-werknemers en/of management er allemaal niets mee te maken. :thumb:

Dat is tegenwoordig idd overal zo.

Als er iets misgaat met een verzekering, begint maar, hetzelfde verhaal.

Maar bovenal, gewoon cynisch blijven, houdt uw gemoedstoestand staande.

Ook de eerstelijns helpdesk en administratie wordt overal maar meer amateuristisch heb ik de indruk.
Sussen die voorliegen met goed nieuws, er duidelijk niets van kennen, en u na een tijd doorverwijzen om uiteindelijk helemaal niet verwezen te worden.

Nu zulke bedrijven, zijn stugge hiërarchieën waarbij de correcte informatie niet tot onder geraakt.
Waar eveneens veel verloop is.
In een wereld waar alles ook maar steeds sneller en complexer wordt. (Die eerstelijns krijgen die problemen totaal niet geventileerd.)
Het management vervreemd zit in hun ivoren torens, meer bezig met hun aandelen dan de vloer.

Laatst bewerkt:
als er 15' voor opstijgen nog altijd geen gate is, is duidelijk een probleem he. boarden duurt al een half uur (een uur voor grotere vluchten)

Ja, maar zeker op Zaventem maken ze er ook een sport van om de gate zo laat mogelijk aan te duiden op die borden (zelfs wanneer het toestel al fysiek aan de gate staat). Ik vermoed om je zoveel mogelijk te pushen om nog iets te eten/drinken = extra winst voor de luchthaven, dat exorbitante CEO loon moet van ergens komen :LOL:

Ale 't is hier weer begonnen, de bloesembar hier in het veld is weer open sinds gisteren en het was alweer muziek tot in de vroege uurtjes.
Ik ben al benieuwd hoeveel nachten het dit jaar gaat zijn.
Toch vrij lang, afgaande op hun site. Van 1 april tot 14 mei.
Van maandag tot donderdag: 11:30 - 17:30
Vrijdag en zaterdag: 11:30 - zonsondergang
Zondag: 09:00 tot zonsondergang

Aja, en in de paasvakantie elke dag van 11:30 tot zonsondergang.

Mocht Proximus nu eens "de ballen" hebben om mij rechtstreeks in contact te brengen met een medewerker, dan zou ik me kunnen focussen op één persoon, één dienst, één Business Unit, ... en/of het management van het bedrijf. Naargelang hij/zij/het orders krijgt van bovenaf of er zelf zijn voeten aan veegt. Dat is mij compleet onbekend. En dat dat onbekend is voor mij, is volledig de schuld van Proximus en/of zijn medewerkers. Het is een versterkte burcht met een ivoren toren, van waaruit ze neerkijken op hun klanten.
ZIJ dwingen MIJ om de versterkte burcht genaamd "Proximus" als een geheel te bekijken.

Maar goed, misschien moet ik dan maar kwaad worden op die idiote chatbot. Wellicht ligt alle schuld bij de chatbot en hebben de Proximus-werknemers en/of management er allemaal niets mee te maken. :thumb:

Als je altijd en overal, bij elk bedrijf en bij elke overheidsdienst steeds de pech lijkt te hebben dat je met onbekwame, onbehulpzame en onvriendelijke medewerkers te maken hebt, dan is het misschien eens de moment om de hand in eigen boezem te steken en na te gaan wat de oorzaak daarvan zou kunnen zijn. Misschien is er ergens ene trigger waarom die mensen net bij jou steeds zo incompetent zijn?

Al enkele maanden probeert elke applicatie op mijn werklaptop: Word, Outlook, enz. mijn spelling te saboteren.

Voor elk leesteken op het einde van een zin zet hij automatisch een spatie na het afronden van een zin.

Bijvoorbeeld:

Dit is een voorbeeldzin. Is dit een voorbeeldzin?
=> mijn werkapplicatie zouden er het volgende van maken: Dit is een voorbeeldzin . Is dit een voorbeeldzin ?

HATELIJK - HELP

Nu moet alles manueel gecorrigeerd worden en na de correctie durft dat rotding het opnieuw zo te zetten.

Al enkele maanden probeert elke applicatie op mijn werklaptop: Word, Outlook, enz. mijn spelling te saboteren.

Voor elk leesteken op het einde van een zin zet hij automatisch een spatie na het afronden van een zin.

Bijvoorbeeld:

Dit is een voorbeeldzin. Is dit een voorbeeldzin?
=> mijn werkapplicatie zouden er het volgende van maken: Dit is een voorbeeldzin . Is dit een voorbeeldzin ?

HATELIJK - HELP

Nu moet alles manueel gecorrigeerd worden en na de correctie durft dat rotding het opnieuw zo te zetten.
Staat er niet ergens een regiosetting op (Belgisch) Frans?

Ooh komaan e... Een ongeluk komt nooit alleen zeker?

IMG_20230403_150659.jpg

Gelukkig hebben we een 2e auto en zijn het de winterbanden. Dus kan ik ze wisselen (kheb de zomerbanden op velg thuis liggen, ik wissel die steeds zelf).
Maar hoe ik daar ga tussen geraken weet ik niet direct.

Klote is dat die auto woensdag naar de garage moet voor onderhoud.

Ik weet nu al niet wat eerst doen om alles te regelen. M'n vrouw bezoeken, zorgen dat de kindjes eten krijgen, proper blijven en overleven. Naar de winkel gaan, koken,...
Ons honden willen ook elk kwartier naar buiten. Ze hebben vandaag meer buiten dan binnen gezeten. En toch 2x in huis gelakt en 7x in huis gepist. Die zijn duidelijk ook niet in hun element. Vrouwtje weg en dezelfde dag andere (tijdelijke) hond erbij. Onze oudste hond is heel territoriaal en "stript" nu constant in huis. De jongsten is nog steeds wat bang van me en hangt sowieso heel zwaar aan m'n vrouw. Die dwaalt ons huis rond en legt hem neer op plaatsen waar m'n vrouw meestal zit om daar te liggen piepen. (En ook kakken).

Ik heb nog niet eens tijd gehad om naar mijn werk te bellen om m'n dringend verlof door te geven/aan te vragen.

Was het niet voor m'n vrouw, kindjes en hondjes ik zou onder nen trein gaan springen..

Ik denk dak eerder naar de dokter ga gaan om mij met depressie/burn-out/whatever te laten thuiszetten. Ik loop al weer enkele maanden niet "in mijnen haak", en dit erbij is echt een serieuze mentale klop.

O ja,. Voor de nieuwsgierigen:

IMG_20230403_105912.jpg

IMG_20230403_165345.jpg

Een zoon gaat vandaag met school op uitstap. Ik ben hem gaan afzetten aan het station van Haacht. Qua ergernissen kan dat tellen.
1) Station van Haacht staat al jaren bekend als verkeerschaos. Het is daar altijd gigantische file door de spoorwegovergang. Daar passeren heel wat treinen, en de slagbomen blijven lang toe waardoor er langs beide kanten uiteraard een enorme file ontstaat. Dus ergernis 1: aanschuiven om aan het station te geraken. Neem het openbaar vervoer, zegt men dan.
2) Terwijl je staat aan te schuiven, heb je natuurlijk tijd om over dat probleem te filosoferen... Haacht wil al heel lang dat er iets gebeurt aan dat probleem (brug, tunnel, station verplaatsen,...) maar de NMBS en andere overheden willen niet mee. Ergernis 2: niets in dit landje dat ons vooruit helpt, kan nog.
3) Oh ja, het openbaar vervoer. Er stoppen natuurlijk ook bussen aan het station. Maar, die hebben daar geen mooie stopplaatsten ofzo. Neeeeee, stel, je staat in de file richting Haacht voor de overweg. Dan gaan die slagbomen eindelijk weer open waardoor je denkt "nu ga ik er eindelijk over zijn". Maar dan stopt die bus voor jou op de stopplaats op de weg nèt voor de overweg waardoor je alsnog geblokkeerd bent (want je kan die bus niet voorbij steken daar). Tegen dat die bus weer verder kan, is de overweg weer dicht. Ergernis 3: Ik ben geen fan van het openbaar vervoer.
4) Als je (nadat je je stuur al hebt opgegeten van frustratie) dan eindelijk arriveert aan het station, kan je gelukkig de auto gemakkelijk kwijt op de ruime, nieuwe parking. Maar, de zoon moet op perron 2 zijn, aan de andere kant van de sporen. Er is daar geen voetgangerstunnel of brug om aan de andere kant van de sporen te geraken! Dus moeten we opnieuw wachten aan de spoorwegovergang op een trein om over te kunnen steken. Als de spoorwegovergang dan weer open gaat, kunnen we oversteken, maar... De hele groep wachtenden moet dan over het fietspad om over te kunnen steken ( https://goo.gl/maps/GostSFq1XGjxuCPdA ) Dus conflict met de fietsers die ook stonden te wachten aan de andere kant. En de uitermate gefrustreerde automobilisten willen begrijpelijkerwijze ook geen plaats maken voor de zwakkere weggebruikers. Tsjonge jonge...
Ik ben verbaasd dat nummer 5 nog niet gebeurd is ???

Bus stopt net na de overweg maar de auto daarachter is gevolgd en staat op de sporen. En de auto daarachter volgt ook gewoon.
Komt er ineens een trein aan, sirenes loeien, de barelen gaan dicht en daar staat die auto dan.

Heel dikwijls tijdens de spits zie ik mensen namelijk GEEN gat laten vallen aan de treinsporen. Ik ben bijna altijd de enige die dat wel doet.

Zit er ne mens in het seinhuis en als zoiets gebeurt dan verwittigen ze tijdig de treinbestuurder? Of hebben ze in België dan gewoon 'meestal' geluk met zo'n zaken ??? :unsure:

Ooh komaan e... Een ongeluk komt nooit alleen zeker?

Bekijk bijlage 18401

Gelukkig hebben we een 2e auto en zijn het de winterbanden. Dus kan ik ze wisselen (kheb de zomerbanden op velg thuis liggen, ik wissel die steeds zelf).
Maar hoe ik daar ga tussen geraken weet ik niet direct.

Klote is dat die auto woensdag naar de garage moet voor onderhoud.

Ik weet nu al niet wat eerst doen om alles te regelen. M'n vrouw bezoeken, zorgen dat de kindjes eten krijgen, proper blijven en overleven. Naar de winkel gaan, koken,...
Ons honden willen ook elk kwartier naar buiten. Ze hebben vandaag meer buiten dan binnen gezeten. En toch 2x in huis gelakt en 7x in huis gepist. Die zijn duidelijk ook niet in hun element. Vrouwtje weg en dezelfde dag andere (tijdelijke) hond erbij. Onze oudste hond is heel territoriaal en "stript" nu constant in huis. De jongsten is nog steeds wat bang van me en hangt sowieso heel zwaar aan m'n vrouw. Die dwaalt ons huis rond en legt hem neer op plaatsen waar m'n vrouw meestal zit om daar te liggen piepen. (En ook kakken).

Ik heb nog niet eens tijd gehad om naar mijn werk te bellen om m'n dringend verlof door te geven/aan te vragen.

Was het niet voor m'n vrouw, kindjes en hondjes ik zou onder nen trein gaan springen..

Ik denk dak eerder naar de dokter ga gaan om mij met depressie/burn-out/whatever te laten thuiszetten. Ik loop al weer enkele maanden niet "in mijnen haak", en dit erbij is echt een serieuze mentale klop.

O ja,. Voor de nieuwsgierigen:

MacbookPro heeft de laatste tijd héél veel moeite om mijn externe harde schijf te vinden. Misschien eens een harde schijf kopen met een USB-C kabeltje, dan moet ik niet meer via zo'n docking station werken. Misschien ligt het daar wel aan. Weet ik weer waar ik geld aan moet geven ...

Toch vrij lang, afgaande op hun site. Van 1 april tot 14 mei.
Van maandag tot donderdag: 11:30 - 17:30
Vrijdag en zaterdag: 11:30 - zonsondergang
Zondag: 09:00 tot zonsondergang

Aja, en in de paasvakantie elke dag van 11:30 tot zonsondergang.
Op die site staan enkel de normale openingsuren, maar er zijn daar 's avonds ook feestjes.
In theorie is dat dan nooit later dan 1h 's nachts, maar vorig jaar was dat verschillende keren tot 5h 's morgens nog vollen bak muziek. De politie is toen meermaals komen kijken, maar die deden gewoon niks, ook niet aan de auto's die hier on de straat parkeerden terwijl dat totaal niet mocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan