Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het was lang geleden deze keer. Toch "toevallig" dat zo'n aanslagen altijd gebeuren in de aanloop naar verkiezingen. Binnen de 2 maanden deelstaat verkiezingen in Mecklenburg-Vor-Pommern, Saksen-Anhalt en... Berlijn.

AfD heeft ne moslim extremist ingehuurd om in te rijden op een menigte, om zo extra stemmen te vergaren?

Dat is wel heel next level.

AfD heeft ne moslim extremist ingehuurd om in te rijden op een menigte, om zo extra stemmen te vergaren?

Dat is wel heel next level.
Ik noem niemand. Enkel dat het mij opvalt dat zo een attacks in Duitsland toch heel frequent voorkomt in de aanloop naar verkiezingen.
München 10 dagen voor verkiezingen.
Aschaffenburg goed 2 maanden
Solingen 1 week
Magdeburg paar dagen langer dan 2 maanden.

En er hoeft geen tekening bijgemaakt worden dat met genoeg onrust je verkiezingsresultaten in bepaalde richtingen kan duwen. Ik ga ook niet zeggen dat de invloed van binnen Duitsland komt. Er zijn er genoeg die voordeel hebben bij een onstabiel Duitsland en/of Europa.

Ik noem niemand. Enkel dat het mij opvalt dat zo een attacks in Duitsland toch heel frequent voorkomt in de aanloop naar verkiezingen.
Solingen 1 week

En er hoeft geen tekening bijgemaakt worden dat met genoeg onrust je verkiezingsresultaten in bepaalde richtingen kan duwen. Ik ga ook niet zeggen dat de invloed van binnen Duitsland komt. Er zijn er genoeg die voordeel hebben bij een onstabiel Duitsland en/of Europa.
Interessante stelling. Qui bono?

Toch stellig dat sommigen deze aanslagen proberen te recupereren als schuld van rechts.

Toch stellig dat sommigen deze aanslagen proberen te recupereren als schuld van rechts.
Hij zegt toch ook niet noodzakelijk binnen Duitsland? Rusland bv - zeg niet dat het zo is - zou zoiets ook kunnen uitvoeren, een sterk Afd verzwakt immers een sterk Europa

Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik steek helemaal niet de schuld op rechts. Wie vooral voordeel haalt van deze polarisatie zijn inderdaad de extremen zonder daarbij specifiek naar rechts of links te wijzen. Ik ben gewoon kritisch over de tijdstippen dat zo'n attacks en stabbings in de laatste 5 - 10 jaar plaatsvinden en dat vind ik op zijn minst vreemd geconcentreerd. Een paar weken voor verkiezingen en de rest van het jaar niets noemenswaardig.

Solingen 1 week

Sleeper agents inhuren om ict-infra te hacken of zelfs met een drone rondjes te gaan vliegen aan de luchthaven of brand te stichten tot daar toe.
Maar terroristen vinden die wanneer gevangen (idealiter) de rest van hun leven in de gevangenis zullen doorbrengen is héél wat anders natuurlijk.

Je kan discussiëren over sommigen excessen maar het toont alleszins ook, los van alles, dat een pride nog nodig is in West-Europa want de haat tegen holebis is er nog steeds.

Terug
Bovenaan