Ik snap dus nooit hoe mensen zo onwetend/idioot kunnen zijn over dieren uit het dagelijks leven. Zo het type volk dat geen kraai van een merel kan onderscheiden want dat zijn zwarte vogels, of denkt dat spinnen insecten zijn. Dat is lagereschoolkennis, en kleuren en vormen herkennen is de kleuterklas.
Elke zomer/herfst worden facebookgroepen overspoeld door mensen die vragen of deze bij, wesp, hommel, vlieg, ... geen Aziatische hoornaar is. Dat is dus foto's vergelijken. Vorige week vertelde iemand me dat ze een wespennest had in de tuin en bang was. Ik heb een paar keer gevraagd of het wespen waren, denkende dat iedereen weet hoe een wesp er uitziet. Twee dagen later blijkt dan dat ze een bedrijf heeft gebeld om een nest klimopbijen uit te roeien. Ja ok, die hebben ook zwarte en gele strepen zeker?
Elke zomer/herfst worden facebookgroepen overspoeld door mensen die vragen of deze bij, wesp, hommel, vlieg, ... geen Aziatische hoornaar is. Dat is dus foto's vergelijken. Vorige week vertelde iemand me dat ze een wespennest had in de tuin en bang was. Ik heb een paar keer gevraagd of het wespen waren, denkende dat iedereen weet hoe een wesp er uitziet. Twee dagen later blijkt dan dat ze een bedrijf heeft gebeld om een nest klimopbijen uit te roeien. Ja ok, die hebben ook zwarte en gele strepen zeker?

. Dan ga ik op die moment ook veel liever met mijn kind als hij groot genoeg is, is naar een pretpark, dierentuin, ... . Dan naar een kermis waar je dan uiteindelijk veel geld kwijt bent om dan een prijs te kiezen die je in de winkel voor een paar euro ook hebt.