Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik snap dus nooit hoe mensen zo onwetend/idioot kunnen zijn over dieren uit het dagelijks leven. Zo het type volk dat geen kraai van een merel kan onderscheiden want dat zijn zwarte vogels, of denkt dat spinnen insecten zijn. Dat is lagereschoolkennis, en kleuren en vormen herkennen is de kleuterklas.

Elke zomer/herfst worden facebookgroepen overspoeld door mensen die vragen of deze bij, wesp, hommel, vlieg, ... geen Aziatische hoornaar is. Dat is dus foto's vergelijken. Vorige week vertelde iemand me dat ze een wespennest had in de tuin en bang was. Ik heb een paar keer gevraagd of het wespen waren, denkende dat iedereen weet hoe een wesp er uitziet. Twee dagen later blijkt dan dat ze een bedrijf heeft gebeld om een nest klimopbijen uit te roeien. Ja ok, die hebben ook zwarte en gele strepen zeker?

Ik snap dus nooit hoe mensen zo onwetend/idioot kunnen zijn over dieren uit het dagelijks leven. Zo het type volk dat geen kraai van een merel kan onderscheiden want dat zijn zwarte vogels, of denkt dat spinnen insecten zijn. Dat is lagereschoolkennis, en kleuren en vormen herkennen is de kleuterklas.

Elke zomer/herfst worden facebookgroepen overspoeld door mensen die vragen of deze bij, wesp, hommel, vlieg, ... geen Aziatische hoornaar is. Dat is dus foto's vergelijken. Vorige week vertelde iemand me dat ze een wespennest had in de tuin en bang was. Ik heb een paar keer gevraagd of het wespen waren, denkende dat iedereen weet hoe een wesp er uitziet. Twee dagen later blijkt dan dat ze een bedrijf heeft gebeld om een nest klimopbijen uit te roeien. Ja ok, die hebben ook zwarte en gele strepen zeker?
Volgens mij zijn dat dezelfde mensen die een foto van een kat posten op Facebook: 'POES GEVONDEN IN ONZE TUIN, EIGENAAR GEZOCHT'

Madamke, 't is een kat. Dat loopt buiten rond.

Volgens mij zijn dat dezelfde mensen die een foto van een kat posten op Facebook: 'POES GEVONDEN IN ONZE TUIN, EIGENAAR GEZOCHT'

Mijn all-time winner was toch de persoon die zich afvroeg of er nog mensen problemen hadden met het warme water en er misschien een storing was bij De Watergroep.

Maar kent ge het verschil tussen een merel en een zanglijster??

Mijn vrouw zegt zo teggen alles een bij en ik word daar ook gek van. "de bijen zijn daar". NEE HET ZIJN WESPEEEEEEN.

Ik heb dat eens gedaan van een kat die er mega mottig uit zag en die ik nog nooit gezien had.

Wat is het nut van een kermis en hiervoor zelf een hele hoofdbaan voor een week af te sluiten?

*Overlast en verkeershinder, ongezien
*Grote afvalberg, want de helft gooit hun vuil gewoon op straat
*Belasting van het milieu door import Chinese brol die je kan "winnen" aan 1 van die kramen en na 1 dag al kapot is.
*aantrek van marginale gezinnen die zo naïef zijn om hun uitkering/leefloon te verspillen aan dit triestig vertier.

we hebben mooie pretparken, dierenparken of musea waar de kinderen nog iets bijleren. Anno 2025 mag dit toch in vraag gesteld worden of dit nog nodig is.

Wat is het nut van een kermis en hiervoor zelf een hele hoofdbaan voor een week af te sluiten?

*Overlast en verkeershinder, ongezien
*Grote afvalberg, want de helft gooit hun vuil gewoon op straat
*Belasting van het milieu door import Chinese brol die je kan "winnen" aan 1 van die kramen en na 1 dag al kapot is.
*aantrek van marginale gezinnen die zo naïef zijn om hun uitkering/leefloon te verspillen aan dit triestig vertier.

we hebben mooie pretparken, dierenparken of musea waar de kinderen nog iets bijleren. Anno 2025 mag dit toch in vraag gesteld worden of dit nog nodig is.
Hoe zuur kunt ge zijn. Bij ons is er in het dorp in de zomer altijd een hele grote kermis met bijhorende fuiven. Dat brengt heel het dorp tot zelfs veel mensen rondom samen. De kinderen kunnen genieten en de volwassenen ook. Altijd top.

Ik dacht al dat ik een déjà vu momentje had

Kermis in het dorp, de kinderen kregen een bonnetje op school voor 1 gratis attractie. Ik ben sowieso al niet aan kermissen, want dat brengt altijd de marginalen en ballast van de samenleving samen, die dan plots uit hun hol komen gekropen. Bovendien zorgt het voor een import van Chinese plastic, die binnen de 24u bij het restafval vliegt. Zeer nefast voor het milieu.

Wat ik gisteren zag tart echter alle verbeelding. Ik kom daar toe op de kermis met de kroost en zie daar een groepje allochtone kinderen staan. Doelloos tegen de gevel van de muur, zoals je wel vaker ziet in steden. Elk van hen een BB-gun in de hand, en bolletjes aan het afvuren en stoere poses aan het aannemen met hun pistool, sommige met 2 bb guns. Enkelen hadden ook van die springmessen vast en waren daarmee steekbewegingen aan het maken naar andere kinderen. Ik denk niet dat het echte messen waren, maar het is toch best opmerkelijk dat het criminele gedrag er al in zit op die leeftijd (max 10jaar). Van de ouders natuurlijk geen spoor. Er stond wat verder een politiewagen, ik daar naartoe. Geen agent te bespeuren. Heb het dan maar gelaten.

Men zou toch dringend wat meer agenten moeten inzetten hoor. In deze tijd is een politiestaat wenselijk, want het loopt helemaal de verkeerde kant uit. Wie niks mis doet hoeft niks te vrezen, maar het crapuul moet sneller aangepakt worden.

Tijdens de kermis jongstleden fiets ik langs de attracties, na de laatste kraam, in de donkere bocht naar rechts staan 4 bontkraagjes strategisch opgesteld tegen de gevel zodat ze kunnen sissen & grommen naar mij zonder dat er daar een extra passant voor confrontatie kan zorgen. Bijna twee koppen kleiner, achter de grimassen zitten kleine kinderen die je van miserie 5 euro zou geven dat ze toch nog iets doen. Behalve voor de gastarbeid kunnen ze hier niets doen. Wat een miserabel leven.

Ik moet zeggen tis bij ons ook kermis en ik zie daar toch ook behoorlijk wat volk rondlopen waarvan ik denk ik wist niet dat zo'n mensen nog bestonden :unsure: . Dan ga ik op die moment ook veel liever met mijn kind als hij groot genoeg is, is naar een pretpark, dierentuin, ... . Dan naar een kermis waar je dan uiteindelijk veel geld kwijt bent om dan een prijs te kiezen die je in de winkel voor een paar euro ook hebt.

That said ik heb wel twee knuffels gewonnen met zo'n grijpding vorige zaterdag in t lunapark :unsure: .

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen tis bij ons ook kermis en ik zie daar toch ook behoorlijk wat volk rondlopen waarvan ik denk ik wist niet dat zo'n mensen nog bestonden :unsure: . Dan ga ik op die moment ook veel liever met mijn kind als hij groot genoeg is, is naar een pretpark, dierentuin, ... . Dan naar een kermis waar je dan uiteindelijk veel geld kwijt bent om dan een prijs te kiezen die je in de winkel voor een paar euro ook hebt.

That said ik heb wel twee knuffels gewonnen met zo'n griipding vorige zaterdag in t lunapark :unsure: .

Ik heb zo es uitgerekend hoeveel de playstation 5 van 250000 punten moest kosten in aangekochte munten voor die muntenschuivers nadat ik er al 50 euro had ingestoken en mijn punten telde. Ging een playstation van 2500 euro worden.

Er gebeuren te veel dingen tegelijk. Charlie Kirk is afgeschoten, Trump is steeds duidelijker een pedofiel (en het lijkt niets uit te maken dat het zo is), Israel bombardeert Qatar en Polen schiet op hun grondgebied Russische drones neer. De militaire parade in China met Xi, Putin en Kim Jong Un als best buddies; in Oostende is een vrouw afgeschoten, in mijn wijk blazen ze vuilbakken op en er wordt de laatste tijd steeds vaker voor mijn garage geparkeerd. Misschien moet ik even minder nieuws lezen want ik heb het gevoel dat het tempo van gevaarlijk wereldnieuws steeds hoger wordt.

Er gebeuren te veel dingen tegelijk. Charlie Kirk is afgeschoten, Trump is steeds duidelijker een pedofiel (en het lijkt niets uit te maken dat het zo is), Israel bombardeert Qatar en Polen schiet op hun grondgebied Russische drones neer. De militaire parade in China met Xi, Putin en Kim Jong Un als best buddies; in Oostende is een vrouw afgeschoten, in mijn wijk blazen ze vuilbakken op en er wordt de laatste tijd steeds vaker voor mijn garage geparkeerd. Misschien moet ik even minder nieuws lezen want ik heb het gevoel dat het tempo van gevaarlijk wereldnieuws steeds hoger wordt.
Niet getreurd. Ik ben nog steeds ok. Denk ik.

Ik heb zo es uitgerekend hoeveel de playstation 5 van 250000 punten moest kosten in aangekochte munten voor die muntenschuivers nadat ik er al 50 euro had ingestoken en mijn punten telde. Ging een playstation van 2500 euro worden.
En 2500 euro is voor u toch al snel (-5, onthoud de 1, deel door de kwadraat van de afstand tot Jupiter en vermenigvuldig met het aantal keer James Cook ooit “moh seg” heeft gezegd) 2,67 frituurbezoeken!

Terug
Bovenaan