Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Er gebeuren te veel dingen tegelijk. Charlie Kirk is afgeschoten, Trump is steeds duidelijker een pedofiel (en het lijkt niets uit te maken dat het zo is), Israel bombardeert Qatar en Polen schiet op hun grondgebied Russische drones neer. De militaire parade in China met Xi, Putin en Kim Jong Un als best buddies; in Oostende is een vrouw afgeschoten, in mijn wijk blazen ze vuilbakken op en er wordt de laatste tijd steeds vaker voor mijn garage geparkeerd. Misschien moet ik even minder nieuws lezen want ik heb het gevoel dat het tempo van gevaarlijk wereldnieuws steeds hoger wordt.
zelfde gevoel en dat ga ik hier ook nog eens op P&A alhoewel @Tanuki_ me gezegd heeft van daar weg te blijven. Ik wou dat ik me wat meer van al die zaken kon afsluiten. Geen online nieuws meer, geen P&A, geen reddit, maar gelijk een mot door het licht keer ik altijd terug omdat ik wil weten wat er gebeurt. En 't is niet goed voor mijn gemoed en gezondheid.

Er gebeuren te veel dingen tegelijk. Charlie Kirk is afgeschoten, Trump is steeds duidelijker een pedofiel (en het lijkt niets uit te maken dat het zo is), Israel bombardeert Qatar en Polen schiet op hun grondgebied Russische drones neer. De militaire parade in China met Xi, Putin en Kim Jong Un als best buddies; in Oostende is een vrouw afgeschoten, in mijn wijk blazen ze vuilbakken op en er wordt de laatste tijd steeds vaker voor mijn garage geparkeerd. Misschien moet ik even minder nieuws lezen want ik heb het gevoel dat het tempo van gevaarlijk wereldnieuws steeds hoger wordt.
Hahaha, het enorme contrast met de rest vond ik heel grappig. Bedankt voor de glimlach.

Ik heb zo es uitgerekend hoeveel de playstation 5 van 250000 punten moest kosten in aangekochte munten voor die muntenschuivers nadat ik er al 50 euro had ingestoken en mijn punten telde. Ging een playstation van 2500 euro worden.
Die grijp je toch gewoon in zo ne grijpmachien? Één dingske binnen halen met het fotootje en ge hebt hem... Eerlijk gezegd nog nooit iemand zo een dingske zien binnen halen, is het nu voor een phone of whatever. Gisteren was het hier ook kermis, toch 3 tal pluchkes kunnen grijpen...

Ik vind het vooral moeilijk om te begrijpen waarom er zoveel selectiviteit is in “verontwaardiging”.
Voor één enkele moord word er soms moord en brand geschreeuwd , grote groepen mensen worden afgemaakt… blijft soms toch opmerkelijk stil, of men wilt er toch liever niet met geconfronteerd worden heb ik de indruk.

Ik vind het vooral moeilijk om te begrijpen waarom er zoveel selectiviteit is in “verontwaardiging”.
Voor één enkele moord word er soms moord en brand geschreeuwd , grote groepen mensen worden afgemaakt… blijft soms toch opmerkelijk stil, of men wilt er toch liever niet met geconfronteerd worden heb ik de indruk.
"The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic."

zelfde gevoel en dat ga ik hier ook nog eens op P&A alhoewel @Tanuki_ me gezegd heeft van daar weg te blijven. Ik wou dat ik me wat meer van al die zaken kon afsluiten. Geen online nieuws meer, geen P&A, geen reddit, maar gelijk een mot door het licht keer ik altijd terug omdat ik wil weten wat er gebeurt. En 't is niet goed voor mijn gemoed en gezondheid.
Ik vind het eerlijk gezegd verontrusted dat zo'n polariserend figuur als die Kirk, die toch echt zuiver aan "preaching to the choir" doet voor één bepaalde politieke strekking in de VS, hier kennelijk aanhang heeft.

Het is altijd een tragedie als mensen worden vermoord, maar dat de politiek daarrond dan Belgen meesleept is toch gewoon crazy?

Ik vind het eerlijk gezegd verontrusted dat zo'n polariserend figuur als die Kirk, die toch echt zuiver aan "preaching to the choir" doet voor één bepaalde politieke strekking in de VS, hier kennelijk aanhang heeft.

Het is altijd een tragedie als mensen worden vermoord, maar dat de politiek daarrond dan Belgen meesleept is toch gewoon crazy?
Dit gevoel had ik toch ook wel vooral. Ik had er persoonlijk zelf nog nooit van gehoord, en is denk ik ook nog nooit/niet veel in de mainstream media hier aan bod gekomen? Maar toch zie ik op m'n facebook nu een aantal mensen die hun sympathieën uitspreken, en ook hier op het forum.

In totaal waren er 19 kinderen die geen die geen gordel droegen. Op de school zitten 200 kinderen, dus het gaat om zo’n 20 procent van de leerlingen.
maar eigenlijk is het erger dan 1 op 5, want een deel van die leerlingen komt waarschijnlijk te voet of met de fiets. Dan zit ge misschien aan 1 op 3 of 1 op 4 van de leerlingen die met de auto gebracht wordt, is niet deftig vast geklikt. Een werkje van een minuut, de veiligheid van uw kind. Ik dacht dat gordelplicht, ook achterin, nu toch al ingeburgerd zou zijn, maar nope dus. Het zal ons wel niet overkomen, het is maar een ritje van een paar minuten.

Ik snap dus nooit hoe mensen zo onwetend/idioot kunnen zijn over dieren uit het dagelijks leven. Zo het type volk dat geen kraai van een merel kan onderscheiden want dat zijn zwarte vogels, of denkt dat spinnen insecten zijn. Dat is lagereschoolkennis, en kleuren en vormen herkennen is de kleuterklas.
Ik weet bovenstaande wel maar als ik er over nadenk begrijp ik dat soort mensen toch wel hoor. Dat heeft NIET altijd met domheid / onwetendheid te maken maar soms gewoon omwille van "desinteresse / 100% onverschilligheid" he.

Het is niet omdat je iets leert in de kleuterklas dat je dat 30 jaar later nog weet als het je letterlijk gene enkele zak kan schelen en het je geen bal interesseert. Er zijn mensen die in heel hun leven 'letterlijk' nooit ne vogel bekijken of aanstaren.

maar eigenlijk is het erger dan 1 op 5, want een deel van die leerlingen komt waarschijnlijk te voet of met de fiets. Dan zit ge misschien aan 1 op 3 of 1 op 4 van de leerlingen die met de auto gebracht wordt, is niet deftig vast geklikt. Een werkje van een minuut, de veiligheid van uw kind. Ik dacht dat gordelplicht, ook achterin, nu toch al ingeburgerd zou zijn, maar nope dus. Het zal ons wel niet overkomen, het is maar een ritje van een paar minuten.
Ik heb als kind die gewoonte aangeleerd gekregen en doe dat altijd automatisch. Vind het eigenlijk gek dat dit niet voor iedereen geldt in België.

Deze zomer in Mexico vonden vriendinnen van mijn vrouw het kennelijk aandoenlijk ("spot the European") dat ik meteen die gordel aandeed in de taxi, maar als ze er zijn is dat gewoon logisch.

't is heel verontrustend hoeveel berichten ik al gelezen heb in de strekking dat links het ware kwaad van de wereld is.

Ikzelf lees dagelijks US gerichte kranten, en had nog nooit van die figuur gehoord.

Dat de sociale media algo's zelfs Belgen in dergelijke mate mee in die tunnel trekken, is inderdaad gewoon crazy.

het is zo zot dat we langs de ene kant alles doen om niet uit te sterven als species en langs de andere kant alles doen om het hier een plaats te maken waar het leven gevuld is met haat en geweld. Ik snap het niet.

10 minuten later opent Tonerider de website van VRT NWS:
weeral iemand neergestoken met een mes.
I want out. Ik wil een andere tijdslijn. Eentje met liefde en vrede. Eentje waar we voor elkaar zorgen en niemand als mindere beschouwen.

I want out. Ik wil een andere tijdslijn. Eentje met liefde en vrede. Eentje waar we voor elkaar zorgen en niemand als mindere beschouwen.

Idem.

Ik had al langer de ultieme droom om ergens een compleet afgelegen blokhut in de bossen aan een meer te hebben en daar te gaan wonen ver van alles en iedereen. Gewoon overleven op mezelf met wat ik kan vinden in de natuur, eigen moestuin, wat kippen, ... (niet dat ik daar de kennis of skills voor heb, maar het is een droom).
Uiteraard wel met "beperkte" internettoegang. Om nog voldoende entertainment te hebben (films, series, muziek, p*rn, ...) en om praktische zaken te kunnen googlen).

Maar met alles dat er de afgelopen dagen aan de gang is begin ik echt meer en meer te hunkeren naar dat idee...

Maar het zal bij een droom blijven, ik heb er niet de kennis/skills voor, ik zou mijn gezin/familie niet kunnen achterlaten en ik heb er ook totaal het budget niet voor...
Allez, ik heb geen idee hoeveel het zou kosten om ergens een afgelegen blokhut in bvb Noorwegen te kopen incl voldoende oppervlakte grond.
En dan ga ik ook constant met de vrees moeten leven dat Annemie Struyf daar plots gaat staan.

Af en toe de schermen afzetten en eens gaan wandelen. Mijn dochter kwam daarnet vertellen over met wie ze had gespeeld in de kleuterklas.

Door die deprimerende stroom aan informatie vergeet je soms uit het oog dat ons leven best wel aangenaam is.

Terug
Bovenaan