Je ergernissen van vandaag - Deel 2

2de week op rij dat ik met sporthorloge vergeet om te doen om te gaan zwemmen ... niet heel erg natuurlijk maar ik weet toch graag hoeveel km ik gezwommen heb 😬 Ahja, ik loop er duidelijk met mijn gedachten niet bij ... :crazy:

Wat versta je onder Basic abo? Ik vind enkel Premium abo’s.

Ik vind het volgende op de website van Spotify: (Ik heb premium momenteel en de volgende betaling is nog steeds 17,99)

Voor Basic-abonnementen is maandelijkse facturatie van toepassing.

Basic is beschikbaar voor mensen die eerder Premium hebben gehad. In aanmerking komende abonnees krijgen Basic als beschikbaar abonnement op hun accountpagina te zien.

Als je je Basic-abonnement opzegt, kun je je er niet opnieuw op abonneren.

Bij Basic-abonnementen is geen maandelijkse luistertijd voor luisterboeken inbegrepen, maar abonnees kunnen wel luisterboeken kopen.

Mag je normaal niet doen, zal verworpen worden op de rechtbank als bewijs, tenzij het echt zodanig extreem is dat het echt nodig was op te nemen... Gewoon verklaring bij de politie en klaar ermee, en telkens opnieuw bij elke agressieve interactie.

Of het nu een carnavalsfiguur is of de dorpsclown, who cares... Moet maar eventjes normaal doen.
Mag wel hoor, ook zonder toestemming, als je zelf deelneemt aan het gesprek. Hangen wat voorwaarden aan vast, maar in deze context geen probleem.

75 km heen, 75 km terug om eens naar een kinderboerderij in Oostende te gaan met de dochter 😑
Ze hebben dat in regio Gent ook.

Een snelle Google-search toont ook al meteen dat het om een lokaal carnavalsfiguur gaat. Staat al meerdere keren in HLN omdat hij overal mee naartoe reist met de Rode Duivels. Op de helft van zijn Facebook-foto's staat hij ladderzat met een pint in zijn handen. Moest al niet ver scrollen om zijn anti-vax posts terug te vinden ook.
Waarschijnlijk ook een "koersliefhebber" die dan met bier (of iets anders) gaat staan gooien

Twee weken geleden begonnen met start to run, na een vertraging van 6 weken wegens mijn voet omgeslagen tijdens het wassen
van de auto in zo’n washbox.

Afgelopen zaterdag tijdens het lopen te veel last van beide knieën en halverwege moeten stoppen.

Nu 3 dagen later nog steeds enorm veel last, volgens dokter ChatGPT zou het om runner’s knee gaan, dolle pret. Kon zonet amper het blokje om met de hond.
I hear you.
Bij mij is het niet normaal meer. Afgelopen jaren verschillende keren mijn kuiten gescheurd. Dan weer eens links, dan weer de rechtse.
Lang naar kinesist geweest en veel oefeningen gedaan.
Begon ik vorige week terug met lopen. Ik zette dus letterlijk twee stappen en ik voelde mijn spier springen.
Echt frustrerend!
Ik ben oud aan het worden :/

Die dingen hebben in ieder geval veel tijd nodig. Zeker de knie.
Regelmatig wat ijs leggen en niet forceren is de boodschap.

Hopelijk vinden ze deze psychopaat voordat er iemand serieus gewond geraakt!

Hopelijk vinden ze deze psychopaat voordat er iemand serieus gewond geraakt!
Wtf?

Da is gewoon poging tot moord...

De (stedelijke) creche van mijn dochter sluit heeft al sinds dag 1 (een jaar geleden) personeelstekort. Daarom zitten we al sinds dan in 'structureel verminderde dienstverlening' waarbij haar groep elke twee weken 1 dag sluit. Vorige week dinsdag 15u15 kregen we een mail dat ze zich "genoodzaakt zien om een extra, acute, verminderde dienstverlening in te stellen bovenop onze structurele verminderde dienstverlening". Met direct al de dag erna een sluiting. En nu krijg ik een mail dat er nog twee stakingsdagen bijkomen 24 en 29 april.

De begeleiders krijgen allemaal mijn grootste complimenten, want het zijn allemaal oercompetente schatten van mensen, maar op een bepaald moment neigt het naar contractbreuk.

dooverwijzing
Het gesprek over Snape die vertolkt zou worden door een zwarte acteur, kun je hier terugvinden:

Dan zijt ge zwaar gestoord. Dat is effectief poging tot moord. Wie zoiets raakt gaat sowieso zwaargewond raken.
Maar die riek mogen ze hetzelfde classificeren voor mij. Als iemand daarop valt, compleet geschift.

als ge op snelheid zo'n draad pakt, snijdt die ook wel door. een aangezien ze vaak op keelhoogte gespannen worden, is dat ook poging tot moord hoor.

Een geluk dan als ze nog een jaar meegaan.

Net een levi's mogen weggooien.

2 levi's broeken onlangs gescheurd aan de broekzak waar mijn portemonnee steeds zit.
Na wat gegoogle, blijkt dit een vaak voorkomend probleem te zijn bij levi's tegenwoordig.

Was vroeger ondenkbaar.

Soit, beide laten maken.

Nu scheurt die ene broek gewoon door op een andere plaats. De scheur te groot om nog te laten maken.

Wtf. Brol.

De stof is ook echt flinterdun. 0,1 mm dik of zo.

Eentje is nog maar een paar maand oud, amper gedragen.

De andere, 2 jaar zo, maar eigenlijk ook weinig gedragen.

Zo'n broek kost normaal 120 euro. (Ik koop ze nu wel steeds in solden.)

Bucht dat alles is geworden.

De volgende keer gewoon naar de c&a eentje halen.
En de andere, ook volledig voor de vuilbak ondertussen. *Scheeeuuur*

Triestig.

De vrijdag eens de c&a passeren, nooit meer levi's.

Laatst bewerkt:
Kledij in solden of outlet is vaak ook niet van dezelfde kwaliteit als normaal. Een ex-collega van mij zijn vriendin was gerante in een kledingwinkel op de Bondgenotenlaan. Elke soldenperiode moesten die alle kledij uit de winkel halen en dan kwam er een andere lading binnen, hetzelfde merk er op maar gewoon veel minder kwalitatief.

Kledij in solden of outlet is vaak ook niet van dezelfde kwaliteit als normaal. Een ex-collega van mij zijn vriendin was gerante in een kledingwinkel op de Bondgenotenlaan. Elke soldenperiode moesten die alle kledij uit de winkel halen en dan kwam er een andere lading binnen, hetzelfde merk er op maar gewoon veel minder kwalitatief.
Vreemd, mijn vriendin werkt ook voor een kledingketen en zo'n verhalen zijn daar toch echt wel onbestaande. Dat zijn geen minder kwalitatieve kleren die ze verkopen in de solden, dat zijn gewoon de einde reeksen proberen buiten te krijgen aan extra korting, zodat ze plek krijgen voor nieuwe.
Een kledingwinkel volledig leeghalen en terug vullen met "minder kwalitatieve" kledij, zou een werk zijn van 3 dagen.

Daar geloof ik nu niks van eerlijk gezegd. Je ziet duidelijk, zoals @Remake zegt, dat dat gewoon einde seizoen is. Ik koop bijvoorbeeld heel veel van Scotch & Soda, vaak via solden, Zalando of Otrium en dat is echt wel dezelfde kwaliteit dan dat ik in de winkel koop (buiten de solden). Ik heb al vaak een trui zien hangen die ik te duur vond, om hem erna via solden of Otrium wel op te pikken. In Outlet winkels zoals in Maasmechelen zal dat wel zo zijn. Ik denk dat daar ook al onderzoeken naar zijn gedaan.

Terug
Bovenaan