VTM Ik wil een kind

Hmm, ik ken wel vrouwen die een kind hebben zonder relatie, helemaal zelfstandig. En dat zijn toch hoger opgeleide mensen die weten wat ze doen.


Ik weet niet wat het concept is van het programma, kwam selectie van de deelnemers, en begeleiding etc, maar als dat allemaal met de nodige zorg is, zal dat toch allemaal minder dramatisch zijn dan die "ethische experts met bezwaren" aangeven.

Als je kijkt hoe bvb Blind Getrouwd hier aangepakt wordt, tov in Australië, dan is het in België wel safer.

Natuurlijk: uw blind getrouwd huwelijk kan je gewoon cancelen als het niet blijkt te werken.
Uw kind zal iets moeilijker zijn. En dat wordt ook ouder dan die paar maanden van het programma, natuurlijk.
 
Ik had nog eerder Blind Gewipt verwacht, maar ik vind dit toch moreel problematisch. Ze zullen daar geen uitlach-tv van maken, maar de impact van dit programma reikt wel een stuk verder dan op twee volwassen mensen die hun eigen beslissingen kunnen maken en een keer op teevee willen komen. Dit is geen engagement waar je vrijblijvend van kan wegstappen.
 
Ik had nog eerder Blind Gewipt verwacht, maar ik vind dit toch moreel problematisch. Ze zullen daar geen uitlach-tv van maken, maar de impact van dit programma reikt wel een stuk verder dan op twee volwassen mensen die hun eigen beslissingen kunnen maken en een keer op teevee willen komen. Dit is geen engagement waar je vrijblijvend van kan wegstappen.

Nu niet dat ik het programma toejuich, maar ergens ben ik er wel vrij zeker van en gerust in dat de mensen in dit programma hun keuze om voor een kind te gaan veel meer doordacht en overwogen gaat zijn dan bij vele andere mensen die voor kinderen gaan. (lees: de Kimberley's & Detlev's van deze wereld met Dylano, Shanaia, Kaylee en Jaylinn als kroost.)
 
Nu niet dat ik het programma toejuich, maar ergens ben ik er wel vrij zeker van en gerust in dat de mensen in dit programma hun keuze om voor een kind te gaan veel meer doordacht en overwogen gaat zijn dan bij vele andere mensen die voor kinderen gaan. (lees: de Kimberley's & Detlev's van deze wereld met Dylano, Shanaia, Kaylee en Jaylinn als kroost.)
De screening zal streng zijn, maar dat is geen garantie. Ze kunnen dit beter in een documentairevorm gieten, waarbij enkele koppels worden gevolgd die in co-ouderschap een kind willen opvoeden.
 
De screening zal streng zijn, maar dat is geen garantie. Ze kunnen dit beter in een documentairevorm gieten, waarbij enkele koppels worden gevolgd die in co-ouderschap een kind willen opvoeden.

Ik denk dat het ook eerder op die manier dan zijn, het gaat alleszins geen spelformat zijn waarbij op het einde van de reeks er een koppel geflankeerd door vuurwerk en confetti hun pasgeboren baby in de lucht gaat steken. Qua opzet dus eerder iets dat vergelijkbaar met Blind Getrouwd, maar dan nog serieuzer en wetenschappelijker ondersteund.
 
Ik denk dat het ook eerder op die manier dan zijn, het gaat alleszins geen spelformat zijn waarbij op het einde van de reeks er een koppel geflankeerd door vuurwerk en confetti hun pasgeboren baby in de lucht gaat steken. Qua opzet dus eerder iets dat vergelijkbaar met Blind Getrouwd, maar dan nog serieuzer en wetenschappelijker ondersteund.
Dan heeft VTM het format toch op een verkeerde manier gepitched. Het voorstellen als een "reality-programma" zorgt ervoor dat je het makkelijk op één hoop kan gooien met Timtation, MAFS Australië en scheefpoepende bimbo's op een eiland.
 
Dan heeft VTM het format toch op een verkeerde manier gepitched. Het voorstellen als een "reality-programma" zorgt ervoor dat je het makkelijk op één hoop kan gooien met Timtation, MAFS Australië en scheefpoepende bimbo's op een eiland.
In de oproep op hun eigen site zie ik het alleszins niet op dié manier omschreven worden?
 
Langs een kant zou ik zeggen dat ik er niet veel graten in zie, omdat dat is zoals gescheiden ouders, maar langs de andere kant snap ik wel dat hier heisa rond is. Je brengt je kind eigenlijk al standaard op in een gebroken thuis om het zo te zeggen.
Het ideale voor zo'n kind zou dan nog een kangoeroewoning zijn. Al blijf ik heel het idee achter dit programma toch maar raar vinden.
 
VTM pusht the limits hier, ik heb al mijn bedenkingen bij steenrijk straatarm, maar dit gaat toch nog een serieus stapje verder.

What's next: the truman show?
 
Ik denk dat het ook eerder op die manier dan zijn, het gaat alleszins geen spelformat zijn waarbij op het einde van de reeks er een koppel geflankeerd door vuurwerk en confetti hun pasgeboren baby in de lucht gaat steken. Qua opzet dus eerder iets dat vergelijkbaar met Blind Getrouwd, maar dan nog serieuzer en wetenschappelijker ondersteund.
Ja, maar ze willen in hun eerste afleveringen dus nog actief wensouders recruteren en daar zit m.i. de grootste ethische angel. Een blind gesloten huwelijk kan je later nog ongedaan maken, maar dat kind niet.
 
Ik snap dat hier wel een markt voor is en als ze het etisch aanpakken waarom ook niet. Ik hoor die verontwaardigde ministers graag bezig maar onderga eens een procedure voor adoptie of als pleeggezin? Zulke procedures zijn belachelijk ingrijpend en je wordt continu in de gaten gehouden door bepaalde diensten. Dus ik snap best dat er dan mensen kiezen zonder complexen een kind op de wereld te zetten zonder er een effectieve relatie voor aan te gaan.
 
Steenrijk Straatarm is het meest degoutante programma van de laatste jaren.
Vaak ligt de oplossing dan gewoon bij de hand; als die steenrijke dan toch zo inzitten met het leven van dat straatarme gezin en ze iedere week/of maand van hun budget 100 euro afstaan. Dan zou straatarm gewoon niet meer bestaan. En ja ik weet ook wel dat het niet het probleem is van steenrijk en dat mijn oplossing waarschijnlijk eerder zeer opportunistisch maar ik erger me er elke keer aan. Wat heeft nu zo'n gezin aan een sterren restaurant...
 
Weten gewoon niet meer waarover TV te maken. Altijd maar extremer. Alles voor de kijkcijfers = geld. Slinger slaat door.
 
Vaak ligt de oplossing dan gewoon bij de hand; als die steenrijke dan toch zo inzitten met het leven van dat straatarme gezin en ze iedere week/of maand van hun budget 100 euro afstaan. Dan zou straatarm gewoon niet meer bestaan. En ja ik weet ook wel dat het niet het probleem is van steenrijk en dat mijn oplossing waarschijnlijk eerder zeer opportunistisch maar ik erger me er elke keer aan. Wat heeft nu zo'n gezin aan een sterren restaurant...
Ik vind het ergste nog die ouders die daar aan mee doen ( arme zijde ) wat voor impact moet dat niet hebben voor die kinderen op school eens die op tv geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan