TV Seizoen najaar 2023

ilgonwe

Well-known member
De verschillende Vlaamse zenders hebben hun programmering voorgesteld:




Waar kijk jij naar uit? Wat voor spannends en Vlaams wordt de hit van het najaar?
 
Laatst bewerkt:
Niet zó heel veel denk ik.

- Blind Getrouwd blijft hier wel iets om samen met de madam te kijken op VTM
- De Quiz van Geubels op VRT wil ik nog wel een kans geven.
- Amai zeg wauw! met Otto-Jan ook, omdat ik die wel graag bezig zie.
- Van De Ideale Wereld pik ik wel wat afleveringen mee, al is dat de laatste jaren vooral clipjes via Youtube geworden.
- Nonkels S2, maar dat is pas voor het najaar.

Voor de rest zal ik waarschijnlijk wel een voorbij De Slimste Mens, MasterChef, ... zappen en blijven hangen (of zaken die mijn vrouw op zet).

Op VRT/Canvas zitten mogelijk wel nog interessante reeksen, maar dat zal ook vooral 'blijven hangen bij het toevallig voorbij zappen' worden.
 
Huis gemaakt, altijd wel leuke tv
de verhulstjes, gewoon kijken en niet denken
James De Musical, voor me een top programma
The Big Bang, lijkt me wel iets leuk
Snackmasters, als foodie altijd leuk om te zien bts
Camping Coppens: Home Sweden Home, same als de verhulstjes
 
Ook een lijst gemaakt:
- De Verhulstjes
- Expeditie Groenland
- The Sky is the limit
- Bake Off
- Assisen
- familie Gooris in Japan
- Huis Gemaakt
- Van Rossem
- Snackmasters
- Vuilste jobs van VL
- Gevaarlijkste jobs van VL
- Blind getrouwd
- Warjunkies
- De twaalf
- Interview met de geschiedenis: het Belgische koningshuis
- Hoe was het op school?
- Godvergeten

Het lijkt een enorme lijst maar vele van die reeksen zie ik uitgesteld en helaas hebben zenders tegenwoordig de neiging om tot de helft opvulling te gebruiken (jingles, recaps, intro) dus er is zeker voor de reality in zevenmijlslaarzen door te bomen.

De fictie zie ik meer en meer verdwijnen naar enkel 1 per zender wekelijks gezien (zijn er dan 3 op een seizoen), een jammere zaak. Dit is ten voordele van goedkopere reality "dichter bij de mensen" en waar de zappende kijker 10 minuten kan kijken op elk moment van het programma. Dat is met serialized fictie knap lastiger waar je alle afleveringen en elke minuut moet kijken.
 
Waar ik naar uitkijk:

De Twaalf, dat eerste seizoen was echt wel heel goed. En fan van Koen de Graeve.

Nonkels, al heb ik wel wat schrik dat het mss wat minder zal zijn, gehoord dat Koen De Poorter niet meer mee heeft geschreven door De Mol, en figuren als Lucie Baeten voor de dialogen en moppekes hebben gezorgd. AL blijf ik wel fan van de regisseur en Jelle De Beule uiteraard. Ook het Wim Opbrouck personage en William Boeva zouden een grotere rol krijgen, wat ik wel toejuich.

Blind Getrouwd, blijf dat fascinerende tv vinden. Makkelijke tv, geen per se goed programma, maar ik zie het wel nog graag.

Snackmasters, al jaren fan van de webreeksen van Bockie op Youtube. Bockie en eten is meestal een goeie match.

Van Rossem, boeiend en intrigerend figuur. Daar kan men niet genoeg Docus van maken.

Godvergeten, docu over de smeerlapperij van de kerk. Kan niet slecht zijn.


Down The road, altijd goed!

Intrigeren mij:
Expeditie Groendland, vooral van de expeditie, want de deelnemers niet echt mensen waar ik naar uitkijk, behalve Average Rob mss.

Amai zeg Waaw, fan van Otto Jan, maar talk shows in België blijven na de Laatste Show niet evident. Zwakke redacties daar toch het grote probleem imo.

Interview Met De Geschiedenis, geen fan van Hauben, maar kan nog wel leuk zijn. Geschiedenis altijd wel interessant, en het koningshuis intrigeert mij wel.

De Tattoo shop, Thijs Vaneste die mensen interviewt, kan echt goed worden.




Wel heel pover aanbod op Play 4. Canvas dan weer de zender die voor mij de beste programma's maakt.
 
Laatst bewerkt:
De Mol is idd altijd het voorjaar.

Het tv-seizoen van 2024 zal ook eerder stoppen want het wordt weer een topsportzomer én er zijn verkiezingen, dus half mei begint het al te minderen. Vooral de VRT heeft hier budgettair last van want die zendt alles uit en politiek is hun dada. Play en VTM kunnen meer richten op entertainment maar ze zullen ook hun schema aanpassen aan de grote evenementen.
 
BV's vermomd als drag queen :sop:
juist ja, dat hadden we nog nodig.

De verhulstjes, het belgische koningshuis, sam gooris in japan.... :wallbash:

Ik duik wel weer in mijn DVD kast zoals elke winter....
 
Gooris in the USA was echt verrassend leuke tv. Toch een paar keer echt goed moeten lachen. Dus in Japan kan nog wel keurig worden, zolang de productie zich niet teveel gaat moeien om ludieke situaties te proberen creëren.
 
Ik ga weer heel het najaar mijn televisioneel ding op VRT Max vinden lijkt het. VTM heeft...mss Van Rossem, maar al die verbouwshows en talentenshows en bv parades...stopt daar keer mee. Play 4 is net dezelfde trieste boel met als added bonus dat je daar een driedubbele dosis Verhulsten door uw strot geramd krijgt zoals een gans in de aanloop naar kerst.

Bij VRT heb ik sowieso het programma van s'lands sympathiekste geschiedenisleraar Arnout Hauben, Down the Road, Het Huis, de Tattoo shop, Godvergeten en De Twaalf om naar uit te kijken.

En Danira, er is altijd nog Danira.
 
Er is al een beeld beschikbaar van de historische reeks van Arnout Hauben:
3zHdxdO.png


Het ziet er toch wat knullig uit. Ik vrees ook dat ze leemtes invullen met eigen interpretaties want echt in de oudere vorsten kruipen zal moeilijk gaan. En wordt Leopold II witgewassen of zwart gemaakt? Het is een dunne grens om je eigen gedachten als feiten voor te stellen.

Hier meer beelden:
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het even slecht gaat zijn als dat gedrocht 'Albert II' destijds. Zelden zo gelachen met een serieus bedoelde reeks. Die valse neus die Lucas Van den Eynde droeg om Albert te vertolken alleen al.
 
Gooris in the USA was echt verrassend leuke tv. Toch een paar keer echt goed moeten lachen. Dus in Japan kan nog wel keurig worden, zolang de productie zich niet teveel gaat moeien om ludieke situaties te proberen creëren.
Ik vond dat ook nog leutig, al zou ik zot worden om een hele dag met Sam Gooris op stap te zijn. Karikaturaal figuur.
 
Terug
Bovenaan