Hoe vaak poetst ge uw tanden?

hoe vaak?

  • Minder dan 1 keer per dag

    Stemmen: 11 5,0%
  • 1 keer per dag: smorgens

    Stemmen: 49 22,5%
  • 1 keer per dag: savonds

    Stemmen: 32 14,7%
  • 2 keer per dag

    Stemmen: 117 53,7%
  • 3 keer mer dag

    Stemmen: 9 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    218
2 keer per dag, soms drie keer. Hangt er wat vanaf hoe ik me voel bij de ranzigheid in mijn mond. De dochter gaat ook steevast 2 keer haar tanden poetsen. Dat lijkt me toch het minimum aan mondhygiëne dat ik mag verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
2 keer per dag, soms drie keer. Hangt er wat vanaf hoe ik me voel bij de ranzigheid in mijn mond. De dochter gaat ook steevast 2 keer haar tanden poetsen. Dat lijkt me toch het minimum aan mondhygiëne dat ik mag verwachten.
Dat is inderdaad heel mooi. En ook mijn streefdoel. Al durf ik wel eerlijk bekennen, dat als ik gehaast ben smorgens (wat gelukkig niet vaak gebeurt), dat ik de ochtend beurt wel eens durf over slaan, en dan een kaugum of 2 in mijn auto neem.

Maar goed, zoals gezegd: dat gebeurt niet vaak, en ik durf daar ook eerlijk voor uit komen.
Anderen durven dat misschien niet, daarom dat ik de poll anoniem maak.
 
Sinds corona en thuiswerk enkel savonds, daarvoor smorgens en savonds.
Geen thuiswerk is nog altijd ochtend/avond.
Zou die gewoonte terug moeten opnemen eigenlijk. :shy:
 
Enkel 's avonds. Elektrisch met de goedkoopste tandpasta van Lidl of dm. Nog nooit iets van problemen gehad behalve elk jaar wat tandsteen. Bij de jaarlijkse controle heeft de tandarts nooit opmerkingen dus voor mijn gebit is het blijkbaar voldoende.
 
In mijn studententijd durfde ik na een zware avond wel eens in bed te kruipen zonder meer.

Nu toch wel 95% van de tijd 2 keer per dag, soms 3, heel soms 1 en dat is dan weer als ik heel laat thuis ben en gewoon meteen in men bed wil liggen.
 
Wet met vooral interessanter lijkt, is met wat jullie poetsen. Een elektrische tandenborstel of een gewone. Hier zo'n elektrisch met een timer terwijl mijn partner en dochter vasthouden aan een gewone.
 
elektrisch - 1 keer per dag - sensodyne
al vergeet ik het soms eens
en het schijnt dat niet voor iedereen dagelijks nodig is, maar het kan geen kwaad.
je kan bijvoorbeeld ook te veel poetsen.
 
Wet met vooral interessanter lijkt, is met wat jullie poetsen. Een elektrische tandenborstel of een gewone. Hier zo'n elektrisch met een timer terwijl mijn partner en dochter vasthouden aan een gewone.
Een gewone. Zolang mijn tandarts geen opmerkingen heeft over gebrekkige mondhygiëne of bepaalde problemen gelinkt aan poetsgedrag blijf ik zo verder poetsen. Sommige mensen hebben nu eenmaal de pech om "zwakke tanden" te hebben, hoe goed ze ook poetsen.
 
Altijd twee keer per dag, 's ochtends en 's avonds en telkens elektrisch. Heel af en toe een derde keer. Telkens braaf volgens de timer die aangeeft wanneer ik moet wisselen van kwadrant.
Daarnaast probeer ik elke avond te flossen met zo'n borsteltje, maar dat durf ik al wel eens overslaan.
Dan nog 1 à 2 keer per week mondspoeling.

Ik heb een enorme angst van de tandarts, dus ik probeer dit allemaal erg goed te doen om gaatjes etc te voorkomen.
Er zouden ook heel wat linken zijn tussen een slechte mondgezondheid en ziektes of ontstekingen op andere plaatsen in je lichaam.
 
2 keer per dag met een elektrische tandenborstel en sensodyne tandpasta, aangevuld met bijna dagelijks een beurt met de waterfloss.

Voor het slapengaan kan ik niet overslaan, gezien ik met een bitje slaap tegen tandknarsen. 't Is wel belangrijk om voor dat in te steken propere tanden te hebben.

's Morgens vind ik het gewoon zelf belangrijk om met een frisse mond de dag te kunnen starten.

Ik ben niet gezegend met sterke tanden. Dus goed onderhoud is bij mij wel essentieel.
 
Twee keer per dag met een elektrische tandenborstel.
Ik vind het opvallend dat als mensen één keer per dag poetsen, dit blijkbaar eerder 's avonds doen? Het lijkt me minder erg om met een stinkbek te gaan slapen dan zo 's ochtends de deur uit te gaan en de hele dag rond te lopen.
Ik zie het eerder als alles wegpoetsen van die dag te eten/drinken.
 
Twee keer per dag met een elektrische tandenborstel.
Ik vind het opvallend dat als mensen één keer per dag poetsen, dit blijkbaar eerder 's avonds doen? Het lijkt me minder erg om met een stinkbek te gaan slapen dan zo 's ochtends de deur uit te gaan en de hele dag rond te lopen.
Eens opgevangen dat dit belangrijker is omdat snachts de bacteriën meer tijd hebben om hun werk ongestoord te doen.
Overdag eet je, drink je, slik je, etc waardoor ze minder actief zijn ofzo.

Ook elektrisch met sensodyne.
Op mijn 31 jaar nog maar 1 gaatje gehad vorig jaar
 
Spoelen jullie de mond na het poetsen of niet?


De kans op gaatjes is groter als u uw mond met water spoelt na het tandenpoetsen. U spoelt namelijk de fluoride die in de tandpasta zit weg. Dit is juist het beschermlaagje dat over uw tanden heen zit na het tandenpoetsen dat tandbederf tegengaat. Volgens experts is het ook belangrijk dat u circa 1 uur wacht voordat u water drinkt na het poetsen. Zo krijgt het speeksel in uw mond de kans om het tandglazuur te reinigen.

Probeer dat nu al een week en dat valt wel mee. Niet echt veel verschil.

Overigens nooit last bij de tandarts buiten wat tandplak en steen die weg moeten. Ook nog maar een kroon laten steken voor een tand die er niet zat. Niks erg dus.
 
Spoelen jullie de mond na het poetsen of niet?




Probeer dat nu al een week en dat valt wel mee. Niet echt veel verschil.

Overigens nooit last bij de tandarts buiten wat tandplak en steen die weg moeten. Ook nog maar een kroon laten steken voor een tand die er niet zat. Niks erg dus.
Heel miniem om gewoon de overtollige tandpasta weg te halen, anders is het mij toch wat te veel.
 
Tijdens de normale werkweek routine 2x per dag, elektrisch met Elmex tandpasta. Flossen enkel 's avonds met van die borsteltjes.
Tijdens het weekend en verlof enkel 's avonds. Komt omdat ik dan met veel minder routine leef.
 
Nooit echt geflost. Wel paar keer geprobeerd met zo'n draad, maar dat is toch onhandig. Zo van die borsteltjes zijn misschien het proberen wel eens waard.
 
spoelen na het poetsen: ja hoor.
ik krijg daar trouwens ook steeds zoveel dorst van, net na het tanden poetsen. Ik drink kort daarna zeker een half liter water.

flossen: ja 1 keer per week. Maar mijn tanden staan zo dicht bij elkaar dat ik op bepaalde plaatsen amper die flos er tussen krijg.
 
Terug
Bovenaan