Pauze tijdens de film in de cinéma? Voor of tegen?

Graag een pauze tijdens de film?

  • Ja

    Stemmen: 32 18,7%
  • Ja/nee, enkel bij lange films

    Stemmen: 72 42,1%
  • Nee

    Stemmen: 63 36,8%
  • IDC / Ik heb géén mening maar wil toch stemmen!

    Stemmen: 4 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    171
  • Opiniepeiling gesloten .

KnightOfCydonia

Well-known member
Crowdfunder FE
Een poll, eigenlijk vooral naar aanleiding van dit artikel:

Als iemand die graag toch een keertje per maand naar de cinéma trekt in goede omstandigheden (er moet ook iets te zien zijn dat de moeite waard is natuurlijk), maar uiteraard als Limburger meestal in Limburg naar de cinéma gaat, sta ik hier eigenlijk niet bij stil.
Maar als je dus in Oostende naar de cinéma gaat zijn daar géén pauzes?

Ik pak vaak zelfs géén snoep tot aan de eerste pauze of heb de toiletbreak toch echt wel nodig soms.
 
Kleine blaas, dus heel blij met die pauzes.

In de Kinepolis in Brugge is er sinds een aantal jaren ook altijd een pauze. Dat is inderdaad vervelend omdat je dan onderbroken wordt in de onderdompeling in de film, maar anders word ik ook uit de "trance" gehaald omdat ik tegen het laatste uur aan het vechten ben tegen mijn blaas.
 
Yeah spastische blaas hier. Over de 90min altijd welkom dus. Oppenheimer zonder pauze was er bvb best over. Een echte film van 2 delen dus had wel gepast geweest. Gelukkig was mijn blaas die dag best braaf. Ik ga ook wel zeker 2x voor de film begint want ik wil natuurlijk niets missen of mijn mede cinemagangers storen.

Maar minstens even belangerijk, maakt dat die fuckin WC's inbegrepen zijn bij het cinema bezoek.
 
Hangt er bij mij ook vanaf hoelang de film is en ze moeten die pauzes wel goed timen, niet int midden van een scene ofzo

Yeah spastische blaas hier. Over de 90min altijd welkom dus. Oppenheimer zonder pauze was er bvb best over. Een echte film van 2 delen dus had wel gepast geweest. Gelukkig was mijn blaas die dag best braaf. Ik ga ook wel zeker 2x voor de film begint want ik wil natuurlijk niets missen of mijn mede cinemagangers storen.

Maar minstens even belangerijk, maakt dat die fuckin WC's inbegrepen zijn bij het cinema bezoek.

Ik weet niet hoe het in de andere delen van het land zit maar in UGC Brouckere en Kinepolis Brussel heb ik dit jaar geen toiletmadame meer gezien.
 
Hangt er bij mij ook vanaf hoelang de film is en ze moeten die pauzes wel goed timen, niet int midden van een scene ofzo



Ik weet niet hoe het in de andere delen van het land zit maar in UGC Brouckere en Kinepolis Brussel heb ik dit jaar geen toiletmadame meer gezien.
Vorige week naar een film gaan zien om 20u in Gent en tijdens de pauze (dus rond 21u) idd ook geen wc madam meer gezien. Mss doen ze het wel nog overdag of zo. Maar idd zou gewoon gratis moeten zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
In de Kinepolis in Brugge is er sinds een aantal jaren ook altijd een pauze.

Klopt niet. Bvb bij Barbie was er geen pauze. Bij FNAF ook niet volgens mijn kinderen. Ik denk dat ze enkel pauze doen bij kind-vriendelijke films (bvb ook Marvel) of bij films die lang duren (bvb Oppenheimer).

Nooit anders geweten dan die 10' pauze.

In mijne studententijd (ok, eeuwigheid geleden) waren er nooit pauzes. Ook toen de Kinepolis er kwam in de Bondgenotenlaan in Leuven, waren er voor zover ik weet geen pauzes. Maar je had toen ook geen complete shops met drank en eten waarvan ze hopen dat jeer meer uitgeeft dan aan je ticket.

Zelf vind ik pauzes irritant, ook al omdat je gewoon midden in de film zit en Bam, ineens zwart scherm, en paar seconden later licht aan. Zorg dan ergens voor een subtiele indicatie dat er een pauze aankomt.
 
Zelf vind ik pauzes irritant, ook al omdat je gewoon midden in de film zit en Bam, ineens zwart scherm, en paar seconden later licht aan. Zorg dan ergens voor een subtiele indicatie dat er een pauze aankomt.
Ik vind pauzes zeker ok, ook al koop ik nooit snoep of drank.

Het is alleen jammer dat ze precies geen moeite doen om een ietwat logisch moment er uit te pikken. Soms is het echt op ene heel bruusk moment in de Kinepolis Gent.
 
ik denk dat het in Gent ongeveer op een standaard-moment is? bij Killers of the Flower Moon was het alleszinds niet op de helft van de film.

ik vind het overbodig zo'n pauze. bij de late vertoning is het niet, dus kies ik die (er zit dan ook minder volk in de zaal, extra bonus.)
 
Een pauze mag wel vind ik, al is het maar omdat je anders stuk mist tijdens een toiletbezoek ofzo.
 
Ik haat pauzes eigenlijk. Vorige week The Marvels. Eerst 15' reclame op het startuur. Dan 35' film, 10' pauze, rest van de film. Die hooguit 1u40' duurde. Dat is toch te belachelijk.
Bij kinderfilms begrijp ik dat. Bij eender welke andere film niet. Ge weet op voorhand dat ge naar't wc moet. Ge koopt op voorhand uw snacks en drinken. Dan hoeft daar na 35' niet plots 10' lang het felwitte licht aan te springen.
 
da's standaard hoor. en dan nog slagen mensen erin binnen te komen als de film al bezig is. da's om dat te proberen vermijden.
Ja die 15' weet ik wel dat dat standaard is. Maar dat komt er vind dus eigenlijk nog eens bij. Tijd genoeg om al uw sanitaire behoeften te doen alvorens de film begint.
 
In Limburg is dat blijkbaar al langer standaard? Ik ben het niet gewoon, maar ondervind het wel meer en meer. Ik begrijp Scorsese wel dat hij liever heeft dat de kijker de film in één trek uitkijkt. Een goed concert onderbreek je ook niet in de helft. Maar ik begrijp ook wel de commerciële overweging van cinema's: mensen kunnen dan nog bijsnacken, dus kassa kassa. En mensen met een pingpongblaas zijn er ook content mee. Dus mijn mening ligt wat in balans: geen harde yay or nay.
 
Liever geen pauzes. Het haalt je volledig uit de film en doorbreekt de hogere immersie die je op het grote scherm ervaart en het is juist daarvoor dat ik naar de cinema ga. Als ze hier pauzes zouden invoeren zou ik denk ik liever thuis kijken.
 
Voor mij hoeft het niet. Recent Killers Of The Flower Moon gaan zien in Lumière en dan was er inderdaad een pauze ongeveer halfweg.

Ik ga nog maar heel sporadisch naar de cinema maar dat is de eerste keer dat ik weet sinds lang dat er een pauze was. Bij Blade Runner 2049 indertijd in UGC was er ook geen pauze en die duurt toch ook bijna 3 uur. Zelfde voor Boyhood in de UGC.
En een kleine 20 jaar geleden ging ik nog meer naar de cinema, vooral Siniscoop en daar heb ik nooit een pauze geweten.
 
Ja die 15' weet ik wel dat dat standaard is. Maar dat komt er vind dus eigenlijk nog eens bij. Tijd genoeg om al uw sanitaire behoeften te doen alvorens de film begint.
Ik vermijd al veel te drinken in de uren voor een cinema bezoek, ga thuis 1-2x, ga in de cinema voor het begint ook nog een meer, drink niet tijdens de film en na een dik uur moet ik toch al weer.

Sommige mensen moeten nu eenmaal vaker/sneller naar de wc.
 
Terug
Bovenaan