Pauze tijdens de film in de cinéma? Voor of tegen?

Graag een pauze tijdens de film?

  • Ja

    Stemmen: 32 18,7%
  • Ja/nee, enkel bij lange films

    Stemmen: 72 42,1%
  • Nee

    Stemmen: 63 36,8%
  • IDC / Ik heb géén mening maar wil toch stemmen!

    Stemmen: 4 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    171
  • Opiniepeiling gesloten .
Aha das goed dak het weet.
Want tot nu ging ik eigenlijk gewoon telkens naar de parking gaan pissen. (in de struiken daar welteverstaan)

Betalen voor een toiletbezoek. Nee dat is iets dat ik eigenlijk nooit doe.
En al zeker niet op een plaats waar je +10 euro betaalt voor naar een film te zien ?!
(Je betaalt toch ook niet in een restaurant of brasserie om daar naar toilet daar te gaan ffs)
:offtopic: Ik vind het nog altijd bizar hoe je in West-Vlaanderen gewoon zonder ticketcontrole binnen en buiten kan.
 
:offtopic: Ik vind het nog altijd bizar hoe je in West-Vlaanderen gewoon zonder ticketcontrole binnen en buiten kan.
Ticketcontrole idd nog nooit geweten. Ik ben bijna zeker waarom het komt dat wij hier in het landelijke west vlaanderen minder problemen hebben, maar zal het maar niet luidop posten of ik krijg weer bagger over me heen.

Het enige wat hier eens zou gebeuren is dat er een fluim uw richting uitkomt, als ge teveel lawaai maakt, en mensen ergert :p


Maar om op uw post te antwoorden: Ik dacht dat in ELKE kinepolis geen ticketcontrole was?
Enkel wanneer er een rood zitje op het scherm verschijnt, dat er dan iemand komt verifiëren, maar voor de rest dit over gans België was?
 
Yeah hier zit al het verschil, ik laat die kanker uit, of in de auto. Thuis word er ook geen film of serie half bekeken met een smartphone in handbereik. 5 tot 10 min geen stimulatie is hier geen probleem.
Het was maar een voorbeeld, mij zal je ook nooit of te nimmer met GSM betrappen tijdens een film. Maar of je nu tijdens de pauze op je gsm zit of 10 minuten mensen de zaal moet zien in en uitschuifelen maakt niet echt uit. Als de film onderbroken wordt wordt je er hoedanook uitgehaald.

En een film als Lawrence of Arabia opknippen en bekijken over verschillende dagen klinkt in mijn oren als heiligschennis van een gradatie gelijkaardig aan zo'n epos op je gsm zien. Het ruineert imo volledig de ervaring. 😅

Nog net niet zo erg als mensen die een film op 2x bekijken en dan beweren dat ze hem "gezien" hebben. 😅
 
Ik ga bijna nooit naar de bioscoop maar ik ben wel voor een korte pauze tijdens een langere film.
 
't Lijkt me wel duidelijk dat er niemand graag de immersie verliest. 't Gaat toch uitsluitend over het fysieke. Normaal zou ik zeggen om de pauze weg te laten, maar bij Oppenheimer bvb moest ik bij nog een uur te gaan echt gaan pissen. Ik heb dat geweigerd uit principe :unsure: en dat haalde me ook wel wat uit de film. Dus zoals eerder gezegd: Pauzes, Ja. Maar alleen bij de langere films die tegen de 3u speeltijd zitten. En liefst ook deftig gecut op 't einde van een scène ofzo. Dat spreekt voor zich.
 
Say what now? 😅

Lawrence of Arabia tracht je onder te dompelen in de woestijn en dat wordt veel moeilijker als je dat gaat uitrekken over meerdere dagen. Sommige films proberen je zelfs te hypnotiseren en vallen praktisch uit elkaar als je er een pauze tussen gooit. Een pauze haalt je per definitie uit de film. Je begint wat op je gsm te tokkelen om de tijd te doden tot de film terug begint. Het is immersie brekend en daar kan je niet echt rond.

Persoonlijk wacht ik zelfs vaak met series te kijken soms tot ze helemaal zijn afgerond maar toch tenminste tot een seizoen volledig uit is juist om ook die niet in stukjes en beetjes te moeten bekijken. Je moet altijd wel weer terug de draad oppikken en beetje gemarineerd worden in de vibe die de film tracht te creëren.

Ik heb liever geen pauzes maar ben niet perse tegen pauzes als een film 3 uur of langer duurt maar dan wel liefst één die de maker er zelf heeft ingebouwd (zoals in LoA) en niet zomaar pats licht aan in het midden van een random scene.
Dat snap ik toch niet goed. Als je een boek leest, lees je deze dan altijd in een ruk uit? Tis niet dat mijn immersie wanneer ik een boek lees ineens onvindbaar is wanneer ik er terug in begin hoor...
Is bij een film voor mij hetzelfde.
 
Ik heb dat bij boeken en series ook ja. Bij series wacht ik bijvoorbeeld altijd tot een seizoen volledig uit is net zodat ik ze niet in stukjes en brokjes moet bekijken en als het volgende seizoen uitkomt bekijk ik een recap van het vorige seizoen, vaak niet omdat ik het vergeten ben maar gewoon om er terug in te komen. Als ik een boek lees is dat ook nooit voor een halfuurtje maar ineens een halve dag en dit elke dag tot het uit is. Je moet altijd de draad terug oppikken en hoe langer je het laat liggen hoe meer je vergeet en minder voeling je ermee hebt en hoe minder je die onderdompeling in de wereld die het creëert ervaart.

Een maat van mij kan elke dag maar een half uurtje Baldur's Gate spelen. Persoonlijk snap ik de fun daar niet van. Tegen dat je erin zit moet je al terug stoppen. Om een verhaal echt te ervaren moet je imo jezelf en je eigen wereld volledig vergeten en dat werkt het beste als je all-in kan gaan.
 
Ik heb dat bij boeken en series ook ja. Bij series wacht ik bijvoorbeeld altijd tot een seizoen volledig uit is net zodat ik ze niet in stukjes en brokjes moet bekijken en als het volgende seizoen uitkomt bekijk ik een recap van het vorige seizoen, vaak niet omdat ik het vergeten ben maar gewoon om er terug in te komen. Als ik een boek lees is dat ook nooit voor een halfuurtje maar ineens een halve dag en dit elke dag tot het uit is. Je moet altijd de draad terug oppikken en hoe langer je het laat liggen hoe meer je vergeet en minder voeling je ermee hebt en hoe minder je die onderdompeling in de wereld die het creëert ervaart.

Een maat van mij kan elke dag maar een half uurtje Baldur's Gate spelen. Persoonlijk snap ik de fun daar niet van. Tegen dat je erin zit moet je al terug stoppen. Om een verhaal echt te ervaren moet je imo jezelf en je eigen wereld volledig vergeten en dat werkt het beste als je all-in kan gaan.
Wow! Nee ik vind het persoonlijk heel gemakkelijk om mij in te leven in wat ik lees of kijk, ik heb echt maar enkele minuten nodig om er volledig terug in te zitten, zowel bij games, films, series als boeken.
 
Ik heb ook maar enkele minuten nodig om er terug in te komen maar daarom word ik er liefst zo weinig mogelijk uitgehaald. Elke pauze doorbreekt toch deels opnieuw de spell.

Maar ik ben daar niet extreem moeilijk in hoor. Ik ben niet koste wat kost tegen pauzes bij lange films. Ik snap best dat de veel mensen dat wel kunnen gebruiken. Maar dan zou ik liefst regisseurs die zelf zien inplannen. In de kinepolis knippen ze soms letterlijk een random scene in twee.
 
Er moet pauze zijn, geen twijfel mogelijk. Als ik al bijna 25 euro moet neertellen voor een film, flesje frisdrank en zak chips dan wil ik halverwege op het gemak naar het wc zonder 5-10 minuten van de film te missen.
 
Grote fan van pauzes als de film zelf voorzien is van een intermission. Dat was vroeger bij lange films vaak het geval (denk aan die historische epen e.d., die hadden altijd een Overture, een Intermission en een Entr'acte om er terug in te komen na plas- en drankpauze)

Ik heb begrip voor de beslissing van bioscopen om bij langere films toch een pauze in te lassen, maar zelf vind ik het jammer en ben meestal geïrriteerd wanneer plots de lichten aangaan in de zaal. Als een film niet voorzien is van een intermission of op z'n minste een duidelijk middelpunt, dan is het duidelijk niet de bedoeling van de makers om een pauze te hebben en dan verstoort dat het ritme van de film, meestal met slechte gevolgen voor mijn ervaring ervan.
 
Als geen pauze wordt voorzien is er een app die trilt wanneer het opportuun is om een saai stukje te kunnen skippen om te gaan plassen:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.RunPee
iOS: https://apps.apple.com/us/app/runpee/id450326239

Het is waar dat vele films niet meer gemaakt zijn om een pauze in te werken. Het gaat er soms nogal primitief aan toe als de timer 120 minuten heeft geslagen, midden in een zin of spannende ontknoping, gewoon stoppen. Dat zou toch beter kunnen, het is soms een kwestie van seconden vroeger of later tot een gepaster moment.
 
Ik heb die pauze absoluut nodig.
Anders zal ik tijdens de film even buiten moeten.


Ergens waar je inkom betaald is het toiletbezoek trouwens verplicht gratis. Die wc madam hebt ge nooit moeten betalen. Dat was altijd 'vrije gift' maar wel goed verborgen.
 
Terug
Bovenaan