Wie heeft er in 2023 een koopkrachtpremie gekregen?

Wie heeft een koopkrachtpremie gekregen (consumtiecheque)

  • Neen

    Stemmen: 64 42,1%
  • Ja, minder dan 250€

    Stemmen: 8 5,3%
  • Ja, 250€ of meer, maar minder dan 500€

    Stemmen: 30 19,7%
  • Ja, 500€ of meer, maar minder dan 750€

    Stemmen: 13 8,6%
  • Ja, voor het maximum van 750€

    Stemmen: 27 17,8%
  • Dit is het eerste wat ik hiervan hoor!

    Stemmen: 10 6,6%

  • Totaal aantal stemmers
    152
Je krijgt de premie in januari 2024 op basis van 2023. Maar uit jouw verhaal kreeg ik de indruk dat je werkgever het doet op basis van 2022.
Hoezo? Ik heb de premie gekregen in november 2023 en helemaal niet in januari 2024.
Er staat ook nergens dat die premie in januari uitbetaald moet worden. Sterker nog: Dat is te laat volgens de regels.

De deadline is uiterlijk 31 december 2023.
 
Hier 750 euro.
Heeft mij wel verbaasd eerlijk gezegd.Ze kwamen constant zeggen dat het minder gaat en de sector in het slop zit.
 
Na ontslag te geven nog 674 euro v d 750 euro 🥳
Vroeg me wel af of ze me dit nog gingen uitbetalen,maar kijk

Viel onder pc 111
 
Hier 750 eur.

Enige jammere wat ik aan die premies vind is dat het systemen zijn die de middelmaat ook belonen. Iedereen gelijk voor de wet!
Want we kregen het nieuws dat doordat de koopkrachtpremie 750 eur netto was, er minder geld was voor de andere bonus (afhankelijk van prestatie).
De goede werknemers zijn dus de dupe !
 
Hier 750 eur.

Enige jammere wat ik aan die premies vind is dat het systemen zijn die de middelmaat ook belonen. Iedereen gelijk voor de wet!
Want we kregen het nieuws dat doordat de koopkrachtpremie 750 eur netto was, er minder geld was voor de andere bonus (afhankelijk van prestatie).
De goede werknemers zijn dus de dupe !
En zo is het voor sommigen ook nooit goed...
 
0 tot 750, stapsgewijs met functiegraad. Hogere functies (die reeds bonussysteem hebben) dus minder, wat ik persoonlijk niet meer dan correct vind.

Ondanks dat ik begrijp wat Biljart wil bedoelen, is dat:
- voor vele functies altijd het geval
- een teken dat men niet in het gewone bonussysteem feller wil differentiëren

Ik denk voor bedrijven een goede zaak dat er niet weer een extra permanente loonstijging bijkomt
 
Ieder paritair comité had een andere berekeningswijze. Bij sommige werd er een vergelijking gemaakt op basis van het gemiddelde van de laatste 5 jaar tegenover dat van 2022. Bij andere moderner een bepaalde percentuele groei zijn tegenover 2021. Bij andere werd de bedrijfswinst dan weer op het aantal voltijdse equivalenten geplaatst.

Maar zelfs indien deze doelstellingen niet bereikt werden kon er tot 750 premie uitbetaald worden (toch zeker in de meeste privé sectoren). Maar dat was dan meestal in onderhandeling met de vakbonden.
 
€125 hier.
Het wringt bij mij een beetje dat ze maar het minimum geven terwijl het een goedkope manier kan zijn om personeel te houden.
 
Ik zelf niets gekregen (freelancer) maar de arbeiders hebben de volle 750€ gekregen. Dus heb dat in de poll ingevuld.
Ik denk dat de kaders "maar" €500 gehad hebben... ik heb zelf maar ~€440 gehad maar ik heb wel wa weken thuis gezeten vorig jaar, echter niet voldoende dat het om een hoger 'startbedrag' zal gegaan zijn.
Hoewel... wij zitten onder PC209, u afdeling valt onder andere PC dacht ik? Of is dat ondertussen veranderd met het mergen van de verschillende NV's? :unsure:

Ik vind het sowieso een belachlijk systeem. Tis leuk om te krijgen hé maar dit is weeral een zoveelste poortje in de fiscaliteit... verlaag gewoon de algemene belastingsdruk en dan heb je al dit soort onnozelheid niet nodig en moet je ook geen miljoenen wegpissen aan al die tussenfirma's als Sodexo/Edenred/Monizee...
 
u afdeling valt onder andere PC dacht ik? Of is dat ondertussen veranderd met het mergen van de verschillende NV's? :unsure:
Arbeiders 149.01 en bedienden 200.

Het is de bedoeling om naar minder btw nummers en PC te gaan om het aantal cao te verminderen en met de vakbonden minder te moeten onderhandelen.
 
Terug
Bovenaan