Hoe vaak poetst ge uw tanden?

hoe vaak?

  • Minder dan 1 keer per dag

    Stemmen: 11 5,0%
  • 1 keer per dag: smorgens

    Stemmen: 49 22,5%
  • 1 keer per dag: savonds

    Stemmen: 32 14,7%
  • 2 keer per dag

    Stemmen: 117 53,7%
  • 3 keer mer dag

    Stemmen: 9 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    218
Smorgens en savonds elektrisch. De keren dat ik het savonds vergeet met men zatte kloten compenseer ik wel met dagen dat ik ze 3 keer poets op een dag.
Al gebeurt het vaker dat ik ze na het eten zou poetsen omdat er iets van vlees tussen steeds dezelfde kiezen blijft haperen en om dat weg te krijgen. Dat is gemakkelijker dan met een tandenstoker te zitten koteren en dan wondjes maken.
Soms spoel ik ze ook eens met mondwater, maar da's zeker niet dagelijks. Meestal vergeet ik dat. Net zoals ik van de tandarts met van die mini borsteltjes zou moeten moeten tussen de tanden, ook dat vergeet ik constant. Men tong poets ik wel rap eens mee.
Wel al vaak gedacht om een gewone tandenborstel en wat tandpasta in men rugzak te steken, want op sommige lange werkdagenkan ik wel dat ambetant gevoel krijgen dat ze niet fris zijn.
 
Spoelen jullie de mond na het poetsen of niet?




Probeer dat nu al een week en dat valt wel mee. Niet echt veel verschil.

Overigens nooit last bij de tandarts buiten wat tandplak en steen die weg moeten. Ook nog maar een kroon laten steken voor een tand die er niet zat. Niks erg dus.
Ik heb dit een jaar geleden gelezen en sindsdien doe ik het niet meer. Ook spoelmiddel gebruik ik niet meer, dit zou blijkbaar je tandpasta grotendeels teniet doen.
 
Als flossen lastig is, is de beste oplossing een waterflosser, da's een soort mini-hogedrukreiniger voor je tanden. Dus je zit niet met draadjes die je bijna niet meer (van) tussen uw tanden krijgt of 6 verschillende borsteltjes omdat op de ene plek veel en de andere weinig plek is tussen uw tanden. En als je ziet hoeveel brol je nog weg spoelt zelfs na het flossen, werkt dat echt wel goed.
De meningen zijn daarover wel sterk verdeeld heb ik gemerkt. Ook in bezit van waterflosser. Ik zit aangesloten bij tandartsenpraktijk dus heb niet echt een vaste tandarts en de ene tandarts vindt het nutteloos terwijl de andere het in de hemel prijst.

En inderdaad de etensresten die je daar soms na het flossen nog met uitspoelt is confronterend wel. Dat krijg je met poetsen en flossen nooit van tussen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad heel mooi. En ook mijn streefdoel. Al durf ik wel eerlijk bekennen, dat als ik gehaast ben smorgens (wat gelukkig niet vaak gebeurt), dat ik de ochtend beurt wel eens durf over slaan, en dan een kaugum of 2 in mijn auto neem.

Maar goed, zoals gezegd: dat gebeurt niet vaak, en ik durf daar ook eerlijk voor uit komen.
Anderen durven dat misschien niet, daarom dat ik de poll anoniem maak.
Idem maar dan 's avonds, want 's ochtends moet ik toch fris overkomen bij klanten, dus vind m'n mokske dat minder leuk als we 's avonds cocoonen enz.
Vaak gebeurd het dus ook 's avonds, meestal met eens de waterflosser erbij.
 
Minstens 2x per dag poetsen ('s morgens en 's avonds, altijd elektrisch).

Vaak ook een derde keer als ik nog ergens naartoe ga (feestje, bezoek bij vrienden, ...). Wil toch altijd graag met een clean gebit ergens toekomen.
 
Okay. Ik had dit gevonden:


Nogal aan de prijzige kant en neemt ook wel wat plaats in beslag zo'n ding natuurlijk.
Had vroeger zo ene van hetzelfde merk voor een jaar of 10, maar buisje t.h.v. de handgreep is kapot gedaan en dan met de vriendin beslist een draadloze te kopen van hetzelfde merk, had toen net een Coolblue cadeaubon gekregen dus ideale moment 😉. Zoals Guazala zei, het reservoir is wel veel kleiner, en net als haar gebruikte ik graag het volledige reservoir van het groter model.
Maar op zich stoort het bijvullen niet, het is een gewoonte... Ik stoorde me wel meer aan het bijvullen van het groter model.

M'n vriendin nam die de laatste 2 jaar telkens mee op vakantie en zelfs korte trips omdat ze een beugel droeg en dit veel makkelijker was dan al die andere kleine toeters en bellen. Nu die eraf is zal die wellicht niet meer mee gaan op vakantie.
 
Zeker 1x/dag 's avonds, elektrisch en momenteel sensodyne. En als ik niet naar mijn werk/weg moet ook 's morgens. Als ik moet gaan werken wil ik mijn tanden niet poetsen net nadat ik gegeten heb. Dan 'poets' je de slechte stoffen net in je tanden. Beste is om 1/2 tot 1u te wachten met poetsen na het eten, en die tijd heb ik niet 's morgens.
 
Zeker 1x/dag 's avonds, elektrisch en momenteel sensodyne. En als ik niet naar mijn werk/weg moet ook 's morgens. Als ik moet gaan werken wil ik mijn tanden niet poetsen net nadat ik gegeten heb. Dan 'poets' je de slechte stoffen net in je tanden. Beste is om 1/2 tot 1u te wachten met poetsen na het eten, en die tijd heb ik niet 's morgens.
In dat geval poets je beter voor het ontbijt.
En het is niet dat je slechte stoffen in je tanden poetst. Het is eerder dat je bepaalde stoffen kan gegeten/gedronken hebben die je tanden verzwakken. En als je dan poetst, beschadig je je tanden.
 
Voor het ontbijt poetsen vind ik ook vreemd. Dan vertrek je toch ook niet met een 'propere' mond? :p Alei elk zijn ding, en 2x poetsen is aan te raden. Maar ik doe het vooral 's avond voor het slapen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik snap dat niet, smorgens niet poetsen :wtf:

Als ge wakker wordt dan stinkt ge uit uwe bek, iedereen, sowieso.

Ik eet smorgens niet dus kakke, douche en tanden poetsen.

En dan ‘s avonds nog is en dikwijls als we we gaan of ergens gaan eten nog is een derde keer
 
Ik vind het antwoord 1x 'savonds eigenlijk een stuk ranziger. Quasi niemand staat op met een frisse adem.

Behalve dan 'Le Blond'...

Maar hiervoor moet ge de zaalshows (ik dacht Netflix) kennen van Gad Elmaleh.

Voor diegene die deze Frans/Canadese komiek niet kennen, zoek deze eens op. Ge lacht u een kriek...
 
Ik poets ‘s ochtends na ontbijt en ‘s avonds voor slapengaan. Ook altijd flossen na poetsen ‘s avonds.
Ik ga maar om de 3 jaar of zo naar de tandarts en heb eigenlijk nooit problemen. Enkel wat tandsteen te verwijderen.

Ik begrijp niet goed waarom vele ‘s ochtends voor het ontbijt de tanden poetsen?
 
Ik poets ‘s ochtends na ontbijt en ‘s avonds voor slapengaan. Ook altijd flossen na poetsen ‘s avonds.
Ik ga maar om de 3 jaar of zo naar de tandarts en heb eigenlijk nooit problemen. Enkel wat tandsteen te verwijderen.

Ik begrijp niet goed waarom vele ‘s ochtends voor het ontbijt de tanden poetsen?

Omdat je tanden door het ontbijt een zuuraanval gekregen hebben en dan mag je het eerste half uur niet poetsen omdat dit slecht is voor je glazuur.
 
Omdat je tanden door het ontbijt een zuuraanval gekregen hebben en dan mag je het eerste half uur niet poetsen omdat dit slecht is voor je glazuur.
Voor zover ik het op heb is poetsen meteen na ontbijt ok omdat die zuuraanval nog niet helemaal ingezet is.
 
Mijn tandenpoetsroutine:

's ochtends (voor ontbijt): tongschraper -> elektrisch poetsen -> spoelen met water -> listerine

's avonds: tongschraper -> elektrisch poetsen -> spoelen met water -> flossen met flosdraad -> spoelen met water -> listerine

Ik had als kind veel tandproblemen (blijkbaar iets in de samenstelling van mijn speeksel, maar ik poetste toen ook niet zo grondig als nu). Eerder dit jaar was ik na een dikke 8 jaar nog eens naar de tandarts geweest en die zei dat alles perfect in orde was, dus hou ik deze routine aan.
 
Terug
Bovenaan