Hoe vaak poetst ge uw tanden?

hoe vaak?

  • Minder dan 1 keer per dag

    Stemmen: 11 5,0%
  • 1 keer per dag: smorgens

    Stemmen: 49 22,5%
  • 1 keer per dag: savonds

    Stemmen: 32 14,7%
  • 2 keer per dag

    Stemmen: 117 53,7%
  • 3 keer mer dag

    Stemmen: 9 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    218
Anonieme poll, maar wel eerlijk in vullen aub.
Tot mijn eigen schande: Veel te weinig. 1x per dag in de ochtend om al het vuil uit mijn tanden te hebben als ik op straat kom. Eigenlijk zou ik ze ook in de avond moeten poetsen maar dat doe ik dus niet. Ik heb echter geselecteerd: Minder dan 1 keer per dag omdat ik het af en toe ook wel eens vergeet of wegens een erg drukke agenda.

1. Of ik stinkende gele, grijze of zwarte tanden heb daardoor? Neen dat is echt één grote mythe van oma zaliger. Dat is fake. :tongue:

2. Of ik daardoor veel slechte tanden heb? Neen ook dat niet maar ik heb van nature altijd heel sterke tanden gehad.

De tandarts zegt elk jaar dat omdat ik mijn tanden amper poets dat ik vroeg of laat valse tanden ga hebben. Ik heb er op mijn 48ste welgeteld 'nul'. Als ze dit jaar na jaar lang genoeg blijft herhalen krijgt ze wel eens gelijk en ga ik wel valse tanden krijgen. Maar ja wie heeft die niet op zijn 70ste? :unsure:

Nu ik raad dit zeker niet aan op tanden te weinig te poetsen. Je tanden slijten sneller door aanslag als je ze niet voldoende poetst, ze worden dus sneller fragieler. En minstens 2x poetsen is ook gewoon hygiënischer. Maar ik ben hier effe eerlijk. :S

Vroeger veel gaatjes gehad maar de laatste 5 jaar niet meer sinds ik minder cola drink.
Ik moet ook eens stoppen met cola drinken. Ik heb de indruk dat ik eerder last ga krijgen van mijn tanden door te veel cola te drinken (heel schadelijk voor de tanden), dan van te weinig te poetsen. Cola is echt een stille 'killer'.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook eens stoppen met cola drinken. Ik heb de indruk dat ik eerder last ga krijgen van mijn tanden door te veel cola te drinken (heel schadelijk voor de tanden), dan van te weinig te poetsen. Cola is echt een stille 'killer'.
Er was toch dacht ik dat experiment die zo bekend is in de volksmond:
Een glas cola, en daar een geroeste nagel in doen.
En na 1 of 2 dagen, die die nagel zo goed als nieuw? Dus waarmee ze willen aantonen dat cola echt wel een bijtend product is...
Veel polls van den Trump de laatste tijd. De verkiezingen komen eraan en dan weet hij alvast wat er speelt bij de bevolking! :tongue:
:D Jullie bekommernis will be my nr1 priority !
 
1 maal per dag met een electrische van Oral b.
We hebben hier een 5 a 6 verschillende tandpasta's en dagelijks neem ik een andere.
Ook enkele zonder fluor want dit zou op lange termijn niet gezond zijn.
 
Mij valt op hoe slecht de mondhygiëne van sommige mensen is. Er zijn mensen waarvan hun bek echt stinkt en ik m'n adem subtiel probeer in te houden als ze in mijn richting praten of zelf subtiel wat verder weg ga staan. Ik ga zo'n mensen bewust ontwijken. Vraag mij af of die mensen hun mond zelf niet ruiken, want aan zo'n geur kan je toch moeilijk wennen? Mij maakt het niet uit hoe vaak iemand zijn/haar tanden poetst, maar zorg gewoon dat je mond fris ruikt.
 
Mij valt op hoe slecht de mondhygiëne van sommige mensen is. Er zijn mensen waarvan hun bek echt stinkt en ik m'n adem subtiel probeer in te houden als ze in mijn richting praten of zelf subtiel wat verder weg ga staan. Ik ga zo'n mensen bewust ontwijken. Vraag mij af of die mensen hun mond zelf niet ruiken, want aan zo'n geur kan je toch moeilijk wennen? Mij maakt het niet uit hoe vaak iemand zijn/haar tanden poetst, maar zorg gewoon dat je mond fris ruikt.
Ondanks dat het meurt, treed gewenning toch wel op. Ik denk dan aan een grote groep rokers bijvoorbeeld.
 
Bij rokers heb ik eigenlijk niet veel last van hun mondgeur. Het is meer zo'n dode vogel geur die uit bepaalde mensen hun mond komt.
Ik vraag mij ook af van waar dit komt? Van extreem rottende tanden of komt dat dan eerder vanuit de luchtpijp of vanuit de slokdarm?
(En neen ik ga publiek niet vragen aan mensen waarom ze stinken he) Ik vermoed dat dit niet per se *altijd* een tandprobleem is.

Ik poets mijn tanden niet voldoende, ik sta nochtans continue altijd ongegeneerd dichtbij anderen, en nog nooit heb ik een opmerking gekregen. OK, veel mensen zijn preuts en durven niks zeggen, maar als niemand iets zegt op 30 jaar tijd dan vermoed ik toch dat mijne bek niet stinkt. Ik ruik alvast niks speciaal. :tongue:
 
Vraag me af van waar dit komt? Van extreem rottende tanden of komt dat dan eerder vanuit de luchtpijp of vanuit de slokdarm?

Ik poets mijn tanden niet voldoende, ik sta nochtans continue altijd ongegeneerd dichtbij anderen, en nog nooit heb ik een opmerking gekregen. OK, veel mensen zijn preuts en durven niks zeggen, maar als niemand iets zegt op 30 jaar tijd dan vermoed ik toch dat mijne bek niet stinkt. Ik ruik alvast niks speciaal.
Geen idee waar die geur van komt. Ik vemoed idd van rottende tanden.

Ik zeg zoiets ook niet, want dat komt heel grof over. Meestal is zoiets een publiek geheim waarbij iedereen weet dat iemand uit zijn/haar mond stinkt, maar niemand er iets van durft zeggen tegen die persoon. Wat ook wel erg is natuurlijk, maar hoe breng je zoiets niet kwetsend over... Natuurlijk wil ik niet zeggen dat dat bij jou ook zo is he :p Ik ga er eigenlijk vanuit dat je zoiets zelf wel moet ruiken, maar misschien is dat niet zo. Ik check m'n adem altijd zelf voor ik buiten ga en heb ook altijd kauwgom in m'n auto liggen.
 
Een stinkende adem heeft vaak niets met de tanden zelf te maken, maar eerder met de bacteriën die in je mond leven. Bacteriën op je tong, tussen je tanden, in je keel, ... Maar het kan ook komen door bijvoorbeeld ontsteking van je tandvlees, medicijnen, chemobehandeling, diabetes, ...
 
Mij valt op hoe slecht de mondhygiëne van sommige mensen is. Er zijn mensen waarvan hun bek echt stinkt en ik m'n adem subtiel probeer in te houden als ze in mijn richting praten of zelf subtiel wat verder weg ga staan. Ik ga zo'n mensen bewust ontwijken. Vraag mij af of die mensen hun mond zelf niet ruiken, want aan zo'n geur kan je toch moeilijk wennen? Mij maakt het niet uit hoe vaak iemand zijn/haar tanden poetst, maar zorg gewoon dat je mond fris ruikt.

Vaak poetsen die mensen hun tanden wel goed, maar nooit de tong. De bacteriën en de stank komen van de tong.

Zie: C11
 
Doorgaans enkel ochtends, zelden savonds, met extra fluor tandpasta.

En wat lees ik hier en daar, mensen die niet spoelen na het schrobben? Volgens mij zet ge de poort open naar gaatjes dan, heb het ene keer gedaan omdat ik dat 'gelezen' had en de dag erna al een gaatje, no kidding. Ik denk dat het vooral belangrijker is dat ge uw glazuur er niet afschrobt tijdens het poetsen.

En heb zelf last van tandvlees ontstekingen soms, mijn tandarts heeft me daarvoor die flosborsteltjes aangeraden, en dat werkt keigoed. Wel op uw gemak doen, is ideaal als ge gehakt ofzo gegeten hebt dat overal tussen kruipt.

Deze dus, is met een metalen draadje, en daarop haartjes, kan je eigenlijk niet goed zien op de foto, maar ge zou versteld staan hoeveel etensresten ge daarmee uit het gebit kunt halen...

proximal-brush-cilindrisch-small-p20-50-stuks.38cdae.jpg
 
Als flossen lastig is, is de beste oplossing een waterflosser, da's een soort mini-hogedrukreiniger voor je tanden. Dus je zit niet met draadjes die je bijna niet meer (van) tussen uw tanden krijgt of 6 verschillende borsteltjes omdat op de ene plek veel en de andere weinig plek is tussen uw tanden. En als je ziet hoeveel brol je nog weg spoelt zelfs na het flossen, werkt dat echt wel goed.
Wij hebben zo'n model van Philips gehad maar ik vond dit precies niet zo goed werken. Mijn tanden staan bovenaan vrij dicht en ik moest steeds zoeken naar de spleetjes tussen mijn tanden. Een maand volgehouden en daarna was het voorgoed in de kast beland 😋
Nu gebruik ik zo'n borsteltjes van Interprox (roze voor bovenaan en oranje onderaan) op aanraden van de tandarts.
 
100% van de tijd 1 keer per dag, 95% van de tijd 2 keer per dag. Als ik nog eens weg ben geweest in het weekend heb ik om 3 uur 's nachts vrij weinig zin om mijn tanden nog te poetsen.
 
Een stinkende adem heeft vaak niets met de tanden zelf te maken, maar eerder met de bacteriën die in je mond leven. Bacteriën op je tong, tussen je tanden, in je keel, ... Maar het kan ook komen door bijvoorbeeld ontsteking van je tandvlees, medicijnen, chemobehandeling, diabetes, ...
Doet me er aan denken, ook elke poetsbeurt de tong zeker niet vergeten tot alle drap er af is :D
 
Een stinkende adem heeft vaak niets met de tanden zelf te maken, maar eerder met de bacteriën die in je mond leven. Bacteriën op je tong, tussen je tanden, in je keel, ... Maar het kan ook komen door bijvoorbeeld ontsteking van je tandvlees, medicijnen, chemobehandeling, diabetes, ...
Vaak poetsen die mensen hun tanden wel goed, maar nooit de tong. De bacteriën en de stank komen van de tong.

Zie: C11
Tong poetsen is idd belangrijk. En zelfs als het door iets is zoals chemobehandeling of diabetes, veronderstel ik dat je dit toch kan verdoezelen met kauwgom o.i.d.? Mijn adem ruikt ook niet altijd even fris naargelang wat ik gegeten heb of als ik niet genoeg gedronken heb, maar als ik mijn tanden niet kan poetsen omdat ik op locatie ben of te weinig tijd heb, heb ik altijd kauwgom bij.
 
Tong poetsen is idd belangrijk. En zelfs als het door iets is zoals chemobehandeling of diabetes, veronderstel ik dat je dit toch kan verdoezelen met kauwgom o.i.d.? Mijn adem ruikt ook niet altijd even fris naargelang wat ik gegeten heb of als ik niet genoeg gedronken heb, maar als ik mijn tanden niet kan poetsen omdat ik op locatie ben of te weinig tijd heb, heb ik altijd kauwgom bij.
Ik brand dit weg met een glaasje alcohol 😝
 
Okay. Ik had dit gevonden:


Nogal aan de prijzige kant en neemt ook wel wat plaats in beslag zo'n ding natuurlijk.
Die naam...
Zie ik mij nog niet gebruiken, zo'n groot ding naast uw wasbakje moeten zetten.

Ik gebruik de flosdraad van oral b, wit doosje. Die is glad en dun genoeg. Die grijze doosjes zijn precies teflon draad. Mijn tanden staan dicht op elkaar behalve mijn kiezen waar een halve biefstuk tussen kan blijven zitten.
 
Terug
Bovenaan