Pauze tijdens de film in de cinéma? Voor of tegen?

Graag een pauze tijdens de film?

  • Ja

    Stemmen: 32 18,7%
  • Ja/nee, enkel bij lange films

    Stemmen: 72 42,1%
  • Nee

    Stemmen: 63 36,8%
  • IDC / Ik heb géén mening maar wil toch stemmen!

    Stemmen: 4 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    171
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb die pauze absoluut nodig.
Anders zal ik tijdens de film even buiten moeten.


Ergens waar je inkom betaald is het toiletbezoek trouwens verplicht gratis. Die wc madam hebt ge nooit moeten betalen. Dat was altijd 'vrije gift' maar wel goed verborgen.
Source?

Ik ben 1 of 2 keer gegaan zonder te betalen toen ik heel dringend moest gaan (anders altijd gratis in de Burger King ernaast) maar dan is dat altijd zo een gezever.

Als het echt verplicht was zou het toch geen 15 jaar hebben geduurd voor ze ermee moesten stoppen? :eek:
 
Bij lange films van meer dan twee uur vind ik een pauze wel absoluut nodig ja, maar dan vooral eigenlijk om even rap de benen te strekken. Ik hoef niet altijd naar toilet, maar ik ga toch altijd sowieso om even de handen te wassen of zo. Als ik meer dan twee uur aan een stuk ergens moet stilzitten dan begin ik mij te irriteren.

Bij films van anderhalf uur kan ik wel leven zonder pauze, maar gezien de prijzen tegenwoordig ga ik niet meer naar films van dergelijke speelduren.
 
Had idd ook geprobeerd :D

Ik heb de ziekte van Crohn waardoor ik soms heel dringend moet gaan dus om die reden zou dat wel interessant zijn (ook al is Kinepolis nu gratis).

Maar OT: Vind de pauze wel leuk om te horen wat de partner ervan vindt. Wat ik wel beetje storend vind is dat (naar mijn ervaring, ik time het niet) de pauze vaak al na bv 45-60 minuten is, ongeacht of de film 2u duurt of 3u. Daardoor is de tweede helft aanzienlijk langer.
 
Ik heb me dat laten vertellen.

Ik ken ook iemand die dat gewoon nooit betaald. Eender waar er inkom is weigert die wc te betalen.


Ik denk dat hier misschien meer info staat maar de website ligt momenteel plat https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=37143&start=15
Zijn leraar economie heeft dat ooit verteld.
Ik ben nu zelf ook wel benieuwd of het echt wel waar is.
Ik weet wel zeker dat hij in de kinepolis nooit voor WC betaalde.


Mijn leraar economie heeft me ooit verteld dat de bordjes: "De organisatie is niet verantwoordelijk voor ongevallen" ongeldig zijn, en zelfs verboden. Maar dat weet ik eigenlijk ook niet of dat wel echt zo is.
 
Gisteren ne film gaan zien (Brugge) van net geen 2 uur, na een uur plots pauze. Waar zijn we mee bezig? :unsure:

Nooit meegemaakt in Kinepolis Antwerpen vroeger tenzij voor echt lange films... als een film 2u30-3u00 duurt vind ik een pauze niet het einde van de wereld maar voor 2u? Tegen dat die 10min voorbij zijn was de film ook gedaan geweest (met enige zin voor overdrijven).

Met dat artikel van Limburg te zien vraag ik mij wel af of het in Gent ook pauze zou geweest zijn, anders rijden we volgende keer wel naar daar.
 
Ik heb die pauze absoluut nodig.
Anders zal ik tijdens de film even buiten moeten.


Ergens waar je inkom betaald is het toiletbezoek trouwens verplicht gratis. Die wc madam hebt ge nooit moeten betalen. Dat was altijd 'vrije gift' maar wel goed verborgen.
Zou ook niet meer dan logisch zijn.

Maar op bv de airforce days moest men toch ook nog eens extra een bandje kopen van 3 euro om de toiletten te mogen gebruiken.

On topic: voor mij liever geen pauze. Word je toch altijd uit de film getrokken, terwijl ik liever de hele rit in die wereld blijf.
 
Laatst bewerkt:
Nogal veel op niet te zeggen allemaal individualistische keuzes hier.

Pauzes in films lijken me niet meer dan normaal. Je betaalt in de cinema nog altijd om een film te zien en niet iedereen kan dat in 1 ruk.
Je hebt in de cinema meer beleving en je word een pak meer meegezogen in de film dan thuis, maar films worden steeds langer en langer en het is niet raar om tussendoor naar het toilet te moeten. Thuis zet je een film/series ff op pauze als je moet al het jezelf uitkomt en dan heb je daar geen probleem mee omdat je er zelf voor gekozen hebt. In de cinema wordt dat tijdstip voor jou beslist en da's voor mij dan het enigste verschil.
Je wint niets extra door een uur naar een film te zitten zien met een gespannen blaas die u constant uit uw focus houdt dan 10 mins pauze op een ogenblik dat voor u gekozen wordt.

Zelf zou ik het wel leuk vinden mocht er bij het aanschaffen van an het ticket aangegeven worden dat er een pauze is of niet. Al te vaak voor gehad dat het eerder een loterij is waar ik de ene film een pauze heeft en de andere niet.
 
Je kunt het bij Kinepolis wel inschatten, omdat het einduur altijd staat aangegeven op de display aan de zaal. Als het einduur 10 minuten later ligt dan de runtime van de film, dan weet je het he.
 
Bij films als Killers of the Flower Moon of Oppenheimer vind ik dat eerlijkgezegd een welgekomen onderbreking voor een plaspauze en even te stretchen zeg maar.
Bij de gemiddelde 90 minuten film hoeft dat voor mij niet.
Nu Killers of the Flower Moon heb ik bewust niet in de cinema gezien omwille v die reden.
Oppenheimer wel omdat Nolan daar ergens wel om vraagt om die bombastische scènes.
Mission Impossible Dead Reckoning Part one was ook vrij lang maar de amusementswaarde deed dan weer iets anders voor mij...die vloog voorbij.
Bij de overige 2 die ik vernoem kreeg ik het oprecht lastig.
 
Het verbaast mij telkens opnieuw hoe weinig mensen nog in staat zijn om een periode van 2u à 2u30 te overbruggen zonder naar het toilet te moeten gaan. Hebben ze nooit in de kleuterschool geleerd van op voorhand even te gaan? Ik kan dat begrijpen voor een film als Oppenheimer of Killers of the Flower Moon, maar een gewone doordeweekse film van 2u heeft toch absoluut geen pauze nodig?
 
Het verbaast mij telkens opnieuw hoe weinig mensen nog in staat zijn om een periode van 2u à 2u30 te overbruggen zonder naar het toilet te moeten gaan. Hebben ze nooit in de kleuterschool geleerd van op voorhand even te gaan? Ik kan dat begrijpen voor een film als Oppenheimer of Killers of the Flower Moon, maar een gewone doordeweekse film van 2u heeft toch absoluut geen pauze nodig?

Als ge rechtstreeks van thuis naar de cinema gaat dan is dat idd geen probleem.

Maar als wij gaan is dat meestal eerst eten, aperitief en bier/pils/wijn, in de cinema ook nog is pinten kopen ipv frisdrank dus na een uur film is een toiletbezoek zeker meegenomen.
 
Het verbaast mij telkens opnieuw hoe weinig mensen nog in staat zijn om een periode van 2u à 2u30 te overbruggen zonder naar het toilet te moeten gaan. Hebben ze nooit in de kleuterschool geleerd van op voorhand even te gaan? Ik kan dat begrijpen voor een film als Oppenheimer of Killers of the Flower Moon, maar een gewone doordeweekse film van 2u heeft toch absoluut geen pauze nodig?
Ik ga meer dan 1 keer thuis, minstens 1 keer in de cinema zelf, drink voor we vertrekken al speciaal weinig, drink daar niets en toch moet ik gaan tijdens de film. Toch niet zo moeilijk om in te beelden dat dat voor sommige mensen anders is?
 
Pauze hoeft voor mij niet, ik ga thuis altijd eerst eens naar toilet alvorens ik naar de cinema vertrek. En het haalt mij dan weer uit de film dus liever niet.
 
Ik heb liever geen pauze, maar tegenwoordig is er toch telkens eentje.
Ik ga (bijna) altijd naar Kinepolis Brugge. Vooral als de kindjes meegaan, is een pauze wel welkom.
 
Met de kinderen naar de cinema geweest, speelduur 1u30. Aan 45 min een pauze. Kwam heel goed uit want mijne kleinsten had er deugd van eens de benen te strekken.
 
ik heb het in principe niet nodig maar het gedacht dat ik mogelijks toch moet pissen tijdens de film geeft mij al pipi stress waardoor ik toch elke mogelijkheid pak om te gaan. ookal komen er maar 20 druppels uit. dusja als die pauzes er zijn gebruik ik ze.
 
Het verbaast mij telkens opnieuw hoe weinig mensen nog in staat zijn om een periode van 2u à 2u30 te overbruggen zonder naar het toilet te moeten gaan. Hebben ze nooit in de kleuterschool geleerd van op voorhand even te gaan? Ik kan dat begrijpen voor een film als Oppenheimer of Killers of the Flower Moon, maar een gewone doordeweekse film van 2u heeft toch absoluut geen pauze nodig?
De ene blaas is de andere niet...ge wilt niet weten wat ik allemaal binnengoot op mijn 20 jaar bvb maar ik ben er ondertussen 41
Killers of the Flower Moon is een film dat ik nooit id cinema zal zien. Het mag lang duren maar dan pas ik.
Oppenheimer was een must voor mij,ook niet onderbroken...en ik zat gewoon niet goed meer.
 
Vrijdag sinds langs nog eens naar de cinema geweest (de Vlaamse film Wil). Geen pauze in de film, vond dit persoonlijk wel ok voor de lengte van deze film.

Heb me wel wat geërgerd aan sommige medebezoekers.

De dame die 2 stoelen verder zat heeft zowat om't kwartier op haar gsm gekeken, telkens zo'n wit licht in mijn ooghoek.

En aan de andere kant iemand die met zeer veel geluid chips moest verorberen. 't Stoort me absoluut niet dat er chips gegeten wordt, maar djeezes je kan ook rustig een chipske eruitpakken zonder telkens heel die zak bij elkaar te frommelen.
 
Terug
Bovenaan