Het grote BeyondGaming Dating topic

Als je dit maar niks vindt en dat is je goed recht, kap je ermee en ga je op zoek naar een andere mating partner.

Dat snap ik, ik ga het twee weken een kans geven. De vraag is alleen of ik in die 2 weken best wel nog stuur dat ik ze mis of dat ik het er gewoon bij laat en haar haar rust gun.

Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Als ze u wilt zal ze zich wel bedenken.

Klopt ook. Thanks. Het speelde wel een stuk bij mij: ik wist eerst de details van haar ex niet, dus ik was wél bezorgd: woont/is die wel al lang genoeg alleen om te weten wat ze zoekt in een partner? Ze heeft nu de tijd om dat uit te zoeken.

Wat @Tanuki_ dus al zei.
De vraag aan een (physically/mentally) abused vrouw waarom ze dan niet bij hem weg ging, is enorm kwetsend en getuigt van weinig empathie.

Ik vind dat een moeilijke, ... heb haar uiteraard niet rechtstreeks gevraagd waarom ze er niet bij wegging, onrechtstreeks wel, door te zeggen dat ze dat niet verdiende (uiteraard, spreekt voor zich) en andere vragen te stellen...

Vind het ook zo gemakkelijk gezegd dat je dat zelf nooit zou doen, heb het uiteraard nooit gedaan, en kan het mij niet inbeelden... zij praatte het nog goed zelfs (haar ex kon z'n emoties niet anders uiten) ... dat laatste gaat wel voorbij de grenzen van mijn empathie eerlijk gezegd, heb haar gezegd dat dat niet oké was ongeacht de reden.

De stevige reactie komt natuurlijk op de klaagzang over "je beeld van vrouwen bijstellen", die ik hier denk ik al eens heb gelezen, en de nogal vreemde opmerkingen over haar vorige relatie. Als dat zo'n drama was lijkt het me logisch dat ze goed oplet, toch?

Dat is logisch. Maar zie mijn reply aan Tanuki.

Je snapt zelf dat zij in het begin sneller wou gaan dan jij. Dat lijkt mij toch wel een klassieker waarbij mensen beginnen twijfelen hoor. Dat zij dit "aanpakt" door een pauze is haar goed recht. Jij moet daarin niet meegaan als je denkt dat het tijdsverlies is. Dat is ook jouw recht.

Misschien wil ze zelfs dat je zegt dat die pauze je kan gestolen worden en je ervoor wil gaan, of misschien is dit gewoon het einde. Niemand hier weet dat.

Klopt, en ik weet het ook niet.

Maar wat ik vreemd vind is dat jij eerst traag gaat door dingen op het werk (laat het werk op het werk denk ik dan) en dat je nu kennelijk toch wel moeite wil doen.

Omdat die werksituatie me ongelukkig maakte, en ik wou dat ze de happy versie van mij leerde kennen, je wilt natuurlijk een goede eerste indruk maken, niet een slechte. Ik kan zo'n zaken nog altijd te weinig loslaten maar ben me daar bewust van, dus heb haar dat ook wel eerlijk, maar helaas op een foute manier gezegd...

Het is niet omdat het braaf omschreven is, dat de boodschap niet zwaar beledigend is.
Sorry, maar ik noteer gewoon voor mezelf wat ik zie: ik mag na 2 tot 3 maal een korte tot langere relatie met vrouwen die vroeger blijkbaar iets voelden voor "slechte" mannen, de conclusie voor mij trekken dat zo'n vrouwen meestal mij niet de "speelruimte" geven die hun gewelddadige/kleinerende ex'en bij hun wel kregen.

Ben ik afgunstig op dat slechte gedrag? Absoluut niet, integendeel. Maar op het resultaat? Ergens wel.
Je zal wel gelijk hebben dat die ex'en dat verkregen door manipuleren, dreigen, etc. ... Maar ik mag dat wel een soort van onrechtvaardigheid vinden als ze dan vervolgens wel vallen over kleine tot zelfs dwaze details
Als ik van slechte wil zou zijn, zou ik daar uit afleiden dat ze misschien geleerd hebben uit hun ervaringen met hun ex en nu sneller rode vlaggen opmerken :unsure:

Als ik van slechte wil zou zijn, zou ik daar uit afleiden dat ze misschien geleerd hebben uit hun ervaringen met hun ex en nu sneller rode vlaggen opmerken :unsure:
Die eerste zin maakt niet dat je niet verantwoordelijk bent voor wat je er na schrijft...
Wat een ongelooflijke rot-opmerking naar mij toe denk ik dan, ik heb nooit een vriendin geslagen, vernederd of bedrogen. Want dat zijn de zaken waar ik hier over sprak. Zelfs nog nooit een lelijk woord gezegd... Buiten als kinderen tegen m'n zus, of als volwassene tegen ex-collega's, waar ik idd iets minder vriendelijk was tegen sommige incapabele vrouwen met een rot-karakter, en niet onterecht denk ik dan.

Als ik nog de best mogelijke interpretatie aan jouw post moet geven: leert ervaring met één soort rode vlaggen ook magischerwijs compleet andere soorten rode vlaggen opmerken? Dat lijkt mij enorm bizar denk ik dan.

Andere rode vlaggen bij mij kunnen en zullen er gerust ook zijn, ... Hell, ik kan zelf een lijstje maken voor m'n eigen: zoals idd tijd nodig hebben om me volledig open te stellen voor iemand. Of veel te veel doelen stellen. Of oh ironie: te veel zelfkritiek (en veel mensen zeggen me dat maar ik krijg het niet weg).
Of traantjes bij mij, toen ze sprak van tijd voor haarzelf... Niet echt "mannelijk" terwijl zij mannelijke energie zocht... I know, zij had ze ook niet verwacht maar vond ze bizar genoeg positief omdat ze niet verwacht had dat ik zoveel om haar gaf doordat ik het traag en misschien te "koel" had aangepakt...

Die rode vlaggen van mij mogen dan echter ook eerlijk benoemd worden en als dat dan de reden is voor 't einde van de relatie so be it, ik vind dat wel heel iets anders, ...
Dat staat wel compleet los en mijlen ver van dat soort "ervaring" waar jij naar verwijst, en de rode vlaggen waar jij mij dan ook impliciet van beschuldigt als ik jouw post niet meer de best mogelijke interpretatie geef.

Sta gerust open voor mensen die me enerzijds een sprankeltje hoop geven dat een pauze niet het einde is, hoopte daar misschien zelfs op... of heb hier anderzijds open gepost met af en toe een kwinkslag, open voor kritiek op mezelf en mensen die me wijzen op de realiteit en op mijn fouten, in deze: hoe de zaken traag aanpakken verkeerde effecten kan geven, maar dit soort reacties?
Neen, die moeten dit voor mij niet. Zeker niet nu. Neen, dan kan je de "zou" en de "als" weglaten, dan ben je gewoon van slechte wil.

ik beantwoord slechte wil, overigens bij deze ook met slechte wil, want als gevolg van deze opmerking moet verdere discussie hierover wat mij betreft even niet meer... en ik heb bij deze de rest van mijn posts daarover met de volledige context gewist.

Sorry voor degenen die wel de moeite gestoken hebben in een constructief antwoord. Kon de andere kritiek zeker waarderen, zelfs de niet ontereche terechtwijzing van @Tanuki, maar nu moet het even niet meer.

Laatst bewerkt:
Die eerste zin maakt niet dat je niet verantwoordelijk bent voor wat je er na schrijft...
Wat een ongelooflijke rot-opmerking naar mij toe denk ik dan, ik heb nooit een vriendin geslagen, vernederd of bedrogen. Want dat zijn de zaken waar ik hier over sprak. Zelfs nog nooit een lelijk woord gezegd... Buiten als kinderen tegen m'n zus, of als volwassene tegen ex-collega's, waar ik idd iets minder vriendelijk was tegen sommige incapabele vrouwen met een rot-karakter, en niet onterecht denk ik dan.

Als ik nog de best mogelijke interpretatie aan jouw post moet geven: leert ervaring met één soort rode vlaggen ook magischerwijs compleet andere soorten rode vlaggen opmerken? Dat lijkt mij enorm bizar denk ik dan.

Andere rode vlaggen bij mij kunnen en zullen er gerust ook zijn, ... Hell, ik kan zelf een lijstje maken voor m'n eigen: zoals idd tijd nodig hebben om me volledig open te stellen voor iemand. Of veel te veel doelen stellen. Of oh ironie: te veel zelfkritiek (en veel mensen zeggen me dat maar ik krijg het niet weg).
Of traantjes bij mij, toen ze sprak van tijd voor haarzelf... Niet echt "mannelijk" terwijl zij mannelijke energie zocht... I know, zij had ze ook niet verwacht maar vond ze bizar genoeg positief omdat ze niet verwacht had dat ik zoveel om haar gaf doordat ik het traag en misschien te "koel" had aangepakt...

Die rode vlaggen van mij mogen dan echter ook eerlijk benoemd worden en als dat dan de reden is voor 't einde van de relatie so be it, ik vind dat wel heel iets anders, ...
Dat staat wel compleet los en mijlen ver van dat soort "ervaring" waar jij naar verwijst, en de rode vlaggen waar jij mij dan ook impliciet van beschuldigt als ik jouw post niet meer de best mogelijke interpretatie geef.

Sta gerust open voor mensen die me enerzijds een sprankeltje hoop geven dat een pauze niet het einde is, hoopte daar misschien zelfs op... of heb hier anderzijds open gepost met af en toe een kwinkslag, open voor kritiek op mezelf en mensen die me wijzen op de realiteit en op mijn fouten, in deze: hoe de zaken traag aanpakken verkeerde effecten kan geven, maar dit soort reacties?
Neen, die moeten dit voor mij niet. Zeker niet nu. Neen, dan kan je de "zou" en de "als" weglaten, dan ben je gewoon van slechte wil.

ik beantwoord slechte wil, overigens bij deze ook met slechte wil, want als gevolg van deze opmerking moet verdere discussie hierover wat mij betreft even niet meer... en ik heb bij deze de rest van mijn posts daarover met de volledige context gewist.

Sorry voor degenen die wel de moeite gestoken hebben in een constructief antwoord. Kon de andere kritiek zeker waarderen, zelfs de niet ontereche terechtwijzing van @Tanuki, maar nu moet het even niet meer.

Ik snap dat ge mijn opmerking zo interpreteert naargelang de geschiedenis van de vrouwen waarmee ge date maar rode vlaggen betekent niet automatisch dat iemand iemand is die zijn partners zou emotioneel of fysiek misbruiken. Dan zitten we al aan het einde van het spectrum wanneer we spreken over nagaan of iemand een goeie partner voor u zou kunnen zijn. (Dat was en is dus absoluut niet mijn insteek)

Terwijl ik niet denk dat er per se rode vlaggen moeten zijn bij u - ik ken u niet - wou ik een beetje ludiek meegeven dat uw conclusies die ge trekt uit uw ervaringen met andere vrouwen zeer eenzijdig en evenzeer extreem zijn want: als deze vrouw u nu afwijst, na de vorige met een slechte ex-vriend, dan zult ge uw idee over vrouwen naar beneden bijstellen.... Aan de reacties die er opkwamen kunt ge zelf wel zien dat dat evenzeer een zéér extreme (en ongezonde) reactie was.
Voor mij geeft die uitspraak wel het gevoel dat ge een breder kader mist (en de focus enkel legt op hen als een oorzaak van waarom het niet gelukt is). Het leven bestaat uit veel meer dan x -> y. Er zijn veel meer vrouwen dan die twee, er zijn waarschijnlijk tig mogelijke redenen en combinaties van redenen waarom het uiteindelijk niet lukte (waarbij emotionele impact van de vorige relatie of zelfbeeld - en bijhorende slechte keuzes - kan meespelen).

Dat ge tranen gelaten hebt en dat als een rode vlag aanwijst vind ik opnieuw bizar. Zelfs al heeft zij aangegeven dat ze mannelijke energie wilt (dat staat echt niet haaks op emoties tonen). Wilt gij echt een partner die vindt dat mannen bepaald gedrag niet stellen? En eentje die wilt dat ge haar gedachten moet kunnen lezen?
(Nu ge gaf zelf aan dat ze positief reageerde dus is uw interpretatie wat ze van mannelijke energie verwacht dan ook niet gebaseerd.op uw eigen veronderstellingen daarrond?).

Voor wat het waard is, ik zou waarschijnlijk een bericht sturen om te laten weten wat mijn gevoelens zijn (gezien dat blijkbaar niet eens zo duidelijke was voor haar tot het moment dat die me-time op tafel werd gelegd) en dat ik zeker verder wil met haar maar het ook daarbij houden qua communicatie (en dat ook letterlijk zeggen) tot het einde van de afgesproken periode of tot ze aangeeft toch contact te willen.

Echter vrouwen onderschatten zichzelf en mannen doen aan overschatting. Daar zit het verschil in hoe dat online daten wordt gepercipieerd. Mannen swipen vlotjes naar rechts, ervan overtuigd dat ze nog wel in hun league aan het spelen zijn. Vrouwen doen het omgekeerde.

Is dat wel zo? Mannen swipen gewoon op alles naar rechts omdat ze weten dat vrouwen veeel kieskeuriger zijn (lees: een veel lager % van mannen rechts swipen, wat nog niet wil zeggen dat alle vrouwen top 10% mannen willen) en kiezen dan uit wie met hen matcht. Dat wil daarom niet zeggen dat ze denken dat ze bij al die vrouwen een kans maken.

Je kan best niet daten met iemand die nog maar een half jaar alleen is na een relatie van 13 jaar. Dat kan bijna niets anders worden dan een reboundrelatie. De wonden uit de vorige relatie zijn nog veel te vers en moeten eerst nog verwerkt worden.

Je kan best niet daten met iemand die nog maar een half jaar alleen is na een relatie van 13 jaar. Dat kan bijna niets anders worden dan een reboundrelatie. De wonden uit de vorige relatie zijn nog veel te vers en moeten eerst nog verwerkt worden.
Dat is ook weer veralgemenen natuurlijk. Voor de ene gaat dat vlot gaan en voor de ander minder vlot. Elke persoon is daar anders in.

Is dat wel zo? Mannen swipen gewoon op alles naar rechts omdat ze weten dat vrouwen veeel kieskeuriger zijn (lees: een veel lager % van mannen rechts swipen, wat nog niet wil zeggen dat alle vrouwen top 10% mannen willen) en kiezen dan uit wie met hen matcht. Dat wil daarom niet zeggen dat ze denken dat ze bij al die vrouwen een kans maken.

Net even mijn tinder stats gedownload en bekeken via tinder insights. 5% rechts swipe vs meeste mannen 40% rechts swipe. Resultaat natuurlijk weinig matches. Ik vertik het echter om op alles te gaan swipen en dan matches te hebben waar je toch niets tegen zegt, wat dan weer voor frustratie zorgt bij vele vrouwen. Iemand aanbevelingen voor andere apps?

Ik lees dat eerder als dat ze vanuit ervaring heeft geleerd dat ze best haar eigen gevoel volgt. Dat wil daarom niet zeggen dat jij vrouwen slaat, maar dat ze geleerd heeft grenzen op tijd aan te geven en nu 'al' weet dat ze zich er niet goed bij voelt.

Als je dan zegt 'waarom bij die bad boys wel en bij mij niet', komt het over alsof je wil dat ze bij jou óók haar eigen grenzen negeert, wat me niet je bedoeling lijkt.

mijne rebound duurt intussen al 12j :fingerguns:

In mei 2021 hadden m'n ex en ik besloten te scheiden na 17 jaar huwelijk en dramaqueen dat ik ben, had ik de liefde afgeschreven en dacht ik mijn leven op m'n eentje te gaan moeten doorbrengen. Nog geen twee jaar later woon ik samen met Tanuki.
Maw: iedereen is verschillend en je weet nooit wat de toekomst brengt.

Terug
Bovenaan