Het grote BeyondGaming Dating topic

Dan hebben al die hun vrouwen dus duidelijk iets dat jij niet hebt! :smurf:

Die vrouwen hebben dan geen smaak, geen voorkeuren, geen torenhoge eisenpakket, plus de mannen zijn allemaal allochtonen, laagopgeleiden etc etc...
Zoiets?
 
Als je de cijfers niet kent, ga er dan ook geen verzinnen. Hoewel het hier niet P&A is, mogen dergelijke claims ook gerust wat meer onderbouwd zijn.
Voor onenightstands of kortermijnrelaties ben ik inderdaad erg kieskeurig qua uiterlijk, sex appeal en vlotheid en zou ik gaan voor iemand die er 8 op 10 uitziet maar voor het aangaan van een relatie heb ik maar enkele basic standaardregels. Ik swipe naar links: niet-autochtonen, laagopgeleiden en mannen die ik lichamelijk niet aantrekkelijk vind (te klein, kaal, te veel lichaamshaar, assymetrisch gezicht of te dik). Het probleem is dat er dan nog erg weinig overschiet. Zelf ben ik ook autochtoon, hogeropgeleid en heb geen grote lichamelijke gebreken (dus normale lengte, slank, symmetrisch gezicht en goede lichaamsverzorging) dus ik denk niet dat ik overdreven veeleisend ben. Ik zou in ieder geval niks eisen wat ik zelf niet kan bieden.
Op zich zijn jouw eisen best normaal en redelijk.
Anderzijds toont zo'n post ook aan wat er allemaal fout is aan online daten.
Ik ken de cijfers nu niet vn buiten maar pakweg 70% vd vrouwen gaan voor de 10-15% van de absolute topmannen (uiterlijk, status..)
Dan blijft er niet zo veel over voor de rest vd mannen wat zorgt voor de nodige frustratie.
Bij de vrouwen die voor de absolute top gaan loopt het ook niet zo vlotjes; zo'n topman heeft natuurlijk opties (en veel opties) en dan is de verleiding erg groot om voor een nog jonger, nog knapper exemplaar te gaan.

Nu vrouwen ook geld verdienen en vaak hogere studies achter de rug hebben dan mannen is het voor hen moeilijk om een man te vinden waar ze naar kunnen opkijken.
Ofwel blijven ze alleen ofwel minderen ze hun eisen (bijna altijd als ze een bepaalde leeftijd naderen of als de biologische tikt en tikt en blijft tikken...)
 
Op zich zijn jouw eisen best normaal en redelijk.
Anderzijds toont zo'n post ook aan wat er allemaal fout is aan online daten.
Ik ken de cijfers nu niet vn buiten maar pakweg 70% vd vrouwen gaan voor de 10-15% van de absolute topmannen (uiterlijk, status..)
Dan blijft er niet zo veel over voor de rest vd mannen wat zorgt voor de nodige frustratie.
Bij de vrouwen die voor de absolute top gaan loopt het ook niet zo vlotjes; zo'n topman heeft natuurlijk opties (en veel opties) en dan is de verleiding erg groot om voor een nog jonger, nog knapper exemplaar te gaan.

Nu vrouwen ook geld verdienen en vaak hogere studies achter de rug hebben dan mannen is het voor hen moeilijk om een man te vinden waar ze naar kunnen opkijken.
Ofwel blijven ze alleen ofwel minderen ze hun eisen (bijna altijd als ze een bepaalde leeftijd naderen of als de biologische tikt en tikt en blijft tikken...)
Er is toch helemaal niks mis met online daten an sich? Dat is gewoon kiezen uit een cataloog, zoals dat vroeger bij pakweg een huwelijksbureau ging met een papieren cataloog.

Echter vrouwen onderschatten zichzelf en mannen doen aan overschatting. Daar zit het verschil in hoe dat online daten wordt gepercipieerd. Mannen swipen vlotjes naar rechts, ervan overtuigd dat ze nog wel in hun league aan het spelen zijn. Vrouwen doen het omgekeerde.
 
Er is toch helemaal niks mis met online daten an sich? Dat is gewoon kiezen uit een cataloog, zoals dat vroeger bij pakweg een huwelijksbureau ging met een papieren cataloog.

Echter vrouwen onderschatten zichzelf en mannen doen aan overschatting. Daar zit het verschil in hoe dat online daten wordt gepercipieerd. Mannen swipen vlotjes naar rechts, ervan overtuigd dat ze nog wel in hun league aan het spelen zijn. Vrouwen doen het omgekeerde.
Maar nee, moesten vrouwen zichzelf onderschatten zou er geen 70% van hen gaan voor de top 15% van de mannen.
Mannen overschatten zichzelf ook niet, ze weten best als iemand "out of their league " is.
Ze gooien gewoon zoveel mogelijk haken uit in de hoop dat er toch enkele visjes zullen bijten.
 
Maar nee, moesten vrouwen zichzelf onderschatten zou er geen 70% van hen gaan voor de top 15% van de mannen.
Maar is dat zo?
En wat is dan die top van de mannen? Welke criteria hanteer je daarvoor? Gaat het om looks, intelligentie, opleiding, loon, humor, kracht, sportiviteit, EQ...? En wat weegt dan meer door?

En als we dan kijken naar de vrouwen hier, buiten eentje dan toch, lijken eigenlijk een leuk karakter hebben en geen complete leegloper te zijn, naast een goeie klik voldoende te zijn. Zijn de BG vrouwen dan zo atypisch?
 
Zijn de BG vrouwen dan zo atypisch?
Banee, de meeste vrouwen die ik ken zijn zo. Maar dat zijn de "saaie" verhalen van mensen die daten, het klikt of het klikt niet en that's it. Het zijn de speciale verhalen die blijven hangen en de ronde doen en de indruk geven dat je op datingapps alleen maar rare gevallen hebt die voor het onmogelijke gaan.
 
Banee, de meeste vrouwen die ik ken zijn zo. Maar dat zijn de "saaie" verhalen van mensen die daten, het klikt of het klikt niet en that's it. Het zijn de speciale verhalen die blijven hangen en de ronde doen en de indruk geven dat je op datingapps alleen maar rare gevallen hebt die voor het onmogelijke gaan.
Dit toch wel hoor, er zijn toch wel redelijk wat mensen die met al die apps gewoon een "normale" ervaring hebben. Ik ben er zelf een van. Ja, ik heb ook wat vreemde vogels gesproken, maar dan weet je op voorhand vaak wel dat je daar niet bij moet zijn omdat zoiets niet klikt. Het is uiteindelijk een hulpmiddel hé, je kan het zien als random mensen aanspreken ergens in een bar of event, die fysiek je type zijn. Dan kan je ook al eens verschieten na wat gesprekken.
 
2 maanden gedate met een vrouw die uit een héél lange relatie (13 jaar) komt, woont nog geen half jaar alleen, maar ze zag mij wel zitten (niet de eerste date na haar relatie, wel de eerste serieuzere). Zij was er emotioneel blijkbaar volledig voor gegaan, ik heb het afwachtend afgetast omdat ik al in de shit zat op m'n werk (intussen net opgelost, timing...) en daar bovenop niet gekwetst wou worden op liefdesvlak, zelf ook wat twijfels in het begin maar zo langzaamaan meer en meer zeker want zo ben ik nu éénmaal, terwijl zij de omgekeerde evolutie heeft doorgemaakt: doordat ik er zo traag in meeging, is zij meer en meer is gaan twijfelen...

Nu afgesproken daarom een goede anderhalve week pauze in te lassen zodat zij kan nadenken over wat zij wilt uit een relatie, ze heeft eigenlijk niets negatiefs gezegd over mij, wel dat ze niet weet of ze hier klaar voor is... ik vrees dat dat wel het einde van de relatie is. Hoeveel koppels overleven zo'n lange periode apart in het begin? Ik ken er weinig/geen, toch geen goede voorbeelden.

Kan haar ook even niet meer sturen want ik wil haar oprecht laten nadenken, maar dit doet eigenlijk pijn... net doordat ik mezelf wou beschermen met het rustig aan te doen, ben ik haar mogelijk kwijt gespeeld. Anderzijds er spelen wel degelijk issues rond haar ex, die haar het leven zuur heeft gemaakt, dus ik weet het niet...
 
Ik denk eigenlijk dat je toch de goeie reflex hebt gehad om niet te snel te willen gaan.
Sommigen snappen dat, anderen knappen daar dan weer op af.
Imo niks mis mee om eerst aan jezelf te denken
't ding is dat het wel niet geholpen heeft. Dus ja, dan is dat een moeilijke natuurlijk. Ik zou haar niet kwijt willen.
't doet wel misschien veel minder pijn dan mocht ik er voluit voor gegaan zijn.

Ik ga sowieso over anderhalve week nog proberen met haar af te spreken, maar daar is geen garantie meer op resultaat natuurlijk.

Ik begrijp de zaken waar zij over twijfelt volledig, maar ik heb véél tussen de regels moeten lezen, en nadat ik één van die keren haar héél duidelijk had gezegd dat ze directer moest communiceren omdat er gegarandeerd een keer zou komen dat ik zo'n dingen die ik een aantal keren had opgemerkt (genre "neen, ge moet niet langskomen omdat ik ruzie heb met m'n beste vriendin", vertaling "langsgaan"), een keertje ook niet zou opmerken... dat is vorige week dus gebeurd, en toen ik het wél opmerkte was 't te laat...

Anderzijds als ze mij geen nieuwe kans geeft nadat ze jaren te lang gebleven is bij een gast die haar slecht behandelde, dan moet ik mijn beeld van vrouwen helaas weer al maar eens naar beneden bijstellen. Verrassingscadeautje voor Pasen (omdat ik Valentijn na één date bewust had overgeslagen) zit er nu wel niet meer in, zonde van 't geld.
 
Anderzijds als ze mij geen nieuwe kans geeft nadat ze jaren te lang gebleven is bij een gast die haar slecht behandelde, dan moet ik mijn beeld van vrouwen helaas weer al maar eens naar beneden bijstellen.

Kerel... Dus omdat zij het misschien niet meer ziet zitten met u gaat efkes heel uw beeld over vrouwen naar beneden? Want het kan niet zijn dat ze gewoon geen gevoelens (meer) heeft voor u, dat dit niet is wat ze wil ongeacht hoe positief ze over u is? Want als ze samen geweest is met een crappy dude MOET ze nu wel met een (al dan niet) minder crappy dude samen kunnen zijn? Wat voor redenering is dat nu weer?
 
Dat is een redenering dat sommige vrouwen idd de voorkeur lijken te geven aan mannen die hen slecht behandelen, maar dan tegen mij zeggen dat ik een hele lieve gast ben die niets verkeerd gedaan heeft, maar dat ze twijfelt of ze hier wel klaar voor is.

Dus ja, dan zie ik een gast die haar blijkbaar sloeg en kleineerde, maar daar ze wel bij bleef... Alsof dat de "truc" is om een leuke vrouw bij u te kunnen houden.

Als ze mij niet wou had ze dat ook eerder kunnen zeggen voor er een boel meer gebeurd was, ik ben van in 't begin duidelijk geweest daarover.
Gij denkt dat vrouwen daarbij blijven voor de fun? Dat die dat met veel plezier doen? Dat die vooral niet worden beïnvloed, bedreigd, gemanipuleerd, etc om de blijven? Nenee, wij hebben liever ne smeerlap die ons wa kletsen geeft natuurlijk.

Heel veel van zo'n 'stoere' mannen zoeken de vrouwen eruit waarvan ze weten dat ze ze kunnen manipuleren, gebruiken hun charmes zodat de vrouwen zich aangetrokken voelen tot hen en eens ze in een relatie zijn maken ze het voor de vrouwen moeilijker en moeilijker om weg te gaan. Van buitenaf kan je zeggen "jamaar ze kan toch gewoon weggaan en het is toch duidelijk dat hij een slechte vent is die haar manipuleert, alé hij slaat haar zelf!!?" maar tot ge zelf zo iets meegemaakt hebt kunt ge u dat gewoonweg niet inbeelden. Ik stel voor dat ge eerst uw wereldbeeld eens bijstelt (aka uitbreidt) voor ge zo'n veralgemenende opmerking over vrouwen gaat maken En Uw bEeLd NoG MaAr EeNs GaAt VeRLaGeN.

Op uw laatste zinneke: Het kan perfect zijn dat ze u helemaal zag zitten in't begin maar na een tijd niet meer (al dan niet doordat gij het traag wou aanpakken). Of moet ze u op voorhand al verwittigen dat het kan zijn dat ze u binnen een paar maand niet meer ziet zitten? Ik weet niet of ge het weet maar dat heet daten en is perfect normaal. Ze is u niets verschuldigd het is perfect ok om van gedacht te veranderen als er twijfels zijn. Mannen doen dat ook trouwens, just fyi.
 
Op uw laatste zinneke: Het kan perfect zijn dat ze u helemaal zag zitten in't begin maar na een tijd niet meer (al dan niet doordat gij het traag wou aanpakken). Of moet ze u op voorhand al verwittigen dat het kan zijn dat ze u binnen een paar maand niet meer ziet zitten? Ik weet niet of ge het weet maar dat heet daten en is perfect normaal. Ze is u niets verschuldigd het is perfect ok om van gedacht te veranderen als er twijfels zijn. Mannen doen dat ook trouwens, just fyi.
Het is zelfs zo dat er mensen elkaar na 20 jaar niet meer zien zitten. Beter zo dan na een paar maand. De essentie blijft natuurlijk dat ge niet moet denken dat de klus geklaard is eens ge samen zijt.

Tenzij je natuurlijk een manipulatieve klootzak bent die vrouwen slaat voor de fun en ze bij je blijven voor je aantrekkelijke voorkomen en uitgebreide woordenschat./s :unsure:
 
Maar goed ik snap best dat je van gedacht mag veranderen maar waarom dan pauzeren en me-time in plaats van een definitieve breuk? Ik kan het snappen vanuit die relatie van 13 jaar... Maar ik vraag me dan gewoon af wat mijn kansen nog zijn... Bijna nul? 50/50? Ik weet het niet.
 
Dat is een redenering dat sommige vrouwen idd de voorkeur lijken te geven aan mannen die hen slecht behandelen, maar dan tegen mij zeggen dat ik een hele lieve gast ben die niets verkeerd gedaan heeft, maar dat ze twijfelt of ze hier wel klaar voor is.

Dus ja, dan zie ik een gast die haar blijkbaar sloeg en kleineerde, maar daar ze wel bij bleef... Alsof dat de "truc" is om een leuke vrouw bij u te kunnen houden.

Als ze mij niet wou had ze dat ook eerder kunnen zeggen voor er een boel meer gebeurd was, ik ben van in 't begin duidelijk geweest daarover.
Ik ga het nog eens zeggen, doe wat je wil doen, niet wat je denkt dat je moet doen. Als ge er nu spijt van hebt, zeg haar dat, als je ze mist, zeg haar dat, als je ze wil buiten gooien, zeg haar dat.
 
Maar goed ik snap best dat je van gedacht mag veranderen maar waarom dan pauzeren en me-time in plaats van een definitieve breuk? Ik kan het snappen vanuit die relatie van 13 jaar... Maar ik vraag me dan gewoon af wat mijn kansen nog zijn... Bijna nul? 50/50? Ik weet het niet.
Als je dit maar niks vindt en dat is je goed recht, kap je ermee en ga je op zoek naar een andere mating partner.
 
Maar goed ik snap best dat je van gedacht mag veranderen maar waarom dan pauzeren en me-time in plaats van een definitieve breuk? Ik kan het snappen vanuit die relatie van 13 jaar... Maar ik vraag me dan gewoon af wat mijn kansen nog zijn... Bijna nul? 50/50? Ik weet het niet.
Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Als ze u wilt zal ze zich wel bedenken.
 
Terug
Bovenaan