Als ik van slechte wil zou zijn, zou ik daar uit afleiden dat ze misschien geleerd hebben uit hun ervaringen met hun ex en nu sneller rode vlaggen opmerken
Die eerste zin maakt niet dat je niet verantwoordelijk bent voor wat je er na schrijft...
Wat een ongelooflijke rot-opmerking naar mij toe denk ik dan, ik heb nooit een vriendin geslagen, vernederd of bedrogen. Want dat zijn de zaken waar ik hier over sprak. Zelfs nog nooit een lelijk woord gezegd... Buiten als kinderen tegen m'n zus, of als volwassene tegen ex-collega's, waar ik idd iets minder vriendelijk was tegen sommige incapabele vrouwen met een rot-karakter, en niet onterecht denk ik dan.
Als ik nog de best mogelijke interpretatie aan jouw post moet geven: leert ervaring met één soort rode vlaggen ook magischerwijs compleet andere soorten rode vlaggen opmerken? Dat lijkt mij enorm bizar denk ik dan.
Andere rode vlaggen bij mij kunnen en zullen er gerust ook zijn, ... Hell, ik kan zelf een lijstje maken voor m'n eigen: zoals idd tijd nodig hebben om me volledig open te stellen voor iemand. Of veel te veel doelen stellen. Of oh ironie: te veel zelfkritiek (en veel mensen zeggen me dat maar ik krijg het niet weg).
Of traantjes bij mij, toen ze sprak van tijd voor haarzelf... Niet echt "mannelijk" terwijl zij mannelijke energie zocht... I know, zij had ze ook niet verwacht maar vond ze bizar genoeg positief omdat ze niet verwacht had dat ik zoveel om haar gaf doordat ik het traag en misschien te "koel" had aangepakt...
Die rode vlaggen van mij mogen dan echter ook eerlijk benoemd worden en als dat dan de reden is voor 't einde van de relatie so be it, ik vind dat wel heel iets anders, ...
Dat staat wel compleet los en mijlen ver van dat soort "ervaring" waar jij naar verwijst, en de rode vlaggen waar jij mij dan ook impliciet van beschuldigt als ik jouw post niet meer de best mogelijke interpretatie geef.
Sta gerust open voor mensen die me enerzijds een sprankeltje hoop geven dat een pauze niet het einde is, hoopte daar misschien zelfs op... of heb hier anderzijds open gepost met af en toe een kwinkslag, open voor kritiek op mezelf en mensen die me wijzen op de realiteit en op mijn fouten, in deze: hoe de zaken traag aanpakken verkeerde effecten kan geven, maar dit soort reacties?
Neen, die moeten dit voor mij niet. Zeker niet nu. Neen, dan kan je de "zou" en de "als" weglaten, dan ben je gewoon van slechte wil.
ik beantwoord slechte wil, overigens bij deze ook met slechte wil, want als gevolg van deze opmerking moet verdere discussie hierover wat mij betreft even niet meer... en ik heb bij deze de rest van mijn posts daarover met de volledige context gewist.
Sorry voor degenen die wel de moeite gestoken hebben in een constructief antwoord. Kon de andere kritiek zeker waarderen, zelfs de niet ontereche terechtwijzing van @Tanuki, maar nu moet het even niet meer.