Het grote BeyondGaming Dating topic

Na alle commotie ben ik nu wel benieuwd naar hoe ze eruit ziet. Dat .pet nogal eens een femme fatale zijn.

Het komt ook echt over alsof dit het enige visje in de zee is waarmee je de paringsdans wilt doen. De zee zit nochtans vol.
Daar ben je vet mee als ze je aas niet willen natuurlijk... 😬

Na alle commotie ben ik nu wel benieuwd naar hoe ze eruit ziet. Dat .pet nogal eens een femme fatale zijn.

Het komt ook echt over alsof dit het enige visje in de zee is waarmee je de paringsdans wilt doen. De zee zit nochtans vol.
Ik herken daar wel wat van mijzelf in vroegere tijden in hoor, het beeld van de "ideale partner" die ofwel een soort beeld is dat je creëert in je hoofd of ziet in de crush van het moment en daar dan zodanig door verlamd wordt dat je alleen nog heel houterig met die persoon kan omgaan of helemaal niet want het is alles of niks hé, er is geen enkele vis in de zee die met u matcht behalve zij. En dat marcheert dan niet en dan is't van "boehoehoe waarom is de wereld tegen mij niemand past bij mij" enzoverder enzovoort. Dat geeft vooral veel stress, zuigt energie en maakt u absoluut niet aantrekkelijk voor de vele visjes in de zee. Want geloof mij, er zijn best wel wat visjes die met je matchen maar dan is het niet slecht van eerst eens stil te staan bij wat je zelf verwacht van het leven en de rol van een partner daarin. Swat, een mens evolueert en leert bij (lang leve bijna 40 zijn), voor een twintiger ligt het waarschijnlijk nog wat anders.

@Spiderman, er is niks mis met géén partner hebben hé. Een match lijkt het ook al niet te zijn. Heel deze "relatie" zuigt je energie weg, energie die je keihard nodig hebt mocht je effectief aan de slag gaan met je eigen issues (liefst mét degelijke begeleiding). Met al mijn ...auhum.... "levenservaring" zou ik moest ik jou zijn mijn tijd en energie nu in het werken aan mijn angsten en problemen steken (welke: zie bijvoorbeeld alles wat hier eerder al is aangekaart). Zie het ook niet als "ik geef enkel aan haar en krijg niks terug en dat zuigt mij leeg", eerlijk gezegd, je zuigt vooral uzelf leeg met al dat overdenken.

@Spiderman Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat dat meisje nu eens expliciet heeft gestuurd wat haar allemaal dwarszit. En dat komt volledig overeen met wat iedereen hier al verstaan had uit haar eerdere, misschien subtielere, antwoorden en verwijzingen. Is het niet gewoon dat je de subtekst niet erg goed kunt lezen? En dan geeft 90% van het forum hier daar een goeie uitleg aan, maar eentje die je liever niet wilt horen. En 10% valt je bij, ofwel omdat ze het zelf ook niet goed lezen, ofwel omdat ze willen trollen of andere motieven hebben. En die 10% volg je dan, waardoor je nu totaal verbaasd bent over haar reactie. Terwijl het nochtans redelijk duidelijk was voor iedereen.

Het lijkt me helemaal niet makkelijk als het lezen van die subtekst zo moeilijk voor je is, maar langs de andere kant moet je het dan ook wel een beetje aannemen van anderen. Liefst van mensen die je vertrouwt en van wie je weet dat ze het goed met je voor hebben, al is dat natuurlijk een pak moeilijker op een anoniem forum. Maar die zijn er wel, lees misschien maar even de reacties op de eerste berichten terug. Dan zie je snel wie door de mand valt en wie niet, lijkt me.

Vandaar m'n vraag: lukt het voor jou om ermee om te gaan of zit je in een stuurloos vliegtuig op x aantal voet en is het louter wachten tot de kerosine op is?
Momenteel voelt het aan alsof ik zweef in de lucht, geen idee waar dit zal eindigen. Zij is duidelijk geweest, zij heeft nog geen gevoelens en jaloezie is een grote turnoff. Tegelijkertijd houdt ze de optie open om hiermee door te gaan als ik haar minder vermoei met mijn gedrag. Dus het is niet alsof zij zegt: “sorry laten we het hier bij houden.” Gisterenavond hebben we dan ook dat gesprek gehad om bij te praten. De komende weken zullen aantonen hoe dit verder zal evolueren. Ik denk dat het heel belangrijk is voor mij om momenteel een stap achteruit te zetten en haar minder contacteren, professioneel hulp inschakelen, en geen cringe zaken zeggen over gevoelens. Dat gaat ook niet moeilijk zijn omdat die reactie van haar ervoor heeft gezorgd dat ik op dezelfde “niveau” zit qua gevoelens. Hoe hard het ook mag zijn, het heeft gezorgd voor een reality check. Als het met haar werkt, dan werkt het. Indien niet, no hard feelings.

Sorry ze @Spiderman maar kap er gewoon mee.
ik heb nu 6 pagina's effe gelezen maar ik zie dit niet lukken bij jullie.
Rekening houdend met bovenstaande en het gesprek dat we gisterenavond hebben gevoerd met haar, kan ik toch de volgende dag niet afkomen en tegen haar zeggen “ah nee het zal toch niet lukken”. We zullen de komende weken merken of het zal gaan of niet. Alleszins ga ik de verwachtingen laag houden, zo is er geen (of weinig) ontgoocheling.
Mijn voorstel is als je haar echt ziet zitten, ga dan even fysiek met haar afspreken en klaar het zo even uit want er zitten complexe dingen die je best tegen elkaar zegt als je samen bent, want via chat/telefoon zie je elkaar lichaamstaal niet.
Praat met elkaar zeg duidelijk wat je stoort aan haar en luister ook naar haar frustraties.
Wij zien elkaar normaal gezien binnen een dikke week. En aangezien we deze zware conversatie hebben gehad en uitgepraat (we hebben gezegd dat we het achter de rug laten en zullen zien hoe het evolueert met de tijd), lijkt het me niet verstandig om het opnieuw aan te halen wanneer we fysiek afspreken. De fysieke ontmoeting moet in het teken staan van positieve zaken en fun.

Na alle commotie ben ik nu wel benieuwd naar hoe ze eruit ziet. Dat moet nogal eens een femme fatale zijn.
Ik kan het zo zeggen: van al mijn relaties en vrouwen die ik heb ontmoet in m’n leven, komt zij makkelijk in de top qua looks.
Dat is juist het probleem dat ik heb veroorzaakt denk ik. Ik heb haar te veel aandacht gegeven waardoor ik wanhopig overkom en dat is een turnoff. Maar zoals hierboven gezegd: “Ik denk dat het heel belangrijk is voor mij om momenteel een stap achteruit te zetten en haar minder contacteren, professioneel hulp inschakelen, en geen cringe zaken zeggen over gevoelens. Dat gaat ook niet moeilijk zijn omdat die reactie van haar ervoor heeft gezorgd dat ik op dezelfde niveau zit qua gevoelens. Hoe hard het ook mag zijn, het heeft gezorgd voor een reality check. Als het met haar werkt, dan werkt het. Indien niet, no hard feelings.”

@Spiderman, er is niks mis met géén partner hebben hé. Een match lijkt het ook al niet te zijn. Heel deze "relatie" zuigt je energie weg, energie die je keihard nodig hebt mocht je effectief aan de slag gaan met je eigen issues (liefst mét degelijke begeleiding). Met al mijn ...auhum.... "levenservaring" zou ik moest ik jou zijn mijn tijd en energie nu in het werken aan mijn angsten en problemen steken (welke: zie bijvoorbeeld alles wat hier eerder al is aangekaart). Zie het ook niet als "ik geef enkel aan haar en krijg niks terug en dat zuigt mij leeg", eerlijk gezegd, je zuigt vooral uzelf leeg met al dat overdenken.
Bedankt voor de steun. Je hebt gelijk, vandaar ga ik doen wat ik hierboven heb vermeld.

@Spiderman Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat dat meisje nu eens expliciet heeft gestuurd wat haar allemaal dwarszit. En dat komt volledig overeen met wat iedereen hier al verstaan had uit haar eerdere, misschien subtielere, antwoorden en verwijzingen. Is het niet gewoon dat je de subtekst niet erg goed kunt lezen? En dan geeft 90% van het forum hier daar een goeie uitleg aan, maar eentje die je liever niet wilt horen. En 10% valt je bij, ofwel omdat ze het zelf ook niet goed lezen, ofwel omdat ze willen trollen of andere motieven hebben. En die 10% volg je dan, waardoor je nu totaal verbaasd bent over haar reactie. Terwijl het nochtans redelijk duidelijk was voor iedereen.

Het lijkt me helemaal niet makkelijk als het lezen van die subtekst zo moeilijk voor je is, maar langs de andere kant moet je het dan ook wel een beetje aannemen van anderen. Liefst van mensen die je vertrouwt en van wie je weet dat ze het goed met je voor hebben, al is dat natuurlijk een pak moeilijker op een anoniem forum. Maar die zijn er wel, lees misschien maar even de reacties op de eerste berichten terug. Dan zie je snel wie door de mand valt en wie niet, lijkt me.
Volledig akkoord hiermee… er zijn heel wat leden die me hebben geholpen (zelfs het delen van mijn ervaring met anderen helpt me om te relativeren en bepaalde frustraties te verwerken) en daarvoor ben ik echt dankbaar. Ik denk dat een stap achteruit nemen, professioneel hulp inschakelen en minder aandacht geven aan haar / cringe zaken vermelden over gevoelens, een goed begin kunnen zijn. Dit werd ook door heel wat leden voorgesteld. Van daaruit zal ik zien hoe het verder verloopt. Als het niet lukt, dan lukt het niet. Het is niet het einde van de wereld. De komende weken zullen aantonen of het nog iets wordt of niet.

@Spiderman Waarom steek je trouwens zoveel tijd in dat meisje? Terwijl de vrouwen volgens jou hier aan je voeten liggen?
Het is al mislukt nog voor het begon.

Dat kunnen we dus al uitschakelen op korte termijn. Contact opgenomen met een paar psychologen en ook vermeld dat ik ben doorverwezen door een arts. Eerstvolgende beschikbaarheid: eind oktober.
Dat is idd nog behoorlijk snel, hopelijk klikt het!

En ik zou haar/hem ook eens vermelden dat "iemand al eens heeft gezegd dat ik precies wat ASS-kenmerken heb". 😬 Want Screw is niet de enige die dat denkt, met dat verschil dat hij een ervaringsdeskundige is.

Sommigen alvast niet. En voor hen zal er ook wel iemand rondlopen. Ergens.
*geeuw*
Leg eens uit waarom vrouwen ook vandaag nog een grotere man willen, hoewel dit in onze maatschappij nergens meer voor nodig is ?
Of waarom alle mannen vallen op jongere, vruchtbare vrouwen en omzeggens niemand op oudere vrouwen.

@Spiderman Waarom steek je trouwens zoveel tijd in dat meisje? Terwijl de vrouwen volgens jou hier aan je voeten liggen?
Het is al mislukt nog voor het begon.
Een kennis van mij die daar nu woont, kent haar en diens familie. Ik heb er positieve verhalen over gehoord, dat het goede/deftige mensen zijn. Via onze gemeenschappelijke kennis zijn we in contact gekomen. Als het een onbekende van op een dating app was, had ik daar nooit zo veel tijd/moeite in gestoken en was het al lang gedaan voor mij. Waarschijnlijk geldt dat ook voor haar, want gezien mijn needy/cringe/jaloers gedrag de voorbije weken is het nog een mirakel dat zij zelfs nog de optie openhoudt om verder kennis te maken.

Dat is idd nog behoorlijk snel, hopelijk klikt het!

En ik zou haar/hem ook eens vermelden dat "iemand al eens heeft gezegd dat ik precies wat ASS-kenmerken heb". 😬 Want Screw is niet de enige die dat denkt, met dat verschil dat hij een ervaringsdeskundige is.
Oké, ik zal dat wel laten vallen. Ik heb gekozen voor een jonge vrouw, aangezien zij zich misschien zou kunnen plaatsen in het hoofd van m’n date om me beter te begeleiden. Hopelijk klikt het.

*geeuw*
Leg eens uit waarom vrouwen ook vandaag nog een grotere man willen, hoewel dit in onze maatschappij nergens meer voor nodig is ?
Of waarom alle mannen vallen op jongere, vruchtbare vrouwen en omzeggens niemand op oudere vrouwen.
Vallen alle mannen op jongere, vruchtbare vrouwen? Ik ken nochtans genoeg bejaarden die wel nog samen zijn, hoor. Maar toon gerust aan.

Ik denk dat je bedoelt "waarom het Westerse ideaalbeeld van vrouwen over mannen op dit moment zo is". Dat komt voor een stuk door een overdrijving van de standaard, de male-taller norm. In de meeste koppels is de man de grootste, omdat de man gemiddeld groter is dan de vrouw. Dat zijn verworven culturele smaken en normen, geen biologische dogma's die uit de oertijd stammen. Onder andere het feit dat vrouwen dan hoge hakken kunnen aandoen en zich zo vrouwelijker kunnen voelen, of dat lengte gelinkt wordt aan succes en inkomen verklaart het (minieme) verschil tussen de gemiddelde lengteverschillen tussen mannen en vrouwen, en de lengteverschillen tussen mannelijke en vrouwelijke partners in een relatie:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0018442X15000384
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0192513X13519256
http://home.uchicago.edu/~hortacsu/onlinedating.pdf

Geeuw.

*geeuw*
Ik heb anders de indruk dat veel vrouwen een veel jonger lief/toy boy aan de haak slaan. Dat is precies hét must-have accessoire van het moment :)

Oké, ik zal dat wel laten vallen. Ik heb gekozen voor een jonge vrouw, aangezien zij zich misschien zou kunnen plaatsen in het hoofd van m’n date om me beter te begeleiden. Hopelijk klikt het.
Gaat dit over je psycholoog? Ik denk niet dat je psycholoog dient om in het hoofd van je date te kruipen om je zo inzichten mee te geven waarmee je haar kunt veroveren.

De psycholoog is er om aan jezelf te werken!

^ inderdaad. COMPLEET verkeerde insteek.

De therapeut dient om aan je eigen problemen te werken. De jaloersheid en drang om te controleren.
Je moet een klik hebben met de persoon, ongeacht of dat een jong blondje of een oudere grijsaard is. De correcte therapeut gaat je sowieso beetje bij beetje kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan