Waarschijnlijk wel, want ze heeft gezegd dat zij nu na 1 maand wel goed weet hoe ik zal reageren of denken over bepaalde zaken. Dus zij weet al hoe ik denk. Als ik zou zwijgen, zou dat voor haar al voldoende kunnen zijn.
Ik had haar gisterenavond wegens haar reactie gezegd dat ik nu wel vraagtekens heb over bepaalde zaken (hoe zij reageert was volgens mij niet prettig) en dat we dit zouden bespreken wanneer mogelijk. Ik heb haar daarom vandaag gevraagd of we deze avond kunnen bellen. Zij heeft nog niet geantwoord, maar als we bellen wil ik het zeer kort houden. Ik wil zeggen dat ik haar begrijp, dat zij gelijk heeft en dat ik haar vertrouw, dus ik zal op dit vlak geen “druk” meer zetten op haar - of tenminste proberen. Ik wil ook toevoegen dat ik verwacht dat zij begrip heeft voor het feit dat ik hiervoor moeite doe en het wil laten werken. Dus dat zij me niet bij het minste afstraft. Tenslotte wil ik haar ook zeggen dat ik de manier waarop zij hierover heeft gecommuniceerd niet apprecieer omdat ik haar niets heb misdaan. Ik word hier afgeschoten door enkel mijn mening met haar te delen op een respectvolle manier. Ik verwacht dat zij mij ook op dezelfde manier behandelt en om alles wat haar stoort rustiger over te brengen, zonder alle bruggen te verbranden. Ik ga haar zeggen dat dit soort zaken ervoor zorgen dat ik me niet meer aangetrokken voel en ik wil later niet zo’n relatie. Dus alles is wederzijds. Zij moet niet wachten tot zij ontploft, maar eerder spreken zodat ik vroeger actie kan nemen.
Met bovenstaande wil ik het voorval van gisteren afsluiten, zodat wij beiden het als “settled” beschouwen.