Het grote BeyondGaming Dating topic

@Spiderman ,erg om dit te lezen, maar er zijn genoeg viskes in de zee op het met een spreekwoord te zeggen, ik vind da ni echt proper van haar, maar dit zou toch niet goed gekomen zijn tss jullie 2 imo...

Verder heb je hier al wat tips bijeen gesprokkeld, meer spontaan zijn, iets waar ik zelf ook niet al te denderend in ben hoor, it's a learning process, ik denk dat je gewoon wat ervaring nog mist, maar dat komt 🥸 (snor)

Ik vind het alleszins wel chapeau dat ge hier uw ervaring komt neerpennen, en ik ben er van overtuigd dat het ook wel eens goedkomt @Spiderman. Er komt heus wel een dag waarop ge iemand tegenkomt waarbij alles wél vanzelf lijkt te gaan. Als ge er al vanaf dag 1 aan moet trekken en sleuren vrees ik er voor, maar er komt heus wel een dag waarop ge iemand tegenkomt waarbij alles wél vanzelf lijkt te gaan.

Euhm, omdat ik daar wel iets mee probeer te doen in de mate van het mogelijke.

Maar merci om hier samen met nog een andere poster (@ThomasMore & @derp), 3 compleet verschillende scenario's door elkaar te mengen om mij even in een slecht daglicht trachten te zetten. @Mini verwoordt het tenminste nog positief, niet volledig mijn visie, maar kan die inschatten.

Ik vind mezelf vrij rationeel:
  • Speeddate match 1: was haar ex terug tegengekomen, mijn reactie: oké, veel geluk samen nog! En niets meer gestuurd.
    Intern: curieus wat die ex heeft gezegd om haar terug te krijgen... ongezonde nieuwsgierigheid, niet gevraag dus.
  • Speeddate match 2 (van dezelfde avond als 1): wou na een weekje héél luchtige berichtjes toch niet afspreken. Los eens gepolst waarom. Verklaring gekregen en geaccepteerd. Ik mag die verklaring wél absurd vinden, maar daarna niets meer gestuurd...

• Date begin deze maand: als je beiden zegt dat je het een leuke avond vond, afsluit met een kus en knuffel, ook nog stuurt om een vervolg te plannen en dan plots radiostilte geeft... dan mag ik zeggen dat ik dat géén manier vind om met mensen om te gaan.
    Kost geen moeite om iets te sturen als: "Ik heb toch nog eens nagedacht, en zie een tweede date niet meer zitten."
    Berichtje wat ik zelf ook al eens gestuurd heb vroeger, kost 2 minuten van uw tijd? Waarom anders ook 4h verspillen van uw tijd tijdens die eerste date met mij? Dan had je ook gerust na 1h kunnen doorgaan.
    En na zo'n berichtje ga ik écht niet aandringen. Zal hooguit eens even slecht gezind zijn op mezelf, maar een tweede date is nog geen relatie.
Als we dan toch elkaar moeten trachten zwart te maken, dan vind ik eerder dat posters die dat laatste, plotse radiostilte, een normale manier van communiceren vinden, mensen zijn met wie ik niet graag zou moeten communiceren in het echte leven. Hoop dat jullie niet meer in de datingmarkt zitten en dat soort gedrag normaliseren. Dat verhaal van die speeddate vond ik gewoon een "trieste" anekdote om aan te tonen hoe weinig een match daar ook maar kan betekenen, ik vond het wél correct dat die dames daar iets lieten weten en heb het erbij gehouden. Het is enkel het laatste scenario dat mij stoorde.

Ik zeg u gewoon eerlijk wat ik denk en vind en hoe ik denk dat het gegaan is in het hoofd van die madammen in kwestie. Nogmaals: ik zeg het met de beste wil van de wereld, ik kan volledig begrijpen dat ge mijne raad misschien niet wilt, voel u 100% vrij om mij te negeren (wat ge ook doet, zoals @ThomasMore aanhaalt) maar ik ben hier niet om u in een slecht daglicht te stellen.

Uiteindelijk kiest ge er voor om gewoon te blijven geloven dat ge in alles gelijk hebt en dat het aan andere mensen ligt, mij even goed maar ik denk dat ge op die manier tegen dezelfde muren gaat blijven opbotsen.

Ik weet niet of er hier veel fans van Parship zijn, maar misschien is dat wel het proberen waard voor sommigen onder jullie. Naar mijn ervaring namen de meeste vrouwen waar ik contact mee had het wel wat serieuzer op omdat dat een betalende app is en je die dus niet of minder 'voor de fun' gaat gebruiken.

Ik heb er alleszins heel wat dates, meerdere flirts en uiteindelijk de liefde van mijn leven aan overgehouden.
Ik had opmerkelijk meer contacten via Parship dan via andere apps.

In die tijd was het echter jouw beroep dat de benaming van je profiel was en was de profielfoto wazig tot dat je goedkeuring gaf dat een persoon deze mocht zien. Bv. kreeg je dan een melding 'Kleuterleidster vindt jouw profiel leuk'. Dat deel van de app vond ik persoonlijk wat dubbel omdat je zo wel wat vooroordelen in de hand werkt. Heel wat mensen maken dan een eerste schifting op basis van beroep, en persoonlijk vind ik dat even verwerpelijk als de vleeskeuring die Tinder is.

Verder kon je op basis van de profielen ook al wel een beetje inschatten of er een match is qua interesses.

@Spiderman ,erg om dit te lezen, maar er zijn genoeg viskes in de zee op het met een spreekwoord te zeggen, ik vind da ni echt proper van haar, maar dit zou toch niet goed gekomen zijn tss jullie 2 imo...

Tgoh waarom wel niet?
Ze geeft aan wat iedereen hier al zegt en dat het op deze manier niet zou werken.
Ik vind het net wél goed dat ze nu even zegt hoe het er voor staat.

Ik zeg u gewoon eerlijk wat ik denk en vind en hoe ik denk dat het gegaan is in het hoofd van die madammen in kwestie. Nogmaals: ik zeg het met de beste wil van de wereld, ik kan volledig begrijpen dat ge mijne raad misschien niet wilt, voel u 100% vrij om mij te negeren (wat ge ook doet, zoals @ThomasMore aanhaalt) maar ik ben hier niet om u in een slecht daglicht te stellen.

Uiteindelijk kiest ge er voor om gewoon te blijven geloven dat ge in alles gelijk hebt en dat het aan andere mensen ligt, mij even goed maar dan moet ge niet verschieten als ge over een maand tegen dezelfde muren opbotst he.

Alle advies is welkom hé, maar euhm, hoewel ik altijd open sta voor zelfkritiek waaruit ik iets kan leren... Kritiek op dat ik vind dat je na een eerste date waarna je zelf een suggestie doet voor een tweede date met een datum waarop ik echt niet kon, en dan voorstelde een week later, plotse radiostilte/ghosten dan geen volwassen reactie meer is... Daar ga ik geen extra date mee scoren als ik op dat vlak van mening verander hé.

En wat die speeddate mismatch betreft, wel ja, als ik mis was in die na een week te vragen om eens iets te gaan drinken na wat luchtige berichtjes heen en weer... Dan heb ik gewoon met een kwinkslag gevraagd waar het misliep. Kan me gerust inbeelden dat zo iemand zich onder druk had ingeschreven, het gevoel had iemand te moeten aanduiden, ... Ik belicht hier gewoon het gevoel van iemand die dan als geforceerde march werd aangeduid. 🤷‍♂️ Die met die ex heb ik gewoon geluk gewenst, niet meer, niet minder. Maar vond dat wel grappig om mee te maken.

Ik weet niet of er hier veel fans van Parship zijn, maar misschien is dat wel het proberen waard voor sommigen onder jullie. Naar mijn ervaring namen de meeste vrouwen waar ik contact mee had het wel wat serieuzer op omdat dat een betalende app is en je die dus niet of minder 'voor de fun' gaat gebruiken.

Ik heb er alleszins heel wat dates, meerdere flirts en uiteindelijk de liefde van mijn leven aan overgehouden.
Ik had opmerkelijk meer contacten via Parship dan via andere apps.

In die tijd was het echter jouw beroep dat de benaming van je profiel was en was de profielfoto wazig tot dat je goedkeuring gaf dat een persoon deze mocht zien. Bv. kreeg je dan een melding 'Kleuterleidster vindt jouw profiel leuk'. Dat deel van de app vond ik persoonlijk wat dubbel omdat je zo wel wat vooroordelen in de hand werkt. Heel wat mensen maken dan een eerste schifting op basis van beroep, en persoonlijk vind ik dat even verwerpelijk als de vleeskeuring die Tinder is.

Verder kon je op basis van de profielen ook al wel een beetje inschatten of er een match is qua interesses.

Over welke leeftijd spreken we hier?
Ik dacht dat daar vooral ouder volk op zit?

Alle advies is welkom hé, maar euhm, hoewel ik altijd open sta voor zelfkritiek waaruit ik iets kan leren... Kritiek op dat ik vind dat je na een eerste date waarna je zelf een suggestie doet voor een tweede date met een datum waarop ik echt niet kon, en dan voorstelde een week later, plotse radiostilte/ghosten dan geen volwassen reactie meer is... Daar ga ik geen extra date mee scoren als ik op dat vlak van mening verander hé.

Quick fix praktische tips om extra dates te scoren weet ik niet, ge moet in de eerste plaats gewoon uzelf blijven, maar op basis van mijn psychoanalyse van de Aldi denk ik dat het u wat gemakkelijker zou afgaan moest ge:

a) minder gewicht hangen aan korte ontmoetingen, en aanvaarden dat een deel van die korte ontmoetingen waarschijnlijk nergens naartoe zullen leiden. Zeker als ge gaat online daten. Er is vaak ook geen goede verklaring voor, en het heeft bijgevolg ook geen zin om het persoonlijk op te nemen, er een gesprek over te willen voeren, of om er überhaupt lessen uit te willen trekken.

In de situaties die gij hier nu hebt beschreven zie ik persoonlijk niet echt een reden voor een gesprek of een uitleg. Het is gewoon uitgedoofd, de interesse was er, om welke reden dan ook, klaarblijkelijk niet echt, of niet genoeg. Uiteindelijk zult ge toch gewoon grotendeels uzelf blijven en zult ge toch voornamelijk de chance moeten hebben van iemand tegen te komen die u een kans wil geven, inclusief al uw gebreken, net zoals gij dat omgekeerd ook zult moeten doen.

Dus ja, ga gewoon ene drinken, doe ze binnen als de opportuniteit zich voordoet, maar eens ge een bepaalde leeftijd hebt wilt dat allemaal op zich nog niet zo heel veel zeggen.

en b) misschien meer 'meta': onderkennen dat uw mening ook maar uw mening is en geen rationeel/wetenschappelijk onderbouwd feit en dat ook niet hoeft te zijn. Ge zijt niet half zo rationeel als ge zelf denkt. Sorry voor het wierrookstokskes-moment maar: niemand is dat, en mensen die dat niet willen onderkennen zetten imo een grote rem op hun eigen bewustwordingsproces. Dit zijn twee manieren om +- hetzelfde te zeggen, ik parafraseer een beetje om het punt duidelijk te maken:

- 'ik ben iemand die het fijn vindt wanneer dingen klaar en duidelijk uitgesproken worden en ik heb het er moeilijk mee wanneer (online) contacten ineens afgebroken worden.'

- 'mensen die de moeite niet nemen om uit te leggen waarom een date niet kan doorgaan missen elementaire beleefdheid en verspillen mijn tijd'

Ik denk dat de meeste mensen begrip kunnen opbrengen voor het eerste, omdat het ook inhoudt dat ge toegeeft dat ge maar een persoon zijt met uw gevoeligheden en omdat ge uw eigen denkkader niet opwerpt als de referentie voor de rest van de wereld.

Einde wierrookstokske.

Als iedereen in dit topic eens wat meer naar @derp luisterde zou de wereld net dat tikkeltje mooier zijn.

Hadden we wel minder drama om ons te entertainen..

Mss moeten wij wel eens een pint gaan drinken 🤔
Ik heb thans geregeld nog woorden met die van ons, misschien moet ik haar deze post eens laten lezen.

Laatst bewerkt:
Long story short, dus een uur lang gepraat over van alles, en nadien opgehangen. Zo net heb ik een sms gestuurd om te vragen wat ze doet. Ze zei dat ze aan de kust iets gaan eten is met een vriendin en vroeg wat ik doe. Daarop heb ik dan gezegd “ah tof amuseer u goe.” “Ik ben momenteel thuis aan het chillen, en aan het dromen van de kust”. “En natuurlijk over u 🙄

Ik heb er nadien wel spijt van, want hoe cringe en needy klinkt dat niet? Het is nu eenmaal gebeurd, dus ik ga er verder geen betekenis aan geven en overdenken. We zien wel hoe de contact verder loopt. Voorlopig nog geen antwoord.
Komt inderdaad mega "cringe en needy" over.
Het is al goed dat je het deze keer zelf beseft.

Deze "relatie" is behoudens een mirakel niet meer te redden.
Leer uit je fouten (overdenken enz...) en ga verder.

Ik vind ghosten ook tout court iets héél erg smerig, tenzij je zoals @Mulan zei plots vunzige berichten te verwerken kreeg.

Daar kan natuurlijk een zeer goede reden voor zijn: iets ergs tegengekomen in de familie (ziekte/overlijden), problemen om het werk of positiever: de liefde van je leven ergens plots tegengekomen... allemaal zaken waar je als tegenpartij zeker begrip voor moet hebben (in dat laatste geval wens ik het nieuwe koppel meestal héél veel geluk samen), maar een klein woordje uitleg uit beleefdheid kost dan geen moeite denk ik dan.
Er zijn altijd maar 2 redenen om te ghosten.

a) ze heeft geen interesse (meer) in jou.
b) ze heeft nog een massa andere aanbidders die net iets interessanter zijn dan jou. Als het met die 28 anderen niks wordt ben jij mss eerste reserve.

En ja, je hebt zeker gelijk dat ghosten smerig is.
Een simpel berichtje "sorry, ik zie het niet met jou. Toch bedankt voor de leuke date". zou veel kopzorgen besparen.
Maar in het ganse online-gebeuren een uitzondering.
Spijtig maar zo is het nu éénmaal. Zowel irl als online zijn eerlijkheid en rechtuit spreken een zeldzaamheid.

Terug
Bovenaan