Het grote BeyondGaming Dating topic

Correcter had geweest dat jij eerst aan je mentale problemen had gewerkt (therapeut, psychiater....) en je dan pas op de datingmarkt had begeven.

Er ooit eens 5 seconden bij stilgestaan wat dit doet met het zelfbeeld van een doorsnee man om eerst maandenlang met een wildvreemde te moeten chatten in de hoop dat ze er ooit eens klaar voor is om eventueel samen een uurtje een koffie te gaan drinken in stad ???

Wat een onzin dit....

Als een gebrek aan zelfvertrouwen al mentale problemen van die aard zouden zijn dat je daar heel uw datingleven voor on hold moet zetten, zou de mensheid binnen de kortste keren uitgestorven zijn.
Nog los van het feit dat relaties opbouwen, dingen doen, eigenlijk gewoon effectief leven dus, vaak net de oplossing is om zelfvertrouwen op te bouwen. Als je dus alles op pauze gaat zetten daarvoor, ga je nooit uit die spiraal geraken, want je hebt net ervaringen nodig om dat te kunnen.

Correcter had geweest dat jij eerst aan je mentale problemen had gewerkt (therapeut, psychiater....) en je dan pas op de datingmarkt had begeven.

Er ooit eens 5 seconden bij stilgestaan wat dit doet met het zelfbeeld van een doorsnee man om eerst maandenlang met een wildvreemde te moeten chatten in de hoop dat ze er ooit eens klaar voor is om eventueel samen een uurtje een koffie te gaan drinken in stad ???
Jezus.

Je moet zelf ook niet maandenlang chatten met iemand. Als je nergens progressie maakt en je blijft zelf hopen op meer ben je zelf beneveld. Als zij iemand was tegengekomen die haar wél helemaal beviel zou het snel anders lopen.

Als zij zich niet veilig voelde om zomaar met een wildvreemde van het internet af te spreken is dat gewoon haar goed recht? Dat is voor een vrouw gewoon een heel begrijpelijke redenering. En als je daar anders over denkt moet je al gaan aannemen dat zij elke vent zat te teasen en te honeydicken, wat ook boekdelen zou spreken.

De doorsnee man heeft veel concurrentie, deal with it. Door manifesto's over 'de kwaadaardige vrouw' te schrijven ga je jezelf in elk geval niet in een betere positie plaatsen.

Jezus.

Je moet zelf ook niet maandenlang chatten met iemand. Als je nergens progressie maakt en je blijft zelf hopen op meer ben je zelf beneveld. Als zij iemand was tegengekomen die haar wél helemaal beviel zou het snel anders lopen.
Waarom zeg je dat tegen mij ?
Dit is juist wat ik mannen die daten op dit forum wil duidelijk maken.

Als het allemaal te lang duurt, vage antwoorden, afspraken afzeggen om God weet welke reden ...moet je als man besluiten dat ze simpelweg te weinig interesse heeft of dat de oorspronkelijke aantrekking weg is of dat je maar zevende of achtste in de rij bent...
Verbreek dan simpelweg het contact en neem nooit meer zelf initiatief bij haar.

Zijn er uitzonderingen ? jazeker, maar daarom noemen we het ook uitzonderingen.

Waarom zeg je dat tegen mij ?
Dit is juist wat ik mannen die daten op dit forum wil duidelijk maken.

Als het allemaal te lang duurt, vage antwoorden, afspraken afzeggen om God weet welke reden ...moet je als man besluiten dat ze simpelweg te weinig interesse heeft of dat de oorspronkelijke aantrekking weg is of dat je maar zevende of achtste in de rij bent...
Verbreek dan simpelweg het contact en neem nooit meer zelf initiatief bij haar.

Zijn er uitzonderingen ? jazeker, maar daarom noemen we het ook uitzonderingen.
Dat geldt voor vrouwen ook he. Vervang "man" door "vrouw" in uw tekst, en de vlieger gaat even hard op. Het is nu eenmaal wel een feit dat vrouwen doorgaans meer 'keuze' hebben dan mannen, hoewel het woord 'keuze' dan weer doet vermoeden dat het een markt is. Hoewel online daten dat wel een beetje is. Enfin, ik dwaal af.

Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat iedereen eerst zijn mentale of psychiatrische stoornissen moet oplossen vooraleer hij/zij aan het online daten begint. Dat vat het eigelijk goed samen he: er zijn nu eenmaal geen regels verbonden aan online daten. Iedereen doet maar wat.

En da's oké.

buiten mensen aanranden, dat mag niet en is tegen de regels.

Dat geldt voor vrouwen ook he. Vervang "man" door "vrouw" in uw tekst, en de vlieger gaat even hard op. Het is nu eenmaal wel een feit dat vrouwen doorgaans meer 'keuze' hebben dan mannen,
Je spreekt jezelf hier nu wel tegen, eerst zeggen dat situatie m/v gelijk is en dan in de volgende zin zeggen dan vrouwen meer keuze hebben.

Dat vrouwen meer keuze hebben is het understatement van het jaar.
Ze hebben niet zomaar meer keuze, ze hebben gigantisch meer keuze.
Wil ze vanavond nog 5 dates, een one-night stand, of chatten met 10 verschillende venten ?
Geen enkel probleem voor haar, totaal onbereikbaar voor bijna alle mannen.

Dat verklaart ook hun gedrag, wat volstrekt normaal is in hun situatie.
Hoe meer keuze, hoe kritischer je kunt zijn.
Vandaar ook dat normale, geschikte kerels het ook moeilijk hebben op al die datingsites.

Daarom zoek liever irl.
Natuurlijk doen veel venten (90%) het haast in hun broek alleen al bij de gedachte om een knappe dame aan te spreken.
Zeker als haar vriendinnen erbij zijn of als je maten er op staan te kijken.
Dat is allemaal volstrekt normaal.
En natuurlijk ga je je dan wel meermaals compleet belachelijk maken en door de grond willen zakken van schaamte maar dat hoort er bij.
Je zult nog steeds veel meer kansen krijgen dat op al die sites, want ondanks alle feministische prietpraat kunnen de meeste vrouwen nog steeds een man met een paar ballen waarderen. En ballen heb je als je ondanks je angsten (die nogmaals volstrekt normaal zijn) toch actie durft ondernemen.

Je spreekt jezelf hier nu wel tegen, eerst zeggen dat situatie m/v gelijk is en dan in de volgende zin zeggen dan vrouwen meer keuze hebben.

Dat vrouwen meer keuze hebben is het understatement van het jaar.
Ze hebben niet zomaar meer keuze, ze hebben gigantisch meer keuze.
Wil ze vanavond nog 5 dates, een one-night stand, of chatten met 10 verschillende venten ?
Geen enkel probleem voor haar, totaal onbereikbaar voor bijna alle mannen.

Dat verklaart ook hun gedrag, wat volstrekt normaal is in hun situatie.
Hoe meer keuze, hoe kritischer je kunt zijn.
Vandaar ook dat normale, geschikte kerels het ook moeilijk hebben op al die datingsites.

Daarom zoek liever irl.
Natuurlijk doen veel venten (90%) het haast in hun broek alleen al bij de gedachte om een knappe dame aan te spreken.
Zeker als haar vriendinnen erbij zijn of als je maten er op staan te kijken.
Dat is allemaal volstrekt normaal.
En natuurlijk ga je je dan wel meermaals compleet belachelijk maken en door de grond willen zakken van schaamte maar dat hoort er bij.
Je zult nog steeds veel meer kansen krijgen dat op al die sites, want ondanks alle feministische prietpraat kunnen de meeste vrouwen nog steeds een man met een paar ballen waarderen. En ballen heb je als je ondanks je angsten (die nogmaals volstrekt normaal zijn) toch actie durft ondernemen.
Ik spreek mezelf niet tegen. Ik bedoel daarmee dat zowel voor mannen als vrouwen geldt dat wanneer er weinig respons komt, je er gewoon de brui aan kan geven. Dat geldt niet enkel voor vrouwen.

Ik spreek mezelf niet tegen. Ik bedoel daarmee dat zowel voor mannen als vrouwen geldt dat wanneer er weinig respons komt, je er gewoon de brui aan kan geven. Dat geldt niet enkel voor vrouwen.
Wablief ?
Een vrouw moet al echt lelijk zijn, wat zeg ik mega-lelijk zijn voor weinig respons te krijgen.
Onvoorstelbaar lelijk zijn zelfs want zelfs de meest middelmatige oersaaie grietjes worden overspoeld met berichtjes van dudes.

Wablief ?
Een vrouw moet al echt lelijk zijn, wat zeg ik mega-lelijk zijn voor weinig respons te krijgen.
Onvoorstelbaar lelijk zijn zelfs want zelfs de meest middelmatige oersaaie grietjes worden overspoeld met berichtjes van dudes.
Je komt af dat @Mulan kennelijk zich verantwoordelijk moet voelen voor het mentale welzijn van mensen die (te) lang met haar blijven chatten. Het antwoord dat je krijgt is dat dit 1) zever is, en 2) een volwassen persoon zelf maar moet uitmaken wanneer het genoeg is geweest, en het ook niet echt getuigt van "slim gedrag" om dan maar maanden daarin mee te gaan als dat storend is.

Dan zeg je dat dit exact is wat je wil zeggen, blijkt niet echt uit je post maar ok, en herhaal je dat eens met wat eigen saus.

Waarop @Heroixx zegt dat ook vrouwen exact hetzelfde kunnen meemaken, dus dat iemand maanden blijft praten en er niet echt vooruitgang is.

Daar haal jij uit dat hij zichzelf tegenspreekt en dan post je nog eens dat een vrouw echt mega-lelijk moet zijn om geen respons te krijgen, een stelling die niet echt ergens wordt tegengesproken of bevestigd.

Allez eerlijk, misschien moet je gewoon een reageren op wat er staat in plaats op wat je denkt dat er staat, om dan weer een hoop generaliserende joepie-praat te verkondigen, dude.

Ik zie het telkens als afwijzing.
Eerst had ik geen matches dus niemand moest mij hebben, speeddates waar je geghost wordt later, en nu telkens van een paar matches een afwijzing en de manier waarop, bah.

Oh amai ze zeer leuk daten, mentaal is dat zeer zwaar die day after. Ik begin zelf ”bang” te worden van vrouwen, en ik ga me moeilijker openstellen sowieso. Want ze raken me elke keer diep.
Nu ga ik hier weer een preek krijgen van “Jonas, je trekt het u teveel aan”. Ja dat is nu eenmaal ik.
Morgen neem ik nog eens contact op met de psycholoog. Want ik begin met zelf enorm in twijfel te trekken en steek de fout constant op mezelf waardoor ik me zeer slecht voel tot andere dingen zelf

sorry voor de negatieve vibes, maar moest het ergens kwijt
Trek het jou niet aan, dat heeft absoluut niets met jou te maken, dat is gewoon hoe heel dat online daten werkt. Je zou eens moeten weten hoe vaak ik in een colère mijn account verwijderd heb om dan iets later het nog eens een kans te geven.

Zoals ik al vaker gezegd heb, mensen (ja zowel MANNEN als vrouwen ;)) komen in een gigantische visvijver terecht en weten begod niet meer wat men wil. Daarnaast heeft men een rugzak waar men intern mee worstelt. Velen belanden op tinder na een recente breuk, ze komen alleen te vallen en hopen dat pijnlijk gevoel te stillen door eens op tinder rond te neuzen terwijl er veel miserie nog niet tegoei verwerkt is. Voor velen is het een pleistertje op de gapende wonde die ze meesleuren.

Ik ben als vrouw ook geghost geweest hoor. Ik heb vaak met iemand 3-4 maand gedate om dan aan te voelen dat de vibe en het enthousiasme mindert en plots al het contact stil valt. Met de meest uiteenlopende verhalen: je bent enkele maanden aan het daten en dan plots komt hij tot het besef dat hij een grote reis gepland heeft (dat wist ik al van de eerste date) en dat hij toch het maximum uit die reis wil halen na een pijnlijke relatiebreuk en zich dus meer op die reis wil focussen dan het daten / mega onzekere kerel die door zijn exvrouw maandenlang bedrogen werd met de buurman die dan uiteindelijk toch terugkeert naar zijn ex (bedrog op niveau van: achter zijn rug zich ziek op het werk melden/ verlof nemen om met de buurman een dagje naar de wellness te trekken etc, die hebben effectief hun huis omwille van hun breuk verkocht met alle mogelijke financiële gevolgen vandien) / kerels waarmee je paar keer op date ben geweest, die uw whatsapp ganse dagen opeisen aan aandacht en plots verdwijnen omdat ze evenzeer andere vrouwen daten / tot het toppunt (om het belang van dien rugzak te benadrukken): kerel verliest met zijn ex hun kindje na x-aantal maanden zwangerschap, zij is effectief van dat kindje moeten bevallen en hebben hun doodgeboren kind nog enkele dagen bij hun gehad. Ze groeien in hun verdriet uit elkaar, zij vlucht weg in het uitgangsleven, komt daar iemand nieuw tegen en verlaat hem om met die nieuwe kerel een nieuw leven te beginnen (waaronder de geboorte van een gezond kindje). Ik ontmoet hem op tinder, vlotte kerel van 35, strategie consultant die dagelijks C-level management begeleidt met de meest gevorderde projecten. Een imago en een persoonlijkheid waarvan je op zijn minst zou verwachten welk gebroken persoon je voor jou hebt. Ik was intussen meter geworden van een flinke zoon van mijn beste vriendin. Dat kindje (en de nabijheid van dat kind in ons directe omgeving) bracht natuurlijk bij hem heel wat naar boven. Waardoor hij mijn beste vriendin benaderd heeft dat hij gevoelens voor haar had. Ik had na die ontdekking het contact verbroken, staat hij ineens bij mijn hond aan de omheining te wenen dat we toch nog eens samen moeten gaan uitwaaien aan zee. Kortom: ja er zijn ook gebroken labiele mannen op tinder die het vrouwen moeilijk en lastig maken.

Het grote voordeel dat ik had was dat ik wel een vrij actief sociaal leven had. Ik kon mijn verhaal en ervaringen actief bij vrienden kwijt en voelde in die warmte van mijn omgeving dat het niet aan mij lag.
Dat is met corona natuurlijk wel weggevallen. Dat is de eerste periode geweest dat ik mij echt slecht gevoeld heb. Er waren wel de wekelijkse online-drinks en online sportlessen, maar ik miste mensen rondom mij waardoor je wel sneller aan uzelf gaat twijfelen. In die leegte en stilte heb ik toch nog eens tinder een kans gegeven. En dan ben ik mijn huidige vriend tegengekomen. Al vrij snel voelde ik het grote verschil: hij wou er wel voor gaan, die verzette hemel en aarde om bij mij te zijn. Dat is een gevoel die je bevestigd ziet in de meest kleine dagdagelijkse dingen. Ondanks alle tegenslagen en haat-liefde-relatie met tinder heb ik bij hem niet te minste twijfel gehad. Er waren geen spelletjes, wij hebben nooit moeten wachten op 'wie stuurt nu eerst' tijdens de date zelf maakten wij al spontaan volgende plannen, er was geen twijfel of aarzeling, we wisten beiden wat we wouden en grijpen actief die kans.

Het is effectief een zoektocht naar dat 1e dekseltje op jouw potje. Je moet maar eens kijken naar 'first dates'/'naked attraction'/'blijven slapen' etc, er is vaak een geslaagde match met een zekere positieve vibe waarbij achteraf blijkt dat men 'nog wat gestuurd heeft maar het nooit tot een 2e date gekomen is'. That's just part of the game.
En als het dekseltje echt past, dan gaat dat een natuurlijk en vlot verhaal zijn. Ik ben heus niet de enige die dat kan bevestigen, ik heb hier nog verhalen zien passeren van tinderdates die uiteindelijk uitgemond zijn in huisje/huwelijk/kindje. Evenzeer in mijn directe vriendenkring zitten koppels die na een frustrerend proces aan online daten/speeddates hun dekseltje gevonden hebben.
Vrijwel elke kerel met wie ik op date geweest ben kloeg hoe lastig het op tinder er aantoe gaat, er zijn effectief mensen op facebook/instagram blijven hangen en daar zie ik toch ook mooie verhalen passeren met opmerkelijk een corona-babyboom :p.

Zoek de oorzaak absoluut niet bij uzelf. Neem even een break. Maar als je opnieuw tinder een kans geeft, omring u dan met mensen bij wie je uw verhaal kwijt kan, dat je op geen enkel moment uzelf onterecht verliest.

Afgaande op uw berichten: schrijf u echt wel in voor een gevechtssport of zo.
Meerdere vliegen in 1 klap: uw zelfvertrouwen gaat toenemen, grotere sociale kring, in real life vrouwen ontmoeten etc. (misschien ook meisjes die wat onzeker zijn/waren...?)
Dit! Bij ons zijn de mannen ondertussen in de minderheid. Iedere maand starten er wel een pak nieuwe dames op.

Pluspunt: als ze u niet aanstaat kunt ge ze gewoon in haar gezicht meppen. Allemaal volledig legaal.
Nee grapje.

unpopular opinion: vrouwen die enkel op Tinder zitten om eindeloos berichten te sturen, of pas na weken willen afspreken zonder dat op voorhand aan te geven, of lange conversaties houden en opeens niets meer laten weten, verpesten het echt wel voor iedereen hoor. Zo doet iedereen minder moeite, een vicieuze cirkel.

@ jonas: Tinder is een brutaal concept voor alle mannen die ik ken, en daar zitten 8'en tussen: sportief, actieve levensstijl, goed uiterlijk, goede job etc. Dus neem het zeker niet persoonlijk, de datingwereld is echt fucked up anno 2022. Je doet de goede dingen.
Ik heb in al die tijd dat Tinder bestaat (10 jaar?) maar 1 man ontmoet die zei "voor mij werkt Tinder goed", en die was gewoon een fotomodel die zijn eigen firma had en vaak reisde. En zelfs in zijn matches zaten veel vrouwen die eigenlijk ver onder zijn niveau zaten.

Ik weet eigenlijk niet hoe die grote asymmetrie te verklaren. Mannen zijn bereid om meer moeite te doen dan vrouwen? Want er zijn evenveel vrouwen als mannen vrijgezel.

Laatst bewerkt:

Als de doorsnee man daar echt zo'n problemen mee heeft moet die misschien ook wel eerst eens naar een psychiater alleer zich op de datingmarkt te begeven.

Laatst bewerkt:
unpopular opinion: vrouwen die enkel op Tinder zitten om eindeloos berichten te sturen, of pas na weken willen afspreken zonder dat op voorhand aan te geven, of lange conversaties houden en opeens niets meer laten weten, verpesten het echt wel voor iedereen hoor. Zo doet iedereen minder moeite, een vicieuze cirkel.

@ jonas: Tinder is een brutaal concept voor alle mannen die ik ken, en daar zitten 8'en tussen: sportief, actieve levensstijl, goed uiterlijk, goede job etc. Dus neem het zeker niet persoonlijk, de datingwereld is echt fucked up anno 2022. Je doet de goede dingen.
Ik heb in al die tijd dat Tinder bestaat (10 jaar?) maar 1 man ontmoet die zei "voor mij werkt Tinder goed", en die was gewoon een fotomodel die zijn eigen firma had en vaak reisde. En zelfs in zijn matches zaten veel vrouwen die eigenlijk ver onder zijn niveau zaten.

Ik weet eigenlijk niet hoe die grote asymmetrie te verklaren. Mannen zijn bereid om meer moeite te doen dan vrouwen? Want er zijn evenveel vrouwen als mannen vrijgezel.
Je doet alsof dat enkel iets is dat vrouwen doen. Ik zou eens kijken naar veel mannen hun gedrag, met mooipraterij voor slechts 1 doel en je dan eens afvragen of het enkel vrouwen zijn die het verpesten voor anderen.

Je doet alsof dat enkel iets is dat vrouwen doen. Ik zou eens kijken naar veel mannen hun gedrag, met mooipraterij voor slechts 1 doel en je dan eens afvragen of het enkel vrouwen zijn die het verpesten voor anderen.
Nenee, de mannen die daar opzitten en iedereen naar rechts swipen in de hoop dat er iemand bijzit die gewoon seks wilt of misschien direct wat wilt sexten en pics doorsturen die gebruiken Tinder zoals het hoort hé. Dat staat zo in de regels!

Tinder werkt voor wat hij er van verwacht (en blijkbaar wat gij er van verwacht?). Maar niet wat Jonas wilt want op basis van dit stukje vermoed ik dat die mens vooral losse contacten opscharrelde via Tinder en geen langdurige relatie.

Ik heb (minstens?) twee vriendinnen met een relatie via tinder (eentje getrouw en kinderen ondertussen) dus voor die mannen heeft Tinder alleszins ook goed gewerkt (en nee, het zijn geen types fotomodellen, noch de mannen noch de vrouwen).

Er zijn meer vrouwen vrijgezel aangezien vrouwen langer leven...
Er is dus nog een ganse groep vrouwen die niet op Tinder te vinden zijn met ongekend potentieel!

Laatst bewerkt:
Voor mij werkte dat anders ook goed, en ik ben geen fotomodel en heb geen eigen firma (of dat een vrouwenmagneet is betwijfel ik ook). Ik ben ook al 3.5 jaar getrouwd met een tindermatch.

Al dat gedoe over "het zijn achten" en "veel vrouwen zaten onder zijn niveau" is ook maar gewoon de mening van, ja, wie eigenlijk?

Voor mij werkte Tinder prima 👌 en ik ben geen model of heb een eigen firma...

Al dat gedoe over "het zijn achten" en "veel vrouwen zaten onder zijn niveau" is ook maar gewoon de mening van, ja, wie eigenlijk?
Ik vreesde al dat dit soort reactie ging komen, maar als we niet overeenkomen dat er een algemene trend is in de aantrekkelijkheid van mensen (ruimer dan uiterlijk), kunnen we niet verder te praten. Outliers bestaan altijd.

Hoezo? (Maturiteit snap ik natuurlijk wel. 😁)
Ik ken mensen (dertigers) met een hoog iq, normale opvoeding,... Die blijven vasthouden aan uiterlijke schijn.
Genre: "jah, ge gaat toch niet daten met iemand minder dan een master?" Of "de date gisteren was fijn, maar zijn uiterlijk viel me tegen. Moest die 10kg vermageren, dan zou ik er wel verder mee daten!"
(No need to say dat die geen ervaring hebben met langdurige relaties natuurlijk...)
Goh ja, ik vind dat wel vreemde voorbeelden. In een land als België zijn diplomas en gewicht wel degelijk een gevolg van keuzes en tonen hoe iemand in het leven staat.

Wat is dan *niet* uiterlijke schijn?

Ik vreesde al dat dit soort reactie ging komen, maar als we niet overeenkomen dat er een algemene trend is in de aantrekkelijkheid van mensen (ruimer dan uiterlijk), kunnen we niet verder te praten. Outliers bestaan altijd.
"Een algemene trend in aantrekkelijkheid", buiten dat het een grammaticaal gedrocht is, en je daar alleen al een hele discussie over kan voeren, wil dat niet zeggen dat de eigen inschatting of die van een of andere random man dan correct is.

Voornamelijk omdat er véél meer mannen op datingapps zitten dan vrouwen.
Vrouwen kunnen handelen uit overvloed, ze hebben keuze zat.
Vandaar ook het veelvoorkomende toxische gedrag.
En neen, dat doen ze niet omdat ze vrouw zijn.
Ze doen dit omdat er rijen mannen klaarstaan om toch maar wat aandacht te krijgen van het prinsesje.
Moest de situatie anders zijn met een overvloed aan vrouwen zouden het de vrouwen zijn die zich zouden moeten bewijzen en de mannen zouden rustig achteroverleunend kunnen beslissen welke deerne ze vandaag eens zouden daten/palen.

Ooit al eens afgevraagd waarom bvb Russische dames zich telkens zo mooi opmaken ?
Dit is in hun cultuur geslopen na WO2 toen er een enorm tekort was aan Russische mannen en die vrouwen alles uit de kast moesten halen om zelfs maar een gewone man te kunnen vinden.

Terug
Bovenaan