Het grote BeyondGaming Dating topic

Na mijn breuk in november (voor wie mijn lange verhaal nog herinnert) de eerste stapjes terug gezet in iemand anders binnenlaten in mijn leven. Tinder, FB dating uitgeprobeerd en na een week of 3 denk ik dat ik dat wel weer laat schieten en zie wie ik tegenkom in het echte leven :eek:. Ik vermoed dat ik gewoon niet weet hoe ik een fatsoenlijke conversatie moet houden met een vreemde maar het zegt me helemaal niks en ik denk dat ik de meerderheid van mijn 'matches' heb geghost gewoon omdat ik zo snel verveeld was met de gesprekken. Een greep uit mijn vangst:

Ik had een leuk gesprek met een meisje dat ik zelfs mijn nummer heb gegeven (altijd een risico) maar toen ik vermeldde dat ik naar de Ikea was geweest voor een nachtkastje en daar Zweedse balletjes had gegeten, ontpopte ze zich ineens tot een vegetarische anti-kapitalist die gechoqueerd was dat ik naar een 'mega-corporatie' zoals Ikea ging en dan ook nog vlees at. Ik dacht dat vlees eten toch nog steeds de default is maar oke. Snel gestopt met antwoorden want ik was gewoon te verbaasd over mijn foute inschatting.

Een ander gesprek met een meisje dat heel leuk en normaal leek en vlot antwoordde en het gesprek meer levend hield dan ik zelf deed (en dat wilt wat zeggen want ik durf veel te lange berichtjes sturen...) en ik was al helemaal into een date plannen. Ik stelde een koffiedate voor, dat wees ze af want ze wou nog wat langer babbelen. Fair enough dacht ik, dan babbelen we nog een tijdje langer. Een week later vraag ik het nog eens, na dagelijks frequent contact. Opnieuw wilt ze niets plannen, en ik besluit dan maar op te geven. Ik antwoord niet meer en krijg dan een dag later een heel bericht dat ze niet snapt waarom ik niet meer wil babbelen en dat ze dacht dat we iets aan het opbouwen waren? Mevrouw wilt blijven babbelen over vanalles en nog wat maar wilt niet afspreken. Wat zijn we, 15 jaar? Dat soort raar gedrag verwacht je toch niet van een volwassen vrouw. Ze was ook geen catfish want ze stuurde ook continu snapchats.

Dan zwijg ik nog over het grote aantal scams dat ik tegenkom, of ja vrouwen die meteen beweren af te willen spreken (gebeurt nooit), of zelfs openlijk zeggen interesse te hebben in 'fun times'. Wie trapt daar toch in want ze zijn overal. Wat is het nut van Tinder als de helft bestaat uit scam artists... En dan heb je natuurlijk ook een heel legioen aan vrouwen die reclame maken voor hun instagram, of erger; hun onlyfans. Wat marginaal o_O.

Ik denk dat ik nog maar eventjes alleen door het leven ga gaan want ik merk van mezelf dat mijn zin in een nieuwe partner toch niet zo groot is als ik eerst dacht (vandaar dat ik zo snel ghost) en het 'aanbod' gewoon op weinig trekt. Mijn ex kwam ik tegen in het uitgaansleven en dat gaat moeilijk worden nu ik werk dus ik zal uiteindelijk dus aan online dating moeten, maar voor nu ga ik wellicht toch een pauze inlassen.

Ik had een leuk gesprek met een meisje dat ik zelfs mijn nummer heb gegeven (altijd een risico) maar toen ik vermeldde dat ik naar de Ikea was geweest voor een nachtkastje en daar Zweedse balletjes had gegeten, ontpopte ze zich ineens tot een vegetarische anti-kapitalist die gechoqueerd was dat ik naar een 'mega-corporatie' zoals Ikea ging en dan ook nog vlees at. Ik dacht dat vlees eten toch nog steeds de default is maar oke. Snel gestopt met antwoorden want ik was gewoon te verbaasd over mijn foute inschatting.
:')

Ik heb aan het begin van de coronacrisis ook eens een vlammende preek gekregen na een nochtans leuk gesprek, omdat ik had verklaard dat het doorgaan van de festivals mij meer waard was dan "een paar honderd bejaarden". Het was half voor de grap, weliswaar, maar zo kwam het bij haar precies niet echt over. :unsure:

Mai, als het jullie allemaal al niet lukt moet ik alzeker geen poging wagen :unsure:

Niets zo aantrekkelijk als een gezonde portie zelfbeklag.

Klinkt heftig... Bekijk je het vrijblijvend? Er gewoon van uit gaan dat er niets van komt, dan kan het bijna niet tegen slaan. Heb je gewoon een leuke avond gehad en de rest zie je wel. Makkelijk gezegd maar probeer jezelf niet te verliezen in gedachten/aannames.
Ik zie het telkens als afwijzing.
Eerst had ik geen matches dus niemand moest mij hebben, speeddates waar je geghost wordt later, en nu telkens van een paar matches een afwijzing en de manier waarop, bah.

Oh amai ze zeer leuk daten, mentaal is dat zeer zwaar die day after. Ik begin zelf ”bang” te worden van vrouwen, en ik ga me moeilijker openstellen sowieso. Want ze raken me elke keer diep.
Nu ga ik hier weer een preek krijgen van “Jonas, je trekt het u teveel aan”. Ja dat is nu eenmaal ik.
Morgen neem ik nog eens contact op met de psycholoog. Want ik begin met zelf enorm in twijfel te trekken en steek de fout constant op mezelf waardoor ik me zeer slecht voel tot andere dingen zelf

sorry voor de negatieve vibes, maar moest het ergens kwijt

Dit topic hé, keer op keer het besef dat ik way to old ben voor deze shit. Dat online gedoe is zo vermoeiend alleen al het lezen van wat erbij komt kijken.

my lovelife na een eventuele breuk

Merk ook in mijn omgeving dat daten (in elke vorm) niet meer zo eenvoudig is als laat ons zeggen 10 jaar geleden. Klopt dat?

Ik zie het telkens als afwijzing.
Eerst had ik geen matches dus niemand moest mij hebben, speeddates waar je geghost wordt later, en nu telkens van een paar matches een afwijzing en de manier waarop, bah.

Oh amai ze zeer leuk daten, mentaal is dat zeer zwaar die day after. Ik begin zelf ”bang” te worden van vrouwen, en ik ga me moeilijker openstellen sowieso. Want ze raken me elke keer diep.
Nu ga ik hier weer een preek krijgen van “Jonas, je trekt het u teveel aan”. Ja dat is nu eenmaal ik.
Morgen neem ik nog eens contact op met de psycholoog. Want ik begin met zelf enorm in twijfel te trekken en steek de fout constant op mezelf waardoor ik me zeer slecht voel tot andere dingen zelf

sorry voor de negatieve vibes, maar moest het ergens kwijt
I feel you, bro.

Dat (online) daten heeft echt wel een impact op hoe ge over uzelf denkt en als ge merkt dat het u naar beneden trekt, kunt ge het beter even stoppen.

Dit topic hé, keer op keer het besef dat ik way to old ben voor deze shit. Dat online gedoe is zo vermoeiend alleen al het lezen van wat erbij komt kijken.

my lovelife na een eventuele breuk

Merk ook in mijn omgeving dat daten (in elke vorm) niet meer zo eenvoudig is als laat ons zeggen 10 jaar geleden. Klopt dat?
Ik krijg bij je posts nooit het gevoel dat je ergens te oud voor bent. :s

Ik ga stoppen met daten voorlopig.
Mentaal is het de dagen erna te zwaar, ik ga letterlijk aan onderuit door onzekerheid en daardoor weinig/geen eetlust en super slecht gevoel.

Superleuke date gehad zaterdag, maar de dag(en) erna zijn zo zwaar. Ik ga daar letterlijk kapot aan. Geen slaap zelf.

“ja we spreken binnenkort wel nog eens af”, maar ik voel dat het niet zo is aan haar berichten, afstandelijker dan ervoor.
Mijn klein beetje zelfvertrouwen die ik maar heb wordt telkens zo gans de deuk ingeduwd.

Ik ga gewoon moeten leren omgaan met die eenzaamheid en niemand die me wilt in een relatie.

Ik weet dat dat allemaal makkelijker gezegd dan gedaan is, maar toch:
Onthoud dat dat het eindigt na 1 date enkel wil zeggen dat je op date was met iemand die toch niet volledig bij je pastte.
Dat zegt ver niks, nada over jou als persoon. Dus probeer dat ook niet op die manier aan te voelen.

Daten is als de bomma haar tupperware kast: heel veel pottekes, heel veel dekseltjes, maar om de juiste bij elkaar te krijgen ist niet simpel. En als ge opt zicht denkt dat ge het hebt, blijkt dat er toch maatverschillen van 2mm zijn en dat dus niet dicht te duwen valt. Maar als ge blijft proberen, klikt het juiste dekseltje zich ooit wel vast.

Heb dat ook wel, dat slecht voelen na een date. Als jullie er allebei niets voor voelen, is er geen probleem, maar wanneer jij hoopt op een volgende date of op zijn minst een online verderzetting van het gesprek, maar dit er niet komt, dan voelt dit aan als een pijnlijke afwijzing (wat het ook gewoon is).

Als dat een keer gebeurt, maar er zitten nog 35 andere vrouwen in je inbox die een date wel zien zitten, is dat misschien nog niet zo'n drama, maar wanneer je hemel en aarde moeten bewegen om iemand te overtuigen een uurtje met jou aan tafel te zitten en het gaat mis, blijft dit bij mij ook enkele dagen nazinderen...

Heb het al vaker gezegd, maar online daten als minder aantrekkelijk man, is een klein drama. :)

Klinkt heftig... Bekijk je het vrijblijvend? Er gewoon van uit gaan dat er niets van komt, dan kan het bijna niet tegen slaan. Heb je gewoon een leuke avond gehad en de rest zie je wel. Makkelijk gezegd maar probeer jezelf niet te verliezen in gedachten/aannames.
Helemaal dit. Dating zou leuk/spannend moeten zijn. Als het dat niet is, zit er m.i. iets niet juist (waarbij gedachtengangen/aannames/verwachtingen als usual suspects).

I

Daten is als de bomma haar tupperware kast: heel veel pottekes, heel veel dekseltjes, maar om de juiste bij elkaar te krijgen ist niet simpel. En als ge opt zicht denkt dat ge het hebt, blijkt dat er toch maatverschillen van 2mm zijn en dat dus niet dicht te duwen valt. Maar als ge blijft proberen, klikt het juiste dekseltje zich ooit wel vast.

Ja oké, maar. Het gaat hier over mensen van denk ik toch 30/35+.
Ik zeg niet dat je dan niet kieskeurig mag zijn, maar das toch een leeftijd dat je al eens wat meer water in uw wijn mag doen.
Het is niet dat je elke dag mogelijke partners tegenkomt.
Als je studeert, studentenleven is de grootste huwelijksmarkt die er is, maar eens je werkt en de rest van uw vrienden van ‘t straat zijn en kinderen hebben, slinken de kansen.

Als ik dan lees dat er gesprekspartners freaken als iemand zegt dat hij/zij vlees eet of naar Ikea gaat, waar is men dan mee bezig.

Beetje realiteitszin? Zeker vrouwen met zulk hysterisch gedrag snap ik niet. Enerzijds zitten ze met een tikkende kinderwens wegens oplopende leeftijd, maar anderzijds knappen ze af op vanalles en nog wat.

Ik zeg dus, nogmaals, niet dat mensen hun standaarden moeten verlagen, maar een beetje realistisch zijn kan geen kwaad.
Laat ons eerlijk zijn, het idee van “alleen te eindigen” is zwaar om te dragen, niet?

Ik ga stoppen met daten voorlopig.
Mentaal is het de dagen erna te zwaar, ik ga letterlijk aan onderuit door onzekerheid en daardoor weinig/geen eetlust en super slecht gevoel.

Superleuke date gehad zaterdag, maar de dag(en) erna zijn zo zwaar. Ik ga daar letterlijk kapot aan. Geen slaap zelf.

“ja we spreken binnenkort wel nog eens af”, maar ik voel dat het niet zo is aan haar berichten, afstandelijker dan ervoor.
Mijn klein beetje zelfvertrouwen die ik maar heb wordt telkens zo gans de deuk ingeduwd.

Ik ga gewoon moeten leren omgaan met die eenzaamheid en niemand die me wilt in een relatie.
Je hebt vooraf te veel verwacht, waarschijnlijk zag je je jezelf al in een relatie met deze griet.
Verwacht nooit meer van een date dan (hopelijk) enkele leuke uren. Niks meer.

Stuur haar nog één bericht met een concrete datum voor een nieuwe date, niks meer en zeker geen nice-guy gedrag.
Krijg je één of ander vaag antwoord,(= ze wijst je af, te weinig interesse) vergeet haar dan en stuur ze nooit nog een bericht.

Dat niemand je wil in natuurlijk onzin, ze ging op date dus er was enige sexuele aantrekkingskracht.
Beperk wel dat online daten en probeer iemand irl te ontmoeten.
Online daten is keihard zelfs voor een goed-uitziende man.

Laatst bewerkt:
Heb het al vaker gezegd, maar online daten als minder aantrekkelijk man, is een klein drama. :)
Vergeet dat online daten, ga liever wat chillen met je bro's, til wat gewichten en spreek vrouwen irl aan.
Al is het de wc madam ergens in een tankstation. oefen je skills

Online daten is niks voor de meeste mannen.
70-80% vd vrouwen gaat voor ongeveer 10% vd mannen (groot, knap, tandpasta-glimlach, succesvol...)
De rest mag al blij zijn als de rest een beetje interesse toont.

Online heeft nu eenmaal een zeer middelmatige vrouw gemakkelijk 100 matches per week.
terwijl de meeste mannen al blij mogen zijn met een handvol matches per maand.
Voor meer gevoelige mannen is dat toxisch en schadelijk voor hun zelfvertrouwen.

Ja dit.

Als je zo eens bij een vriendin mag meekijken hoeveel matches/berichtjes vrouwen krijgen online, dan besef je dat je echt wel zwaar moet opvallen eer je kans maakt.
En eerste selectie online is uiterlijk.

(Mannen doen net hetzelfde toch?)

Beetje realiteitszin? Zeker vrouwen met zulk hysterisch gedrag snap ik niet. Enerzijds zitten ze met een tikkende kinderwens wegens oplopende leeftijd, maar anderzijds knappen ze af op vanalles en nog wat.
Veel vrouwen zijn verpest door al dat online gedoe.
Zoals junkies verlangen naar het volgende shot, verlangen zij naar mannelijke bevestiging en aandacht.
Negeer alle vrouwen die constant bezig zijn met selfies, instagram en alles anders.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt een tekort aan matches gemerkt? Ik zou niet kunnen dealen met een vloedgolf aan matches zoals de gemiddelde vrouw heeft op die apps. Ik vind het al lastig om met meer dan 2 mensen tegelijk een oprecht gesprek te voeren (met een potentiële date in mind). Het is meer de absurd lage kwaliteit van de gesprekken dat me soms echt doet fronsen en mijn zin om een conversatie voort te zetten doet ineen zakken.

En ik ben een 25-jarige, afhankelijk aan wie je het vraagt, helemaal average gast (de meeste mensen) of een knappe jongen (mijn mama :p) met als enige selling point qua uiterlijk dat ik groot ben. Geen hunk met veel succes bij het andere geslacht dus :D

Ik denk wel dat de gemiddelde gast het beter IRL kan gaan zoeken juist omdat vrouwen te veel keuze hebben op apps (wat ze ook zoeken, een babbel, een bewonderaar, een ONS, een FWB, een vaste relatie...) en ze natuurlijk automatisch graviteren naar de top of the line uit de gym wandelende spierbundels met tandpastareclame-glimlach. Gek vind ik dat persoonlijk niet, als ik een heleboel vrouwen aan m'n voeten zou hebben liggen zou ik ook eerst selecteren op uiterlijk en dan kijken wie ik persoonlijk vlak kan smaken.

Dat gezegd zijnde kan ik dus maar beter ook van de apps wegblijven want zoals gezegd is het voor mij ook geen groot succes. Maar ik zou zeker mijn matches graag zien halveren als dat wilt zeggen dat de matches iets... interessanter zouden zijn :D

Ja dit.

Als je zo eens bij een vriendin mag meekijken hoeveel matches/berichtjes vrouwen krijgen online, dan besef je dat je echt wel zwaar moet opvallen eer je kans maakt.
En eerste selectie online is uiterlijk.

Een ander gesprek met een meisje dat heel leuk en normaal leek en vlot antwoordde en het gesprek meer levend hield dan ik zelf deed (en dat wilt wat zeggen want ik durf veel te lange berichtjes sturen...) en ik was al helemaal into een date plannen. Ik stelde een koffiedate voor, dat wees ze af want ze wou nog wat langer babbelen. Fair enough dacht ik, dan babbelen we nog een tijdje langer. Een week later vraag ik het nog eens, na dagelijks frequent contact. Opnieuw wilt ze niets plannen, en ik besluit dan maar op te geven. Ik antwoord niet meer en krijg dan een dag later een heel bericht dat ze niet snapt waarom ik niet meer wil babbelen en dat ze dacht dat we iets aan het opbouwen waren? Mevrouw wilt blijven babbelen over vanalles en nog wat maar wilt niet afspreken. Wat zijn we, 15 jaar? Dat soort raar gedrag verwacht je toch niet van een volwassen vrouw. Ze was ook geen catfish want ze stuurde ook continu snapchats.
Vrouwen die enkel willen babbelen zoeken geen relatie, ze willen enkel aandacht en bevestiging van mannen (want wees maar zeker dat ze dat ook doet met véél andere mannen.
Beperk als man je berichten, alles moet gericht zijn op het irl afspreken.
Wil ze dat niet, stuur ze dan geen berichten meer. vergeet haar, ze is je aandacht niet waard (tenzij je zelf niets liever doet dan eindeloos, zinloos chatten)

Vrouwen die enkel willen babbelen zoeken geen relatie, ze willen enkel aandacht en bevestiging van mannen (want wees maar zeker dat ze dat ook doet met véél andere mannen.
Beperk als man je berichten, alles moet gericht zijn op het irl afspreken.
Wil ze dat niet, stuur ze dan geen berichten meer. vergeet haar, ze is je aandacht niet waard (tenzij je zelf niets liever doet dan eindeloos, zinloos chatten)

Wel ik kan er begrip voor hebben dat iemand eerst eventjes wilt aftasten maar als een date afspreken onbespreekbaar lijkt heb je allicht gewoon gelijk. Dat was gewoon wat wensdenken van mij in die zin dat ik het een leuke meid vond. Ben blij dat ik het na 2 weken toch voor gezien zag!

Eindeloos chatten is mijn ding niet, dat moet ik al zoveel doen op mijn werk :D

Terug
Bovenaan