Het grote BeyondGaming Dating topic

Zelfde met dat ghosten, je hoeft zelfs niet te bellen... Gewoon 1 berichtje waar je stelt dat je je precies hebt mispakt en het toch niet ziet zitten, is dat dan werkelijk zo moeilijk? Misschien bekijk ik dat allemaal wat te nuchter en moet ik daar een roze datingbril voor aantrekken ofzo :sarcastic:

Ik kan me wel voorstellen dat mensen ook gewoon zo worden door eerdere ervaringen. In mijn tinderdagen ben ik altijd gewoon rechtuit geweest. Niet iedereen pakt dat dus even goed op. Ik ben meerdere keren de huid volgescholden geweest door mannen die dat niet zo goed oppakten, terwijl dat echt gewoon een berichtje was in de trant: "hey, ik vond het een fijne avond gisteren, maar meer zal er van mijn kant uit niet inzitten. Ik wens je wel veel succes met toekomstige dates en dat je snel de juiste mag tegenkomen."
Ik vind niet dat zo'n bericht mij nu direct kwalificeerde als "arrogante teef, hautaine bitch of achterlijke trut". Maar blijkbaar was dat toch voor discussie vatbaar.

Ik heb me dan altijd voorgehouden dat je iemand niet mag afrekenen op het gedrag van anderen, maar kan me best voorstellen dat anderen die een paar keer zoiets meemaken dat gewoon gaan vermijden in de toekomst.

Net een relatie van 1 jaar achter de rug, met ups en downs. De laatste tijd veel ruzie gehad over uiteenlopende onderwerpen waardoor we beiden “moe” waren maar we hielden wel van elkaar. In het begin van de relatie bracht zij tijdens onze gesprekken bepaalde onderwerpen aan ivm de toekomst om te zien of we wel matchen qua mindset. Dat ging dan over toekomstplannen, huwelijk, kinderen, …

Na 2 maanden in onze relatie haalde zij het onderwerp van scheiding van goederen aan, dat het in deze tijden normaal is, dat iedereen het nu doet. Ze vertelde me dan dat haar ouders later bepaalde goederen zouden overlaten aan haar (huis en dergelijke) en dat wij ook wel scheiding van goederen zouden kunnen doen. Ter info: zij is enig kind. Ik vond het toen onverwacht en was een beetje ontgoocheld. En heb haar dit ook gezegd. Want het voelde aan alsof zij dacht dat ik uit zou kunnen zijn op haar geld. Ik heb er toen wel geen issue van gemaakt en ben ermee akkoord gegaan. Want voor mij telt de liefde/relatie en niet het materiële aspect. Ik zou door akkoord te gaan ook mijn eer beschermen en kon niemand me iets verwijten, dus gaf dat me eigenlijk wel een gemoedsrust. Na een periode is ze van mening veranderd en gaf ze aan dat ze het niet meende en dat ze liever geen scheiding van goederen zou doen. Ik was daar niet akkoord mee en heb gezegd dat ik dat ga doen, wegens eerder benoemde redenen.

Long story short: na 1 jaar relatie, ups en downs, zijn we nog steeds niet overeengekomen over het onderwerp van scheiding van goederen. En gecombineerd met de ruzies die we de laatste tijd hadden, was dat de laatste druppel die een punt heeft gezet aan onze relatie.
past misschien beter in dit topic: https://www.beyondgaming.be/threads/opnieuw-op-eigen-benen-na-een-lange-relatie.5418/ want deze gaat meer over hoe (on)succesvol het daten verloopt, maar sowieso wens ik je veel sterkte.

Plots stond ze voor mijn deur zeg. Ze smeekte om het nog een kans te geven. Ergens streelt die volharding natuurlijk wel mijn ego. Maar ik kon gewoon geen 'ja' uitbrengen. Kheb ze binnen gelaten en iets te drinken gegeven, ze mocht blijven eten.
Ik heb bedenktijd gevraagd maar eigenlijk het laatste wat ik wens is dat het op een onderhandeling gaat uitdraaien zo van : voor wat hoort wat...

Ik kan me wel voorstellen dat mensen ook gewoon zo worden door eerdere ervaringen. In mijn tinderdagen ben ik altijd gewoon rechtuit geweest. Niet iedereen pakt dat dus even goed op. Ik ben meerdere keren de huid volgescholden geweest door mannen die dat niet zo goed oppakten, terwijl dat echt gewoon een berichtje was in de trant: "hey, ik vond het een fijne avond gisteren, maar meer zal er van mijn kant uit niet inzitten. Ik wens je wel veel succes met toekomstige dates en dat je snel de juiste mag tegenkomen."
Ik vind niet dat zo'n bericht mij nu direct kwalificeerde als "arrogante teef, hautaine bitch of achterlijke trut". Maar blijkbaar was dat toch voor discussie vatbaar.

Ik heb me dan altijd voorgehouden dat je iemand niet mag afrekenen op het gedrag van anderen, maar kan me best voorstellen dat anderen die een paar keer zoiets meemaken dat gewoon gaan vermijden in de toekomst.

Da's toch gewoon jammer/triest, wat win je daar nu mee door zo af te sluiten, hou dat toch gewoon professioneel.
Van mij zou je alleszins geen 'arrogante teef' teruggestuurd krijgen, ik heb waarschijnlijk te weinig testosteron in mijn lijf om zo opgefokt te reageren :tongue:

Da's toch gewoon jammer/triest, wat win je daar nu mee door zo af te sluiten, hou dat toch gewoon professioneel.
Van mij zou je alleszins geen 'arrogante teef' teruggestuurd krijgen, ik heb waarschijnlijk te weinig testosteron in mijn lijf om zo opgefokt te reageren :tongue:
Immature idioten hebt ge overal, dat is inderdaad niet exclusief man of vrouw. Jammer dat het zo moet zijn 🤷‍♂️.

Gisteren voor de eerste keer een match gehad. En dan nog wel op Bumble. Na 10 berichten of zo, was het het gesprek al dood gebloeid. Geen reactie meer op m'n laatste vraag.
Nu ja, was toch een vrouw met kleine kinderen.
M'n Bumble heb ik wel gezet als gewoon een persoon zoekend om eens mee te gaan wandelen of iets te eten.
Tip: iets minder snel sturen, dan lengt ge het gesprek over een langere tijd.

+ ‘t is niet omdat er een paar uur niet gereageerd wordt, dat het dood is. Heb net met iemand afgesproken die op een bepaald moment in het gesprek 4 dagen niet gereageerd heeft. ‘t Heeft dus geen zin om u daar druk in te maken 😉

Laatst bewerkt:
Zijt blij dat er effectief nog een gesprek uit komt, heb nu 3x een match gehad op bumble en al 0x een bericht gehad
Haha same, en dat is nu net een app waar het de bedoeling is dat de vrouw het gesprek opent.
Maar dat hebben ze precies niet echt door ofzo.

Anyway, sinds mijn breuk van een klein half jaar geleden en nu 2 maanden effectief alleen te zijn heb ik me ook maar gewaagd aan de online dating apps.
Bumble even geprobeerd maar gezien daar geen distance filter inzit is dat gewoon onbruikbaar voor mij. Voor elke vrouw in de buurt krijg ik er 1-aan de andere kant van het land voorgesteld.
Op tinder 1 gesprek gehad met iemand op 30 km van hier, en toen ik voorstelde om eens een wandeling te gaan doen was het antwoord "Pfff, (mijn woonplaats), zo ver". Ja ok dan...

Maar over het algemeen dus weinig tot geen like/matches. Ik ga er dus vanuit dat ik niet echt goed op de markt lig met mijn foto's/bio.
Gisteren wel 1 like gekregen van iemand op 1km van hier die helemaal mijn type is en mij opt eerste zicht heel erg goed zou liggen, maar dan durf ik weer niet goed matchen omdat ik opt moment weinig zelfvertrouwen heb (mede door gebrek aan likes/matches) en dus die match niet wil verknallen.
Beetje in het zelfde kamp zoals tonerider dus denk ik, niet weten waarover te praten, het gevoel hebben weinig te kunnen bieden, schrik hebben om oninteressant te zijn, schrik hebben om over te komen als een droogstoppel, faalangst...
Als er dan effectief een date van komt gaat dat dus vanaf minuut 1 overanalyseren worden. En dan zijn er nog van die profielen a la "als je me aan het lachen krijgt win je mss wel een date met mij", alsof het niet van 2 kanten moet komen.
Waarom heb ik zo weinig sociale capaciteiten als het op onbekende mensen aankomt -_- Helpt ook niet dat ik net uit een 16 jarige relatie kom en daarvoor nooit gedate heb met andere mensen. Alsof ik op m'n 35 nog een basis skill moet leren wat de meesten al sinds hun 16-18 kunnen.

Laatst bewerkt:
Vrouwen durven of willen het precies niet duidelijk afsluiten + ze doen aan "soft ghosting" om hun opties nog open te laten.
Dit klopt inderdaad, maar niet enkel vrouwen hoor. Iedereen doet dat gewoon, mezelf included.

Het is ook gewoon ergens logisch: als ik met iemand actief aan het daten ben dan heb ik weinig mentale ruimte om nog te praten (laat staan afspreken) met iemand anders. Dan hou je inderdaad die optie open omdat daar ook potentieel inzit, maar je kan toch maar moeilijk je huidige actieve dates laten vallen daarvoor.

Dat is toch hoe ik het ervaar. En jep, dat is soms frustrerend en lastig, maar dat is hoe heel dat online dating wereldje in elkaar zit (helaas :tongue:)

Tip: iets minder snel sturen, dan lengt ge het gesprek over een langere tijd.

+ ‘t is niet omdat er een paar uur niet gereageerd wordt, dat het dood is. Heb net met iemand afgesproken die op een bepaald moment in het gesprek 4 dagen niet gereageerd heeft. ‘t Heeft dus geen zin om u daar druk in te maken 😉
Zal moeilijk gaan, heb Bumble ondertussen verwijderd :p
Tinder ga ik nog wel houden (omdat ik voor een maand betaaald heb), maar ik ga proberen om me er niet te druk in te maken.

Ik vind het zo jammer om hier toch wel vaak te lezen ‘tja, ik zal niet goed in de markt liggen’ want ik denk oprecht dat het gewoon ligt aan l’embarras du choix, teveel keuze. Singles en mensen op zoek kunnen op een app zo makkelijk swipen, ‘oh, een groene trui, nee daar begin ik niet aan’ zo dat veel perfect goeie partner-opties met volledig het verkeerd beeld gaan lopen.

Dat is ook waarom ik absoluut geen interesse meer heb in online dating, waar ik dat als twintiger wél deed en uiteindelijk zelfs getrouwd ben geweest met 1 van mijn matches.
Maar het lijkt nu alsof alles veel oppervlakkiger en tegelijk intenser is: je MOET direct reageren, je moet je onderwerpen aan een vleeskeuring, je moet ofwel zwaar concurreren ofwel zwaar filteren,...
Ik ben absoluut nieuwsgierig, dat geef ik grif toe. Maar anderzijds absoluut geen zin in zo een energrievretend gedoe. 😔

Ik heb vooral de indruk dat velen te gefocust zijn op een partner vinden en niet op mensen te leren kennen. Imo is daten nog altijd in de eerste plaats gewoon iemand beter leren kennen ipv uitzoeken op welke dag je best de trouw doet.

Ergens is dat Amerikaans idee niet zo slecht. Je smijt je en je date een eind in het rond. Maar dat ligt totaal niet in onze persoonlijkheid.

Tijd om mijn horizon wat te verruimen en ook dit deel van het forum eens wat te ontdekken 😁.

Sinds enkele maanden heb ik mijn energie ook nog eens gestoken in de wondere wereld van tinder en ik moet zeggen met meer succes dan ik op voorhand had gedacht.

Toch al met een vijftal verschillende vrouwen afgesproken en eigenlijk altijd minstens een leuke tijd gehad, dus op dat gebied mag ik niet klagen. 4 van die 5 zijn uiteindelijk op niets uitgedraaid, 3 daarvan wel meerdere keren gezien, maar ik heb mij goed geamuseerd, dat is het belangrijkste.

Met de vijfde is er echt wel een klik, ondertussen 7 x mee afgesproken en we delen redelijk veel interesses, waaronder het lopen 😍, waf het zeer gemakkelijk maakt.

Het is iemand die een dochtertje heeft van 2 jaar in die tijdens haar zwangerschap is achtergelaten door de vader, waardoor ze super onzeker is over allerlei zaken, waaronder haar fysiek. Het heeft zeer veel moeite gekost, maar ik ben vooral blij dat ik haar heb kunnen doen inzien dat ze ontzettend veel troeven heeft. Hoewel ze er zelf niet zo over denkt is ze ontzettend knap en who cares dat ze niet een even afgetraind lichaam heeft als ik 🤣 (grapje e).

Gisteren heb ik haar eindelijk zo ver gekregen dat ze eens met mij 10km wilde gaan lopen om aan te tonen dat ze veel fitter is dan ze zelf denkt. Heeft mij meer moeite gekost dan dat het gemiddeld duurt om de lakens te delen met iemand. 😁

Ik denk niet dat ik al ooit zoveel tijd en energie in iemand heb gestoken, vooral omdat ik wilde dat ze zichzelf beter zou voelen. Ik amuseer mij super goed met haar en het is super om zo iemand te zien open bloeien.

Ik heb zeer lang gezegd dat ik nooit zou daten met iemand met kinderen, maar als 33-jarige limiteer je zo serieus uw opties en nu ben ik blij dat ik de switch heb gemaakt.

Ik vind ook wel dat sommigen zich hier te laag inschatten. De meeste mensen zijn de dag van vandaag toch al blij met een leuke avond en je gaat mij niet wijsmaken dat niet iedereen daarvoor kan zorgen.

Tijd om mijn horizon wat te verruimen en ook dit deel van het forum eens wat te ontdekken 😁.

Sinds enkele maanden heb ik mijn energie ook nog eens gestoken in de wondere wereld van tinder en ik moet zeggen met meer succes dan ik op voorhand had gedacht.

Toch al met een vijftal verschillende vrouwen afgesproken en eigenlijk altijd minstens een leuke tijd gehad, dus op dat gebied mag ik niet klagen. 4 van die 5 zijn uiteindelijk op niets uitgedraaid, 3 daarvan wel meerdere keren gezien, maar ik heb mij goed geamuseerd, dat is het belangrijkste.

Met de vijfde is er echt wel een klik, ondertussen 7 x mee afgesproken en we delen redelijk veel interesses, waaronder het lopen 😍, waf het zeer gemakkelijk maakt.

Het is iemand die een dochtertje heeft van 2 jaar in die tijdens haar zwangerschap is achtergelaten door de vader, waardoor ze super onzeker is over allerlei zaken, waaronder haar fysiek. Het heeft zeer veel moeite gekost, maar ik ben vooral blij dat ik haar heb kunnen doen inzien dat ze ontzettend veel troeven heeft. Hoewel ze er zelf niet zo over denkt is ze ontzettend knap en who cares dat ze niet een even afgetraind lichaam heeft als ik 🤣 (grapje e).

Gisteren heb ik haar eindelijk zo ver gekregen dat ze eens met mij 10km wilde gaan lopen om aan te tonen dat ze veel fitter is dan ze zelf denkt. Heeft mij meer moeite gekost dan dat het gemiddeld duurt om de lakens te delen met iemand. 😁

Ik denk niet dat ik al ooit zoveel tijd en energie in iemand heb gestoken, vooral omdat ik wilde dat ze zichzelf beter zou voelen. Ik amuseer mij super goed met haar en het is super om zo iemand te zien open bloeien.

Ik heb zeer lang gezegd dat ik nooit zou daten met iemand met kinderen, maar als 33-jarige limiteer je zo serieus uw opties en nu ben ik blij dat ik de switch heb gemaakt.

Ik vind ook wel dat sommigen zich hier te laag inschatten. De meeste mensen zijn de dag van vandaag toch al blij met een leuke avond en je gaat mij niet wijsmaken dat niet iedereen daarvoor kan zorgen.
is dat die Française? of iemand veronderstel ik? :s

Terug
Bovenaan