Het grote BeyondGaming Dating topic

Die echte ontmoetingen zijn naar mijn mening de fijnste manier om iemand te leren kennen in plaats van via een dating app, maar als twintiger is dat datinggebeuren toch wel anders dan als dertiger (zeker als je kinderen hebt). Belgen zijn doorgaans ook vrij gesloten wat vriendengroepen betreft: weinig ruimte voor uitbreiding, dus je visvijver blijft wel beperkt. Dan is een datingapp wel een manier om eens elders te gaan vissen.

Die echte ontmoetingen zijn naar mijn mening de fijnste manier om iemand te leren kennen in plaats van via een dating app, maar als twintiger is dat datinggebeuren toch wel anders dan als dertiger (zeker als je kinderen hebt). Belgen zijn doorgaans ook vrij gesloten wat vriendengroepen betreft: weinig ruimte voor uitbreiding, dus je visvijver blijft wel beperkt. Dan is een datingapp wel een manier om eens elders te gaan vissen.
De vijsvijver op die datingapps is naar mijn ervaring toch vrij beperkt. Na elke pauze op de apps zie ik telkens maar dezelfde profielen voorbijkomen.

Ik heb 3j geleden voor het laatste Tinder gebruikt, en ik zou het echt niet weten. Is er dan echt zoveel veranderd de laatste jaren? Moest ik nu single zijn zou ik ook gewoon terug een aantal apps installeren hoor, ik ben midden 30. De meesten van mijn vrienden zijn gesettled en gaan zelden nog uit, wij gaan dan eten oo restaurant met aantal koppels of eens naar een optreden. Maar om echt iemand te leren kennen zonder dat je in een club/vereniging/ eender wat zit lijkt me wel eerder een uitzondering. Gewoon random mensen aanspreken op straat of in de winkel vind ik raar en in mn eentje op café zie ik niet snel gebeuren. Tenzij op solo reis, das dan wel weer een ideale manier...

Een gekleurde bol op voorhoofd

Rood: bezet
Groen: vrij en open tot
Oranje: bezet maar twijfelend/vrij maar nu even niet, tenzij

Zou makkelijker zijn,

Ik ben al een stuk ouder, en door een scheiding weer vrijgezel geworden.
Ik ben allesbehalve een adonis (of dat vind ik zelf toch niet), en ik beantwoord niet aan de 1.80m norm ;) (1.78). Ik verzorg me wel, ik ben sportief, ik ben een vlotte babbelaar, heb een leuke job en knappe auto, verzorg mijn kledij. En toch had ik nooit gedacht om nog snel een nieuwe partner te vinden.

En toch, en toch ... is het mij gelukt zonder app en zelfs zonder er actief naar op zoek te zijn. Daarom geloof ik er ook echt in dat zoiets iedereen kan overkomen, op het moment dat je het het minst verwacht. En ook dat je het niet altijd zo ver moet zoeken. Misschien ken je uw potentiële toekomstige partner al wel. Is het iemand die je al heel lang kent, maar die je nooit als een potentiële partner gezien hebt. Als dat dan uiteindelijk toch zo is, dan is het zo fijn om op een bepaalde manier al een 'verleden' samen te hebben. Dezelfde mensen (soms vaag) te kennen, uit dezelfde omgeving komen, en meer raakvlakken te hebben dan je zou hebben met een tot voor kort complete onbekende.

En ik besef dat ik mezelf hierdoor enorm gelukkig kan en mag prijzen, maar ik sluit echt niet uit dat dit anderen ook kan overkomen. Ik wens het velen onder jullie hier alvast toe.

Ik blijf het zeggen: de eerste indruk doet veel. Volgens mij zijn de eerste 5 minuten van een date allesbepalend. Als de eerste indruk niet goed zit, is dat imo vaak onomkeerbaar en enkel maar elementaire beleefdheid om de avond vol te krijgen.

Zou makkelijker zijn,
In vele culturen heb je dat wel, zoals haardracht of het dragen van bepaalde hoofddeksels om aan te geven dat je vrijgezel of bezet bent.

Zou makkelijker zijn,
Handig. Iedereen een Bindi. Een Davidster voor degenen die nog vrij zijn?

500px-Kullu_Himachal_Pradesh_India_Woman.jpg

Ik blijf het zeggen: de eerste indruk doet veel. Volgens mij zijn de eerste 5 minuten van een date allesbepalend. Als de eerste indruk niet goed zit, is dat imo vaak onomkeerbaar en enkel maar elementaire beleefdheid om de avond vol te krijgen.
Niet akkoord. De eerste minuten van een date durven al eens onwennig zijn, al een aantal keer gedacht "oei, rare dame", maar eens zij (of ik) wat los komt kan dat echt nog wel omslaan naar een leuke date.

Niet akkoord. De eerste minuten van een date durven al eens onwennig zijn, al een aantal keer gedacht "oei, rare dame", maar eens zij (of ik) wat los komt kan dat echt nog wel omslaan naar een leuke date.
Tenzij het een duidelijke nee is zou ik nooit iemand afschrijven na een eerste date. Voor sommige mensen is dat onwennig en die zijn niet helemaal zichzelf dan.

Tenzij het een duidelijke nee is zou ik nooit iemand afschrijven na een eerste date. Voor sommige mensen is dat onwennig en die zijn niet helemaal zichzelf dan.
Goh, als de hele date vreemd aanvoelt zou ik toch niet veel hoop hebben, dat is nog een stap verder dan de eerste indruk uiteindelijk. Ik heb zo ooit een date gehad met een Chinese dame en dat was (misschien door culturele verschillen) toch wel een oncomfortabele ervaring, waardoor er geen 2de kwam.

Goh, als de hele date vreemd aanvoelt zou ik toch niet veel hoop hebben, dat is nog een stap verder dan de eerste indruk uiteindelijk. Ik heb zo ooit een date gehad met een Chinese dame en dat was (misschien door culturele verschillen) toch wel een oncomfortabele ervaring, waardoor er geen 2de kwam.
Dat is dan ook de duidelijke nee waar ik over spreek.

Ja nu ben ik ook wel is benieuwd. Nog geen ervaring met Chinese/aziatische dames. Waarom was het oncomfortabel?

Ja nu ben ik ook wel is benieuwd. Nog geen ervaring met Chinese/aziatische dames. Waarom was het oncomfortabel?
Het is zo'n 8 of 9 jaar geleden dus details weet ik niet meer, maar wel het algemeen gevoel dat geen enkele van mijn pogingen tot humor werden geapprecieerd, noch zowat elke mening die ik uitte (en ik begin op een date niet over zware thema's). Is dat cultureel, misschien niet, maar alles viel gewoon zowat op een koude steen, wat me mij de paar andere nationaliteiten waarmee ik destijds heb afgesproken niet is overkomen. Natuurlijk, n=1.

De ene Chinese zal de andere ook niet zijn. Ik denk daten met iemand die een andere culturele achtergrond sowieso wel wat uitdagingen heeft en hoe groter de kloof, hoe uitdagender het zal worden om een relatie te doen lukken. Anderzijds kan het wel boeiend en verrijkend zijn, zolang het maar niet omslaat in frustratie.

En je moet erbij nemen dat je elk jaar wel eens "tot daar" zal moeten reizen. Als dat land je heel erg boeit is dat misschien leuk, maar dat kan ook tegenslagen.

De ene Chinese zal de andere ook niet zijn. Ik denk daten met iemand die een andere culturele achtergrond sowieso wel wat uitdagingen heeft en hoe groter de kloof, hoe uitdagender het zal worden om een relatie te doen lukken. Anderzijds kan het wel boeiend en verrijkend zijn, zolang het maar niet omslaat in frustratie.

En je moet erbij nemen dat je elk jaar wel eens "tot daar" zal moeten reizen. Als dat land je heel erg boeit is dat misschien leuk, maar dat kan ook tegenslagen.
Het is moeilijk om over een hele nationaliteit te spreken zonder in cliché's en stereotypen te vervallen natuurlijk. Ik heb een dichte collega die getrouwd is met een Chinese vrouw en heb ook 4 jaar samengewerkt met een Chinese doctoraatsstudente en wat ik me vooral herinner is de nadruk op mager en redelijk ingetogen zijn (initieel). Wel twee zaken waar ik niet echt goed op scoor.

De rest, gohja mijn verhaal is hier wel gekend neem ik aan. Mijn Mexicaanse vrouw leren kennen toen ik in de VS werkte. Er zijn/waren uitdagingen, vaak over subtiele zaken zoals wat nu net wel of niet ongepast is in een situatie of wat nu wel of niet grappig is. Persoonlijk denk ik dat "onze" cultuur en die van veel Latijns-Amerikaanse landen eigenlijk wel vrij dicht bij elkaar liggen, misschien deels door de gedeelde katholieke traditie. Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in andere culturen en vind het dan ook wel een verrijking eigenlijk. Het (twee)jaarlijks bezoek aan de stoomoven vind ik wel ok, net terug van een maand zweten en dat was een beetje te lang om praktisch te zijn maar goed dan spreken we ook over een luxeprobleem.

Om het meer on-topic te maken, aangezien uit sommige posts toch een zekere wanhoop valt op te maken, wat voor mij toch wel de grote stap was naar meer zelfvertrouwen en heel wat dates was gewoon van omgeving veranderen. Ik denk dat het bij ons vrij klassiek is om een dichte vriendenkring te hebben die je al jaren kent en zo ook wat in dezelfde streek te blijven. Op de duur zie je dan vaak dezelfde mensen, en er is toch ook altijd dat sfeertje van ons kent ons vind ik.

Laatst bewerkt:
Om het meer on-topic te maken, aangezien uit sommige posts toch een zekere wanhoop valt op te maken, wat voor mij toch wel de grote stap was naar meer zelfvertrouwen en heel wat dates was gewoon van omgeving veranderen. Ik denk dat het bij ons vrij klassiek is om een dichte vriendenkring te hebben die je al jaren kent en zo ook wat in dezelfde streek te blijven. Op de duur zie je dan vaak dezelfde mensen, en er is toch ook altijd dat sfeertje van ons kent ons vind ik.
Zeker akkoord met het gesloten ons kent ons sfeertje hier en de moeilijkheid om uit (of als buitenstaander in) de vaste vriendengroepen te breken. Langs de andere kant, na een scheiding in combo met kinderen en een ex die ook die kinderen deels heeft is veranderen van omgeving niet zo evident.

Zeker akkoord met het gesloten ons kent ons sfeertje hier en de moeilijkheid om uit (of als buitenstaander in) de vaste vriendengroepen te breken. Langs de andere kant, na een scheiding in combo met kinderen en een ex die ook die kinderen deels heeft is veranderen van omgeving niet zo evident.
Het kan al een kwestie zijn van je heil eens in een andere stad/gemeente te zoeken, maar het was vooral mijn eigen ervaring als iemand van rond de 30 zonder kinderen die al een hele tijd single was.

Heb nog geen enkele date gehad met interesse in mijn horloge. Denk je nu echt dat je met die bling bling indruk maakt?

Ik vroeg op een date eens naar een vrouw haar horloge; begint die daar ne parlé van 20 minuten over al haar horloges. Vervolgens kijkt die naar het horloge om mijn pols (iets van 100 euro) en die begint ostentatief over een ander onderwerp. :sop:

Terug
Bovenaan