Ik twijfelde om dit te posten, want het komt wat betweterig over. maar ik heb de indruk dat sommige mensen alles te moeilijk en te dwangmatig maken.
Kijk, het is een moeilijk te navigeren wereld bij momenten, maar maak het niet moeilijker dan het is. Ja, je hebt een achterstand als je niet conventioneel aantrekkelijk bent en misschien zelfs een ondergemiddeld voorkomen hebt. En het is gemakkelijker met een dikke job en een grote zichtrekening. Maar ik heb al tal van objectief mottige venten leuke en/of mooie dames weten scoren.
Echter, vanaf er een soort wanhoop is ingeslopen ben je een vogeltje voor de kat. Als je jezelf moet voornemen om random zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken om 'the numbers game' te spelen ga je weinig succes hebben. Als je een avond gaat beoordelen op het aantal nummers en dames die je hebt kunnen binnenkletsen ga je eveneens problemen hebben. Wanhoop is geurloos en onzichtbaar maar iedereen ruikt en ziet het vanop een kilometer afstand en niemand moet er iets van hebben. Helemaal random aanspreken levert je doorgaans enkel awkward stiltes op.
Kort door de bocht kan ik zeggen dat sommige dingen niet zo erg zijn als ze lijken, maar anderzijds moet je ook de realiteit onder ogen komen :
- Uiterlijk bepaalt aanvankelijk redelijk veel, maar quasi iedereen valt te redden in bepaalde mate. Niet iedereen is op nonchalante wijze aantrekkelijk meeste mensen hebben dat eigenlijk gewoon niet. Verzorg jezelf, kleed jezelf deftig en stem alles af op wat je van nature hebt meegekregen. Heb je een terugtrekkende haarlijn? Ga naar Turkije of face the music en pas je kapsel aan. Vraag aan een deftige kapper om advies. Heb je een tonnetje en/of child bearing hips? Doe er wat aan of koop kleren die de aandacht er van afleiden. Ik hoor vaak mannen klagen over zichzelf dat ze lelijk zijn enzovoort, doorgaans valt dat heel goed mee en het is niet allesbepalend. Yulia van K3 wordt gezien als een 10/10 heavenly blessed beauty door velen, die is samen met iemand die er uit ziet als de gemiddelde persoon aan de toog in je bruine kroeg op woensdagnacht.
Algemeen : Hoe meer je afwijkt van de norm, hoe moeilijker je het gaat hebben. Dat kan gaan over een gebrek aan conventioneel mooie features, een gebrek aan fitheid, handicaps (de wereld is soms genadeloos) of simpelweg je eigen gevoel voor mode waar je niet van wil afwijken. Je moet dan je niche vinden, aansnijden en aantrekken. Als metalhead ga je vaak niet zo snel je ding vinden in een courant danscafé. Maar cafés met likeminded mensen en Graspop ofzo ga je dat wel vinden. Sowieso is je poule wat kleiner, maar misschien heb je in die poule wel relatief veel succes.
Maar ik heb al verschillende mensen een grote transformatie zien doorgaan met dieet, een fitness abonnement en een klein beetje stijladvies. Het kost allemaal geduld en inzet natuurlijk, niet iedereen heeft daar zin in. Maar dat moet je dan ook maar aanvaarden
Hygiëne hoort hier ook bij trouwens. Een goed deel van de mannen die uitgaat heeft een waanzinnige stinkbek en vaak een zweetgeur. Poets je tanden, douche elke dag en zoek een deftig parfum
waar je liefst ook geen bad van pakt. Hiermee heb je al snel een flink streepje voor.
- Vlot praten is niet iedereen gegeven. Random aanspreken... Enkel als je oprecht iets vindt of ziet waarmee je een gesprek kan aanknopen. En als dat niet vlot gaat, zeg gedag en ga verder met je avond. Sowieso focus je beter op jezelf amuseren zonder een zoektocht naar foef. Heb plezier met je vrienden, praat, nuttig een drankje, plaats zelfs een dansje eventueel. Alles gaat sowieso vlotter gaan wanneer je geen hyperfocus hebt op arbitraire zaken zoals de noodzaak om x aantal dames te spreken of x aantal nummers te bemachtigen.
Misschien heeft iemand een kledingsstuk aan waar je iets over kan zeggen of complimenteren. Misschien gebeurt er iets en sta je naast elkaar en zeg je er iets over en ontstaat een gesprek. Whatever. Gewoon op iemand aflopen en hoi zeggen? Okay als je Brad Pitt bent en anders is het een extra blokje hout op het vuur van "ALLE VROUWMENSCHEN IN HET WESTEN ZIJN KOUD EN FRIGIDE EN IK VIND NOOIT IEMAND!!"
Bespaar jezelf dat. En niet iedereen is grappig en niet alles uit je mond moet haha grappig zijn. Dat is ook een besef dat veel mensen ontbreekt met vervelende praatjesals gevolg.
- Met vertrouwen veinzen kan ik redelijk kort zijn : Ik hoorde onlangs een quote, vergeten van wie want door slaaptekort is mijn brein moes geworden. Maar die ging zo ongeveer : "True confidence is not shouting self affirmation in the mirror every morning. It is going out in the world and proving how good you are/who you say you are every day." Vertrouwen faken gaat je imo zelden ver brengen. De reeds aangehaalde zaken hierboven kruisen eigenlijk ook het gegeven van vertrouwen. Doe moeite om een versie te zijn van jezelf die je ongeveer kan beschouwen als optimaal en aanvaard ook enige beperkingen die je hebt. Vertrouwen ga je enkel hebben als je jezelf een beetje graag hebt.
- Kom uit je kot. Je kan wachten tot iemand je huis binnenwandelt en je alle hoeken van de kamer laat zien, maar dat gaat niet gebeuren. Doe hobbies, bezoek fora, spreek af met vrienden en ontmoet hun andere vrienden, spreek af met familie en leer hun andere kringen kennen, ga sporten. Doe dit allemaal zonder het doel om elke persoon aan te spreken als een potentieel stuk vlees om op te vreten. Verken het leven, maar wees niet de irritante predator. Vanzelf ga je driften naar likeminded mensen en vice versa. Apart afspreken en volgende stappen zetten is een volgend verhaal. Maar je gaat daar nooit komen zonder het voorgaande.
- Keep it light. Ja, de datingwereld is vaak onprettig en afwijzing is daar een deel van. Kijk niet te veel opzij naar anderen hun succes en word vooral niet te zuur. Zoek niet te fel. Overal zijn leuke mensen, overal kan je leuke connecties maken. En wees niet té hard voor jezelf. Makkelijker gezegd dan gedaan soms, sommigen onder jullie zijn al jaren 'tegenslagen' aan het verwerken. Maar je gaat nooit leuke mensen aantrekken als je zelf een nukkige goblin bent.
- Soms gaat het traag of komt het er niet van. Daarom is het belangrijk om gewoon van jezelf te houden en op jezelf te leren zijn, jezelf écht goed leren kennen. Een partner vinden en bijhouden is zeer leuk. Maar dit is niet het enige in het leven. En de meest hopeloze mensen die ik ken eindigen vaak met mensen die hun leven enkel maar slechter maken uiteindelijk. 'Gelukkig alleen' trekt veel sneller en beter aan dan 'wanhopig op zoek'.
Veel tekst maar heel simpel in essentie. Als alles tegenvalt kan je nog altijd voor tv gaan werken zoals Andy Peelman en dan kan je als onuitstaanbare bavianenreet nog steeds interesse opwekken.
regelmatig ga ik met een paar single vrienden mee naar zo’n 30+ fuif. (Dat is pas een tempel voor hitsige mannen/biologische klokken die doortikken).
Vaak heb ik dan als eerste “prijs” en desondanks dat ik geen Brad pitt ben en meteen zeg dat ik niet single ben blijven die dames soms aandringen. Een leuke babbel en onnozel doen is trouwens ook niets mis mee, maar ik krijg ze niet doorgeschoven naar mijn single vrienden.
Wat ik belangrijk vind bij het uitgaan, Ben zelf 1,84 groot,blond maar niet de magerste.
*zelfzeker zijn.
*Max 3 weken geleden naar de kapper geweest. (Ja vrouwen zien dat)
*Draag een polo of hemdje (eenmaal in een relatie kan je dragen wat je wil)
*Toevallig heb ik altijd een deftige/dure horloge aan. (Ook zoiets dat vrouwen altijd “toevallig gezien hebben”)
*Geen korte broek!
*Deftige schoenen, op uw 16 geraak je met air Max aan een liefje, nadien gaat dat stijl bergaf. (Vrouwen beoordelen daar echt op)
*Veel glimlachen werkt, je valt op tussen uw vrienden die slechtgezind zijn omdat hun voetbalploeg verloren heeft.
Klopt grotendeels maar wie de fuck kan er geen Air Maxen combineren?