Ik had niveau bewust tussen aanhalingstekens gezet omdat ik dat sowieso een raar concept vind. In relaties gaat het volgens mij om aantrekking en een klik met iemand. Hoe je daar een niveau op plakt is mij een raadsel. Maar ik vind mensen allemaal op hun manier waardevol, ongeacht opleiding, rijkdom of looks. Ik vind persoonlijk uiterlijk ook maar belangrijk in die zin dat het niet afstotend mag zijn. We worden uiteindelijk allemaal oud en veel kans daarmee samen lelijk.
Als je iemand al benadert met het idee dat die onder jouw ’niveau’ is, verdient die persoon uberhaupt al beter dan iemand die op voorhand al beslist dat hij/zij eigenlijk niet goed genoeg is.
Oh please ik had je politiek correcte antwoord al helemaal voorspeld.
Je kan dingen helemaal uit de context trekken en zo een punt proberen maken en ik kan nu reageren over hoe iedereen vanuit zijn standpunt andere perspectieven heeft en dat we allemaal
gelijk zijn.
Dat ontken ik overigens ook niet. Ik voel me niet beter dan iemand anders.
Maar om je duidelijk te maken wat de realiteit is en wat ik met niveau bedoel is dat knappe filmsterren meestal ook een knappe partner hebben, of profvoetballers ook van die knappe trophy wifes.
Maakt hen dat meerderwaardig? Zeker niet. Is er een lijn te trekken in 'niveau'? Dat denk ik wel.
Net zoals die vrouwen dan ook boven mijn 'niveau' zijn want ik ben niet zo rijk of knap, afgetraind of getalenteerd als een filmster. Die zouden mij niet zien staan.
Ik voel me daardoor niet geschoffeerd.
Net zoals ik persoonlijk niet aangetrokken ben tot vrouwen met overgewicht, tattoos, piercings, diplomaloos, de dt regels niet kennen, financieel ongeletterd zijn en kinderen hebben die Djazz en Jailiano heten.
Vind je me arrogant als ik dat onder mijn 'niveau' beschouw? Fine. Dat is makkelijk scoren met politiek correct zijn.
Maar ik weet van mezelf dat ik best een aantal dingen 'to the table' breng die ik graag ook in een partner terug vind. Dus ik kan mijn 'niveau' best wel inschatten.
En op Tinder is door de scheve verhoudingen mannen VS vrouwen de concurrentie zo groot dat binnen je eigen niveau succes hebben zeer moeilijk is want er zijn veel concurrenten die hetzelfde 'niveau' aan het selecte groepje dames aanbieden.
En er lopen ook veel mensen rond die slimmer, socialer, knapper en sportiever dan mezelf zijn. Dus neen, ik heb geen hoge dunk van mezelf, integendeel. Ik ben best onzeker. Maar ik weet wel nuchter bekeken van mezelf dat ik wel een bepaalde standaard kan aanbieden.
Maar goed als jij iedereen even leuk vindt ongeacht opleiding, looks, intelligentie of rijkdom ben jij het klavertje 4 in een veld vol klavertjes 3.
En zodra je iemand links swipet is die sowieso onder jouw persoonlijk niveau dat jij hanteert om iemand anders naar rechts te swipen.
Minderwaardig? Nee. Niveauverschil? Ja.