Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik vind dat jammer dat er zo los met seks omgesprongen wordt alsof het zomaar iets is wat je met random mensen doet als je zin hebt.
Ik kan mij helemaal vinden in je post, alleen je laatste stukje zie ik anders.

Los van mijn eigen visie op seks, ben ik van mening dat het niet aan mij is om te oordelen hoe andere dit voor zichzelf invullen.

Ik ben juist blij dat er verschillende visies over seks zijn, zodat iedereen zichzelf kan zijn en kan doen en laten waarmee hij/zij/x zich het beste in voelt (binnen het wettelijk kader), zonder daar raar voor bekeken wordt.

In mijn beeld is het OK om een conservatieve mening hierover te hebben en het is even OK om dit niet hebben.

Ik kan mij helemaal vinden in je post, alleen je laatste stukje zie ik anders.

Los van mijn eigen visie op seks, ben ik van mening dat het niet aan mij is om te oordelen hoe andere dit voor zichzelf invullen.

Ik ben juist blij dat er verschillende visies over seks zijn, zodat iedereen zichzelf kan zijn en kan doen en laten waarmee hij/zij/x zich het beste in voelt (binnen het wettelijk kader), zonder daar raar voor bekeken wordt.

In mijn beeld is het OK om een conservatieve mening hierover te hebben en het is even OK om dit niet hebben.

Goh ja, iedereen doet wat hij wil hé.
Maar ik heb gewoon de indruk (en ik kan me vergissen hé) dat er gewoon veel losser mee omgesprongen wordt dan vroeger en dat vind ik jammer.

Maar ik heb gewoon de indruk (en ik kan me vergissen hé) dat er gewoon veel losser mee omgesprongen wordt dan vroeger en dat vind ik jammer.
Ik denk dat het nu gewoon veel meer op tafel ligt dat die libertijnse houding (open relatie, rondfladderen, ...) acceptabel is en niet iets is dat achter gesloten deuren moet blijven. Of mensen zich daarom effectief libertijnser gaan gedragen weet ik niet. Het contrasteert wel met de verpreutsing van de maatschappij, maar vroeger hadden mensen dan ook geen smartphone bij de hand om gratuite foto's te nemen als iemand topless op het strand verscheen.

Volgens mij is de gemiddelde Vlaming nog altijd redelijk preuts en conservatief vergeleken met de globale trend hoor, al de blabla op social media ten spijt.

Persoonlijk vind ik het wat dubbel: ik ben onder de Vlaamse kerktoren opgegroeid dus ik heb evengoed liever dat het niet "te" is, maar anderzijds denk ik wel dat wat minder aarzeling en preutsheid rond seksualiteit gezonder is, zonder dat dit meteen moreel verval betekent.

Het enige waar ik op afknap qua verleden is een geschiedenis van bedriegen en telkens kiezen voor het groenere gras aan de overkant, want dan weet je dat het bij jou ook gaat zijn. Of het feit dat je ergens midden je 30 nooit langer dan 3 maand samen bent geweest met iemand. Daar zou ik me meer zorgen over maken dan over het feit dat ik elke keer ik op café kom ik wss wel iemand tegen het lijf loop die haar naakt gezien heeft. Maar dat is kwestie van instelling gok ik dan. Mijn "bodycount" is nu geen enkel cijfer meer, al is dat idd op zich zeker geen stoef.

Ik ben in elk geval wel al blij dat het merendeel hier niet hypocriet is en het enkel erg vindt bij vrouwen als ze meer dan 2 partners hebben gehad.

Het enige waar ik op afknap qua verleden is een geschiedenis van bedriegen en telkens kiezen voor het groenere gras aan de overkant, want dan weet je dat het bij jou ook gaat zijn. Of het feit dat je ergens midden je 30 nooit langer dan 3 maand samen bent geweest met iemand. Daar zou ik me meer zorgen over maken dan over het feit dat ik elke keer ik op café kom ik wss wel iemand tegen het lijf loop die haar naakt gezien heeft. Maar dat is kwestie van instelling gok ik dan. Mijn "bodycount" is nu geen enkel cijfer meer, al is dat idd op zich zeker geen stoef.

Ik ben in elk geval wel al blij dat het merendeel hier niet hypocriet is en het enkel erg vindt bij vrouwen als ze meer dan 2 partners hebben gehad.

True, hangt er ook vanaf.
Ik vind het op zich niet erg om ex-en tegen te komen of mensen waar een paar weken of maand mee gedate is waar het niets mee geworden is. Maar om nu te zeggen dat ge op ne avond een deel gasten tegenkomt die uw vriendin es gehad hebben voor ne wilde nacht als ONS of enkel voor de seks als FWB. Tja, I dunno het zal aan mij liggen ik zou het daar moeilijk mee hebben.

Heel dat ONS verhaal, lijkt me ook gewoon zo bizar: Dat kan toch nooit echt goede seks zijn?
Ge kent mekaar niet, voelt mekaar niet aan en gaat voor de eerste keer alles uit de kast kunnen/durven halen? :unsure:

dat ge op ne avond een deel gasten tegenkomt die uw vriendin es gehad hebben voor ne wilde nacht als ONS of enkel voor de seks als FWB. Tja, I dunno het zal aan mij liggen ik zou het daar moeilijk mee hebben.
Ik kom echt heel weinig mensen terug tegen waarmee ik date/ons/fwb doe 🤷‍♂️ Het zit vast in het hoofd inderdaad. Nu na een relatie van 9 en 6 jaar wat rondkijken tot het hier zowat rond is en daarna, maar weer op zoek naar iets serieuzer ofzo. Lijkt me logisch met ne kleine.

Al draai ik ook wel eens met mijn ogen als iemand zegt nog geen lange relatie gehad te hebben. Al hoeft dat niet per se aan die persoon te liggen.

Heel dat ONS verhaal, lijkt me ook gewoon zo bizar: Dat kan toch nooit echt goede seks zijn?
Ge kent mekaar niet, voelt mekaar niet aan en gaat voor de eerste keer alles uit de kast kunnen/durven halen? :unsure:
Gemiddeld genomen is dat zo maar je komt nu weer redelijk oordelend over.
Een heerlijke ONS bestaat ook hoor.

Onlangs ook nog een kameraad (knappe en fijne gast) komen stoefen dat hij al x-aantal vrouwen gehad heeft.
Sorry, dat is écht geen flex. Iemand vinden, daar een connectie mee opbouwen en een mooie toekomst mee opbouwen dat is pas een flex.

Over bovenstaande, waarbij het hypocriet zou zijn om vrouwen harder te beoordelen over een hogere bodycount dan mannen, of waarom mannen flexen over met hoeveel vrouwen ze seks hebben gehad (en vrouwen dat niet doen). Het is in het algemeen voor een man veel moeilijker om seks te hebben met een vrouw, dan omgekeerd. Je moet maar tinder opendoen en je ziet al hoe de vork in de steel zit. Idem in het uitgaan: benadert in het algemeen de man de vrouw, of omgekeerd? Vandaar dat een man die met veel vrouwen seks kan hebben daarmee kan opscheppen en omgekeerd niet. Dat lijkt me nu toch wel de logica zelve. In het algemeen is het nog steeds de man die de vrouw "verovert". Incels/onvrijwillige maagden willen niets liever dan seks/een relatie, maar het lukt niet, want vrouwen moeten ze niet hebben. Mannen die daarentegen met veel vrouwen seks (kunnen) hebben zien er in het algemeen goed uit, hebben zelfvertrouwen, zijn sociaal vaardig, succesvol en gegeerd. De genderrollen zijn anders waardoor het belang en het oordeel ook anders is. Dat is dan ook vaak een klacht van single vrouwen: dat de man wel seks wil, maar niets meer dan dat.

True, hangt er ook vanaf.
Ik vind het op zich niet erg om ex-en tegen te komen of mensen waar een paar weken of maand mee gedate is waar het niets mee geworden is. Maar om nu te zeggen dat ge op ne avond een deel gasten tegenkomt die uw vriendin es gehad hebben voor ne wilde nacht als ONS of enkel voor de seks als FWB. Tja, I dunno het zal aan mij liggen ik zou het daar moeilijk mee hebben.
Aangezien je zelf geen fan bent van het hele ONS gedoe snap ik u instelling wel. Je gaat dan eerder verder kijken dan dat omdat iemand die er 25 gehad heeft voor 1 nacht wss ook op andere vlakken anders in het leven staat dan jou.

In mijn geval was het meer voor de "affectie" dan dat het effenaf fenomenaal goeie sex hoefde te zijn. Gewoon eens een nacht iemand bij u hebben en voelen etc, zonder dat je al die verantwoordelijkheden er direct bij hoeft te nemen.
Al heb ik toch nooit echt hoeven klagen ook niet als ik eerlijk ben.

Om hier even in te springen:
In zekere zin, nee, inderdaad. Zal de beste seks van mijn leven ooit komen uit een ONS? Nee. Dat was met iemand die ik vertrouwde, waar we samen een bepaalde liefde deelde en jaren een relatie mee had.

Echter heb ik ook zeker wel echt goede seks gehad met ONS's, die dan soms wel eens vaker terug kwamen.

Om in te springen om het "verleden is een indicator voor de toekomst", fair, ergens. En ik snap je, als ik zou horen dat een date al een bodycount van 50 heeft, ga ik toch ook even fronzen. Ook al weet ik dat het hypocriet is als ik er objectief naar kijk.

Nu om mezelf dan als voorbeeld te nemen, mijn bodycount ligt ook zeker niet onderaan. Als ik single ben durf ik wel eens rond te daten, en tja, dan komt er ook wel eens iets van. Maar zodra ik een relatie heb ben ik zo loyaal als je kan zijn, en op het einde van mijn laatste relatie (3+ jaar), had ik ook geen nood om ergens anders andere oorden op te zoeken. Ik heb het gehad, ik heb ontdekt wat ik wel/niet graag heb, en ik zou nu zeker niet denken dat de mijn verleden een goede indicator is voor mijn toekomst (tenzij ik geen nieuwe vriendin kan vinden natuurlijk 😅)

Aangezien je zelf geen fan bent van het hele ONS gedoe snap ik u instelling wel. Je gaat dan eerder verder kijken dan dat omdat iemand die er 25 gehad heeft voor 1 nacht wss ook op andere vlakken anders in het leven staat dan jou.

In mijn geval was het meer voor de "affectie" dan dat het effenaf fenomenaal goeie sex hoefde te zijn. Gewoon eens een nacht iemand bij u hebben en voelen etc, zonder dat je al die verantwoordelijkheden er direct bij hoeft te nemen.
Al heb ik toch nooit echt hoeven klagen ook niet als ik eerlijk ben.

Maar ook daar, allee het is een oprechte vraag he omdat ik het niet kan verstaan.

Helpt dat en is dat écht leuk om met iemand die je eigenlijk niet kent dan bij u te hebben voor een nacht en om in diens armen wakker te worden?
Ik zou me vooral echt ongemakkelijk voelen precies? Als ik 's avonds iemand in de club oppik en daar dan wakker langs worden in een vreemd huis?

Om hier even in te springen:
In zekere zin, nee, inderdaad. Zal de beste seks van mijn leven ooit komen uit een ONS? Nee. Dat was met iemand die ik vertrouwde, waar we samen een bepaalde liefde deelde en jaren een relatie mee had.

Echter heb ik ook zeker wel echt goede seks gehad met ONS's, die dan soms wel eens vaker terug kwamen.

Om in te springen om het "verleden is een indicator voor de toekomst", fair, ergens. En ik snap je, als ik zou horen dat een date al een bodycount van 50 heeft, ga ik toch ook even fronzen. Ook al weet ik dat het hypocriet is als ik er objectief naar kijk.

Nu om mezelf dan als voorbeeld te nemen, mijn bodycount ligt ook zeker niet onderaan. Als ik single ben durf ik wel eens rond te daten, en tja, dan komt er ook wel eens iets van. Maar zodra ik een relatie heb ben ik zo loyaal als je kan zijn, en op het einde van mijn laatste relatie (3+ jaar), had ik ook geen nood om ergens anders andere oorden op te zoeken. Ik heb het gehad, ik heb ontdekt wat ik wel/niet graag heb, en ik zou nu zeker niet denken dat de mijn verleden een goede indicator is voor mijn toekomst (tenzij ik geen nieuwe vriendin kan vinden natuurlijk 😅)

Mja een hoog aantal partners staat imo ook helemaal los van loyaal zijn of niet.

Kan perfect dat iemand een tijdje alleen is (om welke reden dan ook) en dan geregeld met mensen in bed dook, maar eens in een relatie perfect loyaal is, dat versta ik. Maar ik zou een verleden van veel bedpartners niet aangenaam vinden evenzeer als een verleden van bedriegen.

Dat laatste zou ik dan eerder mijn twijfels hebben over het slagen van de relatie. In het eerste geval spelen daar dan andere zaken maar zou nu ook niet echt aan iemands loyaliteit twijfelen.
Als een verleden van bedriegen.

Dat laatste zou ik dan eerder mijn twijfels hebben over het slagen van de relatie. In het eerste geval spelen daar dan andere zaken maar zou nu ook niet echt aan iemands loyaliteit twijfelen.

Los van jouw reply, maar deels aansluitend dan ook over loyaliteit en waarom verleden imo wel belangrijk is.
Mocht mijn ex eerlijk geweest zijn over haar verleden (waar veel lossen contacten én vooral zij er verschillende bedrogen heeft) dan had ik ook wat meer op mijn hoede geweest en minder snel gegaan want bij mij is het ook in bedrog geëindigd.

Laatst bewerkt:
Maar ook daar, allee het is een oprechte vraag he omdat ik het niet kan verstaan.

Helpt dat en is dat écht leuk om met iemand die je eigenlijk niet kent dan bij u te hebben voor een nacht en om in diens armen wakker te worden?
Ik zou me vooral echt ongemakkelijk voelen precies? Als ik 's avonds iemand in de club oppik en daar dan wakker langs worden in een vreemd huis?
Bij mij gebeurden zulke zaken op 2 momenten, om 2 verschillende redenen.

Ofwel was het eerder als rebound nadat ik gedumpt werd en was dat eigenlijk meer om me ff terug gewild te voelen. En dat deed deugd ja, ook al was het maar een quick fix om mijn ego ff te strelen. Gewoon het gevoel hebben dat je toch niet zo slecht in de markt ligt en dat er vrouwen zijn die je nog wel willen.

Ofwel was het eerder een random avond met iemand, al dan niet gekend, waar je op die moment een klik mee voelt maar waarvan je weet/aanvoelt dat het in the long run niks voor u is. En dan voelt dat idd goed om iemand leuk in u armen te hebben. Zelfs al weet je dat het eenmalig is.

Ik denk dat het gewoon een vorm van mindset is hoor. Ik kan perfect begrijpen dat het niks voor u is, en ik geef op zich ook de voorkeur aan een betekenisvolle relatie trouwens. Maar soms is het voor mij perfect ok om mij gewoon eens een avond goed te voelen zonder dat daar gevolgen aan hangen. Maar dat is dan in periodes waarin ik ook hoegenaamd geen zin heb in een relatie.

Kben blij voor je dat het zo vlot gaat 😁 het enige waar ik wat schrik voor zou hebben is hoe ze zou reageren op je verleden met prostituees enzo, heb je dat al eens besproken met haar?
ja dit heb ik inderdaad verteld. is toch absoluut ook niets speciaals aan?
ik was single en het was een uitstekende en veilige manier om seksuele ervaring op te doen en mijn seksuele behoeftes te bevredigen.

en het kan me geen reet schelen hoeveel mannen of vrouwen zij voor mij heeft gehad.
ik hoop dat ze een gezond en bevredigend sexleven heeft gehad voor mij.
Is toch ook veel leuker als je partner de nodige ervaring heeft en weet wat hij/zij lekker vind?

dat is waarschijnlijk omdat je seks onlosmakelijk met liefde verbind, terwijl seks in mijn ogen ook perfect zonder liefde kan en ook dan gewoon leuk en prettig kan zijn.

waarom zou je jezelf al dat plezier ontzeggen omdat je geen partner hebt?

seks zonder liefde : perfect mogelijk maar natuurlijk niet te vergelijken met seks met liefde.
die 2 zaken zijn voor mij totaal verschillend qua waarde.

Los van jouw reply, maar deels aansluitend dan ook over loyaliteit en waarom verleden imo wel belangrijk is.
Mocht mijn ex eerlijk geweest zijn over haar verleden (waar veel lossen contacten én vooral zij er verschillende bedrogen heeft) dan had ik ook wat meer op mijn hoede geweest en minder snel gegaan want bij mij is het ook in bedrog geëindigd.
Ik snap je ergens wel, en ik ben zelf ook wel zo hoor. Als iemand al 3 keer haar lief bedrogen heeft, dan weet je eigenlijk genoeg. Niet dat ze nooit kunnen verbeteren, maar ik ga niet de persoon zijn om ze de kans te geven.

Maar wat is dan specifiek jouw probleem met iemand die een hogere bodycount heeft? Is het dat ze een ander zicht hebben op seks?

Ik snap je ergens wel, en ik ben zelf ook wel zo hoor. Als iemand al 3 keer haar lief bedrogen heeft, dan weet je eigenlijk genoeg. Niet dat ze nooit kunnen verbeteren, maar ik ga niet de persoon zijn om ze de kans te geven.

Maar wat is dan specifiek jouw probleem met iemand die een hogere bodycount heeft? Is het dat ze een ander zicht hebben op seks?

Ik heb daar geen probleem mee hé, mensen doen wat ze willen uiteindelijk.

Maar ik zou dat toch allesbehalve aangenaam vinden mocht mijn vriendin al met een zeer hoog aantal mannen het bed hebben gedeeld, die redenen heb ik al genoemd.
Ik zeg ook niet dat het een dealbreaker zou zijn hé, maar ik zou het zeker niet fijn vinden.

Mijn ex had wat meer ervaring, maar ik heb die toch ook niet de pieren uit de neus gehaald over haar eerdere ervaringen. Het is van tel wat je samen nog mag beleven in plaats van jaloers te zijn op wat er in het verleden is geweest.

Ik heb de twee al meegemaakt vriendin met duidelijk meer ervaring als met duidelijk minder. De eerste keren is dat wat aftasten en zoeken maar daar ben je toch snel voorbij voorbij die fase mag ik hopen.

Interesseert me nu is echt geen kut (pun intended) of mijn vriendin 1 partner heeft gehad of 53 one night stands en 6 vaste partners.

Het enige wat ik nog kan volgen is wel, als ze pakweg vier relaties gehad heeft en die zijn allemaal afgebroken wegens bedrog van haar kant uit? Ja als ik dat van in het begin weet denk ik niet dat ik aan de relatie serieus zou starten nee.

Terug
Bovenaan