Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik heb overmorgen avond weer een Breeze date, fingers crossed 🤞

Deze keer in Antwerpen, gaat nog een gedoe zijn om daar tijdig te raken (en plaats waar ik moet zijn vinden, ik ken niks in Antwerpen)
Het is waarschijnlijk in Raymond, dat is bij de grote markt. Leuk plekje wel.


Wel, gisteren uit nieuwsgierigheid eens geinstalleerd, en buiten een 10-tal profielen krijg ik niks meer te zien. Ik krijg enkel de melding dat ik m´n profiel moet aanpassen naar andere interesses.

Ligt het aan mij of leeft dat nog niet echt? Had er hiervoor nog nooit van gehoord.
Je krijgt ook maar enkele profielen per dag. Het is niet gelijk tinder of dergelijke waar je oneindig kan swipen. Ik krijg tegenwoordig ook maar 4 profielen per "moment".
 
In de week eens Bumble proberen hier, probleem is dat ik momenteel na het werk veel te lui ben om nog ergens te gaan dus krijg geen interessante foto's gemaakt en heb momenteel maar 1 recente van mezelf.
Ale recent of niet, ik heb zowiezo maar 1 eigen foto momenteel in mn camera roll.

Maar Don/Vrij zijn we vrij dus dan gaan we het eens proberen.
Bumble is wel leuk dat de vrouwen de eerste stap moeten zetten na een match. Dus ofwel hoor je niks meer, ofwel gewoon "hey".
En dan maar klagen dat mannen met een originele openingszin moeten komen :laugh:
 
Bumble is wel leuk dat de vrouwen de eerste stap moeten zetten na een match. Dus ofwel hoor je niks meer, ofwel gewoon "hey".
En dan maar klagen dat mannen met een originele openingszin moeten komen :laugh:
Sommigen hebben dat blijkbaar wel helemaal niet door. Dan lees je in hun profiel "geen likes, stuur gewoon een berichtje". No, this is not how any of this works...
 
Ik ben aan het twijfelen om toch eens Tinder en andere te installeren en mij opnieuw open te stellen voor de wrede en deprimerende wereld van het daten.

Eén van de vele problemen die ik voorlopig nog heb is dat ik geen recente goede foto's ter beschikking heb, ofwel zijn het oude en ben ik verdikt en wil ik daar niet over liegen, of het zijn recentere waarop ik samen met mijn ex poseer.

Moeilijk om dus aan recente spontane foto's te geraken :)
 
Ik ben aan het twijfelen om toch eens Tinder en andere te installeren en mij opnieuw open te stellen voor de wrede en deprimerende wereld van het daten.

Eén van de vele problemen die ik voorlopig nog heb is dat ik geen recente goede foto's ter beschikking heb, ofwel zijn het oude en ben ik verdikt en wil ik daar niet over liegen, of het zijn recentere waarop ik samen met mijn ex poseer.

Moeilijk om dus aan recente spontane foto's te geraken :)
Vraag ne keer aan vrienden om wat spontane foto's te nemen en anders maak je ze zelf met een statiefje ofzo. Niet zo heel makkelijk om spontaan te laten overkomen, maar hier was dat toch goed gelukt.

Let er gewoon op dat het niet te veel selfie schreeuwt.
 
Eén van de vele problemen die ik voorlopig nog heb is dat ik geen recente goede foto's ter beschikking heb, ofwel zijn het oude en ben ik verdikt en wil ik daar niet over liegen,
Waarom u dan niet eerst wat scherp zetten en zo een leukere eerste indruk te maken? (en betere foto's te hebben) :)
 
Ik heb geen ervaring met tinder maar zou het zo verschrikkelijk zijn om foto's door een fotograaf te laten maken? Of doet het uw profiel nep lijken als de foto's te professioneel getrokken zijn? :unsure:
 
Holy shit, uiteindelijk geïnstalleerd en foto's van een jaar geleden gebruikt.
Avondje zitten swipen, niet super selectief.

Welgeteld 1 match na 24u.

Ik was er beter van weg gebleven, dit is hartbrekend.
Moet even van de harde reality check bekomen :p
 
Awel, ik zal nekeer iets zeggen.

Vroeger nooit Tinder gehad, of consoorten. Een jaar geleden geinstalleerd met slechte foto´s (zowel Tinder als Bumble). Opmerkelijk genoeg oo korte tijd paar ´dates´ weten te scoren, fwb gevonden en die spullen terug verwijderd.

Enkele maanden daarna terug geinstalleerd op een zatte avond, zelfde profiel, maar viel me toen op dat ik -itt de vorige keren- geen enkele like kreeg. Na een week of 2 terug verwijderd.

En nu twee weken geleden nog eens geinstalleerd (compensatiedrang ofzo), en plots wat likes. Heb voor 1 week betaald voor Tinder Gold, en zo redelijk wat matches gehad maar het viel me wel op dat ik in de tijd dat ik Gold had er geen nieuwe matches bij kreeg.

Nu gisteren verliep mijn Gold. Ik zat toevallig ergens op een terrasje en heb voor het eerst een schuine selfie genomen ´starend in de verte´ (vooral met de nadruk op mijne veel te grote neus :laugh:). En daarnet sta ik op en heb ik +10 nieuwe likes. Dus combinatie van cliché foto en Tinder die graag wilt dat ik nog eens een weekje betaal.

Dus ja, Tinder en consoorten werken. Maar hun algoritmes zijn wel heel smerig.
 
Awel, ik zal nekeer iets zeggen.

Vroeger nooit Tinder gehad, of consoorten. Een jaar geleden geinstalleerd met slechte foto´s (zowel Tinder als Bumble). Opmerkelijk genoeg oo korte tijd paar ´dates´ weten te scoren, fwb gevonden en die spullen terug verwijderd.

Enkele maanden daarna terug geinstalleerd op een zatte avond, zelfde profiel, maar viel me toen op dat ik -itt de vorige keren- geen enkele like kreeg. Na een week of 2 terug verwijderd.

En nu twee weken geleden nog eens geinstalleerd (compensatiedrang ofzo), en plots wat likes. Heb voor 1 week betaald voor Tinder Gold, en zo redelijk wat matches gehad maar het viel me wel op dat ik in de tijd dat ik Gold had er geen nieuwe matches bij kreeg.

Nu gisteren verliep mijn Gold. Ik zat toevallig ergens op een terrasje en heb voor het eerst een schuine selfie genomen ´starend in de verte´ (vooral met de nadruk op mijne veel te grote neus :laugh:). En daarnet sta ik op en heb ik +10 nieuwe likes. Dus combinatie van cliché foto en Tinder die graag wilt dat ik nog eens een weekje betaal.

Dus ja, Tinder en consoorten werken. Maar hun algoritmes zijn wel heel smerig.
Ik heb ook kort even op Bumble gezeten en ik had dezelfde ervaring. Het zijn natuurlijk geen vzw's, die willen ook winstmaximalisatie. Maar het voelt aan alsof ze willen cashen op je ellende en ik kreeg daar een vieze smaak van. Uiteindelijk heb ik ook alles gewoon gedeïnstalleerd, met het idee enerzijds dat het inderdaad niet per se goed is voor je zelfvertrouwen als man en anderzijds ook het volle besef dat het een bedrijf is die winst wil maken op wanhoop. Cru gezegd. Ik ging wel iemand vinden in het echte leven.

Nadat ik het met mijn ex gedaan had gemaakt enkele maanden geleden (zie ook deze thread), en de (gratis) online app ervaring heb meegemaakt en ook mee ben gestopt, ben ik dan miraculeus via mijn zus gekoppeld geweest aan een collega van haar. Mijn zus dacht dat we wel gingen overeenkomen, ze had me haar nr eens meegegeven, dan hebben we wat gechat en heb ik eens met haar afgesproken (dagje dierentuin: als de date kut was had ik tenminste nog eens de beestjes gezien), echter de vonk sloeg over en nu zien we mekaar al een week of zeven toch zeker drie keer per week. In de eerste week zagen we elkaar elke dag/nacht, ik stond in brand. Ondertussen is het een relatie geworden. Niet gedacht dat ik zo snel terug in een relatie ging belanden, maar kijk. Ze is wel wat jonger dan ik - zij is 25, ik 31 - maar we denken over veel dingen hetzelfde en we zitten ook in dezelfde levensfase, het gaat vlot. En, niet onbelangrijk, zij wil ook kinderen: voor haar is dat een vanzelfsprekendheid. Wie had dat durven denken?

Ik heb nu ook een ex-collega die niet wist dat ik single was die nu naar mijn aanvoelen wel heel veel (wekelijks en kort op elkaar) met me wil afspreken terwijl we elkaar vroeger eigenlijk niet veel zagen. Maar ik heb haar al gezegd dat ik nu aan het daten ben/een relatie heb met iemand anders, en toch wil ze nog blijven afspreken, dus misschien is het echt gewoon vriendschappelijk. Hopelijk :p

Om nog wat verder te gaan over de apps: ik had het er met mijn nieuwe vriendin dit weekend over, omdat ze zelf ook actief was op tinder en precies ook niet echt iemand vond waar het mee klikte. Ze heeft me dan eens haar app getoond en ik wist niet wat ik zag: 99+ likes, 313 matches en een oneindige lijst onbeantwoorde openers. Hoe kan je daar als man mee concurreren? Er zal wel veel low-effort tussen gezeten hebben maar de cijfers zijn als man alleszins niet in je voordeel.
 
Dus ja, Tinder en consoorten werken. Maar hun algoritmes zijn wel heel smerig.
Na de stormloop aan likes begin januari (de goeie voornemens bij iedereen?) waren mijn likes op Tinder compleet ingezakt. Er kwam niks meer binnen terwijl er daarvoor dagelijks toch enkele binnenkwamen. Dat gaf de indruk dat er iets aan het algoritme was gewijzigd, het vershil was echt frappant met de maanden daarvoor. Swat, ergens in februari eens heel dat boeltje buitengesmeten.

Een goeie week geleden nog eens de apps geïnstalleerd (Tinder & Bumble). Na één dag al boven de 100 likes maar op Tinder daarna opnieuw hetzelfde verhaal: Niks van likes meer. Bij Bumble komen er wel nog regelmatig binnen. Geen idee wat dat is met Tinder maar ze zijn het daar precies aan het verkakken met hun eigen (aangepaste?) algoritme.

Een paar matches op Bumble maar daar moet de vrouw dan het gesprek starten binnen de 24u. Geeneen die dat doet dus die matches verlopen dan weer. OK, 't is paasverlof, ze zijn misschien op verlof, maar mijn profiel stond pas enkele dagen online, waarom liken die dan? 🤷‍♂️

Swat, ik heb mijzelf voorgenomen om het allemaal een pak luchtiger op te nemen, komt er niks van dan is het maar zo. Eens zien of mijn hoofd wat dat betreft een beetje meewerkt eens er effectief gedated wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
In "the good old days" toen ik op Tinder zat was het algmeen geweten dat je soms je profiel eens moest resetten (=link met facebook breken en herinstalleren, toen was dat nog zo) omdat als je een tijd geen likes had of zelf niet continue actief was je gewoon onderaan werd geplaats door het algoritme en dat dus zichzelf versterkte.

En dat was dan nog toen er geen/amper betalende formules waren, ik denk dat je enkel kon bijbetalen voor een soort boost die je bovenaan plaatste in de profielen die men te zien kreeg.

Dus ja, het is een smerig algoritme dat uiteraard vooral dient om geld uit je zakken te slaan. Maar als je daar rekening mee houdt en het ook allemaal niet persoonlijk opneemt kan het wel positief uitdraaien.
 
Een goeie week geleden nog eens de apps geïnstalleerd (Tinder & Bumble). Na één dag al boven de 100 likes maar op Tinder daarna opnieuw hetzelfde verhaal: Niks van likes meer. Bij Bumble komen er wel nog regelmatig binnen. Geen idee wat dat is met Tinder maar ze zijn het daar precies aan het verkakken met hun eigen (aangepaste?) algoritme.
Hier echt exact hetzelfde. Ik heb het gevoel dat Match group Tinder echt volledig aan het uitmelken is. Ze zijn namelijk ook eigenaar van Hinge, een andere grote speler. Ik heb al van verschillende vrouwen likes gekregen op andere dating apps, die ik al een paar keer zelf geliked had op Tinder, zonder te matchen. Profiel is bijna exact hetzelfde op de andere apps.

Ook het verschil qua aantrekkelijkheid tussen likes die ik krijg op Tinder en andere apps is enorm.
 
Terug
Bovenaan