Help!? (zonnige) vakantie gezocht!

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
giphy.gif


Keuzestress of totaal geen idee waar op vakantie?! ☀️⛱️
Aanraders & reisadvies...

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
canarische eilanden! amper 4 uur vliegen,
en er zijn er nog enkelen die slechts oranje zone zijn momenteel.
 
Van welke regio komt de uitspraak ‘zum kotsen’? Ik zie hen hier regelmatig langskomen maar wordt bij ons echt niet gebruikt.. ik neem aan ergens dicht bij de Duitse grens?
 
Iemand tips waar best een chalet te huren in d' Ardennen? Liefst wa in de natuur en met open haard, ik wil impressioneren met caveman skills. Attracties buiten wandelen met een 6 jaríge erbij zijn altijd een plus. Quads huren ofzo.
 
iemand aanrader van een domein/huisje in regio Boulogne-sur-Mer tem Fecamp? (die streek)
 
Ik en mijn vriendin zijn op dit moment op zoek naar een leuke vakantie op een zonnig eiland. (Kreta, Corfu, Lanzarote, …) Tot nu toe is onze keuze Kreta maar als ik zo naar die prijzen zie in het algemeen ben ik verbaasd dat het zo duur geworden is. Ik dacht dat ze met spotprijzen gingen smijten. Els ik niet via een reisbureau kijk en een vliegtuigticket en hotel apart boek, is het wel dubbel zo duur.

Zou het beter zijn om 1 à 2 weken voor vertrek te boeken? Ik vrees dan wel dat er enkel grote kortingen zullen zijn op de hotels die minder goed zijn. Wat denken jullie?
 
We zijn eens aan het bekijken om eventueel te kamperen in de zomer met onze 2 kinderen (2,5 en 5) en onze 2 honden. Ik had zelf al de Decathlon Quechua tenten gevonden voor 6/8 personen maar heeft er iemand misschien nog tips voor tenten?
 
Ik en mijn vriendin zijn op dit moment op zoek naar een leuke vakantie op een zonnig eiland. (Kreta, Corfu, Lanzarote, …) Tot nu toe is onze keuze Kreta maar als ik zo naar die prijzen zie in het algemeen ben ik verbaasd dat het zo duur geworden is. Ik dacht dat ze met spotprijzen gingen smijten. Els ik niet via een reisbureau kijk en een vliegtuigticket en hotel apart boek, is het wel dubbel zo duur.

Zou het beter zijn om 1 à 2 weken voor vertrek te boeken? Ik vrees dan wel dat er enkel grote kortingen zullen zijn op de hotels die minder goed zijn. Wat denken jullie?

Wij gaan elk jaar naar de Canarische eilanden. Net terug van Tenerife... wij boeken zo goed als altijd apart en komt altijd goedkoper uit.. soms honderden euro's.
 
Goedemiddag iedereen,

Gezien ik in het verleden al vaak goede suggesties had gekregen voor roadtrips in de verenigde staten en Canada op het toenmalige 9lives forum hoop ik hier ook even jullie advies te kunnen inwinnen.
Gezien Canada zijn grenzen zal openen op 7 September voor volledig ingeënte toeristen, zijn wij op de opportuniteit gesprongen.

We kennen de regio helemaal niet en staan dus open voor suggesties of tips die de moeite kunnen zijn, we zijn met 2 en hebben geen kinderen.
Normaal slapen we op hotel, kamperen is niet echt ons ding. Overnachtingen gaan we voor gemiddeld 100€ per nacht, mag wat meer zijn als het een speciale ervaring is. (in de states proberen we bijvoorbeeld altijd in nationale parken te blijven) Voor de auto huren we gewoon over de hele periode een kleine SUV.

Periode is dus 7-25 September aankomst om 11u en vertrek om 19u.

Ons eerste idee is om richting Nova Scotia te gaan gezien de vele activiteiten daar en de mooie dingen die te zien zijn onderweg.

If any suggestions, shoot!
 
Ik kan je aanraden om even bij Connections te gaan polsen: zij hebben leuke standaard roadtrips vanuit Montreal die je kan aanvullen naar gelang je wensen. Montreal zelf is een heel leuke stad waar je zonder problemen 3-4 dagen kan rondhangen: heel gemoedelijke sfeer, heel leuke eetplaatsen & perfecte mix tussen Noord-Amerikaanse en Europese stad.

In de buurt van Montreal heb je de Laurentides (met het stadje Mont Tremblant) & Tadoussac (gekend voor het whale watchen) als je natuur wil bezoeken. De klassieke roadtrip is vooral een cirkel trekken in de richting van Toronto, eventueel gecombineerd met Niagara Falls, Ottowa & Québec City zelf. Op zich leuk om eens te zien maar na 1 dag heb je ook wel alles gezien. Toronto zelf is wel een aanrader, daar voel je ook direct het verschil met Montreal: Toronto is een stuk drukker en voelt echt als een Noord-Amerikaanse grootstad.

Je kan ook de grens met de VS oversteken: Boston is relatief dichtbij en ook NYC is doenbaar met de wagen.

In de richting van Nova Scotia ben ik zelf nog nooit geweest maar het lijkt mij zeker de moeite waard. Rond die periode heb je al wat de start van de Indian Summer.

Ik ben in ieder geval jaloers, lijkt mij een top trip!
 
Iemand een leuke auto vakantie bestemming? (weekendje weg)
4 kinderen mee, maar die kunnen zowel genieten van luieren als van bezichtigen

Enigste voorwaarden is eigenlijk wat zon (h) en max een uurtje of 5/6 rijden vanuit Limburg.
 
Bon, voor eind januari een week zon-vakantie gezocht!
Ik graag al een tijdje naar Kaapverdië, in januari zou dat daar goed zijn qua temperatuur zegt men mij.

andere tips?
 
Iemand een goed luxe hotel (maar niet té duur) voor september/oktober? Liefst All In. 'k wil eens extra doen ipv een basic vakantie
 
Iemand een goed luxe hotel (maar niet té duur) voor september/oktober? Liefst All In. 'k wil eens extra doen ipv een basic vakantie
Ik heb geboekt naar Turkije eind september naar Antalya (Side) 1 week all-inclusive 5* hotel voor €868 met 2. Vliegtickets zijn het goedkoopst met Corendon vanuit Düsseldorf.
 
Terug
Bovenaan