Help!? (zonnige) vakantie gezocht!

Hier ook Rodos van 18 tot 28 september en daar geven ze toch effectief nog minima van 20+ maxima van rond de 30. Al keer of zes naar Samos geweest eind september (familie wonen daar) ook nog nooit slecht weer gehad, minimum begin 20 tot soms nog dik in de 30.

In europa nog warm in september of oktober: Malta, bepaalde stukken van Griekenland (Kreta bv geven ze wel stukje minder al gemiddeld), Canarische eilanden, Cyprus, Turkije en dan uiteraard nog paar overzeese gebieden. Allemaal geen overdreven dure streken/landen om een all in te nemen met goed weer.

Wij hebben deze keer ook een all in 5* genomen voor 11 dagen kwam dat, inclusief vlucht op een 1100 de man +- wat ik nog wel een ok prijs vind voor een all in in een 5*. Ga je naar 4* wat nog prima in orde is dan kan er nog wel wat af van die prijs, al ga je voor september wel echt snel mogen beslissen, wij hadden zowel qua hotel als vlucht één van de laatste beschikbare en hebben hierdoor in Amsterdam vertrek en aankomst ipv Zaventem, Eindhoven of zelfs Dusseldorf.

Edit: Mallorca en aanverwanten ook nog goed weer, all in hotels met hopen en niet te duur.
 
Wij hopen de 2e week van november nog een week zon te scoren.
Kijken een beetje rond naar de zuidkant van gran canaria of kaapverdie.
Kaapverdie welicht nog net iets warmer, maar ook wel wat duurder.

Als er iemand goede ervaringen heeft hoor ik het graag :)

edit: na 2 uur googlen begint kaapverdie er toch wat bovenuit te steken, iets meer reizen dan vakantie.
 
Laatst bewerkt:
wij hebben herfst vakantie, madrid geboekt.

erg warm zal het wel niet meer zijn :D maar maakt niet uit.... zal toch iets beter zijn dan hier hopen we.
 
wij hebben herfst vakantie, madrid geboekt.

erg warm zal het wel niet meer zijn :D maar maakt niet uit.... zal toch iets beter zijn dan hier hopen we.

Madrid kan nog tamelijk warm zijn in de herfst, tenzij je natuurlijk de 2e week van december gaat.
Het regent er op relatief weinig dagen, dus de gevoelstemperatuur is vaak hoger omwille van de lage luchtvochtigheid.
 
Wat voor weer mag ik verwachten in Marbella in de kerstvakantie? We gaan met de schoonfamilie nieuwjaar vieren in Marbella. Sommigen spreken van 20 graden, anderen zeggen dat het daar gaat vriezen.

(Wie denkt aan exclusieve vakanties, moet ik ontgoochelen, gewoon een basic appartement, dat minder kost voor een week dan 3 dagen Ardennen in een hotel van de mutualiteit.)
 
Iemand een idee waar dat je de rechtstreekse vluchten van Turkish airliens vanuit pakweg Brussel kan terugvinden? op de website krijg je enkel alle bestemming met dan een overstap via Istanboel.
 
We zitten nu in Tenerife. 25 graden, warm genoeg om op strand te liggen maar niet te warm om geen uitstapjes te kunnen doen.

Ik begrijp waarom de oudjes hier komen overwinteren.
ja, maar het is echt wel een eiland voor oude mensen vind ik.
ik ben er ook geweest vorige winter, omdat door covid buiten EU reizen zo moeilijk en omslachtig was
(en het nu nog steeds zo is eigenlijk);
maar ik ga er toch niet meer terug.

akkoord, het is er altijd mooi warm in de kerstvakantie (quasi de enige europese plaats waar je daar echt zeker van kan zijn), maar voor jongeren of jong volwassenen vind ik het echt saai.


mallorca is op dat gebied veel leuker vind ik, goeie uitgaangs gelegenheden, maar helaas wat frisser die tijd van het jaar.
 
Wat voor weer mag ik verwachten in Marbella in de kerstvakantie? We gaan met de schoonfamilie nieuwjaar vieren in Marbella. Sommigen spreken van 20 graden, anderen zeggen dat het daar gaat vriezen.

(Wie denkt aan exclusieve vakanties, moet ik ontgoochelen, gewoon een basic appartement, dat minder kost voor een week dan 3 dagen Ardennen in een hotel van de mutualiteit.)

Zuiden van het Andalusië gebergte kan het wel nog warm zijn overdags maar het probleem is eerder regen.
 
ja, maar het is echt wel een eiland voor oude mensen vind ik.
ik ben er ook geweest vorige winter, omdat door covid buiten EU reizen zo moeilijk en omslachtig was
(en het nu nog steeds zo is eigenlijk);
maar ik ga er toch niet meer terug.

akkoord, het is er altijd mooi warm in de kerstvakantie (quasi de enige europese plaats waar je daar echt zeker van kan zijn), maar voor jongeren of jong volwassenen vind ik het echt saai.


mallorca is op dat gebied veel leuker vind ik, goeie uitgaangs gelegenheden, maar helaas wat frisser die tijd van het jaar.
Je moet naar Fuerteventura gaan. Heeft een jonger publiek dan Tenerife. Veel jonge spanjaarden overwinteren daar (en gaan surfen)
 
Wat voor weer mag ik verwachten in Marbella in de kerstvakantie? We gaan met de schoonfamilie nieuwjaar vieren in Marbella. Sommigen spreken van 20 graden, anderen zeggen dat het daar gaat vriezen.

(Wie denkt aan exclusieve vakanties, moet ik ontgoochelen, gewoon een basic appartement, dat minder kost voor een week dan 3 dagen Ardennen in een hotel van de mutualiteit.)
snachts fris , overdag als de zon schijnt 12-20 c , is echt heel random, en winter is vooral regenseizoen natuurlijk voor vele middellandse kustgebieden
 
ja, maar het is echt wel een eiland voor oude mensen vind ik.
ik ben er ook geweest vorige winter, omdat door covid buiten EU reizen zo moeilijk en omslachtig was
(en het nu nog steeds zo is eigenlijk);
maar ik ga er toch niet meer terug.

akkoord, het is er altijd mooi warm in de kerstvakantie (quasi de enige europese plaats waar je daar echt zeker van kan zijn), maar voor jongeren of jong volwassenen vind ik het echt saai.


mallorca is op dat gebied veel leuker vind ik, goeie uitgaangs gelegenheden, maar helaas wat frisser die tijd van het jaar.
Qua bevestiging van de stereotiepe beelden over tenerife kan dit wel tellen. :)

Tenerife is verre van een "ouden mensen" eiland, al heb je natuurlijk in het zuiden een heel bataljon overwinteraars zitten. Met een mooie ringweg over het ganse eiland (op een deeltje in het noorden na) kun je je uitermate vlot verplaatsen, zelfs als je geen auto hebt zit je ook met een mooi uitgewerkt openbaar vervoer netwerk. Kortom, als je iets wil zien ga je echt wel mooie dingen kunnen doen.

Als het de bedoeling is om in een hotel te zitten en 's avonds te feesten in een genre overpoort-straat moet je inderdaad niet naar daar gaan. Maar voor al de rest, geniaal eiland.
 
Terug
Bovenaan